Оқыту және ғылыми метоликалық жоспардағы кабинеттің міндеті.

Оқыту және ғылыми метоликалық жоспардағы
кабинеттің міндеті.

Керекті информация көлемімен танысып және оны меңгеруде кездесетін қарама- қайшылықтарды, тек қана мұғалім мен студент бірлесе күш салып, қолайлы жағдайды пайдаланған кезде ғана іске асыруға болады.
Түпкі бастама негізінен ең басты және маңызды еңбекті тиімді ғылыми ұйымдастыру болып табылады. Неғұрлым жоғары сапалы еңбектің нәтижесін алу жұмыс күшін орынды пайдалану және басқс да еңбекті ғылыми ұйымдастыру құралдарын дұрыс пайдалану шарт.
Еңбек кабинетінің алдында басқа да міндеттер қойылады. Соның ішінде бастылары:
• Мұғалімге оқыту білімінің деңгейін теориялық санасын дамытуда көмек көрсету
• Мұғалімге методикалық көмек ретінде оқыту процесін кемеліне жеткізу
• Көрнекі құралдарды табу және дайындау студенттердің өз бетімен материалдарды меңгеруге көмектесу
• Техникалық шығармашылық үйірмесін ұйымдастыру, әр түрлі конструкторлық бюросына, заводтарға, мектептерге экскурссия жасау, сызбаларды дайындау және бұйымдарды құрастыру мен таныстыру.
• Әр түрлі дыбыс жазылған ленталар, пластиналар, фильмдер жинағы көрмеге дайындалу, кітаптар мен журналдардың жинағын жасау.
• Технология кабинетінің дұрыс жабдықталуы жан – жақты оқытудың жаңа әдістерін меңгеруде және мамандардың сапалы дайындығына ықпалы зор.Ондағы жоғарғы оқу орындарының, орта техникалық және кәсіптік- техникалық оқыту орындарының мектеп мұғалімдерінің бірлестігі өткізіліп тұрады.

Кабинетті жабдықтау жалпы нұсқау.
Технология пәні- арнаулы оқу орындарындағы ең маңызды пән болып табылады.Алған біліміңді практикада жүзеге асыруға, зерттеу тақырыбын қалай ұйымдастыру және студенттерді тәрбиелеу, болашақта олар қандай маман иесі олып шығатыны өзінің алған біліміне байланысты. Ол үшін оқу орындарында жоғарғы сапалы білім алу үшін жақсы жабдықталған кабинет қажет.
Кабинетті жабдықтау үшін еңбекті ғылыми ұйымдастыру жағын ескеру керек, студенттердің сұрақтарына қанағаттанарлықтай практикалық және сарамандық жұмыс жасауға ыңғайлы болу қажет.
Бүгінгі күннің өзекті мәселелерінің бірі – білімнің ғылыми ұйымдастыру процесін дамыту, білім беру сапасы үлкен күш жігер мен құрал жабдықтарды талап етеді, сондықтан технолнгия еңбектің нәтижелілігін арттыру, психологиялық методикалық жетістіктерді тартымды пайдалану керек.
Оқу орындарында ғылыми - еңбекті ұйымдастыру бірден – бір В.А. Жалиннің анықтамасын ұсынуға болады “ Білім берудің тиімділігі” – деп көрсетті. Бұл оқу орындарында ғылыми- еңбекті ұйымдастыру оқу- тәрбие жұмысын жоғарғы деңгейде аз уақыт мөлшерінде ұйымдастыра білу мұғалімге де, студенттерге де үлкен күш жігер жұмсау арқылы нәтижелі еңбек алуға болады.
Барлық сұрақтар көлемінен ғылыми- еңбекті ұйымдастыруды шешуде басты үш сұрақты бөліп көрсетуге болады:
1. Уақытты ұтымды және тиімді пайданану.
2. Еңбек етуге және демалуға тиімді жағдайлар жасау.
3. Еңбек процесіне қатысты студенттерге және олардың денсаулығына жан- жақты көңіл бөлу керек.
Уақытты ұтымды және тиімді пайдалану сұрағына ең алдымен айтарлықтай көп көңіл бөлу керек.Бұның өзі психологиялық үш бөлімнен тұрады:

• Дағдылану кезеңі
• Жоғарғы деңгейде жұмыс істеу қабілетін арттыру
• Қажу, шаршау кезеңі
Жоғарғы деңгейде еңбек қабілетін арттыру негізінен дағдыландыру кезеңінен есептелінеді, сондықтан көңілді бірінші бөлімге көп бөлге тура келеді, кешіктірудің әр түрлі жолдарына дұрыс ұйымдастырылмаған шараларға, басқада жағдайларға жол беруге болмайды.
Оқушының және мұғалімнің еңбек етуіне қолайлы жағыдай туғызу үшін, толып жатқан факторларды қарастыруға болады, олар қамтамасыз етілген әр түрлі шаралар өткізу.
Оқыту процесінде қызығушылығын арттыру үшін оқу кабинетінің ұйымдастырылуы, мебельдерді орналастыру және санитарлық гигиенаға сай болуы керек.
Кабинеттің жабдықталуы, мебельдердің конструкциясы физиологиялық, санитарлық, эстетикалық және стандарт, қазіргі заман талабына сай болуы керек.
Қолайлы еңбек етудің маңыздысы мұғалім мен студенттің жұмыс орнын керекті құрал- жабдықтармен қамтамасыз ету қажет.
Кабинетті дайындауда қазіргі заман талабына сай ьір ғана стильді ұстану керек.
Мұғалім мен студент денсаулығын және еңбек қабілеттілігін арттыру маңызды мәселенің бірі.
Оқыту процесінде аз ғана уақыт аралығында техникалық құралды пайдалану барысында оқушылардың көп нәрседен хабардар болғанына, ынта салуға болады. Ой еңбегін дұрыс ұйымдастырмау, мидың қан айналымына кері әсерін тигізеді. Сондықтан ой – еңбегінің өнімділігін арттыру уақытысында жұмыс көлемін толық мидың орталығынан екінші бөліктеріне ауыстырып отыру керек.
Бұдан басқа да студенттің жұмыс істеу қабілеті жұмыс аптасының әр күнінде әр түрлі болса, жұмыс күнінің ішінде де әр түрлі болады. Аптпның өнімді еңбек күндеріне – сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, ал азырақ өнімді еңбек күндеріне – дүйсенбі, жұма, сенбі күндері жатады.
Еңбек қабілетін жақсарту жолын табу үшін, тек қана еңбекті ұйымдастыру ғана емес,, сонымен қатар студенттің демалысында ұйымдастыра білу керек.
Үзіліс- еңбек қабілетін қалпына келтірудегі ең маңызды мәселе, бірақ бұл мәселеге көп жағдайда көңіл бөлінбейді, ұйымдастырылмайды, ал басқа уақыфтта жұмыстармен, әңгімемен, консультациялармен уақытты өткізеді.
Үзіліс арасында дене еңбегін және ой еңбегін немесе графикалық жұмыс жасаған кезінде түсірілген ауыртпашылықтарды жою үшін, арнайы функционалдық музыкаларды таңдап алуға болады. Ол адамның жұмыс істеу қабілеттілігін арттырып, нерв жүйесін қалыптастыруға көп көмегін тигізеді.
Дене жаттығуларын жасауда жағымды әсер туғызады, оқушының көңіл -–күйін көтеріп, оқуда жетістіктерге жеткізеді.
Көптеген зерттеулер барысында тәрбиесімен айналысатын студенттердің еңбекке, оқуға деген ынтасы онымен шұғылданбайтын ынтасымен салыстырғанда біршама жоғары деп саналады.
Үзіліс кезінде комплексты жаттығулар жасау, жалпы хабар тарайтын радио бойынша немесе магнитафон таспасына жасалған жаттығулар өткізуге болады.

Кабинет бөлмесін таңдап алу.
Кабинет бөлмесін таңдап алу барысында, студент пен мұғалімнің қабілеттілігін арпттыруда, санитарлық- гигиеналық факторларды сақтауға кері әсерін тигізбеу үшін барлық жағдайларға көңіл бөлу керек.
Бөлменің көлемін таңдаған кезде оқушының жұмыс жағдайында көрушілік ерекшелігін, организімге қажетті ауаның болуын, сонымен қатар жабдықтарды қолайлы жерге орналастыруына көп көңіл бөлген жөн. Тіктөртбұрышты терезелерді оны ұзына бойына қабырғасына орналасқан бөлме формасы мақсатына пайдалану сәйкестігін туғызады. Терезелердің бұлай орналасуы студенттердің жұмыс орнына бір жағынан жарық түсіруін қамтамасыз етеді және 30оС-35оСта көру бұрышын сақтайды. Қарау бұрышы кабинет тақтасының жағдайындағы горизонтальды қарау сызығының арасындағы бұрыш деп түсінеміз.Егер айтылған бұрыш 30оС-тан аз болатын болса, тақтада орналасқан бетінің көріну жағдайы нашарлатады және студенттің (көру, қарау) мүмкіншілігін туғызады. Қажетті көру бұрышын тұрғызу үшін, бірінші столдың тақтадан екі метр қашықтықта орналасу керек.Ұзындығына қатысты бөлменің ені 2:3 немесе 3:5 болу қажет, яғни бөлменің ұзындығы 110-11м болған жағдайда ені 6-6.5 м болуы шарт.
Бөлменің тым енді болуы да жарамайды, терезеден тым қашықта орналасқан столдарға табиғи жарықтың түспеуінен оқушыларға қолайсыз жағдай туады, ал тақтадан 10м артық қашықтықта орналасса оқушының көру әсері төмендейді. Қарастырылған бөлменің көлемі кабинеттің гигиеналық талаптарын қанағаттандарады, егер жалпы көлемі 66 м2 құрса, биіктігі 3 м- ден кем болмауы керек. Әр оқушыға кем дегенде 1,5-2,4 м2 қарастырылады. Үсіретін есік ббірінші стол- жақтан болған жөн, басқалай орналасқан жағдайда қосымша алаңдар керек, сызу кабинетінде міндетті түрде лабораториялық бөлме керек, көлемі 15-20м2. Кабинеттің кең етіп орналастыруда, ең алдымен бөлмені күн сәулесінің түсуінен микроклиматты сақтауға көр көңіл болу керек. Күн көзінің биологиялық әсері адам организіміне көп көмегін тиггізеедді.
Жарықтандыру.
Жарық организімді әлдендіруге, нығайтуға психологиялық әсер ету ықпалын тигізеді. Толық жарамды талдаушы қызметке де жарықтың маңызды мәні бар. Көптеген зерттеулер барысында жарықтың жетіспеушілігі алыстан көрмеушілікке, басқа да көру функцияларын төмендетеді, анық көрмеушілік, қарама- қарсы сезімнің әсері туады.
Егер жұмыс орнының жарықтығы 1200 болса, графикалық жұмысты орындау барысында жұмыс сапасы едәуір артады. Әрі жарықтың жұмыс орнына біркелкі таралуы маңызды әсер етеді. Бұл жағдайда әрине жарықтың 2 жағынан түсетін бөлмелер жақсы, ал жақсысы оқу бөлмесінің жоғарғы этаждарда орналасуы. Кабинетте жасанды жарыққа ерекше көңілл бөлу керек.
Сурет және сызу кабинетін жарықтандыру үшін шар формасы тәріздес, ақ түсті шырақтар қолданылады. Бірақта СК—300 шырағын тиімді деп санауға болады. Ол тек қана тік жарық түсірумен ғана емес, сонымен қатар сәуле шашу қасиетімен ерекшеле



Ұқсас жұмыстар

Оқыту және ғылыми метоликалық жоспардағы кабинеттің міндеті
Жаңа ақпараттық және коммуникациялық технологияларды оқу-тәрбие үрдісінде пайдалану жолдары
Мектептегі биология кабинеті және зертханалық жұмыстарға қажетті құрал-жабдықтармен танысу. Әрбір қажетті құрал жабдықтардың сипаттамасын жасаңыз
Биология сабақтарындағы оқыту технологиясы
Биология пәнінен зертханалық жұмыстарды ұйымдастыру әдістемесі
Биология сабағында оқушылардың қызығушылығын арттыру
Грамматикамен жазу сабақтарының міндеті мен мақсаты
Әдістемелік кабинеттің мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту бойынша әдіскер жұмысының ерекшеліктері
ЭВМ құрылғыларымен жабдықталған кабинетте оқытылатын информатика сабағына қойылатын талаптар
Биологиядан жалпы әдістемелік құралдарға талдау жасау
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қашықтықтан оқыту