Квадрат теңсіздік



Жиынтық бағалауға арналған

әдістемелік ұсыныстар

Алгебра

8-сынып
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 8-сынып білім алушыларына Алгебра пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Бөлім ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныста бөлім ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

Әдістемелік ұсынысты дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.

2
СОДЕРЖАНИЕ

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 4

Квадрат түбір және иррационал өрнек 4

бөлімі бойынша жиынтық бағалау 4

Квадрат түбір және иррационал өрнек бөлімі бойынша 6

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 7

Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша жиынтық бағалау 7

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 10

Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша жиынтық бағалау 10

Статистика элементтері бөлімі бойынша жиынтық бағалау 16

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 19

Теңсіздіктер бөлімі бойынша жиынтық бағалау 19

Теңсіздіктер бөлімі бойынша 21

3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

Квадрат түбір және иррационал өрнек
бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Нақты сандар

Квадрат түбір

Құрамында квадрат түбірлері бар өрнектерді түрлендіру

= √

функциясы, оның графигі және қасиеттері

Оқу мақсаты
8.1.1.1 иррационал және нақты сандар ұғымдарын меңгеру

8.1.2.2 квадрат түбірдің мәнін бағалау

8.1.2.4 бөлшек бөлімін иррационалдықтан арылту

8.1.2.5 құрамында түбір таңбасы бар өрнектерді түрлендіруді

орындау

8.4.1.1 = √

функциясының қасиеттерін білу және оның

графигін салу

Бағалау критерийі
Білім алушы:


Иррационал сандарды анықтайды

• Квадрат түбірдің мәнін бағалайды

• Бөлшектің бөліміндегі иррационалдықтан арылады


Құрамында квадрат түбірі бар өрнектердің мәндерін

есептеуде квадрат түбірдің қасиеттерін қолданады



функциясының қасиеттері мен графигін

= √


қолданады

Ойлау дағдыларының
Қолдану

деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты
25 минут

Тапсырма
1. Иррационал сандарды теріп жазыңыз:

19; − 23 ; 7 ; 5,639; 16 ; 2 2 ; π ; 4,(3)

[1]
2. Аралығында мына сандар болатын қатарлас екі бүтін санды жазыңыз:

a) 8,9 b) 160

[2]

3. Бөлшектің бөліміндегі иррационалдықтан арылып, өрнекті ықшамдаңыз:

a + 2ab + 4b

a + 2b

[3]

4. Өрнектің мәнін табыңыз:
(43 − 25)⋅ 3 + 60

[3]

4
5. у = −x функциясы берілген.

a) функцияның графигін сызыңыз;
b) функцияның анықталу облысын;

c) х = 16 болғандағы функцияның мәнін;
d) у = -3 болғандағы х-тің мәнін табыңыз.

[4]

Бағалау критерийлері
Тапсырма

Дескриптор
Балл



Білім алушы

Иррационал
сандарды
1
иррационал сандарды көрсетеді
1

анықтайды.

Квадрат түбірдің мәнін

бірінші иррационал сан үшін көршілес
1

бағалайды

2
бүтін сандарды анықтайды

екінші иррационал сан үшін көршілес
1

бүтін санды анықтайды

Бөлшектің
бөліміндегі

бөлшектің алымын да бөлімін де
1

иррационалдықтан

бөлімінің түйіндесіне көбейтеді

3

арылады

түрлендірудің әдісін таңдайды
1

дұрыс жауап көрсетеді
1

Құрамында квадрат түбірі

жақшаларды ашады
1

бар өрнектердің мәнін
4

ұқсас мүшелерді біріктіреді
1

есептеуде квадрат түбірдің

жауабын жазады
1

қасиеттерін қолданады.

функциясының

= −√

функциясының графигін

= √

1

қасиеттері
мен графигін

салады

қолданады.

5
анықталу облысын жазады
1

аргументтің мәні бойынша функция
1

мәнін табады

функцияның мәні бойынша
1

аргументтің мәнін табады

Жалпы балл:

13

5
Квадрат түбір және иррационал өрнек бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен
Орта
Жоғары

Иррационал

Иррационал

Иррационал сандарды
Иррационал

сандарды

сандарды
анықтауда
анықтауда,
қателіктер
сандарды
дұрыс

анықтайды.

қиналады.

жібереді.

анықтайды.

Квадрат
түбірдің
Квадрат

түбірдің
Квадрат
түбір
Квадрат түбірдің

мәнін бағалайды.
мәнін
бағалауда
астындағы
санның
мәнін
дұрыс

қиналады.

мәнін
бағалауда
бағалайды.

қателіктер жібереді.

Бөлшектің

Бөлшектің

Бөлшектің бөліміндегі
Бөлшектің

бөліміндегі

бөліміндегі

иррационалдықтан
бөліміндегі

иррационалдықтан
иррационалдықтан
арылу
әдісін
иррационалдықтан

арылады.

арылу

амалын
қолданады,
өрнекті
дұрыс арылады.

орындауда

түрлендіруде

қиналады.

қателіктер жібереді.

Құрамында
квадрат
Өрнектің

мәнін
Квадрат
түбірдің
Құрамында квадрат

түбірі
бар
есептеуде
квадрат
қасиеттерін

түбірі

бар

өрнектердің
мәнін
түбірдің
қасиеттерін
қолданады,

өрнектердің
мәнін

есептеуде
квадрат
қолдануда қиналады.
қысқартуда

есептеуде
квадрат

түбірдің қасиеттерін

есептеуде
қателіктер
түбірдің

қолданады.

жібереді.

қасиеттерін
дұрыс

қолданады.

Функцияның

Функцияның графигін
Функцияның

= √

функциясының
графигін

салуда
салады, қасиеттерін
графигін
дұрыс

қасиеттері
мен
және
қасиеттерін
қолданып
анықталу
салады
және

графигін қолданады.
қолдануда қиналады.
облысын
табуда
қасиеттерін
дұрыс

функцияның
қолданады.

аргументтің
мәнін

анықтауда
қателіктер

жібереді.

6
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып Квадрат теңдеу

Квадрат теңдеулерді шешу
Квадрат үшмүше
Теңдеулерді шешу

Оқу мақсаты 8.2.2.1 квадрат теңдеудің анықтамасын білу
8.2.2.3 квадрат теңдеулерді шешу
8.2.2.4 Виет теоремасын қолдану
8.2.1.3 квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу

Бағалау критерийі Білім алушы:

• Квадрат теңдеуді, оның коэффициенттерін анықтайды

• Квадрат теңдеулерді шешеді

• Есеп шығаруда кері Виет теоремасын қолданады
• Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктейді

Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Қолдану

Орындау уақыты 25 минут

Тапсырма

1. Берілген теңдеулерді ах2 + bx + c = 0 түріне келтіріп, a, b, c –коэффициенттерін табыңыз:

(2х −1)2 = х(х + 2) − 3

[2]
2.

а) 6у 2 − 5у + 1 = 0 квадрат теңдеудің түбірлерін табыңыз;

b) k -ның қандай мәндерінде kx2 + 8x + k = 0 теңдеуінің бірдей екі түбірі (х1 = х2 ) болады?
[6]

3. Кері Виет теоремасын қолданып, түбірлері х1 = 12 және х2 = 112 болатын келтірілген квадрат теңдеуді жазыңыз.

[3]

4. Тіктөртбұрыш тәрізді жер учаскесінің ауданы (x2 −13x + 42) м2 тең.
а) x2 −13x + 42 = (x + a)(x + b) болса, онда a және b мәндерін табыңыз.
b) Егер тіктөртұрыштың ұзындығы (x + a) м , ал ені (x + b) м болса, онда анықталған

және b мәндерін қолданып, жер учаскесінің периметрін өрнектеңіз.

[4]

7
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Балл



Білім алушы

Квадрат теңдеуді, оның

квадрат теңдеуді стандарт түрде жазады
1

коэффициенттерін
1

теңдеудің коэффициенттерін көрсетеді
1

анықтайды

Квадрат теңдеулерді

дискриминантты формула бойынша
1

шешеді

есептейді

2 a

квадрат теңдеу түбірлерін табу формуласын
1

қолданады

теңдеудің түбірлерін табады
1

дискриминанттың формуласын қолданады
1

2 b
квадрат теңдеудің бірдей екі түбірі болу
1

шартын қолданады

k -ның мәндерін табады
1

Есеп шығаруда Виет

түбірлерді қолданып, босмүшенің мәнін
1

теоремасын қолданады

анықтайды

3

түбірлерді қолданып, екінші
1

коэффициенттің мәнін анықтайды

келтірілген квадрат теңдеуді жазады
1

Квадрат үшмүшені

а мәнін табады
1

көбейткіштерге жіктейді

4
b мәнін табады
1

периметрді табу өрнегін жазады
1

алынған өрнекті ықшамдайды
1

Жалпы балл:

15

8
Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен
Орта
Жоғары

Квадрат
теңдеуді,
Квадрат
теңдеудің
Өрнекті түрлендіруде
Квадрат
теңдеуді

оның

түрін,

коэффициенттерін
стандарт
түрге

коэффициенттерін
коэффициенттерін
анықтауда

қателіктер
келтіреді,
оның

анықтайды.
анықтауда қиналады.
жібереді.

коэффициенттерін

дұрыс анықтайды.

Квадрат
теңдеулерді
Квадрат
теңдеуді
Дискриминанттың
Квадрат

шешеді.

шешуде,

формуласын

теңдеулерді

дискриминанттың
қолданады,

квадрат
дұрыс шешеді.

формуласын
теңдеуді
шешуде

қолдануда
түбірлерінің
санына

қиналады.
қарай шартты ескеруде

қателіктер жібереді.

Есеп шығаруда кері
Есеп шығаруда кері
Кері Виет
теоремасын
Кері

Виет

Виет
теоремасын
Виет
теоремасын
қолданады,

келтірілген
теоремасын

қолданады.
қолдануда қиналады.
квадрат

теңдеуді
қолданып,

құруда

қателіктер
келтірілген

жібереді.

квадрат
теңдеуді

дұрыс жазады.

Квадрат
үшмүшені
Квадрат
үшмүшені
Квадрат

үшмүшені
Квадрат

көбейткіштерге
көбейткіштерге
көбейткіштерге
үшмүшені

жіктейді

жіктеуде қиналады.
жіктеуде таңбалардан
көбейткіштерге

ұқсас

мүшелерді
дұрыс жіктейді.

біріктіруде

қателіктер

жібереді.

9
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып Мәтінді есептерді шығару

Оқу мақсаты 8.4.2.1 мәтінді есептерді квадрат теңдеулердің көмегімен шешу
8.4.2.2 мәтінді есептерді бөлшек-рационал теңдеулердің көмегімен шешу

Бағалау критерийі Білім алушы:

• Квадрат теңдеуді қолданып, мәтінді есептерді шығарады

• Бөлшек-рационал теңдеуді қолданып, мәтінді есептерді
шығарады

Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты 20 минут

Тапсырма

1. Текшенің қырын 2 м ұзартқанда, оның көлемі 98 м3 артты. Бастапқы текшенің қырының ұзындығын анықтаңыз.

[6]

2. Жаяу адам 10 км жолды белгілі бір жылдамдықпен жүру керек еді, бірақ ол жылдамдығын
1 кмсағ арттырып, 10 км жолды 20 мин тезірек жүріп өтті. Жаяу адамның алғашқы жылдамдығын табыңыз.
[6]

10
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Ба



лл

Білім алушы

Квадрат теңдеуді

шарт бойынша тепе-теңдік құрастырады
1

қолданып , мәтінді

қысқаша көбейту формуласын қолданады
1

есептерді шығарады.

өрнекті ықшамдап, квадрат теңдеуге
1

1
келтіреді

квадрат теңдеу шығару әдісін қолданады
1

түбірлерін анықтайды
1

дұрыс жауапты алады
1

Бөлшек-рационал

жылдамдықты табу үшін өрнек құрастырады
1

теңдеуді қолданып,

уақытты табу үшін өрнек құрастырады
1

мәтінді есептерді

уақытты минуттан сағатқа аударады
1

шығарады.

2
шартқа сәйкес бөлшек-рационал теңдеуді
1

құрастырады

бөлшек-рационал теңдеуді квадрат теңдеуге
1

келтіреді

квадрат теңдеуді шешеді және дұрыс
1

жауапты таңдайды

Жалпы балл:

12

11
Квадрат теңдеулер бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен
Орта
Жоғары

Квадрат
теңдеуді
Мәтінді
есептерді
Есеп
шарты
Мәтінді
есептерді

қолданып,
мәтінді
квадрат
теңдеудің
бойынша тепе-теңдік
квадрат
теңдеудің

есептерді

көмегімен шығаруда
құрады,
квадрат
көмегімен
дұрыс

шығарады.

қиналады.

теңдеуді
шешуде
шығарады.

дұрыс
жауапты

анықтауда

қателіктер жібереді.

Бөлшек-рационал
Мәтінді
есептерді
Есеп
шарты
Мәтінді
есептерді

теңдеуді қолданып,
бөлшек-рационал
бойынша тепе-теңдік
бөлшек-рационал

мәтінді есептерді
теңдеудің
көмегімен
құрады,
бөлшек-
теңдеудің
көмегімен

шығарады.

шығаруда қиналады.
рационал
теңдеуді
дұрыс шығарады.

шешуде
дұрыс

жауапты
анықтауда

қателіктер жібереді.

12
Квадраттық функция бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Квадраттық функция және оның графигі

Мәтінді есептерді шығару

Оқу мақсаты
8.4.1.2 =

)2
, =
2
+ және =−
)2
+ , ≠

(

(

0, түрдегі квадраттық функциялардың қасиеттерін білу және

графиктерін салу

8.4.1.4 аргументтің берілген мәндері бойынша функцияның

мәндерін табу және функцияның мәні бойынша аргументтің

мәнін табу

8.4.2.3 қолданбалы есептерді шығару үшін квадраттық

функцияны қолдану

Бағалау критерийі
Білім алушы:


y = a(x − m)2
+ n, a ≠ 0 түріндегі квадраттық

функцияның қасиеттерін қолданады және графигін

салады

• Функцияның және аргументтің сәйкес мәндерін

анықтайды

• Квадраттық функцияның қасиеттерін қолданып,

мәтінді есептерді шығарады

Ойлау дағдыларының
Қолдану

деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты
25 минут

Тапсырма

2. Берілген f (x) = −(x − 3)2
+ 12
функциясы үшін:

a) парабола төбесін анықтаңыз;

b) параболаның симметрия осін табыңыз;
c) Ох осімен қиылысу нүктесін табыңыз;
d) Оу осімен қиылысу нүктесін табыңыз;
e) функция графигінің эскизін салыңыз.
[7]

2. y = −x2 − x + 12 функциясы берілген.

a) f (3), f (−5) функцияның мәндерін табыңыз.

b) Функцияның графигі (k; 6) нүктесінен өтетіні белгілі болса, k-ны табыңыз.
[4]
3. Жүргізушіге парабола тәріздес туннель арқылы өту қажет. Өлшем бірлігі – метр. Жүк машинасының биіктігі 7 м, ал ені 4 м.

a) Туннель формасын беретін квадраттық функцияны анықтаңыз
b) Жүк машинасы осы туннельден өте ала ма? Жауабын негіздеңіз.

[4]

13
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Балл



Білім алушы

y = a(x − m)2 + n, a ≠ 0

төбесінің координатасын табады
1

түріндегі квадраттық

симметрия осін анықтайды
1

теңдеуді шешу әдісін таңдайды
1

функцияның қасиеттерін

1
теңдеудің түбірлерін табады
1

қолданады және графигін

салады.

Ох осімен қиылысу нүктесін жазады
1

Оу осімен қиылысу нүктесін табады
1

функция графигінің эскизін салады
1

Функцияның және

функцияның мәнін табады
1

аргументтің сәйкес мәндерін

2
теңдеу құрады
1

анықтайды

теңдеуді шешу тәсілін таңдайды
1

жауабын жазады
1

Квадраттық функцияның

y = ax2 + bx + c функциясындағы а, b
1

қасиеттерін қолданып,

және с коэффициенттерін анықтайды

мәтінді есептерді шығарады

3
квадраттық функцияның формуласын
1

анықтайды

(2; 7) нүктесінің осы функцияға
1

тиістілігін бағалайды

жауабын негіздейді
1

Жалпы балл:

15

14

Квадраттық функция бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен

Орта
Жоғары

y = a(x − m)2
+ n, a ≠ 0
Квадраттық

Парабола

төбесін,
Квадраттық

түріндегі квадраттық
функцияның

симметрия

осін
функция

қасиеттерін

анықтайды.

Ох Оу
қасиеттерін

функцияның

қолдануда,
графигін
осімен

қиылысу
қолданады,

қасиеттерін қолданады

дұрыс

және графигін салады
салуда қиналады.
нүктелерін
табуда
графигін

графигінің

экизін
салады.

салуда
қателіктер

жібереді.

Функцияның
және
Функцияның

және
Берілген аргументтің
Функцияның
және

аргументтің
сәйкес
аргументтің
сәйкес
мәні

арқылы
аргументтің
сәйкес

мәндерін анықтайды
мәндерін анықтауда
функцияның
сәйкес
мәндерін
дұрыс

қиналады.

мәнін

берілген
анықтайды.

функцияның

мәні

арқылы
аргументтің

сәйкес

мәндерін

анықтауда

қателіктер жібереді.

Квадраттық

Қолданбалы

Квадраттық

Квадраттық

функцияның

есептерді
шығару
функцияның

функцияны

қасиеттерін қолданып,
үшін
квадраттық
формуласын жазады,
қолданып,

мәтінді
есептерді
функция

қасиеттерін

қолданбалы

шығарады

қасиеттерін

қолдануда

есептерді
дұрыс

қолдануда

есептеуде
жауабын
шығарады.

қиналады.

негіздеуде

қателіктер жібереді.

15
Статистика элементтері бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып Жиілік алқабы, жиілік гистограммасы
Орта мән. Дисперсия. Стандартты ауытқу

Оқу мақсаты 8.3.3.2 жиіліктердің интервалдық кестесінің деректерін жиіліктер
гистограммасы арқылы беру
8.3.3.3 жинақталған жиілік анықтамасын білу
8.3.3.5 дисперсия, стандартты ауытқу анықтамаларын және
оларды есептеу формулаларын білу

Бағалау критерийі Білім алушы:

• Интервалдық кестенің деректері бойынша гистограмма салады • Жинақталған жиіліктің анықтамасын қолданады • Дисперсия мен стандартты ауытқуды есептейді

Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты 25 минут

Тапсырма
1. Кестеде мектептегі оқушылардың жастары туралы мәлімет берілген. Кестені пайдаланып мәліметтерді гистограммамен беріңіз.

Жасы
7 - 9
9 - 11
11 - 13
13 - 15
15 - 17 17 - 19

Бала саны
240
272
230
280
220
60

[2]
2 . Супермаркетте 65 сатып алушының кезекте тұрып күту ұзақтықтары зерттелді. Төмендегі күту ұзақтықтары кестесін толтырыңыз:

Күту ұзақтығы (t) секунд
Жиілік
Жинақталған

жиілік
0 ≤ t 60

2
60 ≤ t 120
9

120 ≤ t 180

21
180 ≤ t 240

39
240 ≤ t 300
26

[2]

3. Кестеде 20 күнде сабаққа келмеген оқушылардың саны көрсетілген.

Келмеген оқушылардың саны
0
1
2
3
4
5
Күндердің саны
3
5
5
4
2
1

Егер стандартты ауытқу 1,5-тен кіші болса, онда қалыпты жағдай болып саналады. Кестедегі
берілгендерді пайдаланып, табыңыз:
а) дисперсияны;
b) стандартты ауытқуды;
с) кестедегі берілген жағдай қалыпты бола ма?
[7]

16
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Балл



Білім алушы

Интервалдық кестенің

осьтерді белгілеп көрсетеді
1

деректері бойынша
1

кестені пайдаланып, гистограмма
1

гистограмма салады

салады

Жинақталған жиіліктің

алғашқы үш интервалда ізделінді
1

анықтамасын қолданады
2
мәндерді табады

төртінші және бесінші интервалдан
1

ізделінді мәндерді табады

Дисперсия мен

арифметикалық ортаны табу өрнегін
1

стандартты ауытқуды

жазады

есептейді

арифметикалық ортаны табады
1

дисперсияны табу формуласын
1

3
қолданады

қажетті есептеулерді жүргізеді
1

дисперсиясын табады
1

стандартты ауытқуды есептейді
1

берілген жағдайды бағалайды
1

Жалпы балл:

11

17
Статистика элементтері бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен
Орта

Жоғары

Интервалдық кестенің
Гистограмманы
Гистограмманы

Гистограмманы

деректері
бойынша
салуда қиналады.
салуда
қателіктер
дұрыс салады.

гистограмма салады

жібереді.

Жинақталған
Жинақталған
Абсолютті
және
Жинақталған

жиіліктің

жиіліктің

жинақталған

жиіліктің

анықтамасын
анықтамасын
жиіліктерді

анықтамасын

қолданады

қолдануда қиналады.
анықтайды.

дұрыс қолданады.

Есептеулер
кезінде

қателіктер жібереді.

Дисперсия
мен
Дисперсияның
Дисперсия

Дисперсия

стандартты
ауытқуды
формуласын
формуласын

формуласын

есептейді

қолдануда,
дисперсия
қолданады,

қолданады,

мен
стандартты
дисперсияны

дисперсия

мен

ауытқуды
есептеуде
стандартты
ауытқуды
стандартты

қиналады.

анықтауда

ауытқуды
дұрыс

есептеулерден

есептейді.

қателіктер жібереді.

18
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

Теңсіздіктер бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Квадрат теңсіздік

Рационал теңсіздік

Теңсіздіктер жүйелерін шешу

Оқу мақсаты
8.2.2.8 квадрат теңсіздіктерді шешу

8.2.2.9 рационал теңсіздіктерді шешу

8.2.2.10 біреуі сызықтық, екіншісі - квадрат екі теңсіздіктен

құралған жүйелерді шешу

Бағалау критерийі
Білім алушы:


Квадрат теңсіздіктерді шешеді


Рационал теңсіздіктерді шешеді

• Теңсіздіктер жүйесінің шешімін табады

Ойлау дағдыларының
Қолдану

деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты
25 минут

Тапсырма
2х + х2

1. х-тің қандай мәнінде

− 24 өрнегі теріс мәндер қабылдайды?

[3]

2. Тіктөртбұрыштың ұзындығы енінен 4 см-ге артық. Егер тіктөртбұрыштың ауданы 96 см2 -ден артық болса, оның өлшемдері қандай болуы мүмкін?
[4]

3. Теңсіздікті шешіңіз:
10 ≤ 0

(4 − 2x)(x + 2)

[4]

4. Теңсіздіктер жүйесін шешіңіз:
4х − 5 ≥ х + 1

х2 − х − 6 0

[5]

19
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Балл



Білім алушы

Квадрат теңсіздіктерді

квадрат үшмүшенің түбірлерін табады
1

шешеді

1
квадрат үшмүше мәндерінің оң (теріс)
1

болатын аралықтарын табады

жауабын жазады
1

квадрат теңсіздікті құрады
1

2
теңсіздікті шешу тәсілін таңдайды
1

теңсіздікті шешеді
1

есептің жауабын табады
1

Рационал теңсіздіктерді

теңсіздікті шешу әдісін анықтайды
1

шешеді

3
ММЖ табады
1

аралықтарда таңбаларды анықтайды
1

жауабын жазады
1

Теңсіздіктер жүйесінің

сызықтық теңсіздіктің шешімдер
1

шешімін табады

жиынын табады

квадрат үшмүшенің түбірлерін табады
1

4
квадрат үшмүше мәндерінің оң (теріс)
1

болатын аралықтарын табады

квадрат теңсіздіктің шешімін табады
1

теңсіздіктердің шешімдерінің қиылысуын
1

табады

Жалпы балл:

16

20
Теңсіздіктер бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау

Оқу жетістіктерінің деңгейлері

критерийлері

Төмен
Орта
Жоғары

Квадрат
Квадрат

Квадрат
теңдеудің
Квадрат

теңсіздіктерді
теңсіздіктерді
түбірлерін
табады,
теңсіздіктің

шешеді
шешуде қиналады.
шартқа
сәйкес
шешімдер жиынын

шешімдерін
табуда
дұрыс табады.

есептеулер
жүргізуде

қателіктер жібереді.

Рационал
Рационал

Аралықты анықтауда
Берілген
шартты

теңсіздіктерді
теңсіздікті
шешуде
шартқа
сәйкес
қанағаттандыратын

шешеді
қиналады.

шешімін
табуда
рационал

қателіктер жібереді.
теңсіздіктің

шешімін
дұрыс

табады.

Теңсіздіктер
Теңсіздіктер
Сызықтық
теңсіздікті
Теңсіздіктер

жүйесінің шешімін
жүйесін
шешуде
шешеді,
квадрат
жүйесінің
шешімін

табады
қиналады.

теңсіздікті
шешуде
дұрыс табады.

шешімдер жиынының

қиылысуын
табуда

қателіктер жібереді.

21



Ұқсас жұмыстар

Квадрат теңсіздік
ТЕҢСІЗДІКТЕРДІ СТАНДАРТ ЕМЕС ТӘСІЛДЕРМЕН ДӘЛЕЛДЕУ
Теңсіздіктерді шешуде мәндес түрлендірулерді пайдалану әдістемесі
Параметрі бар теңсіздіктерді шешудің ең ұтымды әдісі
Квадрат теңсіздіктерді шешу
ТЕҢСІЗДІКТЕРДІ ШЕШУГЕ ТЕРЕҢДЕТЕ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ
Бөлшек-рационал теңдеулер мен теңсіздіктерді шешуді оқып үйрету әдістемесі
Типтік теңдеулер және теңсіздіктерді шығарудың әдістемелік ерекшеліктері
Мектеп математикасындағы квадраттық теңдеулерді шешу жолдары
Күрделі есептерді шығарудың тиімді әдістері
Квадрат теңсіздіктерді шешуде оқушылардың математикалық сауаттылығын арттыру жолдары
Тригонометриялық теңсіздіктер
Квадрат теңдеулер
Квадрат үшмүше
Квадрат теңдеу
Дұрыс қиық пирамиданың табаны қабырғалары және болатын квадрат
Модульді теңдеулер мен теңсіздіктер
Тригонометриялық теңдеулер мен теңсіздіктер
Көрсеткіштік және логарифмдік теңдеулер мен теңсіздіктер