Сандармен амалдар орындау
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
Математика
2-сынып
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 2-сынып білім алушыларына Математика пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) бастауыш сыныптың (1-4-сыныптары) Математика пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификация мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.
Әдістемелік ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.
2
Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ... ... ... ... .. 4 Екітаңбалы сандар бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 4 Сандармен амалдар орындау. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... .. 7 Шамалар және олардың өлшем бірліктері бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... .. 10
1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 13 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ... ... ... ... 17
Екі таңбалы сандарды қосу және азайту. Жүздіктер. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 17
Шамалар және өлшем бірліктері бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 20
Жиын және оның элементін белгілеу. ∈және ∉таңбалары бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 23
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 26
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ... ... ... ... 31
Геометриялық фигуралар және олардың өзара орналасуы бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 31
Көбейту және бөлу. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 34
Санды және әріпті өрнектер. Теңдеулер. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... .. 37
3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 40
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ... ... ... ... 45 Тиімді есептеу тәсілдері бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 45 Есептерді шешу тәсілдері бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 48 Геометриялық фигуралар. Периметр. Аудан бөлімі бойынша жиынтық бағалау ... ... ... ... .. 51 4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . 54
3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Екітаңбалы сандар бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.1 Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер
2.1.1.1 100-ге дейінгі сандардың құрылу жолын түсіну;
100 көлеміндегі сандарды тура және кері санау, натурал сандар қатарындағы орнын анықтау
2.1.1.2 Екі таңбалы сандарды оқу, жазу және салыстыру 2.1.1.3** Екі таңбалы сандардың разрядтық құрамын анықтау,
разрядтық қосылғыштарға жіктеу
Білім алушы
• 100 көлемінде тура және кері санайды
• Санның натурал сандар қатарындағы орнын анықтайды
• 100 көлеміндегі сандарды салыстырады
• Екітаңбалы сандарды разрядтық қосылғыштардың қосындысына жіктейді
Білу және түсіну Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Түсіп қалған сандарды толықтырып жаз.
2. Берілген сандардың көршілерін жаз.
3. Салыстыр.
23 32 37 3 77 70
4
4. Санды разрядтық қосылғыштардың қосындысы түрінде жаз.
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
100 көлемінде тура және кері санайды
1
натурал сандарды тура санау ретімен жазады;
1
натурал сандарды кері санау ретімен жазады;
1
Санның натурал сандар қатарындағы орнын анықтайды
2
дөңгелек санның көршілерін жазады;
1
ондық және бірлік разряды бар санның көршілерін жазады;
1
100 көлеміндегі сандарды салыстырады
3
бірдей цифрлармен жазылған екітаңбалы сандарды салыстырады;
1
екітаңбалы санды біртаңбалы санмен салыстырады;
1
ондық және бірлік разрядтары бар екітаңбалы санды дөңгелек санмен салыстырады;
1
Екітаңбалы сандарды разрядтық қосылғыштардың қосындысына жіктейді
4
санды разрядтық қосылғыштардың қосындысы түрінде жазады.
1
Барлығы
8
5
Сандармен амалдар орындау. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
Тапсырма
1.2 Сандармен амалдар орындау 2.1 Санды және әріпті өрнектер
5.1 Есептер және математикалық модель
2.1.2.5** Бір таңбалы сандарды ондықтан аттап ауызша қосу және азайтуды орындау
2.2.1.6 Екі-үш амалды жақшалы және жақшасыз өрнектерде арифметикалық амалдардың орындалу тәртібін анықтау, олардың мәнін табу
2.5.1.8** Барлық арифметикалық амалдарға берілген жай есептердің шешуін санды өрнектер түрінде модельдеу және шығару
Білім алушы
• Біртаңбалы сандарды ондықтан аттап қосады және азайтады
• Жақшалы және жақшасыз өрнектердегі амалдардың орындалу тәртібін анықтайды және өрнектің мәнін табады
• Мәтіндік есептерді шығарады
Білу және түсіну Қолдану
15 минут
1. Өрнектерді сәйкес мәнімен байланыстырып сыз.
8 + 6 13- 7
13 14 15 6 8 7
2. Амалдардың орындалу ретін көрсет. Өрнектердің мәнін тап.
100 – (15+45) = 10 + 40 – 20 =
7
3. Есепті шығар.
Жанардың 54 ашықхаты бар еді. Ол 20 ашықхатын Әселге сыйлады. Жанарда қанша ашықхат қалды?
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Біртаңбалы сандарды ондықтан аттап қосады және азайтады
1
біртаңбалы сандарды ондықтан аттап қосады;
1
біртаңбалы сандарды ондықтан аттау арқылы азайтады;
1
Жақшалы және жақшасыз өрнектердегі амалдардың орындалу тәртібін анықтайды және өрнектің мәнін табады
2
жақшалы өрнектегі амалдардың орындалу ретін анықтайды;
1
жақшалы өрнектің мәнін табады;
1
жақшасыз өрнектегі амалдардың орындалу ретін анықтайды;
1
жақшасыз өрнектің мәнін табады;
1
Мәтіндік есептерді шығарады
3
есептің қысқаша шартын жазады сызбасын сызады;
1
есепті шешу амалын таңдайды және өрнек түрінде жазады;
1
өрнектің мәнін табады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Жалпы балл
10
8
Шамалар және олардың өлшем бірліктері бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.3 Шамалар және өлшем бірліктері
2.1.3.3** Шамалар мәндерін: ұзындық (см, дм, м) масса (кг, ц) көлем (сыйымдылық) (л) өлшем бірліктерін салыстыру және амалдар орындау
2.1.3.4** Ұзындық (см, дм, м) масса (кг, ц) өлшем бірліктерін олардың арақатысына сүйеніп түрлендіру
Білім алушы
• Ұзындық, масса, сыйымдылық шамаларының мәндерін салыстырады
• Атаулы сандармен қосу және азайту амалдарын орындайды
• Ұзындық және масса өлшем бірліктерін түрлендіреді
Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Салыстыр.
2. Амалдарды орында:
32 кг + 68 кг = 7дм 4см – 43 см =
3. Шамаларды өрнекте және жауабын бос торкөздерге жаз.
10
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Ұзындық, масса, сыйымдылық шамаларын салыстырады
1
ұзындық шамаларын см – дм қатынастары бойынша салыстырады;
1
ұзындық шамаларын м - дм қатынастары бойынша салыстырады;
1
масса шамаларын ц – кг қатынастары бойынша салыстырады;
1
сыйымдылық шамаларын салыстырады;
1
Атаулы сандармен қосу және азайту амалдарын орындайды
2
масса шамаларының қосындысын табады;
1
ұзындық шамаларының айырмасын табады;
1
Ұзындық және масса өлшем бірліктерін түрлендіреді
3
үлкен ұзындық өлшем бірлігі дм-ді кіші өлшем бірлігі см-ге түрлендіреді;
1
кіші ұзындық өлшем бірлігі см-ді үлкен өлшем бірлігі дм-ге түрлендіреді;
1
үлкен масса өлшем бірлігі ц-ді кіші өлшем бірлігі кг-ға түрлендіреді.
1
Жалпы балл
9
11
1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсандық жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсандық жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта Математика пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
Математика пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 1-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 4 тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы есептелген мәні, сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі. Білім алушының математикалық тәсілдерді таңдай алу және қолдана алу қабілеті бағаланады.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерденсұрақтардан тұруы мүмкін.
13
4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
Математика пәнінен 1-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Бос орындарды толтыр.
29 = +
82 = онд. бірл. 5 онд. 7 бірл.=
[3]
2. Есепті шығар.
Мектеп асханасына 45 кг банан және одан 7 кг артық алмұрт әкелінді. Мектеп асханасына неше килограмм алмұрт әкелінді?
[4] 3. Амалдарды орында.
1 м – 33 см = 42 кг + 58 кг = 42 л – 13 л =
[3]
4. Салыстыр. , , = таңбаларының тиістісін қой.
[5] Балл қою кестесі
15
Мектеп асханасына 52 кг алмұрт әкелінді52 кг алмұрт
1
52 кг жауабы да қабылданады
3
67 см
1
100 кг
1
1 ц жауабы да қабылданады
29 л
1
4
1
1
1
=
1
1
Барлығы
15
5. Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қаламқарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
16
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Екі таңбалы сандарды қосу және азайту. Жүздіктер. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.2 Сандармен амалдар орындау 4.3 Тізбектер
5.1 Есептер және математикалық модель
2.1.2.8 Мынадай жағдайларда: 34+ 23, 57-23, 47+33, 80-47, 100-35 екі таңбалы сандарды қосу және азайту алгоритмдерін қолдану
2.4.3.1 100-ге дейінгі сандар, 1000-ға дейінгі жүздіктер тізбектерінің заңдылығын анықтау
2.5.1.7** Екі амалмен шешілетін есептерді модельдеу және шығару
Білім алушы
• 34+23, 57-23, 27+34, 61-27, 47+33, 80-47 түріндегі өрнектердің мәнін табады
• 100-ге дейінгі екітаңбалы сандар тізбегіндегі және 1000-ға дейінгі жүздіктердің тізбегіндегі заңдылықты анықтайды және жалғастырады
• Құрама есептерді шығарады
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
20 минут
Тапсырма
1. Есепте.
14 + 76 = 90 - 36 =
2. Заңдылықты анықта және тізбекті тағы 3 санға жалғастыр.
27, 33, 39, ... , ... , ...
710, 610, 510, ... , ... , ...
3. Есепті шығар.
Мектептің спорт залында 24 футбол добы және одан 13-і артық теннис добы бар. Спорт залда барлығы неше доп бар?
17
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
34+23, 57-23, 27+34, 61-27, 47+33, 80-47 түріндегі өрнектердің мәнін табады
1
екітаңбалы сандардың қосындысын табады;
1
толық ондықтан екі таңбалы санды азайтады;
1
100-ге дейінгі екі таңбалы сандар тізбегіндегі және 1000-ға дейінгі жүздіктердің тізбегіндегі заңдылықты анықтайды және жалғастырады
2
екі таңбалы сандар тізбегінің заңдылығын анықтай отырып, тізбекті тағы үш санға жалғастырады;
1
үш таңбалы сандар тізбегінің заңдылығын анықтай отырып, тізбекті тағы үш санға жалғастырады;
1
Құрама есептерді шығарады
3
есептің қысқаша шартын жазадысызбасын сызады;
1
шешу жолының бірінші амалын таңдайды және өрнек түрінде жазады;
1
бірінші өрнектің мәнін табады;
1
шешу жолының екінші амалын таңдайды және өрнек түрінде жазады;
1
екінші өрнектің мәнін табады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Жалпы балл
10
18
Шамалар және өлшем бірліктері бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.3 Шамалар және өлшем бірліктері
2.1.3.3 Шамалар мәндерін: ұзындық (см, дм, м) масса (кг, ц) көлем (сыйымдылық) (л) уақыт (сағ, мин, ай, жыл) өлшем бірліктерін салыстыру және амалдар орындау
2.1.3.5 Циферблат бойынша уақытты анықтау: сағат және минут
Білім алушы
• Шамалардың арақатынасын пайдалана отырып, атаулы сандарды салыстырады
• Атаулы сандармен қосу және азайту амалдарын орындайды
• Уақытты анықтау үшін циферблатты қолданады
Қолдану
20 минут
Тапсырма 1.Салыстыр.
2.Өрнектің мәнін тап.
8 дм + 30 см = 1 м – 56 см = 3 сағ 20 мин – 20 мин = 24 кг + 76 кг =
3. Сағатта көрсетілген таңертеңгі уақытты жаз.
4.Циферблаттағы сағат тілдері 04 сағат 30 минутты көрсететіндей сурет сал.
20
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Шамалардың арақатынасын пайдалана отырып, атаулы сандарды салыстырады
1
ұзындық шамаларын салыстырады;
1
масса шамаларын салыстырады;
1
уақыт шамаларын салыстырады;
1
сыйымдылық шамаларын салыстырады;
1
Атаулы сандармен қосу және азайту амалдарын орындайды
2
ұзындық өлшем бірліктерінің қосындысының мәнін жазады;
1
ұзындық өлшем бірліктерінің айырмасының мәнін жазады;
1
уақыт өлшем бірліктерінің айырмасының мәнін жазады;
1
масса өлшем бірліктерінің қосындысының мәнін жазады;
1
Уақытты анықтау үшін циферблатты қолданады
3
сағатта көрсетілген уақытты жазады;
1
циферблатқа берілген уақытқа сәйкес тілшелер салады.
1
Жалпы балл
10
21
Жиын және оның элементін белгілеу. ∈және ∉таңбалары бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше 4.4 Заттардың комбинациялары 5.2 Математикалық тіл
Оқу мақсаты 2.4.4.1
2.5.2.2
Қоршаған ортадағы заттардан үш-үштен комбинациялар жиынын құрастыру
Жиынды белгілеу үшін латын алфавитінің бас әріптерін, жиын элементтерін белгілеу үшін латын алфавитінің кіші әріптерін; жиынға тиістілігінтиісті еместігін белгілеу үшін , және
таңбаларын пайдалану
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
Білім алушы
• Кез келген жиынның үш элементін қолданып комбинациялар құрастырады
• Берілген элементтер бойынша жиын құрастырады және белгілейді
• Элементтердің жиынға тиісті немесе тиісті еместігін анықтайды
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
15 минут
Тапсырма
1. Қоян (Қ), жолбарыс (Ж) және түлкі (Т) бір қатарға тұрмақшы болды.
1) Оларды неше түрлі тәсілмен орналастыруға болады? _____________ 2) Орналастыру тәсілдерін үлгі бойынша жаз.
1. Қ – Ж – Т ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________
Қ Ж Т
23
2. Берілген сандарды екі жиынға бөл және белгіле.
33 66 400
44 600
99 700 100
3. а) Мəшинелер және Жасыл түсті заттар жиындарының қиылысуына тиісті затты қорша.
b) Бұл жиындардың екеуіне де тиісті емес затты сызып таста.
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Кез келген жиынның үш элементін қолданып комбинациялар құрастырады
1
комбинация құру тәсілдерінің санын анықтайды (6 тәсіл);
1
комбинацияларды жазып көрсетеді (үштен кем емес);
1
Берілген элементтер бойынша жиын құрастырады және белгілейді
2
элементтерді екі жиынға біріктіреді;
1
жиындарды латынның бас әріптерімен белгілейді;
1
Элементтердің жиынға тиісті немесе тиісті еместігін анықтайды
3
жиындардың қиылысуына тиісті затты (жасыл мəшине) қоршайды;
1
екі жиынға да тиісті емес затты (кілт) анықтайды.
1
Жалпы балл
6
24
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсандық жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсандық жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта Математика пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
Математика пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 4 тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы есептелген мәні, сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі. Білім алушының математикалық тәсілдерді таңдай алу және қолдана алу қабілеті бағаланады.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерденсұрақтардан тұруы мүмкін.
26
4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
Математика пәнінен 2-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Заңдылығын сақтай отырып, үш сан жаз.
970, 870, 770 ... , ... , ... .
[1]
2. Есепті шығар.
Жаңа жылдық шыршаға арнап 17 алтын түсті және одан 19-ы артық қызыл түсті шарлар сатып алынды. Жаңа жылдық шыршаға арнап барлығы неше шар сатып алынды?
[6]
3. Өрнектердің мәнін тап.
36 кг + 23 кг = 6 дм + 15 см =
[2]
4. Шананың әр тақтайшасын жасыл, сары, көк түсті қарындаштармен боя. Шана тақтайшаларының боялу реті қайталанбауы керек.
[6]
28
Балл қою кестесі
5. Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар
29
(спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қаламқарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
30
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Геометриялық фигуралар және олардың өзара орналасуы бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
3.1 Геометриялық фигуралар және олардың жіктелуі 3.2 Геометриялық фигураларды кескіндеу және салу
2.3.1.1 Бұрыш түрлерін (тік, сүйір, доғал) бір-бірінен ажырату және атау тік төртбұрыш, шаршы, тік бұрышты үшбұрыштың мәнді белгілерін анықтау
2.3.2.1 Нүктелі қағазда кесінділер, түзулер мен геометриялық фигураларды орны, қозғалыс және бағыты бойынша нұсқаулыққа сәйкес сызу
Білім алушы
• Көпбұрыштарды ортақ белгілері бойынша жіктейді
• Нүктелі қағазға берілген нұсқаулыққа сәйкес кесінді, түзу, геометриялық фигуралар салады
Білу және түсіну Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Фигураларға мұқият қара. Олардың нөмірін фигуралардың атауларына сәйкестендіріп жаз.
2 4 6 8
1
5
3 7
10 9
Шаршылар ________________________________________
Тіктөртбұрыштар ___________________________________
31
2. Нұсқаулықты мұқият оқы. Сызу құралдарын пайдалан.
1) Қағаздың ортасына тігінен орналасқан ұзындығы 3 см кесінді сыз. 2) Кесіндінің сол жағына кез келген төртбұрыш сал.
3) Кесіндінің оң жағына кез келген үшбұрыш сал.
4) Сол жақ төменгі бұрышқа көлденеңінен түзу сызық сыз.
Бағалау
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
критерийі
Білім алушы
Көпбұрыштарды ортақ белгілері бойынша жіктейді
1
шаршыларды көрсетеді;
1
тіктөртбұрыштарды көрсетеді;
1
Нүктелі қағазға берілген
2
қағаздың ортасына тігінен орналасқан ұзындығы 3 см кесінді сызады;
1
нұсқаулыққа сәйкес кесінді,
кесіндінің сол жағына кез келген төртбұрыш салады;
1
түзу, геометриялық
кесіндінің оң жағына кез келген үшбұрыш салады;
1
фигуралар салады
сол жақ төменгі бұрышқа көлденеңінен түзу сызық сызады.
1
Жалпы балл
6
32
Көбейту және бөлу. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.2 Сандармен амалдар орындау
5.1 Есептер және математикалық модель
2.1.2.2 Көбейту және бөлу - өзара кері амалдар екенін түсіну, көбейту және бөлу амалдарының компоненттері арасындағы байланысты анықтау
2.5.1.3 Бірдей қосылғыштардың қосындысын табуға; мазмұнына қарай және бірдей бөліктерге бөлуге берілген есептерді талдау және шығару; кері есеп құрастыру және шығару
Білім алушы
• Көбейту және бөлу амалдарының нәтижесі мен компоненттері арасындағы байланысты қолданады
• Мазмұнына қарай және бірдей бөліктерге бөлуге берілген есептерді шығарады
Білу және түсіну Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Көбейту және бөлу амалдарын қолданып, берілген сандармен 4 теңдік құрастыр.
2. Белгісіз компоненттерді анықта.
4 ∙ = 16 : 4 = 5 21 : = 3
3. Есептің шешуін және жауабын жаз.
Әжей 12 қалашты әр немересіне 3 қалаштан тең бөліп берді. Әжейдің қанша немересі бар?
34
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Көбейту және бөлу амалдарының нәтижесі мен компоненттері арасындағы байланысты қолданады
1
берілген сандармен көбейту амалына өрнек құрастырып жазады;
1
көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін пайдаланып, көбейтінді жазады;
1
көбейтіндінің мәнін бірінші көбейткішке бөлу арқылы бөліндіге өрнек құрастырып жазады;
1
көбейтіндінің мәнін екінші көбейткішке бөлу арқылы бөліндіге өрнек құрастырып жазады.
1
2
көбейтудің белгісіз компонентін анықтайды және жазады;
1
белгісіз бөлінгішті анықтайды және жазады;
1
белгісіз бөлгішті анықтайды және жазады.
1
Мазмұнына қарай және бірдей бөліктерге бөлуге берілген есептерді шығарады
3
есептің шешуін өрнек түрінде жазады;
1
өрнектің мәнін табады және шама атауын жазады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Жалпы балл
10
35
Санды және әріпті өрнектер. Теңдеулер. Есептер бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
2.1 Санды және әріпті өрнектер 2.2 Теңдік және теңсіздік. Теңдеу
5.1 Есептер және математикалық модель
2.2.1.2 Әріптің берілген мәніндегі екі амалды әріпті өрнектің мәнін табу
2.2.2.2 Көбейту мен бөлуге берілген қарапайым теңдеулерді; х+(25-6)=38; (24-3)-х=8; а+6=7+80 түріндегі күрделі теңдеулерді шешу
2.5.1.7 Екі амалмен шешілетін есептерді (барлық амалдарға берілген жай есептердің әртүрлі комбинациялары) модельдеу және шығару
Білім алушы
• Әріптің берілген мәні бойынша екі амалды әріпті өрнектің мәнін табады
• Көбейту мен бөлудің белгісіз компоненттерін анықтауға берілген қарапайым теңдеулерді шешеді
• Құрама есептерді шығарады
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
20 минут
Тапсырма
1. x = 40 деп алып, x : 5 + 86 өрнегінің мәнін тап.
2. Теңдеуді шеш.
3 * х = 18
3. Есепті шығар.
Математика пәнінен өтетін олимпиадаға қатысу үшін Астана қаласына 24 ұл бала және олардан 3 есе кем қыз бала келді. Олимпиадаға барлығы неше оқушы келді?
37
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Әріптің берілген мәні бойынша екі амалды әріпті өрнектің мәнін табады
1
әріптің сандық мәнін қойып, өрнек жазады;
1
өрнектің мәнін есептейді және жазады;
1
Көбейту мен бөлудің белгісіз компоненттерін анықтауға берілген қарапайым теңдеулерді шешеді
2
белгісіз көбейткішті анықтайды;
1
теңдеудің түбірін есептейді;
1
теңдеуді тексереді;
1
Құрама есептерді шығарады
3
есептің қысқаша шартын жазадысызбасын сызады;
1
шешу жолының бірінші амалын таңдайды және өрнек түрінде жазады;
1
бірінші өрнектің мәнін табады;
1
шешу жолының екінші амалын таңдайды және өрнек түрінде жазады;
1
екінші өрнектің мәнін табады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Жалпы балл
11
38
3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта Математика пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
Математика пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 3-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы – 40 минут Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 4 тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі. Білім алушының математикалық тәсілдерді таңдай алу және қолдана алу қабілеті бағаланады.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерденсұрақтардан тұруы мүмкін.
40
4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
Математика пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Бұрыштардың түрлерін анықтап, жаз: тік бұрыш, сүйір бұрыш, доғал бұрыш
2. Қосындыны көбейтінді түрінде жаз.
4+4+4+4+4= k+k+k+k+k+k+k=
[2] 3. Теңдеуді шеш.
у - (46 + 24) = 90
[4] 4. Есепті шығар.
Екі бала шаңғымен серуендеуге шықты. Бірінші бала 4 км, ал екіншісі одан 12 км артық жол жүрді. Екіншісіне қарағанда бірінші бала неше есе кем жол жүрді?
[6] Балл қою кестесі
42
Білім алушының ықтимал жауабы
Жеке амалдар түрінде: 4 + 12 =
4 + 12 = 16 (км) - II баланың жүрген жолы 16 : 4 =
16 : 4 = 4 (есе) - кем
Өрнек түрінде:
(4+12):4=4 (есе)
4
Есепті жеке амалдар түрінде шығарған жағдайда:
- бірінші орындалатын амалды таңдауы мен өрнекті жазғаны үшін 1 балл қойылады;
- өрнектің мәнін есептегені үшін 1 балл қойылады;
- екінші орындалатын амалды таңдауы мен өрнекті жазғаны үшін 1 балл қойылады;
- екінші өрнектің мәнін есептегені үшін 1 балл қойылады.
Есепті бір өрнекпен шығарған жағдайда 4 балл қойылады.
Жауабы: I бала 4 есе кем жол жүрді4есе кем жүрді4есе кем4есе
1
Барлығы
15
5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қаламқарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
43
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
44
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Тиімді есептеу тәсілдері бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
1.2 Сандармен амалдар орындау 2.1 Санды және әріпті өрнектер
2.1.2.3 Қосудың ауыстырымдылық, терімділік қасиеттерінкөбейтудің ауыстырымдылық қасиетін тиімді есептеулер жүргізу үшін қолдану
2.2.1.6 Екі-үш амалды жақшалы және жақшасыз өрнектердегі арифметикалық амалдардың орындалу тәртібін анықтау, олардың мәнін табу
Білім алушы
• Өрнектердің мәнін табу үшін қосудың терімділік, қосу мен көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін қолданады
• Өрнектердегі амалдардың орындалу ретін анықтайды • Бірнеше амалды жақшалы және жақшасыз
өрнектердің мәнін табады
Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Тиімді есептеу тәсілін көрсетіп өрнек жаз және өрнектің мәнін тап.
1) 23 + 38 =
2) 5 ⋅ 9 =
3) 97 + 95 + 3=
4) 5 + 64 + 5 + 6 =
2. Берілген өрнектегі амалдардың орындалу ретін анықта.
6 ∙ (2 + 3) – 15
А) көбейту, азайту, қосу В) көбейту, қосу, азайту С) қосу, көбейту, азайту D) көбейту, қосу,азайту
3. Өрнектің мәнін тап.
1) 18 : 3 + 3 ∙ 9 = 2) (72 - 27) : 5 + 4 =
45
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Өрнектердің мәнін табу үшін қосудың терімділік, қосу мен көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін қолданады.
1
екітаңбалы сандардың қосындысын табу үшін қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолданып өрнек жазады және мәнін табады;
1
кестелік көбейтуге берілген өрнектің мәнін табу үшін көбейтудің ауыстырымдылық қасиетін қолданып өрнек жазады және мәнін табады;
1
екі амалды өрнектің мәнін табу үшін қосудың терімділік қасиетін қолданып өрнек жазады және мәнін табады;
1
бірнеше амалды өрнектің мәнін табу үшін қосудың терімділік қасиетін қолданып өрнек жазады және мәнін табады.
1
Өрнектердегі амалдардың орындалу ретін көрсетеді.
Бірнеше амалды жақшалы және жақшасыз өрнектердің мәнін табады.
2,3
амалдардың орындалу ретін анықтайды;
1
жақшасыз өрнектегі амалдардың орындалу ретін жазып көрсетеді;
1
жақшасыз өрнектің мәнін табады;
1
жақшалы өрнектегі амалдардың орындалу ретін жазып көрсетеді
1
жақшалы өрнектің мәнін табады.
1
Барлығы
9
46
Есептерді шешу тәсілдері бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
5.1 Есептер және математикалық модель
2.5.1.4 Санды бірнеше есе арттырукемітуге; еселік салыстыруға берілген есептерді талдау және шығару; кері есептерді құрастыру және шығару
Білім алушы
• Санды бірнеше есе арттыруғакемітуге берілген есептерді шығарады
• Еселік салыстыруға берілген есептерді шығарады • Кері есеп құрастырады және шығарады
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
20 минут
Тапсырма
1. Есепті шығар.
Зат салынған сөмкенің массасы 5 кг, ал шабаданның массасы одан 3 есе ауыр. Шабаданның массасы қанша?
5 кг ?, 3 есе ауыр
2. Есептің шешуі болатын өрнекті тауып, белгіле ( ). Жауабын жаз.
Оқушылар саяхатқа шықты. Үлкен автобусқа 35 оқушы, ал кіші автобус қа 7 оқушы отырды. Кішісіне қарағанда үлкен автобусқа неше есе артық оқушы отырды?
Жауабы: _____________________________________________
48
3. Есепке кері есеп құрастыр және шығар.
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Санды бірнеше есе арттыруға кемітуге берілген есептерді шығарады
1
есептің қысқаша шартын жазадысызбасын сызады;
1
есепті шешу жолын өрнек түрінде жазады;
1
өрнектің мәнін табады және шама атауын жазады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Еселік салыстыруға берілген есепті шығарады
2
есептің дұрыс шешімін көрсететін өрнекті анықтайды;
1
есептің жауабын жазады.
1
Кері есеп құрастырады және шығарады
3
кері есептің қысқаша шартын жазады;
1
есепті шешу жолын өрнек түрінде жазады;
1
өрнектің мәнін табады және шама атауын жазады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Барлығы
10
49
Геометриялық фигуралар. Периметр. Аудан бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
3.1 Геометриялық фигуралар және олардың жіктелуі 5.2 Математикалық тіл
2.3.1.4 Фигураның белгісіз қабырғасын оның периметрі мен белгілі қабырғалары арқылы табу
2.5.2.3 Нүктелерді, кесінділерді, сәулелерді, түзулерді латын алфавитінің бас әріптерімен таңбалау, оларды таңбалануы бойынша оқу
Білім алушы
• Периметрі мен белгілі қабырғалары бойынша фигураның белгісіз қабырғасының ұзындығын табады
• Нүкте, кесінді, сәуле, түзулерді белгілеуде латын алфавитінің бас әріптерін қолданады
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
20 минут
Тапсырма
1. Есепті шығар.
Периметрі 25 см, бірінші қабырғасының ұзындығы 12 см, ал екінші қабырғасы 4 см болатын үшбұрыштың үшінші қабырғасының ұзындығын тап.
2. Фигуралары дұрыс белгіленген қатарды белгіле ( ) .
А) ОА кесіндісі, а түзуі , P нүктесі, СК сәулесі В) а түзуі, СК кесіндісі, ОА сәулесі, Р нүктесі С) СК сәулесі, ОА кесіндісі, Р түзуі, a нүктесі D) а сәулесі, СК кесіндісі, ОА түзуі, Р нүктесі
51
3. Фигураларды нұсқаулыққа сәйкес белгіле.
Вывкавка мв
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Балл
Білім алушы
Периметрі бойынша фигураның белгісіз қабырғаның ұзындығын табады
1
есептің шартын жазады;
1
есептің шарты бойынша өрнек құрастырып жазады;
1
өрнектің мәнін табады және шама атауын жазады;
1
есептің жауабын жазады.
1
Нүкте, кесінді, сәуле, түзулерді белгілеуде латын алфавитінің бас әріптерін қолданады
2
фигуралары дұрыс белгіленген қатарды анықтайды;
1
түзуді анықтайды және белгілейді;
1
сәулені анықтайды және белгілейді;
1
нүктені анықтайды және белгілейді;
1
кесіндіні анықтайды және белгілейді;
1
Барлығы
9
52
4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта Математика пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
Математика пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 4-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы – 40 минут Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп жауапты таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 5 тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерденсұрақтардан тұруы мүмкін.
54
4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
Математика пәнінен 4-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Қосудың терімділік және көбейтудің орын ауыстырымдылық қасиеттерін қолданып, өрнектерді байланыстырып сыз.
5+9
9 ∙ 5
(14 + 67) + 3
14 + (67 + 3)
(14+3)+(67+3)
5 ∙ 9
[2] 2. Өрнекті соңғы орындалатын амал таңбасымен және нәтижесімен байланыстырып
сыз.
: 1 5 ∙ 4 – 16 : 4
- 16
[1] 3. Есепті шығар.
Аулада 27 раушан гүлі, одан 3есе кем түймедақ және түймедақтан 4-еуі артық қызғалдақ өсіп тұр. Аулада неше қызғалдақ өсіп тұр?
[6] 3. Әр фигураның периметрін тап.
4 см
7 см
3 см 3 см
3
3 см
Р = ______________ Р=________________ Р= _________________
[3]
56
5. Фигураларды латын әріптерімен белгіле. Жаз.
___________ сәулесі _________ нүктесі _______ кесіндісі
[3]
Балл қою кестесі
57
5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қаламқарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
58
ɀɚɡɛɚɥɚɪԑɚɚɪɧɚɥԑɚɧɨɪɵɧ
Теруге 19.07.2017. берілді. Басуға 20.07.2017. қол қойылды. Пішімі 60х848. Кеңсе қағаз 80 грм2. Сандық басылыс. Шартты б. т. ___. Таралымы 1 дана. Тапсырыс № 1574
Педагогикалық шеберлік орталығы ЖМ типографиясында басылды. 010000, Астана қ., №31 көше, 37а үй. e-mail: info@cpm.
Математика пәнінің мазмұнын ұйымдастыру
Математика оқу бағдарламасы 1 - 4 сыныптар
Бастауыш сыныптарда математиканы оқытуды ұйымдастыру
«Математика» оқу пәнінің базалық мазмұны
Математиканың білім мазмұнындағы мектептің бастауыш және орта сатысындағы сабақтастығы
Жазбаша қосу және азайту
Арифметикалық амалдар
3-сыныпта көбейту мен бөлуді игерту әдістемесі
Ауызша есептеу тәсілдері
Шамалар мен өлшем бірліктер
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Программаға арналған негізгі шарттар және орындау жолдар
«Воробьев и К» КТ табиғат қорғау іс-шараларын орындау туралы ақпарат
Теңіз жаяу әскерлері - теңіз десанттары құрамында ұрыс қимылдарын жүргізуге, сондай - ақ әскери - теңіз базаларының, порттардың Қорғанысы мен басқа да міндеттерді орындауға арналған және арнайы дайындалған әскери - теңіз флоты күштерінің түрі
Зергерлік бұйым нобайын орындау
Мектептегі тәжірибе кезеңінде орындауға арналған тапсырмалар
Орында және қозғалыста орындау жаттығулары
Рационал сандарға амалдар қолдану
Шығармашылық жұмысты орындау материалдары мен техникалары
Шығармашылық жұмыстарды орындау