Музыкалық шығармашылық
Қалыптастырушы бағалауға арналған
тапсырмалар жинағы
Музыка
1-сынып
Құрметті мұғалім!
Аталған тапсырмалар жинағы білім беру мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдерге көмек құралы ретінде құрастырылды. Бұл мұғалімдердің ұжымдық жұмысының нәтижесі. Бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар қалыптастырушы бағалауды өткізуге, сабақты жоспарлауға, ұқсас тапсырмаларды құрастыруға және іріктеп алуға, оқу мақсатына жетуге қатысты сындарлы кері байланыс беруге көмектесетін үлгі болып табылады.
Жинақтың ұсынылған сипаты сізге білім алушының қажеттілігі мен мүмкіндігін есепке ала отырып, тапсырмаларға толықтырулар мен өзгерістер енгізуіңізге, бейімдеуіңізге мүмкіндік береді.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.), форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз Назарбаев Зияткерлік мектептері ДББҰ smk.edu ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Жинақ бастауыш мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды бағалау бойынша өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Жинақты дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне және аудио материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ коммерциялық емес мақсатта құрастырылған.
2
Мазмұны
1-тоқсан 4
Ортақ тақырып Өзім туралы 4
Ортақ тақырып Менің мектебім 11
2-тоқсан 17
Ортақ тақырып Менің отбасым және достарым 17
Ортық тақырып Бізді қоршаған әлем 24
3-тоқсан 31
Ортақ тақырып Саяхат 31
Ортақ тақырып Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті 37
4-тоқсан 45
Ортақ тақырып Тағам және сусын 43
Ортақ тақырып Дені саудың - жаны сау 50
3
1-тоқсан
Ортақ тақырып Өзім туралы
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Таныс музыка мен дыбыстарды анықтайды
• Тыңдаған музыкалық шығармасын талқылауда
музыкалық терминдерді қолданады
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
1. В.А. Моцарттың Twinkle twinkle little star (Кішкентай жұлдыз жарқырайды) әнін тыңдайды және оның атын атайды.
Музыканың көңіл-күйін сипаттап айт.
Тыңдалған музыкаға сәйкес келетін суретті белгіле.
Дескриптор Білім алушы
музыкалық шығарманың көңіл-күйін анықтайды;
музыкалық шығарманы сипаттайды;
тыңдалған музыкаға сәйкес суретті табады.
4
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.2 Шулы және музыкалық дыбыстарды ажырату
Бағалау критерийі Білім алушы
• Шулы және музыкалық дыбыстарды анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Дыбыстарды тыңда және оны анықта.
Айтыңдаршы дыбыстардың қайсысы шулыға, қайсысы музыкалық дыбыстарға жатады
Дескриптор Білім алушы
шулы дыбыстарды анықтайды;
музыкалық дыбыстарды дұрыс анықтайды.
5
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.2 Шулы және музыкалық дыбыстарды ажырату
Бағалау критерийі Білім алушы
• Шулы және музыкалық дыбыстарды анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Қолдану
Тапсырма
Сәлем әнін,әндету ережелеріне сәйкес орында.
Сәлем!
(музыкасы: А. Танидікі; сөзі: А. Естеновтікі)
Сәлем, привет, hello! Қайырлы болсын балақан, Арайлап атқан жаңа таң! Қайырлы болсын жаңа таң! Арайлап атқан жаңа таң! Қайырлы болсын жаңа таң!
Сәлем, привет, hello! Басталған мына жаңа таң! Жүрейік сәлем берісіп, Алысып ыстық алақан. Жүрейік сәлем берісіп, Алысып ыстық алақан.
Дескриптор Білім алушы
әннің әуенін сақтап орындайды;
әнді ережеге сәйкес орындайды.
6
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс- әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды
сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Ұрмалы музыкалық аспаптарда қарапайым
ырғақтық суреттемені орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Суреттен ұрмалы аспапты анықта.
Төмендегі ырғақтық суреттемені ұрмалы аспапта орындап көрсет.
Дескриптор Білім алушы
ұрмалы аспапты анықтайды;
ырғақтық суреттемені нақты орындайды.
7
2. Суреттен қазақ халқының ұрмалы аспабын анықта.
Ырғақтық суреттемені қазақ халқының ұрмалы аспабында орында.
Дескриптор Білім алушы
қазақ халқының ұрмалы аспабын анықтайды;
ырғақтық суреттемені нақты орындайды.
8
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.1 Әннің құрылымын ажырату: шумақ, шумақ - қайырма
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған әнінің құрылымын ажыратады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Мен талапты баламын әнін тыңда.
https:www.youtubewatch?v=zBRMnlmzF08
1) Әннің құрылымын анықта.
2) Ән неше шумақтан тұрады?
3) Қайырмасы қанша рет айтылады?
Дескриптор Білім алушы
тыңдаған әнінің құрылымын анықтайды;
шумақты ажыратады;
қайырмасының қанша рет қайталанатындығын айтады.
9
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 2.1 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.2 Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған щығармадан музыкалық аспаптар дыбысын
анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Кеңес күйін тыңда және қандай музыкалық аспапта орындалып тұрғандығын анықта.
Дескриптор Білім алушы
күйді тыңдайды;
музыкалық аспапты анықтайды.
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.1 Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өзі шығарған әуеннің сипатын жеткізеді
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Өзіңе ұнайтын шулы аспаптың бірін таңда және сол аспапты қолданып, қарапайым ырғақты ойлап тап. Ойлап тапқан ырғағыңды сипаттап жеткіз.
Дескриптор Білім алушы
шулы аспаптарды ажыратады және таңдайды;
шулы аспаптар арқылы қарапайым ырғақ құрастырады;
өзі құрастырған ырғақты шулы аспапта сипатын жеткізе,ойнап көрсетеді.
10
Ортақ тақырып Менің мектебім
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыка тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдау арқылы таныс дыбыстарды атайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
1. Берілген музыкалық аспаптардың дыбысын тыңда. Естілген дыбыс бойынша аспапты анықта және ата.
Дескриптор Білім алушы
шулы аспаптың дыбысын анықтайды және сипаттайды;
ұрмалы аспаптың дыбысын анықтайды;
аспаптың атауын дұрыс айтады.
2. Берілген дыбыстарды мұқият тыңда. http:deti-onlinepesnizvuki-prirody http:boobookazvukizvuki-shkolyzvuk-shkolnogo-zvonka
Дыбыстарға сәйкес суретті ата және дыбысты сипатта.
11
Дескриптор Білім алушы
естіген таныс дыбысты атайды;
дыбысқа сәйкес суретті көрсетеді;
анықтаған таныс дыбыстарды сипаттайды.
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді аспаптың сүйемелдеуімен орындайды
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
Тапсырма
Музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Ұстазды кім білмейді әнін, әндету ережелеріне сәйкес орында.
Қанатыңа дем беріп,
Талабыңды ұштаған.
Мінезіңді меңгеріп,
Тіл табуға ұста адам.
Қайырмасы:
Жаны шуақ, гүл мейірі
Ұстазды кім білмейді.
Байытып ой-өрісін,
Ізгі бағыт-бағдары.
Мәпелеген жемісін
Ұлы өмірдің бағбаны.
Қайырмасы:
Жаны шуақ, гүл мейірі
Ұстазды кім білмейді.
Дескриптор Білім алушы
әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды.
12
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды
сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді аспаптың сүйемелдеуімен орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Сәлемдесу әнін орында.
Ассалаумағалейкум!-деп,
Сәлем берем қарттарға.
Сәлем! дейді Айқынбек,
Күнде көрер Саттарға.
Қайырмасы:
Сәлем - сөздің анасы
Деген біздің бабалар.
Сәлем -әдеп сарасы,
Сәлемет пе, балалар!
Айналдырар әдетке,
Тәрбиесі мол кісі.
Сәлемдесу – әдеппен,
Ізеттілік белгісі.
Қайырмасы:
Сәлем - сөздің анасы
Деген біздің бабалар.
Сәлем - әдеп сарасы,
Сәлемет пе, балалар!
1) Жұптық жұмыс.
Әнге сүйемелдеу жасау үшін қандай аспаптар қажет болатынын талқыла.
2) Топтық жұмыс.
Әнге музыкалық аспаптармен сүйемелдеу ойлап тап.
3) Сәлемдесу әнін музыкалық-шулы аспаптармен сүйемелдей отырып, топпен орында.
Дескриптор Білім алушы
әнді орындайды;
әнді орындау үшін қандай аспаптар қажет екенін топта талқылайды;
әнді музыкалық аспаптармен сүйемелдейді;
әнді ұрмалы және шулы аспаптардың сүйемелдеуімен орындайды.
13
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.2 Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған музыкасындағы аспаптарды анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
1. М. Глинканың Руслан и Людмила операсынан Марш Черномора музыкалық шығармасын тыңда.https:www.youtubewatch?v=9Dq-3hsvcs4
2. Шығарма қандай аспапта орындалып тұрғандығын анықта.
Дескриптор Білім алушы
музыкалық шығарманы тыңдайды;
тыңдаған шығармасыныдағы музыкалық аспапты анықтайды.
Бөлім
Музыканы тыңдау, талдау және орындау
1.3 Музыкалық сауаттылық
Бөлімше
Оқу мақсаты
1.1.3.3 Нота сауаттылығының негіздерін білу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Сегіздік және төрттік ноталарды қолдана отырып,
ырғақтық суреттеме құрастырады
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Берілген ырғақтықтарды қолданып, өз ырғақтық суреттемеңді құрастыр.
Құрастырған ырғақты шулы немесе ұрмалы аспапта орындап көрсет.
Дескриптор Білім алушы
берілген ырғақтардан өз ырғақтық суреттемесін құрастырады;
ырғақтарды музыкалық аспапта орындайды.
14
Бөлім
Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше
2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты
1.2.1.1 Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Ырғақ құрастырады
•
Шығармасының сипатын жеткізеді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Өз ойыңнан шағын ырғақ құрастыр.
Ол үшін:
1. Мектеп туралы бірнеше сөз ойлап тап. Сол сөздерді буынға бөл.
2. Әр сөзге қанша нота қажет екенін анықта.
3. Мектеп туралы сөздерді ырғақпен орында.
Дескриптор Білім алушы
тақырыпқа байланысты сөздер ойлап табады;
сөздерді буынға бөледі және әр сөзге қажетті нота санын анықтайды;
сөздерді ырғақпен орындап, сипатын жеткізеді.
15
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмысты көрсету және
бағалау
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өз шығармашылық жұмысын таныстырады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Топтық жұмыс.
1) Менің мектебім бөлімінде үйренген музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Ұстазды кім білмейді әнін еске түсір.
2) Әннің сипаты мен көңіл күйін жеткізе отырып, топпен бірге орында.
Топта талқыла:
1) Жұмыстарыңның қай тұсы сәтті шықты?
2) Нені жақсартуға болар еді?
Дескриптор Білім алушы
үйренген әнді көңіл-күйі мен сипатын жеткізе отырып орындайды;
өз жұмысына қатысты пікірін білдіреді.
16
2-тоқсан
Ортақ тақырып Менің отбасым және достарым
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдалған шығармадағы таныс дыбыстарды
анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Қазақ халық аспаптар оркестрінің орындауындағы Н.Тілендиевтің Ата толғауы күйінің (http:music.nur1057949-otirar-sazi-ata-tolfaui-ntilendiev) бастапқы бөлігін тыңда.
Суреттен күйде ойналған аспапты белгіле.
Күйді екінші рет тыңдай отырып, ойналған аспаптардың суретін көрсет.
Дескриптор Білім алушы
тұяқтас аспабын анықтайды;
тыңдалған дыбысқа сәйкес аспаптардың суретін көрсетеді.
17
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Берілген әнді әндету ережелеріне сәйкес орындаңыз.
Өнерпаздар отбасы
(музыкасы: А.Танидікі, сөзі: А.Естеновтікі)
Тамылжыта шырқатып, Ән салғанда анамыз. Құйылғандай нұр бақыт Желпініп бір қаламыз.
Қайырмасы:
Ха-лә-лә-ку, ләйлім-ай
Ли-лә-лә-ку ләйлім-ай
Даң-даң-даң-даң
Даң-даң-даң.
Буырқантып, бұрқанта,
Күй төккенде әкеміз.
Жүректерді бұлқынта
Көкке самғап кетеміз.
Қайырмасы:
Ха-лә-лә-ку, ләйлім-ай
Ли-лә-лә-ку ләйлім-ай
Даң-даң-даң-даң
Даң-даң-даң.
Дескриптор Білім алушы
әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды.
18
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды
сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді аспаптың сүйемелдеуімен орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Сөзі мен әні Б.Бейсенованың Достарым әнін музыкалық жазбаға қосылып орында.
Достарым- ай, достарым, Сағындым ғой сендерді. Достарым-ай, достарым, Ауылға көктем келді.
Достарым-ай, достарым, Бір жүрейік шаттанып, Достарым-ай, достарым, Би билейік, ән салып.
Қайырмасы:
Достарым менің, достарым,
Қосылды бүгін бастарың.
Достарға арнап әдемі,
Осынау әнді бастадым.
Достарым-ай, достарым, Туған жердің төрінде. Сәуле шашқан алтын күн, Жарқырасын көгіңде. Достарым-ай, достарым, Тек қуаныш көңілде, Достардың көп болғаны, Қандай жақсы өмірде.
Қайырмасы:
Достарым менің, достарым,
Қосылды бүгін бастарың.
Достарға арнап әдемі,
Осынау әнді бастадым.
Әнге музыкалық аспаптармен сүйемелдеу дайында.
Әнді аспаптарда сүйемелдей отырып орында.
Дескриптор
Білім алушы
- әнді музыкалық жазбаға қосылып орындайды;
-
музыкалық аспаптармен сүйемелдеу дайындайды;
-
әнді музыкалық аспаптармен сүйемелдеп орындайды.
19
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.1 Әннің құрылымын ажырату: шұмақ, шумақ – қайырма
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған әнінің құрылымын анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Біз балдырған баламыз әнін тыңда. https:www.youtubewatch?v=oYKJvdJhQVc
1. Әннің құрылымын анықта.
2. Ән неше шумақтан тұрады?
Дескриптор Білім алушы
әнді тыңдайды;
әннің құрылымын анықтайды;
әннің неше шумақтан тұратынын айтады.
20
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.3 Нота сауаттылығының негіздерін білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Ноталық сауатты
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Жұптық жұмыс.
Жұптаса отырып, берілген екі ырғақты біріктіріп, орындап көрсет.
1-ырғақ.
2-ырғақ.
Дескриптор Білім алушы
ноталар ұзақтығын ажыратады;
ырғақты соғады;
ырғақтарды орындап көрсетеді.
21
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.1 Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыкалық фразалар шығару үшін өз идеясын
ұсынады
• Ырғақтық карталарды қолдана отырып, өз ырғағын
құрастырады және орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Суреттегі жануарлардың дыбыстарын сипатта.
Топтық жұмыс.
1) Берілген кейіпкерлердің дауысын дыбыстау үшін қандай аспаптар сәйкес келетінін талқыла.
2) Кейіпкерлердің дауысын төменде берілген аспаптар арқылы дыбыстап көрсет.
Дескриптор Білім алушы
жануардың дауысын сипаттап, регистрін анықтайды;
жануардың дауысын келтіру үшін сәйкес аспапты таңдайды;
аспаптарды қолдана отырып, сәйкес дыбыс шығарады.
22
Ортық тақырып Бізді қоршаған әлем
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдалған музыкалық шығармадағы таныс
музыканы анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Л.В.Бетховеннің Весело-грустно (Көңілді-көңілсіз) музыкалық шығармасын (https:www.youtubewatch?v=dXIERIq3giM) тыңда.
Тыңдау барысында шығарманың көңіл-күйіне сәйкес суретті көтер.
Дескриптор Білім алушы
музыканың көңілді және мұңды ойналған жерлерін анықтайды;
музыканың көңіл-күйіне сәйкес суретті көрсетеді.
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Б. Бейсенованың Туған жердей жер болмас әнін (http:music.nur1142514-bota-
bejsenova-tufan-zherdej-zher-bolmas) тыңда.
Әнді топпен бірігіп, әндету ережелеріне сәйкес орында.
Дескриптор Білім алушы
әннің әуенін дұрыс орындайды;
әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды.
23
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды
сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді музыкалық аспаптардың көмегімен сүйемелдеп
орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы: Ә. Әбдінұров, сөзі: Ж.Әбдірашевтің Жаңа жылға жаңа жыр әнін тыңда.
Әнді музыкалық аспаптардың көмегімен сүйемелдеп орында.
Даланың да, қаланың Думандатып от басын, Тағы, міне, Жаңа жыл Қақты уақыт қақпасын! Жоламасын елге мұң, Жаңғырып кел, Жаңа жыл! Әкелердің еңбегін Жандырып кел, Жаңа жыл!
Қайырмасы:
Жаңа жылды бар тілде – Жаңа жырға балайды. Жаңа жылға әркім де Жақсы үмітпен қарайды!
Нұрландырсын әзілің,
Наз айтып кел, Жаңа жыл!
Әжелердің әжімін
Азайтып кел, Жаңа жыл!
Бар баланы бір жасқа
Өсіріп кел, Жаңа жыл!
Беспен жаңа сыныпқа
Көшіріп кел, Жаңа жыл!
Қайырмасы:
Жаңа жылды бар тілде –
Жаңа жырға балайды.
Жаңа жылға әркім де
Жақсы үмітпен қарайды!
Дескриптор Білім алушы
әнді әуенін сақтай отырып, сүйемелдеуге ілесіп орындайды.
24
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.2 Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған шығармадан музыкалық аспаптарды
анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Суреттегі балалардың қолындағы таныс аспаптарды ата.
Берілген дыбыстарды тыңдай отырып, қай аспаптың дыбысы екенін анықта.
Салтанат күйіhttp:music.nursearch?q=%D0%BA%D2%AF%D0%B9
Ескерту: бубен және дауылпаз аспабын мұғалім ойнап көрсетеді.
Дескриптор Білім алушы
аспаптардың атауын дұрыс айтады;
тыңдалған шығармадағы аспапты анықтайды;
бубен аспабын анықтайды;
дауылпаз аспабын анықтайды.
25
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.3 Нота сауаттылығының негіздерін білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Нота сауаттылығының негіздерін ұғынады
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Мұғалімнің орындауындағы соль және ми ноталары қайталанып ойналатын шағын әуенді тыңда. Жоғары және төмен ноталарды анықтап, тиісті қол белгісімен көрсетіп отыр.
Дескриптор Білім алушы
соль және ми ноталарының биіктігін дұрыс анықтайды;
жоғары және төмен ноталарды қол белгілері арқылы көрсетеді.
26
Бөлім
Музыкалық-шығармашылық жұмысты бағалау және
көрсету
Бөлімше
2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты
1.2.1.2
Қарапайым
музыкалық-шығармашылық
жұмыстарды шығару
Бағалау критерийі
Білім алушы
Музыкалық –шығармашылық жұмыс жасайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Суреттегі табиғат құбылыстарының дыбысын музыкалық аспаптар арқылы қалай жаңғыртуға болады?
1) Суреттердің бірін таңдап алып, топта ой бөліс.
2) Табиғат құбылысын жаңғыртуға сәйкес аспаптарды таңда.
3) Аспаппен табиғат құбылысының дыбысын шығар.
Дескриптор Білім алушы
табиғат құбылыстарын жаңғыртуға сәйкес келетін аспаптарды анықтайды;
табиғат құбылыстарының дыбыстарын музыкалық аспаптар арқылы шығарады.
27
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмысты көрсету және
бағалау
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өзінің шығармашылық жұмысын көрсетеді
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Топтық жұмыс.
Үйренген әндерді қайталай отырып, бір әнді таңдап алыңдар және сыныпқа орындап
көрсетіңдер.
Топта талқыла:
Біздің жұмысымызда не сәтті шықты?
Жұмысымызда нені жақсартуға болар еді?
Дескриптор Білім алушы
топтық орындауға дұрыс ілеседі;
өз жұмыстарының сәттісәтсіз тұстарын анықтайды.
28
3-тоқсан
Ортақ тақырып Саяхат
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыка тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыканы тыңдау барысында таныс дыбыстарды
ажыратады
Ойлау дағдыларының Білу және түс іну
деңгейі
Тапсырма
Құрманғазының Сарыарқа күйін (http:music.nur1319734-kyrmanfazi-orkestri-sariarka) тыңда.
1) Берілген суреттерден күйге сәйкес суретті таңда.
2) Сізге қандай дыбыстар таныс.
3) Таңдау себебіңді түсіндір.
Дескриптор Білім алушы
күйге сәйкес суретті анықтайды және себебін түсіндіреді;
күйдегі таныс аспаптардың дыбыстарын анықтайды;
дыбысы таныс аспаптың суретін салады.
29
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыка тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.2 Шулы және музыкалық дыбыстарды ажырату
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыканы тыңдап, шулы және музыкалық
дыбыстарды ажыратады
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Құрманғазының Сарыарқа күйін домбыраның және халық аспаптар оркестрінің
орындауындағы бейнероликтерде қара.
https:www.youtubewatch?v=wt6OLV0nEcY - оркестрдің орындауында
https:www.youtubewatch?v=wkS5wHFC7fI – домбырамен орындауда
1) Екі түрлі орындауда қандай айырмашылық бар?
2) Күйді тыңдау барысында өзіңе дыбысы таныс аспаптардың атын жаз.
1.______________
2.______________
3.______________
Дескриптор Білім алушы
екі түрлі орындаудың айырмашылығын сипаттайды;
таныс аспаптарды анықтайды және атауын жазады.
30
Бөлім
Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше
1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты
1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
1.1.2.2 Әнді музыкалық аспаптардың көмегімен сүйемелдеп
орындайды
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды
•
Әнді аспаптардың көмегімен сүйемелдеп орындайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Б. Бейсенованың Тұлпарым әнін тыңда.
2. Әнді әндету ережелеріне сәйкес орында.
3. Әнді шулы аспаптардың сүйемелдеуімен орында.
Тұлпарым
Ақ боз атпен келемін ауыл қашық
Ата-анамды көруге болдым асық.(2 рет)
Қайырмасы:
Менің жүйрік тұлпарым
Самғап ұшар сұңқарым.
Туып-өскен жеріме
Жеткіз мені тұлпарым!
Ей,Тұлпарым!
Ақ боз атым-серігім, қамшым қолда, Жалықпаймын зерігіп ұзақ жолда.(2 рет)
Қайырмасы:
Ер жігіттің, сен менің қанатымсың Күш-жігері, қайраты, қуатымсың.(2 рет)
Дескриптор Білім алушы
әннің сөзі мен әуенін дұрыс орындайды;
әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды;
әнді шулы аспаптармен сүйемелдей отырып орындайды.
31
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.3.1 Әннің құрылымын ажырату: шұмақ, шумақ –
қайырма
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді тыңдап, құрылымын анықтайды
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Көңілді отарба әнін тыңда және әннің құрылымын анықта.
Көңілді отарба
Жүрдек пойыз көңілді,
Асулардан асады.
Әнге бөлеп өңірді,
Әуеніне басады.
Қайырмасы:
Тақ-тұқ, тақ -тұқ , бөп-бө-бөп, Болма бізге көп бөгет. Жүзден жүйрік дарабоз! Бұл көңілді паровоз.
Жел естіріп алдыңан,
Зымырайды, зырлайды.
Ақша бұлттар қалғыған,
Әсем әнін тыңдайды.
Дескриптор Білім алушы
әнді тыңдайды;
әннің құрылымын анықтайды.
32
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.3.2 Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған шығармадан музыкалық аспаптарды
анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыканы тыңда. https:www.youtubewatch?v=mxhd3idboAw Тыңдаған шығарма қандай аспапта орындалып тұр? Аспаптың суретін сал.
Дескриптор Білім алушы
музыканы тыңдайды;
музыкалық аспапты анықтайды;
аспаптың суретін салады.
33
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.3.3 Нота сауаттылығының негіздерін білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Нота сауаттылығын ұғынады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Берілген ырғақтарды өз қалауыңша орналастырып, ырғақ құрастыр.
Құрастырған ырғақты кез келген шулы немесе ұрмалы аспапта орындап бер.
Дескриптор Білім алушы
берілген ырғақтардан өз ырғағын құрастырады;
өзі құрастырған ырғақты шулы немесе ұрмалы аспапта нақты орындайды.
34
Бөлім Музыкалық- шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.1 Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Шығармашылық жұмысын көрсетеді
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Құрманғазының Сарыарқа күйіне қимыл-қозғалыс ойлап тап.
1) Сыныптасыңмен жұптасып, қимыл-қозғалысты бірнеше рет қайтала.
2) Сынып алдында жұбыңмен бірге шығармашылық жұмысыңды көрсет.
Дескриптор Білім алушы
күйге сәйкес қимыл-қозғалыстар ойлап табады;
шығарманың сипатын қимыл арқылы жеткізеді;
шығармашылық жұмысын сынып алдында көрсетеді.
35
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмысты бағалау және
көрсету
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өз шығармашылық жұмысын таныстырады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Көңілді отарба әнін қайтала.
Топтық жұмыс.
1) Әнді аспаптармен сүйемелдей отырып, орындауға дайындал.
2) Әнді топпен бірге орында.
3) Орындау сәтті шықты ма?
4) Аспапта сүйемелдеп орындаған қиын болды ма? Неліктен?
Дескриптор Білім алушы
музыкалық аспаптармен әнге сүйемелдеу ойлап табады;
өз сүйемелдеуін топпен бірге орындап көрсетеді;
өз жұмысына түсініктеме береді.
36
Ортақ тақырып Салт дәстүр және ауыз әдебиеті
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыканы тыңдау барысында таныс музыканы
анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Әр түрлі би музыкасының үзінділерін тыңда. https:www.youtubewatch?v=7FlX_1F4Gdk - Қамажай биі https:www.youtubewatch?v=tq13BXmL5fk - Вальс биі
1) Тыңдаған би музыкасынан таныс музыканы анықта.
2) Қамажай биіне сәйкес суретті көрсет.
Дескриптор Білім алушы
музыкалық үзінділерді дұрыс атайды;
анықтаған музыканы өз сөзімен сипаттайды;
биге сәйкес суретті дұрыс көрсетеді.
37
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді, әндету ережелеріне сәйкес орындайды
• Әнді аспаптың сүйемелдеуімен орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Бесік жыры әнін әндету ережелеріне сәйкес мұғаліммен қосылып орында.
2. Әнді музыкалық аспаптармен сүйемелдеп орында.
Әй-әй, бөпем, әй, бөпем, Ән айтайын, бал бөпем! Ән тыңдағың келсе егер, Және айтайын, жан көкем.
Бөпем менің ай ма екен? Шекер ме екен, бал ма екен? Ойнақтап бір бәйгеден, Озып келер тай ме екен?!
Тас бұлақтар тауда екен, Жас құрақтар сайда екен. Көлбең-көлбең ұшатын, Көбелектер қайда екен?!
Дескриптор Білім алушы
әнді таза интонациямен орындайды;
әнді, әндету ережелеріне сәйкес орындайды;
әннің әуенін сақтайды;
әнді сүйемелдей отырып орындайды.
38
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.3.1 Әннің құрылымын ажырату: шумақ, шумақ – қайырма
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді аспаптың сүйемелдеуімен орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы Ә. Бейсеуов, сөзі Н. Арынованың Бауырсақ әнін тыңда.
Әннің құрылымын анықта.
Әжем келді ауылдан, Ақ қалтасын ақтарып,
Алақай-ау, алақай! Қос қолымен уыстап,
Әже бары жақсы ғой, Базарлығым, балам,-деп
Қуанышты балақай. Төгіп жатыр бауырсақ.
Дескриптор Білім алушы
- әнді тыңдайды;
- әннің құрылымын анықтайды.
Түсіме де енеді-ау, Әжем берген бауырсақ. Еске аламыз әрдайым, Біз әжемді сағынсақ.
39
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.1Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыкалық шығармашылық жұмыс жасайды • Шығарманың сипатын жеткізеді
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Қазақ халқының Жыл басына таласқан хайуанаттар ертегісін (https:www.youtubewatch?v=KyB4-0OMsCs) тыңда.
Ертегіні негізге ала отырып, кейіпкерлерге музыкалық сүйемелдеу ойлап тап.
Оны музыкалық шулы аспаптармен немесе дауыспен көркемдеп, шығарманың сипатын жеткізе орында.
Дескриптор Білім алушы
ертегі кейіпкерлеріне сәйкес сүйемелдеу ойлап табады;
құрастырған ырғағын аспаптарда орындап көрсетеді;
шығарманың сипатын жеткізеді.
40
Бөлім
Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше
2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты
1.2.1.2
Қарапайым
музыкалық-шығармашылық
жұмыстарды шығару
Бағалау критерийі
Білім алушы
Музыкалық шығармашылық жұмыс жасайды
Музыка шығарады
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
Тапсырма
Суреттерге сүйеніп, Наурыз мерекесіне байланысты сөздер ойлап тап.
Әр сөзге ырғақ ойлап тап.
Сөздерден Наурыз туралы қысқа сөйлемдер құрастыр.
Әр сөйлемді ырғақпен және музыкалық аспаптарда сүйемелдей отырып орында.
Дескриптор Білім алушы
Наурыз туралы сөздер мен қарапайым сөйлемдер құрастырады;
құрастырған сөйлемдерді ырғақпен орындайды;
өз ырғағын музыкалық аспаптарда сүйемелдей отырып орындайды.
41
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмысты көрсету және бағалау
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өзінің шығармашылық жұмысын таныстырады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Музыкасы Ә. Бейсеуов, сөзі Н. Арынованың Бауырсақ әнін қайтала. Әнді музыкалық аспаптармен сүйемелдей отырып, орындап көрсет.
Өз орындауыңа түсініктеме бер.
Дескриптор Білім алушы
үйренген әнді сүйемелдей отырып орындайды;
өз орындауына түсініктеме береді.
Топтық жұмыс.
2. Жыл басына таласқан хайуанаттар ертегісіндегі кейіпкерлерге ойлап тапқан сүйемелдеуіңді еске түсір.
1) Бір кейіпкерге арналған аспаптық сүйемелдеуді орында.
2) Өз орындауыңды бағала.
3) Сүйемелдеуің ертегі кейіпкеріне сай болды ма? Неліктен?
Дескриптор Білім алушы
музыкалық аспап арқылы кейіпкердің образын жеткізеді;
өзін-өзі бағалайды;
өз жұмысын сынып алдында көрсетеді.
42
4-тоқсан
Ортақ тақырып Тағам және сусын
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыканы тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.2 Шулы және музыкалық дыбыстарды ажырату
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдалған музыкалық шығармадағы шулы және
музыкалық дыбыстарды анықтайды
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары деңгейі
Тапсырма
А.Құдайбергеновтің Балдырған күйін
(http:www.youtubewatch?v=Xtdhwjt1MDw)тыңда.
1) Күй қандай аспапта орындалған?
2) Ол қандай аспап түріне (шулы музыкалық) жатады?
3) Күйдің екпіні қандай?
Дескриптор Білім алушы
музыкалық шығарманы тыңдайды;
музыкалық аспапты анықтайды;
аспаптың қай түріне жататынын ажыратады;
43
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
1.1.2.2 Музыкалық аспаптардың көмегімен шығармаларды сүйемелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді,әндету ережелеріне сәйкес орындайды
• Әнді музыкалық аспаптардың көмегімен
сүйемелдейді
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Сөзі М.Адибаев, музыкасы А.Танидің Жарайсың әнін тыңда.
2. Әнді, әндету ережелеріне сәйкес және ұрмалы, шулы музыкалық аспаптардың сүйемелдеуімен орында.
Жарайсың!
Үздік шықтың сабақта Бәрекелді, жарайсың ! Талабы зор талантқа Басын иер талай шың.
Very good!
Молодец!
Жарайсың!
Біліктілік өресі Ой-санаңды жақсы күт. Сабақта да келесі, Серік болсын сәттілік!
Вперед!
All the best!
Сәттілік!
Дескриптор Білім алушы
әннің ырғағын сақтап орындайды;
әнді музыкалық аспаптармен сүйемелдеп орындайды.
44
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.3.1 Әннің құрылымын ажырату: шумақ, шумақ –
қайырма
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдаған әнінің құрылымын анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Музыкасы А.Тани, сөзі А. Естеновтың Жемістер концерті әнін тыңда және әннің құрылымын анықта.
Шие ойнап органда, Концерт берді орманда. Алма бұлбұл сайрады, Сауын айтып сол маңға.
Қайырмасы: Әсем саздан ән өріп, Шырқап берді Сары өрік. Би билейді Жүзімдер, Бойы балқып, тәні еріп.
Қобыз тартқан Шабдалы, Достарынан қалмады. Төкпе күйді Алмұрт та, Домбырада жалғады.
Қайырмасы:
Әсем саздан ән өріп,
Шырқап берді Сары өрік.
Би билейді Жүзімдер,
Бойы балқып, тәні еріп.
Дескриптор Білім алушы
әнді тыңдайды;
əннің құрылымын дұрыс анықтайды.
45
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.2 Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыкалық аспаптардың дыбысталуын анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
Берілген аспаптардың дыбысын тыңда және қай аспап екенін анықта.
Суреттерді қиып алып, тиісті бағанға орналастыр.
Шулы аспаптар
Ұрмалы аспаптар
Дескриптор Білім алушы
қазақ халқының ұрмалы аспаптарын анықтайды;
қазақ халқының шулы аспаптарын анықтайды;
аспаптардың атауын дұрыс орналастырады.
46
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 1.3 Музыкалық сауаттылық
Оқу мақсаты 1.1.3.3 Нота сауаттылығының негіздерін білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Нота сауаттылығын ұғынады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Соль және ми ноталарынан отбасы мүшелерінің есімдеріне музыкалық фраза құрастыр.
1) Құрастырған музыкалық фразаны отбасы мүшелерінің есімдеріне салып орында.
2) Музыкалық фразаны қол белгілерін көрсете отырып, дауыспен орында.
Дескриптор Білім алушы
отбасы мүшелерінің есімдеріне әуен құрастырады;
музыкалық фразаны қол белгілерін көрсете отырып, дауыспен орындайды.
47
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.2 Қарапайым музыкалық-шығармашылық жұмыстарды
шығару
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыкалық-шығармашылық жұмыс жасайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Топтық жұмыс.
Берілген ырғақты, ұсынылған аспаптарда орында.
Дескриптор Білім алушы
ырғақтық суреттемені орындайды;
ырғақты шулы немесе ұрмалы аспапта орындайды;
топтық орындауда өз аспабының партиясын сақтайды.
48
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өзінің шығармашылық жұмысын таныстырады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Топтық жұмыс.
Берілген мақал-мәтелдерді оқы.
Егін ексең тыңға, Нан – тамақтың атасы,
Шықтым дей бер шыңға. Ынтымақ – көптің батасы.
Қырман басы – береке, Тістем нанныңқадірін,
Көп жүрген жер – мереке. Тарыққанда білерсің.
1) Мақал-мәтелдердің ішінен біреуін таңда.
2) Мақал-мәтелге сай ырғақ ойлап тап.
3) Мақал-мәтелді ырғақпен орында.
Дескриптор Білім алушы
мақал-мәтелге сай ырғақ құрастырады;
өз фразасын ырғақпен орындайды;
өз жұмысын сынып алдында көрсетеді.
49
Ортақ тақырып Дені саудың - жаны сау
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.1 Музыка тыңдау және талдау
Оқу мақсаты 1.1.1.1 Есту қабілетіне сүйеніп таныс музыканы,
дыбыстарды тану
Бағалау критерийі Білім алушы
• Тыңдалған музыкалық шығармадағы таныс
музыканы анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Тапсырма
М.И Глинканың Полька музыкалық шығармасын тыңда.
1) Бұл қандай музыка?
2) Музыкалық шығарманың көңіл-күйі мен екпінін сипатта.
3) Бұл шығармаға сай қандай қимылдар жасауға болады?
Дескриптор Білім алушы
музыкалық шығарманың көңіл-күйі мен екпінін анықтайды.
50
Бөлім Музыканы тыңдау, талдау және орындау
Бөлімше 1.2 Музыкалық-орындаушылық іс-әрекет
Оқу мақсаты 1.1.2.1 Ән айтуда, әндету ережелеріне сәйкес орындау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Әнді, әндету ережелеріне сәйкес орындайды.
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Сөзі А.Естенов, музыкасы А.Танидің Шаңырақ әнін екі топқа бөлініп әндету ережелеріне сәйкес орында.
1) Бірінші топ әнді орындайды, екінші топ музыкалық сүйемелдеу жасайды.
2) Рөлдерімен ауысып, әнді екінші рет орында.
Жұлдыз алқа тағып ап, Ату үшін күліп таң,
Тұрар әр кез жадырап, Жүк түсірмей иықтан.
Төбемізде көк аспан, Сол шаңырақ біздерді,
Біздің үкен шаңырақ. Татулыққа ұйытқан
Қайырмасы: Қайырмасы:
Шаңырақта сәніміз, Шаңырақта сәніміз,
Шаңырақта әніміз. Шаңырақта әніміз.
Бір шаңырақ астында, Бір шаңырақ астында
Шаттанамыз бәріміз. Шаттанамыз бәріміз.
Дескриптор Білім алушы
- топта әнге музыкалық сүйемелдеу жасайды;
- әнді топпен бірге таза интонациямен орындайды;
- әнді әндету ережелеріне сәйкес орындайды.
51
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.1 Музыкалық шығармашылық жұмыс арқылы
шығарманың сипатын жеткізу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Музыкалық шығармашылық жұмыс жасайды • Шығарманың сипатын жеткізе орындайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Тапсырма
Суреттерге мұқият қара. Қандай спорт түрлері бейнеленген?
Топтық жұмыс. Берілген шулы және ұрмалы аспаптарды қолдана отырып, суреттегі іс-әрекеттерді сипатын жеткізе дыбыста.
Дескриптор Білім алушы
суреттегі іс-әрекеттерді дыбыстау үшін идея ұсынады;
іс-әрекеттерді шулы және ұрмалы аспаптардың көмегімен сипатын жеткізе дыбыстап көрсетеді.
52
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмыстар құру
Бөлімше 2.1 Музыкалық шығармашылық
Оқу мақсаты 1.2.1.2 Қарапайым музыкалық-шығармашылық
жұмыстарды шығару
Бағалау критерийі Білім алушы
Музыкалық –шығармашылық жұмыс жасайды
Өз даусы мен музыкалық аспаптар арқылы музыкалық фраза шығарады
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
Тапсырма
Топтық жұмыс.
Берілген суреттер бойынша бірнеше сөйлем құрастыр.
Сөйлемдерді соль және ми ноталарына салып, дауыспен орында.
Әуенді металлофон аспабында ойнай отырып, құрастырған сөйлемдерді орында.
Дескриптор Білім алушы
тақырыпқа сай сөйлем құрастырады;
сөйлемдерді нотаға салып дауыспен орындайды;
құрастырған сөйлемдерді музыкалық аспапта сүйемелдей отырып орындайды.
53
Бөлім Музыкалық-шығармашылық жұмысты көрсету және бағалау
Бөлімше 3.1 Музыканы көрсету және бағалау
Оқу мақсаты 1.3.1.1 Шығармашылық жұмысын көрсете білу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Өзінің шығармашылық жұмысын таныстырады
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары деңгейі
Тапсырма
1. Музыкасы А. Тани, сөзі А. Естеновтың Таңертеңгі жаттығу әніне ырғақтық қимылдар мен аспаптық сүйемелдеу қосып орында.
1) Өз шығармашылық жұмысыңды бағала.
2) Орындау кезінде қай тұсы жақсы шықты?
3) Нені жақсарту керек деп ойлайсың?
Дескриптор Білім алушы
әнге ырғақтық қимылдар мен аспаптық сүйемелдеу ойлап табады;
өз жұмысын көрсетеді және бағалайды.
2. Жұптық жұмыс.
М.Глинканың Полька музыкалық шығармасына би қимылдарын ойлап тап.
1) Өз биіңді сыныпқа орындап көрсет.
2) Өз орындауыңды жұпта талқыла.
Дескриптор Білім алушы
әнге ырғақтық қимылдар мен аспаптық сүйемелдеу ойлап табады;
өз жұмысын көрсетеді және бағалайды.
54
Суреттердің сілтемелері:
1. http:play.nis.edu
2. www.playbuzz
3. fotohomka
4. www.cross-roads
5. nagadali
6. www.babyblog
7. anabol
8. Өнер оқулығы
9. shopotam
10. forum.in-ku
11. sites.google
12. lenagold
13. rutorg
14. allpolus
15. guitar-mania
16. www.dm.donetsk.ua
17. ramki-photoshop
55
Балалардың шығармашылық дамуының міндеттері мен олардың шешім жолдары
Мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық қабілеттерін дамыту ерекшеліктерін талдау
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ БЕЛСЕНДІЛІГІ
Музыкалық білім беру әдістемесі
Музыка сабағындағы оқушылардың шығармашылық бастамаларын дамыту жолдары
Сыныптан тыс музыкалық қызмет кіші сынып оқушыларының музыкалық мәдениетін қалыптастыру тәсілі ретінде
Сыныптан тыс жұмыстар да үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру
Шығармашылық қабілет ұғымы
Музыкалық қабілет мәселелеріндегі адамның тұжырымдамасы
Балалардың музыкалық мәдениетін қалыптастыру
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
А.И. Хачатурянның шығармашылық жолы
Құддыс Қожамьяровтың өмірі мен шығармашылық жолы
Т.Ахтановтың шығармашылық өмірбаяны
ОҚУШЫНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ӘЛЕУЕТІН ДАМЫТУДАҒЫ АТА-АНАЛАРМЕН БІРЛЕСКЕН ЖҰМЫСЫ
Теміртау - Республикадан тыс жерлерге танымал керемет шығармашылық ұжымдардың және мәдениеті жоғары дамыған қала
Қобыз - ысқышпен ойналатын ішекті музыкалық аспап
Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуды кезең бойынша сатылап дамыту
Шығармашылық стратегиясы
Олжас Сүлейменовтің түтас шығармашылық жолы - осыған айқын дәлел