СОӨЖ ЖҰМЫСТАРЫ БОЙЫНША

Тақырыбы 1.  Музыканы оқыту мен тәрбиелеудің мақсаты мен міндеттерінің ұстанымдары

Мақсаты: Қазақтың ұлттық музыка өнері сонау ұлттық ауыз әдебиетінен басталған фольклорлық-этнографиялық өнерден бастау алып қанатын кеңге жайған, құлашын шыңға шарықтатқан өнер.Қазақ халқының ұлттық музыкасының өзіндік дәстүрлі, салттық қасиеттері жеткілікті

Қарастырылытын сұрақтар:

1.Музыка пәнінің алатын орны

2.Музыканың басқа пәндермен байланысы

3.Көркемдік-шығармашылық қабілеттері

Бақылау түрі: Ауызша

Әдістемелік нұсқау:

1.                  Музыка пәнінің алатын орны

2.                  Музыканың басқа пәндермен байланысы

3.                  Көркемдік-шығармашылық қабілеттері

Қолданылған әдебиеттер:

1.                  Феферкори Р.Я.  музыкальное развитие детей на занятиях.- В кн.: Эстетическое воспитание в детском саду. «Педагогические чтения». М., «Просвещение»,1964,с.29-33

2.                  Щенникова В.Н. роль пособий и музыкально – дидактических игр в развитии творческой активности детей.- В. Кн.:Художественное творчество в детском саду. М.,»Просвещение»,1974,с.33-39

Тақырыбы 2 . Музыка өнері түрі және тәрбиелеу пәні ретінде

Мақсаты: Музыка өнері тек эстетикалық  тәрбие құралы емес, оның өзге де сипаттары бар: ұлттық болмыс, мазмұн, сипат. Сондықтан да жастардың тәрбиесіне ықпал ететіндей жаңаша түрін іздеу керек.

Қарастырылытын сұрақтар:

1. Музыка өнері және ерекшеліктері

2. Балалардың музыкалық және эмоциональды дамуының өзара байланысы

3. Бастауыш мектеп балаларға музыкалық тәрбие берудің міндеттері мен негізгі мазмұны

Бақылау түрі: жазбаша, тест ұйымдастыру

Әдістемелік нұсқау:

1.                  Музыка өнері және ерекшеліктерін қалай түсінеміз?

2. Балалардың музыкалық және эмоциональды дамуының өзара байланысы

3. Бастауыш мектеп балаларға музыкалық тәрбие берудің міндеттері мен негізгі мазмұны

Қолданылған әдебиеттер:

1.                  ҚР. «Білім туралы заңы»

2.                  ҚР.Білімді беруді дамытудың  2011-2020 ж арналған мемлекеттік бағдарламасы.

3.                  ҚР.12 жылдық жалпы орта білім беру тұжырымдамасы.

4.                  Қазақстан мұғалімі 1998 ақпан.

5.                  С.Ұзақбаева «Халықтық педагогикадағы эстетикалық тәрбие.»

6.                  «Музыкалық тәрбие беру методикасы»

Тақырыбы 3.  Отандық және шетелдік музыкаға тәрбиелеу жүйесі

Мақсаты: Бүгінде Қазакстанда музыкалық тәрбие берудің өзіндік үрдісі қалыптасуда. Музыка пәнінің мазмұндық сипатын жетілдіру мақсатында түрлі эстетикалық бағдарламалар мен әдістемелер жарыққа шыкты.

Қарастырылытын сұрақтар:

1. Мектепке дейінгі балалардың музыкалық тәрбиесіне кешендік ықпал жасаудың негізгі принциптері

2. Мектептке дейінгі балалардың музыкалық тәрбие берудегі жүйелердің сипаттамасы (Д.Б.Кабалевский, Д.В.Огороднов, Ы.А. Алтынсарин, А.Жұбанова, М.Балтабаев, А.Райымбергенов т.б.)

3. Шет елдердегі балалардың музыкалық тәрбие туралы теориялары және жүйелері (З.Кодай, К,Орф, Пьер, ван Хаувелер)

4. Қазіргі таңдағы мектептке дейінгі балалар музыка тәрбиесінің бағдарламары

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

Музыкалық білім беру мазмұны ретіндегі музыкалық репертуарларды жас ерекшеліктеріне қарай топтау.

2. Адамға музыканың әсер етуі туралы мақалалрды жинастыру.

3.Музыкалық репертуарларды іріктеу арқылы музыкаға қызығушылығын қалыптастыру (Э.Григ, А.Хачатурян, Л.В.Бетховен, В.Моцарт, қазақ композиторлары М.Төлебаев, Қ.Қуатбаев, Ө.Байділдаев, И.Нүсіпбаев) жайлы реферат жазу.

Қолданылған әдебиеттер:

1.      Құлсариева А..Мәдениеттану сөздігі .-Алматы, 2001.

2.      Мәдени-философиялық энциклопедиясы 2004ж.

3.      ҚР мәдени және тарихи ескерткіштер жиынтығы.-Алматы 2002.

Қазақ мәдениеті, «Аруана» -Алматы 2005.

Тақырыбы 4. Музыка тәрбиесінің мазмұны

Мақсаты:     Музыкалық тәрбие дегеніміз- музыкалық өнердің ықпалы арқылы баланың жеке басын қалыптастыру – музыкалық ынтасын, қажеттерін, қабылетін, музыкаға эстетикалық көзқарасын қалыптастыру деген сөз.

Қарастырылытын сұрақтар:

1.            Музыкалық тәрбие нің мағынасы, олардың ерекшеліктері 

2.            Тәрбиедегі қоғамдық үрдіс

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

3.            Музыкалық тәрбиенің мағынасы, олардың ерекшеліктері неде?

4.            Тәрбиедегі қоғамдық үрдісді қалай түсінеміз?

Қолданылған әдебиеттер:

7.                  ҚР. «Білім туралы заңы»

8.                  ҚР.Білімді беруді дамытудың  2011-2020 ж арналған мемлекеттік бағдарламасы.

9.                  ҚР.12 жылдық жалпы орта білім беру тұжырымдамасы.

10.              Қазақстан мұғалімі 1998 ақпан.

11.              С.Ұзақбаева «Халықтық педагогикадағы эстетикалық тәрбие.»

12.              «Музыкалық тәрбие беру методикасы»

Тақырыбы 5  Халық музыкасы, қазақ музыкасы, камералық музыка

Мақсаты: Музыкалық жанр-көркемдік қорытындылаудың аса маңызды құрамы. Музыка өнерінде сан алуан жанрлар бар.

Қарастырылытын сұрақтар:

1. Бастауыш мектеп балалардың жеке тұлғалық және музыкалық дамуындағы ән салудың маңызы.

2. Бастауыш мектеп балалардың симфониялық, камералық, опера, балет туралы жас ерекшеліктеріне қарай ұғындыру

3. Бастауыш мектеп вокальдық-хор тәрбиесінің мазмұны

Бақылау түрі: көрнекілікпен жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

1.            Бастауыш мектеп балалардың жеке тұлғалық және музыкалық дамуындағы ән салудың маңызы.

2.            Бастауыш мектеп балалардың симфониялық, камералық, опера, балет туралы жас ерекшеліктеріне қарай ұғындыру

3.            Бастауыш мектеп вокальдық-хор тәрбиесінің мазмұны

Қолданылған әдебиеттер:

1.     Краснощеков В.И. «Вопросы хороведения». Стр. 168 – 173.

2.     Самарин В.А. «Хороведение». Стр. 103 – 112.

3.     Стулова Г.П. Хоровой класс: «Теория и практика вокальной работы в детском хоре». Стр. 60 

4.     Осеннева М.С, Самарин В.А. «Хоровой класс и практическая работа с хором». Стр. 41– 54.

5.     Егоров А.А. «Теория и практика работы с хором». Стр. 97 – 99.

6.     Быков Н.О. «Основы работы с детским хором». Стр. 13 – 15.

Тақырыбы 6-7. Хормен ән айту өнері. Симфониялық музыка

Мақсаты: Хорда жұмсақ дыбыстық атакамен, интонациялық тұрығыда нақты, яғни «подъездсіз» партитура нюансын сақтай отырып айту.  Көршінің айтқан әнін тыңдап, жалпы хор дыбысталуына қосылу, симфониялық мүзыканың ерекшеліктері

Қарастырылытын сұрақтар:

  1. Вокалды – хорлық техникалық
  2. Әншілік тыныстың физиологиялық тыныстан айырмашылығы
  3. Әншінің тыныс алуының түрлері.
  4. Балалардың тыныс алу техникасымен жұмыс істеуінің кейбір әдістері.
  5. Симфониялық мүзыканың ерекшеліктері

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

1.      Әннің тәрбиелік мәні туралы айтып беріңдер және дәлелді мысалдар келтіріңдер.

2.      Баланың даусын қорғаудың қажетті шарттарды қандай?

3.      Ән айта білуге үйретудің педагогикалық міндеттерін атаңдар.

4.      музыкалық есту қабілетін дамыту жөніндегі программалық талаптар қандай, олардың балаларды мектепте оқуға даярлауға маңызы.

5.      балалар бақшасының ересек балалар тобында әнді жүйелі түрде үйрену туралы әңгімелеп беріңдер.

6.      Әншілік түрлі дағдыларына үйрету тәсілдеріне мысалдар келтіріңдер.

Қолданылған әдебиеттер:

1.      Жекеева Б. «Хор үйірмесімен жұмыс» .Алматы. 1988.

1.      Краснощеков В.И. «Вопросы хороведения». Стр. 161 – 168.

2.      Самарин В.А. «Хороведение». Стр. 99 – 103.

3.      Стулова Г.П. Хоровой класс: «Теория и практика вокальной работы в детском хоре».

4.      Дмитриев Л.Б. «Основы вокальной методики». Стр. 141 – 171. 290 – 300.

5.      Осеннева М.С, Самарин В.А. «Хоровой класс и практическая работа с хором». Стр. 59 – 60.

6.      Соколов В.Г. «Работа с хором». Стр. 27 – 30, 37 – 39.

7.      Егоров А.А. «Теория и практика работы с хором». Стр. 91 – 97.

8.      Быков Н.О. «Основы работы с детским хором». Стр. 10 – 13.

Тақырыбы 8-9. Опера. Балет. Балалалар музыкасы

Мақсаты: Сондықтан неғұрлым балаларды музыкамен жаттығу жасауға, музыкалық ойындар ойнауға, би билеуге, ән-думандар құруға ерте бастан үйретсе, соғұрлым баланың әуенді-ырғақты қимыл-қозғалысын дамыту да жеңілірек, пайдалырақ болады.

Қарастырылытын сұрақтар:

1 Музыкалық білім беру мазмұны ретіндегі музыкалық репертуар

2. Адамға музыканың әсер етуі.

3.Музыкалық репертуарларды іріктеу арқылы музыкаға қызығушылығын қалыптастыру (Э.Григ, А.Хачатурян, Л.В.Бетховен, В.Моцарт, қазақ композиторлары М.Төлебаев, Қ.Қуатбаев, Ө.Байділдаев, И.Нүсіпбаев)

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

Музыкалық білім беру мазмұны ретіндегі музыкалық репертуарларды жас ерекшеліктеріне қарай топтау.

2. Адамға музыканың әсер етуі туралы мақалалрды жинастыру.

3.Музыкалық репертуарларды іріктеу арқылы музыкаға қызығушылығын қалыптастыру (Э.Григ, А.Хачатурян, Л.В.Бетховен, В.Моцарт, қазақ композиторлары М.Төлебаев, Қ.Қуатбаев, Ө.Байділдаев, И.Нүсіпбаев) жайлы реферат жазу.

Қолданылған әдебиеттер:

4.      Құлсариева А..Мәдениеттану сөздігі .-Алматы, 2001.

5.      Мәдени-философиялық энциклопедиясы 2004ж.

6.      ҚР мәдени және тарихи ескерткіштер жиынтығы.-Алматы 2002.

7.                  Қазақ мәдениеті, «Аруана» -Алматы 2005.

Тақырыбы 10. Музыка өнер сабағы – бастауыш мектепте музыканы оқытудың негізгі формасы

Мақсаты: Музыка өнер сабағы – бастауыш мектепте музыканы оқытудың негізгі формасы шығу тарихын білу.

Қарастырылытын сұрақтар:

1.Балаларға арналған музыкалық аспаптар: жіктелуі, сипаттамасы, музыкалық аспаптар мен ойыншықтарды таңдаудағы талаптар

2. Балалардың аспаптық музыкаға әуестенуіне жас ерекшеліктерінің мүмкіндіктері

3. Әр жас топтарында балаларды аспаптарда ойнауға үйретудің мазмұны мен міндеттері

Бақылау түрі: көрнекіліпен жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

1.Балаларға арналған музыкалық аспаптар: жіктелуі, сипаттамасы, музыкалық аспаптар мен ойыншықтарды таңдаудағы талаптарды меңгерту

2. Балалардың аспаптық музыкаға әуестенуіне жас ерекшеліктерінің мүмкіндіктерін айқындау

3. Әр жас топтарында балаларды аспаптарда ойнауға үйретудің мазмұны мен міндеттерін ұғындыру

Қолданылған әдебиеттер:

1. Жұбанов А. Құрманғазы. – Алматы, «Жалын», 1978.

2. Мерғалиев Т. Домбыра сазы. – Алматы, 1972.

3. Музыка мектебінің домбыра тенор класына арналған программа. – Алматы, «Мектеп», 1996.

4. Тастанов Х. Домбыра оркестірін қалай ұйымдастыру керек. Алматы 1999.

Тақырыбы 11. Музыканың оқыту мен тәрбиелеудің әдістері

Мақсаты: Музыканың оқыту мен тәрбиелеудің әдістерінің түрлері, олардың қолдану әдістерін қарастыру

Қарастырылытын сұрақтар:

Музыкалық сабақтардың мектепте оқытылатын өзге сабақтардан өзгешелігі мен ерекшелігі неде?

2 Музыка сабақтарына қойылатын талаптарға сипаттама беріңіздер.

3   Музыка сабақтарының типологиясы, құрылымы туралы түрлі көзқарастарды қалай түсінесіздер?

4 Музыкалық білім беру педагогикасынадағы музыка сабақтарына қатысты жаңа педагогикалық категориялар жөнінде сіздің пікіріңіз қандай?

5 Музыкалық поэма, ода, аңыз, фреска, вернисаж формасындағы музыка сабақтарының тақырыптық желісіне мысал келтіріңіздер.

6 Музыка пәні мұғалімінің сабақты жоспарлауына, даярлығына қандай педагогикалық шарттар ықпал етеді?

7 Музыкалық білім жетістіктерін тексеру және нәтижелеріне баға берудің білімділік және тәрбиелік маңызы қандай?

8 Музыка сабақтарына қатысып, оқушылардың танымдық іс-әрекеттерін ұйымдастырудың қандай формалары мен әдістері қолданылатын және олардың тиімділігін анықтаңыздар?

Бақылау түрі: сызба-кестелер қолдану

Әдістемелік нұсқау:

1.      Музыканы оқытуды ұйымдастыру формалары жайлы түсінік;

2.      Музыка сабағы - музыканы оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы және оның өнер пәні ретінде ерекшеліктері;

3.     Музыка сабақтарының дәстүрлі емес жаңа түрлері.

Қолданылған әдебиеттер:

1. Жұбанов А. Құрманғазы. – Алматы, «Жалын», 1978.

2. Мерғалиев Т. Домбыра сазы. – Алматы, 1972.

3. Музыка мектебінің домбыра тенор класына арналған программа. – Алматы, «Мектеп», 1996.

4. Тастанов Х. Домбыра оркестірін қалай ұйымдастыру керек. Алматы 1999.

Тақырыбы 12. Өзіндік музыкалық іс-әрекет

Мақсаты: Типтік сабақтар және оның құрылымының көп нұсқалығы, тақырыптық және кешенді сабақтар, олардың қолдану әдістерін қарастыру

Қарастырылытын сұрақтар:

1. Бастауыш мектеп балалардың музыыкалық қызметтерін ұйымдастырудың басты формасы – музыкалық сабақтар.

2. Музыкалық сабақтарының түрлерінің жалпылама сипаттамасы (жеке, топтық, фронтальдық)

3. Типтік сабақтар және оның құрылымының көп нұсқалығы, тақырыптық және кешенді сабақтар

     Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

1. Қоршаған ортамен байланысты музыка тыңдау.

2. Оқушының еркі бойынша сурет салу.

3. Тыңдаған әнге өлең шығарып келу.

4. Өз ойынан шығарма жазып келу.

Қолданылған әдебиеттер:

1. «Елім-ай» бағдарламасы. Авторы  Балтабаев М.Х.

2. «Музыка бағдарламасы. 5-6 сыныптар Авторлары: Ж.Ж.Еңсепов, Ж.К.Мейірова, А.А.Саильянц.

3. «Мұрагер» бағдарламасы. Авторлары: А. Райымбергенов, С.Райымбергенова, Ұ.Байбосынова.

Тақырыбы 13.  Отбасындағы музыкалық тәрбие

Мақсаты:Музыкалық тәрбие берудің негізгі мақсаты - рухани дүниесі жан - жақты дамыған, салауатты өмір салтын берік ұстаған жеке адам тәрбиелеу болып табылады.

Қарастырылытын сұрақтар:

Музыка пәнінің алатын орны

2.Музыканың басқа пәндермен байланысы

3.Көркемдік-шығармашылық қабілеттері

     Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

1.      Меңгерушінің, музыка жетекшісінің және тәрбиешінің балаларға музыкалық тәрбие беру жұмысын ұйымдастырудағы міндеттерін сипаттаңдар.

2.      Балалар бақшасы тәрбиешісінің музыка  жетекшісімен жұмыс істеу формалары қандай?

3.      Кіші және жоғары топтардағы музыка сабақтарындағы тәрбиешінің қызметі қызметі неден көрініс табады?осыны салыстырыңыдар

Қолданылған әдебиеттер:

Қазақстан Республикасының  «Білім туралы» Заңы. – Астана, 2004. – 132б.

Коджаспиров Г.М. Педагогический словарь. – М: «Академия», 2000. – 176с.

Тақырыбы 14. Музыкалық тәрбие жұмыстарын жоспарлау

Мақсаты: Әр сабақты жоспарлау барысында, сондай-ақ ән үйрену, музыка тыңдау, түрлі вокалдық әдістерді меңгеру кезінде оқушылардың жас ерекшеліктеріне көп назар аударылуы керек.

Қарастырылатын сұрақтар:

1.                  Оқушыларға мектептен және сабақтан тыс жұмыстар

1.                  Ұйымдастырушылық қабілеттер

2.                  Мектептен тыс жұмыстар

3.                  Пәндермен байланыстыру

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

2.                  Оқушыларға мектептен және сабақтан тыс жұмыстар

4.                  Ұйымдастырушылық қабілеттер

5.                  Мектептен тыс жұмыстар

Пәндермен байланыстыру

Қолданылған әдебиеттер:

1        Қазақстан Республикасының Білім министрлігі Тәлім-тәрбие тұжырымдамасы// Қазақстан мұғалімі, 5 ақпан, 1993. 

2        Ш.Д. Дүйсембекова . Педагогика (қысқаша дәрістер курсы)-Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік Университеті, Семей, 2005-238 бет, 190-198 беттер.

3        Н.И. Болдырев. Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы-Алматы, «Мектеп», 1987-226 бет, 102-104 беттер.

Р.М. Капралова. Класс жетекшісінің ата-аналармен жүргізетін жұмысы-Алматы, «Мектеп», 1983-168 бет, 116-119 беттер.

Тақырыбы 15. Сыныптан тыс жұмыстарда музыканы оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру формалары

Мақсаты: Сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысы оқушыларды қоғамдық мәні бар музыкалық іс-әрекеттерге белсенділікпен қатыстыру, бастамашылдық пен өз беттілікке ынталандыру, жеке тұлғалық музыкалық қызығушылығын арттыру негізінде музыкалық бейімділіктері мен қабілеттерін дамыту міндеттерін жүзеге асыруды көздейді.

Қарастырылатын сұрақтар: Сыныптан тыс музыкалық тәрбие жұмысының басты ерекшелігі неде?

2 Сыныптан тыс музыкалық тәрбие жұмысының түрлеріне сипаттама беріңіздер.

3 Музыкалық көпшілік іс-шараны дайындау, өткізу сценарийін жасаңыздар.

4 Мектеп дискотекасының жұмысының мәнін ашыңыздар?

Бақылау түрі: презентация арқылы жұмыс

Әдістемелік нұсқау:

Мектептегі хор үйірмесін ұйымдастыру ерекшеліктер

Сабақтан, сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысының ерекшеліктері;

2) Сабақтан, сыныптан, мектептен тыс тәрбие жұмысының түрлері;

3) Музыкалық көпшілік іс-шаруаларын дайындау, өткізу әдістемесі;

4)   Мектеп дискотекасы жұмысын ұйымдастыру әдістемесі.

Қолданылған әдебиеттер:

4        Қазақстан Республикасының Білім министрлігі Тәлім-тәрбие тұжырымдамасы// Қазақстан мұғалімі, 5 ақпан, 1993. 

5        Ш.Д. Дүйсембекова . Педагогика (қысқаша дәрістер курсы)-Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік Университеті, Семей, 2005-238 бет, 190-198 беттер.

6        Н.И. Болдырев. Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы-Алматы, «Мектеп», 1987-226 бет, 102-104 беттер.

Р.М. Капралова. Класс жетекшісінің ата-аналармен жүргізетін жұмысы-Алматы, «Мектеп», 1983-168 бет, 116-119 беттер.


Ұқсас жұмыстар

Жоғары оқу орындарында Қазақ диалектологиясы пәнін модульдік технология арқылы оқыту
Оқытудың кредиттік жүйесінде студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру
Қазақ тілі синтаксисін қатысымдық-танымдық тұрғыдан оқытудың ғылыми- әдістемелік негіздері (ЖОО филолог мамандықтары үшін)
Пәннің оқу - әдістемелік кешені негізінде ақпараттық технологияларды пайдаланудың әдіснамалық негізі
Нарықтық экономика және кәсіпкерлік негіздері
Етістіктің жақ категориясы
Саяси жүйе теориясының авторы
Педагогикалық үдеріс бойынша дәрістер
Проблемалық оқыту
Ғылыми – педагогикалық зерттеу әдістері мамандықтарына арналған пәнінің оқу- әдістемелік кешені