Электрондық оқулықтың құрылымы

Электрондық оқулық және оның құрылымы
Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасының негiзгi бағыттарының бiрi – оқыту процесiн ақпараттандыру. Аталған бағытты жүзеге асыру үшiн жаңа буын оқулықтарын электрондық вариантқа аудару қажет.
Электрондық оқулықтың мазмұны оқушының интеллектiлiк ойлау қабiлетiн дамытуға бағытталуы қажет және оның мына қасиеттердi қанағаттандыруы жеткiлiктi: жинақтылық, жүйелiлiк, эстетикалық көркемдiлiгi, жылдамдылығы және т.б.Электрондық оқулықтар ара қашықтықтан оқыту формасына негiзделiп жасақталады және оны жүзеге асыру үшiн қолданылады.
Осы уақытқа дейiн бақылаушы, жаттықтырушы, модельдеушi, дидактикалық ойындар сияқты қолданбалы программалар қолданылып келдi. Бұл программалар оқушының өздiгiнен оқып-үйренуiне және өзiндiк жұмыс жасау қабiлетiн дамытуға мүмкiндiк бередi.
Электрондық оқулықты құрастырған кезде оның мәтiндiк ақпараттан гөрi графиктiк ақпарат көбiрек қамтылуы керек, себебi ол оқушының ақпаратты тез, әрi көрнекi түрде қабылдауына жағдай жасайды.
 Электрондық оқулықтың құрылымы
Бiз оқулықтың сыртқы құрылымын қарастыратын боламыз. Оқулықтың сапалылығы тақырыптық мазмұнның баяндалуымен анықталады. Егер аталған оқулық бойынша үйренушi сынақ немесе емтихан тапсыратын болса, онда оның мазмұндық материалы келесi үш түрде өрнектелетiн болады:
1.                      материалдың мәтiн, сурет, график, кескiн, кесте және т.б. түрлерде баяндалуы. Ол оның дәстүрлi оқулықтан ерекшелiгiн көрсетедi.
2.                      материалдың кескiн түрiнде баяндалуы – оқулық мазмұнының графиктiк-мәтiндiк түрде бейнеленуi. Онда оқу материалының негiзгi идеясын айқындайтын үзiндiлерiн оқушының меңгеруiне ыңғайлы етiп, графиктiк түрде бейнелеу.
3.                      Өзiндiк тексерудiң (өзiндiк бақылаудың) тестiлiк жүйесi. Онда оқу материалын қаншалықты деңгейде меңгергенiн айқындайтын сұрақтар мен тапсырмалар берiледi.
Материалдың мұндай түрде бейнеленуi оқушының есте сақтау қабiлетiнiң дамуына және өткен материалды ұмытпай, оны дамытуына игi әсерiн тигiзедi.
Ал ендi электрондық оқулықтың құрылымдық элементтерiне жан-жақты тоқталайық:
-               сыртқы бетi;
-               титульдық экран;
-               мазмұны;
-               аннотация;
-               оқу материалының толық баяндалуы (кескiндер, кестелер, графиктер, бейнелер);
-               оқу материалының қысқаша мазмұны (кескiн курс түрiнде берiлуi);
-               қосымша әдебиеттер (оның тiзiмiн ғана емес, мәтiндердi де енгiзу қажет);
-               өзiндiк бiлiмдi тексеру жүйесi;
-               өзiндiк бақылау жүйесi;
-               мәтiндiк үзiндiлердi iздеу функциясы;
-               авторлар тiзiмi;
-               терминдiк сөздер;
-               оқулықтың элементтерiн басқару бойынша анықтамалық жүйе;
-               оқулықпен жұмысты басқару жүйесi.
Әрбiр құрылымдық элементке жеке-жеке тоқталып, сипаттама берейiк:
Сыртқы бетi түрлi-түстi бояулармен боялып, эстетикалық тұрғыдан әдемi безендiрiлуi қажет. Ол үшiн графиктiк қойылымдар мен түстер қолданылады. Оқулықты көрмеге қою мақсатында анимациялық құбылыстармен безендiрiлуi қажет.
Титульдық экран. Онда оқулықтың атауы, жоғарғы бiлiм мекемелерi (мысалы, Қазақстан Республикасы бiлiм және ғылым министрлiгi), авторлық құқық, оқулықтан лицензиядан өткен белгiсi, баспаға тапсырылған күнi, оқулық авторларының мекемелерi туралы ақпараттар жазылады.
Мазмұны. Ол оқулықтың негiзгi құрылымдық элементтерiнiң қатарына енедi. Оқулық мазмұнының негiзгi құрылымдық бөлiктерiн шағын түрде үйренушiнiң оқуына жеңiл болатындай етiп көрсету қажет.
Электрондық оқулықты жасақтаушылар алдына мынадай мәселелер қойылады: неден бастау керек? электрондық оқулықтың типi қалай таңдалады? оны құрудың негiзгi мақсаты қандай? оқулықтың бөлiмдерiн үйренушiнi ынталандыру бағытында қалай таңдап алуға болады? оқулықтың сценарийiн қалай жазуға болады? оның құрылымдық мазмұнын қалай құруға болады? электрондық оқулықпен оқытуда үйренушiнiң қызметiн қалай ұйымдастыруға болады? оқытудың нәтижелерiн қалай бақылауға болады? электрондық оқулықты құруды қалай сипаттауға болады? және т.б.
Электрондық оқулыққа қойылатын талаптар:
1.           Жан-жақтылығы.
2.           Iзгiлiктiлiк. Онда кез келген орындаушы өзiне қажеттi бiлiмдi ала алады.
3.           Бейiмдiлiгi. Ұсынылып отырған оқу материалы барлық орындаушылар үшiн бiрмәндi болуы керек. Бiрақ оқу материалы әр түрлi формада берiлуi мүмкiн.
4.           Модульдiк. Кез келген электрондық оқулықты дәстүрлi оқулықтар негiзiнде құрылымын жасақтау.
5.           Экономикалық тиiмдiлiгi. Аталған оқулыққа сұраныс көп болуы қажет және сәйкес түсетiн пайданы да қарастыру қажет.
6.           Тұтынушыға бағдарлау.
Электрондық оқулықтың құрамы:
-               аннотация;
-               пән туралы қысқаша ақпарат;
-               жұмыс бағдарламалары;
-               электрондық оқулықпен және оның бөлiктерiмен жұмыс жасау туралы әдiстемелiк нұсқаулар;
-               ұсынылатын бiлiм беру бағдарламалары;
-               теориялық материалдар (лекция конспектiлерi);
-               теориялық материалдарға негiзделген оқу құралы;
-               практикалық жұмыстарды орындауға негiзделген әдiстемелiк құрал;
-               практикалық жұмыс пен бақылау жұмыстарының тапсырмаларының тiзiмi;
-               бақылау тапсырмалары;
-               лабораториялық жұмыстардың әдiстемелiк нұсқалары;
-               бiлiмдi бағалау критерийлерiн айқындайтын тапсырмалар;
-               бақылау тестiлерiнiң жинағы;
-               телекоммуникациялық құрылғыларды қолдану арқылы консультация түрлерi мен графигi;
-               глоссарий;
-               әдебиеттер тiзiмi және Интернеттiң ақпараттық ресурстарына сiлтемелер;
-               озат мұғалiмдердiң жасақтаған қосымша авторлық материалдары;
-               үйренушiнiң жұмыс папкасы;
-               мұғалiмнiң жұмыс папкасы.
Аталған құрам арқылы электрондық оқулықтың құрылымы тұрғызылады.

Электрондық оқулықты құрастыру мына алгоритм бойынша жүзеге асырылады:
1.     Оқу пәнiнiң мазмұндық көлемiн бағалау.
2.     Оқу элементтерiн үйренушiнiң бiлiмдiлiк, икемдiлiк дағдыларын қалыптастыру деңгейiне сай анықтау.
3.     Оқу материалын өзiндiк бiлiм алу деңгейiне бөлу.
4.     Оқу материалының мазмұнының негiзгi элементтерi (тарау, тақырып, сабақтар) аралығындағы мағыналық байланыстар жүйесiн айқындау.
5.     электрондық сөздiк-анықтаманы (глоссарий) дайындау.
6.     Әрбiр тақырыптар бойынша динамикалық және статистикалық компьютерлiк слайдтар жиынтығынан құралған лекциялар конспектiсiн дайындау.
7.     Тест материалдарын дайындау (тест тапсырмалары қиындықтары бойынша 3 деңгейде – жабық, ашық және типтiк емес есептердi шешу).
8.     Көрнекi материалдарды электрондық түрде дайындау.
9.     Өзiндiк және практикалық сабақтарды жүргiзетiн материалдарды дайындау.
10.       Электрондық баспаны дайындау жұмыстарын мультимедиялық лабораториялардың мамандары (программалаушы, дизайнер, инженер) жалғастырады.  
 
 
 
 
 
 
 
 



Ұқсас жұмыстар

Электрондық оқулықтың құрылымы
Электронды оқулықты пайдалану
Жаңа формалар мен оқытудың әдісі
Электрондық оқулықтар жасау
Электрондық оқу басылымдарын ендіру және қолдану
Электрондық оқулық ұғымы
Электрондық оқулықтардың міндеттері
Оқытудағы ақпараттық технологиялар негіздері
Электрондық оқулықты пайдалану саласы
Информатика курсы бойынша электрондық оқулықтың нұсқасын жасау
ҚР «Халық Банкі» АҚ құрылымы
Фирманың баға саясаты және баға стратегиясы нарық құрылымының әсерін талдау
Іле Қазақ автономиялы облысының экономикалық географиялық инфрақұрылымы
Педагогикалық процестің мәні мен мазмұны, құрылымы, қозғаушы күштері мен принциптері
Еңбек ресурстар нарығы мен оның құрылымы
Сұраныс пен ұсыныстың нарықтың әр түрлі құрылымындағы тауар бағаларын анықтау факторы ретінде
Электрондық кестенің көмегімен мектеп информатика курсы бойынша көпнұсқалы тестер жасау әдісі
Экология ғылымының қалыптасу кезеңдері және құрылымы
Электрондық үкімет
Жүйенің логикалық және физикалық құрылымын жасау