Қазақ тілінің оқыту әдістемесінің зерттеу әдістері

1-15 дәрістер бойынша тест

Құрмалас сөйлем синтаксисін зерттеген ғалым –
A. Ш.Әуелбаев
B. Б.Кәтенбаева
C. Х.Арғынов
D. А.Исабаев
E. А.Айғабылов

Қазақ тіліндегі тыныс белгілерін оқытудың әдістемесін зерттеген ғалым –
A. Ш.Әуелбаев
B. Б. Құлмағамбетова
C. Ы.Алтынсарин
D. М. Дүйсебаева
E. .Исабаев

Грек тілінен аударғанда өнер, шеберлік, кәсіп және ілім, ғылым деген сөздерінің жиынтығын құрайтын терминді анықтаңыз:
A. методика
B. дидактика
C. педагогика
D. технология
E. кибернетика

1924 жылы Тәрбиеге жетекші еңбегін жазған қазақ жазушысы -
A. Аймауытов Ж.
B. Жұмабаев М.
C. Дулатов М.
D. Алтынсарин Ы.
E. Байтұрсынов А.

Сабақтың мақсаттары:
A. білімділік, дамытушылық, тәрбиелік
B. оқыту, түсіндіру, тәрбиелеу
C. бақылау, білімділік, дамытушылық
D. оқыту, білімділік, тәрбиелік
E. бәрі дұрыс

Б.Құлмағамбетова және басқалар Қазақ тілін оқыту әдістемесі, Алматы-2000 қазақ тілін оқытудың жалпы дидактикалық принциптерін нешеге бөледі?
A. 5
B. 6
C. 7
D. 8
E. 4

Қазақ тілі оқулықтарын жазу қай жылдан бастап қолға алына бастады?
A. 1930
B. 1950
C. 1920
D. 1900
E. 1940

Мектептердегі қазақ тілі сабақтарында сөйлем мүшелеріне талдауды ғылыми мазмұнына қарай талдаудың қай түріне жатқызуға болады?
A. фонетикалық
B. грамматикалық
C. морфологиялық
D. синтаксистік
E. лексикалық

Материалды меңгерудегі тиімділікті ескеру оқытудың қай қағидасына негіз?
A. Оқытудың көрнекілік қағидасы
B. Оқытудың алдын ала болжау қағидасы
C. Оқытудың берік, тиянақтылық қағидасы
D. Материалды дұрыс орналастыру қиғадасы
E. Оқытудың жүйелілік қағидасы

Оқулық - жақсы сабақ берудің іргетасы пікірінің авторы –
A. К.Ушинский
B. А.Байтұрсынұлы
C. Ж.Аймауытов
D. Н.Крупская
E. Гегель

Қазақ тілі оқулықтарына әдістемелік нұсқаулар қай жылдан бастап жазыла бастады?
A. 1930
B. 1940
C. 1950
D. 1956
E. 1969

Дидактикалық материалдар неше жылда бір жаңарады?
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
E. 5

Ш.Сарыбаевтың еңбегін көрсетіңіз:
A. Бастауш мектепте қазақ тілінің методикасы
B. Грамматика талдауыш
C. Қазақ хрестоматиясы
D. Қазақ тілі методикасының кейбір мәселелері
E. Грамматиканы оқыту жөнінде

Сыныптық оқыту түрі қай кезеңде енгізілді?
A. 15 ғасыр
B. 16 ғасыр
C. 17 ғасыр
D. 18 ғасыр
E. 19 ғасыр

Сыныптық-сабақтық жүйенің теориялық негізін жасаған:
A. Я.А.Коменский
B. К.Д.Ушинский
C. Дж. Локк
D. И.Ф.Гербарт
E. А.Дистервег

Қазақ тілі әдістемесінде құрылымдық сызба-кестенің негізін салушы ғалымдардың бірі –
A. Б.Кәтенбаева
B. Ш.Әуелбаев
C. Ы.Маманов
D. Д.Әлімжанов
E. Ә.Жаниязов

Ынталандыру әдістерін көрсетіңіз:
A. Жаттығу, тапсырма беру
B. Айтыс, әңгіме
C. Үгіт-насихат, түсініктеме
D. Мадақтау мен жазалау
E. Талап, дағдыландыру

Орфография жөнінде әдістемелік еңбек жазған ғалым:
A. К.Жолымбетов
B. И.Ұйықбаев
C. А.Байтұрсынұлы
D. Ы.Алтынсарин
E. С.Жиенбаев

А.Байтұрсынұлының Оқу құралы еңбегі алғаш рет қашан жарық көрді?
A. 1911
B. 1909
C. 1912
D. 1925
E. 1918

Үлкендер үшін әліппе еңбегін ғалымдар Г.Қожантаев және Е.Табынбаевпен бірге жазған ғалым –
A. Ш.Сарыбаев
B. Қ. Жұбанов
C. И.Ұйықбаев
D. А.Ошқаров
E. М.Жұмабаев}

Қазақ тілін оқытудың әдістемесі пәнінің ғылыми-теориялық бағдарламасы неше саладан тұрады?
A. 5
B. 3
C. 4
D. 2
E. 6

Т.Сабыровтың пікірінше қазақ тілі дыбыс жүйесін оқытуда жиі қолданылатын әдістің бірі
A. сұрақ-жауап
B. хабарлау
C. тәжірибе
D. көркемдік
E. талдау

Ұлы дидактика еңбегінің авторы
A. Л.Н.Толстой
B. К.Д.Ушинский
C. А.С.Макаренко
D. Я.А.Коменский
E. К.Гельвеции

Т.Шонанұлының еңбегі –
A. Тіл дамыту
B. Тіл жұмсар
C. Пунктуация мәселелері
D. Шығармашылықпен оқыту
E. Қазақ әдістемесінің тарихы

Сауат аштыру, тілді оқытудың әдістемесі жасалған А.Байтұрсынұлы еңбегі:
A. Қазақ хрестоматиясы
B. Тіл – қарым-қатынас құралы
C. Қырық мысал
D. Баяншы
E. Қазақ тілінің әдістемесі

Сұрақ-жауап әдісінің түрлері:
A. тәжірибе, талдау
B. әңгіме-сұхбат, сұхбат-әңгіме, сауалнама
C. даралық-психологиялық, жазбаша-ауызша
D. талдау мен синтез
E. ұқсастыру, тұжырымдау, болжау

Қ.Басымовтың пікірінше грамматиканы сабақ үстінде өткізудің неше тәртібі болу керек?
A. 3
B. 10
C. 8
D. 5
E. 7

Белгілі бір пәнді үйрету барысында оқушылардың әрекетін ұйымдастыруды оқытудың несі дейміз?
A. мотиві
B. әдісі
C. әрекеті
D. принциптері
E. заңдылықтары

Сабақтың қандай түрлері болады?
A. Жаңа материалды түсіндіру, талдау, оқушы білімін бекіту сабағы;
B. Қайталау, жүйелеу, дағды мен шеберлікті есепке алу, талдау сабағы;
C. Жаңа материалды түсіндіру, қайталау, жүйелеу, оқушы білімін, дағдысын, шеберлігін есепке алу, талдау сабағы;
D. Талдау, білімді бекіту сабағы;
E. Амандасу, үйрету, талдау, қорытындылау

Оқушының ойлау қабілетін жетілдіретін іздендіргіш әдіс қалай аталады?
A. индукция
B. дедукция
C. талдау-жинақтау
D. эврикалық
E. құзыреттілік

Оқушылардың алған білімдерін байланыстырып, жинақтау қай әдіс арқылы жүзеге асырылады?
A. синтез
B. анализ
C. дедуктивтік әдіс
D. талдау әдісі
E. көрнекілік

Оқулық неге сәйкес жазылады?
A. күнтізбелік жоспарға
B. оқу жоспары мен бағдарламаға
C. сабақ жоспарына
D. нормативтік құжаттарға
E. мектеп жоспарына

Жат жазу бақылау диктанты неше минут аралығында жазылуы керек?
A. 35-40 мин.
B. 25-30 мин.
C. 40-45 мин.
D. 30-35 мин.
E. 15-20 мин.

1932 жылғы Қазақстанда білім беру ісіне байланысты шығарылған қаулы қалай аталды?
A. Бастауыш және орта мектептер туралы
B. Сауатсыздықты жою туралы
C. Жаппай міндетті бастауыш білім беру
D. Қазақ мектептері туралы
E. Қазақстанда білім жүйесін дамыту

Білім беру теориясын педагогика ғылымында қалай атайды?
A. методика
B. методология
C. дидактика
D. принцип
E. технология

Жеке оқиғадан, нақты заттардан жалпы ережеге келетін ойлау формасы
A. дедукция
B. әдіснама
C. индукция
D. әдіс-тәсілдер
E. логика

Қай әдісті қолданғанда, жалпы ұғым анықтама заңдылықтарды танудан жеке ережеге келетін ойлау қызметі орын алады?
A. дедукция
B. индукция
C. эврикалық әдіс
D. әдіс
E. талдау

Х.Арғынов синтаксистен оқушыларға білім беруде мынадай оқыту әдістерін пайдалануды тиімді деп санайды:
A. салыстыру, жаттығу әдістері
B. байқау, түсіндіру, әңгіме әдістері
C. индукция-дедукция әдістері
D. анализ-синтез әдістері
E. логика, талдау, қорытындылау

Дыбыстың жасалуында, оның белгілі бір уақыт мөлшері ішіндегі дірілдің санына байланыстылығын оқушыларға не деп түсіндіресіз?
A. дыбыстың ырғағы
B. дыбыстың күші
C. дыбыстың созылыңқылығы
D. дыбыстың әуені
E. дыбыстың айтылуы

Ж.Аймауытовтың тілді оқыту әдістемесіне қатысты еңбегін көрсетіңіз?
A. Дыбыстарды жіктеу туралы
B. Ана тілін қалай оқыту керек?
C. Жаңа жазу ережелері
D. Грамматиканы оқыту жөнінде
E. Әдістеме туралы

Жаңа материалды бекіту сабақтың қай кезеңінде жүргізіледі?
A. ұйымдастыру
B. үй тапсырмасын тексеру
C. түсіндіру
D. бекіту
E. бағалау

Қазақ тілін оқыту методикасы –
A. тілдің тек грамматикалық белгілерін танытатын оқу әдістері
B. тіліміздің фонетикалық ерекшеліктерін танытатын оқу технологиясы
C. қазақ тілін оқыту тәжірибелерінің қорытындыларына негізделген оқыту әдістерінің жиынтығы туралы ғылыми пән.
D. тіліміздің сөз байлығын үйрететін ғылыми пән.
E. тілдің меңгерілуін қадағалайтын ғылыми пән

Қазақ тілінен жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстардың жеке түріне жататыны:
A. өлең жаттау, реферат жазу, альбом жасау
B. реферат жазу, сыныппен табиғатқа саяхат
C. өлеңді жаттау, музейге бару, саяхатқа шығу
D. көрмелер ұйымдастыру, үйірме жұмыстары
E. конспект, интернеттен мәлімет іздеу

Сөз таптарына талдауды ғылыми мазмұнына қарай талдаудың қай түріне жатқызуға болады?
A. фонетикалық
B. синтаксистік
C. морфологиялық
D. лексикалық
E. стилистикалық

Қазақ тілін оқыту әдістемесінің зерттеу әдістері үш бөлімнен тұрады:
A. еліктеу, бақылау, зерттеу
B. анықтама, талдама, жинақтама бөлімдері
C. жалпылау, жалқылау, тарихи
D. жаттықтыру, тіл, білімділік бөлімдері
E. синхрондық, диахрондық, сипаттамалы

Оқушының ойын басқа адамға толық жеткізуге дағдыландыру.
A. Бала бойына адамгершілік қасиет дамыту
B. Бала бойына қайырымдылық қасиет дамыту.
C. Білім, дағдыға ие қылу.
D. Дұрыс жаза білуге үйрету.
E. Оқушыны патриоттыққа тәрбиелеу

Жазғанда баланың көзі мен дәптер арасындағы қашықтық қанша сантиметр болу керек?
A. 20-25 см
B. 15-25 см
C. 30-40 см
D. 25-30 см
E. 15 см

Байланыстырып сөйлеуге үйрету қалай жүргізіледі?
A. Әңгімелесу
B. Мәнерлеп оқу
C. Түсінгенін қайталап айту
D. Сұрақ - жауап түрінде
E. Жазу

Мәтіннің мазмұнын айту қандай жолмен іске асады?
A. Шығармашылық жұмыс арқылы, баяндау арқылы
B. Толық баяндау, ішінара мазмұндау
C. Әңгімелеу, сөйлесу
D. Пікірлесу, жоспар құру
E. Сұрақ-жауап, жазу

Қазақ тілін оқыту методикасы қандай ғылымдармен байланысты?
A. Тіл білімі, психология, педагогика, логика
B. Тіл білімі, тарих
C. Қазақ тілі, психология, логика
D. Тіл білімі, педагогика, дидактика, психология
E. Философия, әдебиет, сурет

Қазақ тілінен жүргізілетін сабақтардың қайталау сабақ түріне жатады
A. қорытынды сабағы
B. бекіту сабағы
C. жаңа сабақ
D. аралас сабақ
E. тренинг

Ауызекі сөйлеу мен жазба тілінің байланыстылық принципі басты орын алады:
A. тіл дамыту жұмыстарында
B. талдау жұмыстарында
C. бақылау жұмыстарында
D. мәнерлеп оқу жұмыстарында
E. шығарма жазуда

Әртүрлі мәтіннен құрастырылған диктант түрі қалай аталады?
A. құрама диктант
B. шығармашылық
C. терме
D. түсіндірме
E. баяндау

Көрнекі оқытудағы басты мақсатты айқындап берген орыс ғалымы кім?
A. Виноградов
B. Мелиоранский
C. Ушинский
D. Щерба
E. Крупская

Оқу материалдарының логикалық жағынан бір ізбен сатылай, құрылу, берілу тәртібі?
A. жүйелілік
B. ғылыми
C. саналылық
D. көрнекілік
E. стилистикалық

Жазу дағдысын нығайту мақсатында жүргізілетін жұмыс түрлері:
A. грамматикалық-орфографиялық талдау
B. мәнерлеп оқу
C. суретпен әңгіме
D. орфоэпиялық талдау
E. эпистолярлық талдау

Оқушылар мұғалімнің айтқан сөздерінің барлығын жазып отырмайды, оның ішінен белгілі бір ережеге қажетті сөздерді немесе сөз тіркестерін іріктеп жазатын диктанттың түрі қалай аталады?
A. түсіндіру диктанты
B. іріктеу диктанты
C. бақылау диктанты
D. ерікті диктант
E. сөздік диктант

2 деген баға неше қатеге қойылады?
A. 67
B. 43
C. 34
D. 55
E. 89

1944 жылы Орыс мектептерінде қазақ тілін оқыту методикасы атты тақырыпта кандидаттық диссертация қорғаған ғалым:
A. Ғ.Бегалиев
B. Х.Арғынов
C. Ш.Сарыбаев
D. Ф.Оразбаева
E. Ж.Дәулетбекова

Грек тілінен аударғанда біріктіру деген мағынаны білдіретін сөз?
A. индукция
B. дедукция
C. синтез
D. методика
E. ақпарат

Қазақша даралық деген мағынаны аңғартатын гректің сөзі?
A. синтез
B. индукция
C. дедукция
D. дидактика
E. технология

Орфографиялық дағдыны қалыптастыру жолдары:
A. ережені жаттау
B. жаттығу
C. қатемен жұмыс
D. қайталау
E. көшіру

Эвристикалық әдістің мақсаты:
A. баяндау
B. әңгімелесу
C. сұрақ – жауап арқылы жаңа материалды оқушылардың өзіне меңгерту
D. талдау
E. барлығы дұрыс

Білім беру жүйесінің басты мақсаты:
A. ұлттық білім моделін жасау
B. дамыта оқыту
C. ақпарат беру
D. компьютерлік білім беру
E. сауаттылыққа үйрету

Қазақ тілін оқытудың жүйесі теориясы бойынша дұрыс орналасуын көрсет Атамұра:
A. лексика, фонетика, морфология, синтаксис
B. синтаксис, фонетика, морфология, лексика
C. фонетика, лексика, морфология, синтаксис
D. лексика, морфология, фонетика, синтаксис
E.лексика, синтаксис, грамматика

Қазақ тілі әдістемесінде құрылымдық схема – таблицаның негізін салушы әдіскер:
A. Ш.Әуелбаев;
B. Ы.Маманов;
C. Д.Әлімжанов
D. Ә.Рақыш
E. А.Байтұрсынұлы}

Белгілі бір ғылымды жігіне, саласына қарай талдау, ажырату әдісі қалай аталады?
A. синтез
B. анализ
C. дедукция
D. индукция
E. көрнекілік

Көрнекілік принципі деген не?
A. Оқушылар тікелей қабылдайтын нақты образдарға құрылған оқу.
B. Оқушылар меңгере алатындай ғылыми ұғымды пайдалану.
C. Білімнің саналы және берік меңгерілуі.
D. Оқушыларды тәрбиелеу және жан-жақты дамыту міндеттері.
E. Оқушылардың дүниетанымын жетілдіру.

Сауатты бол атты әдістемелік еңбектің авторы кім?
A. Т.Шонанов
B. Д.Әлімжанов
C. М.Жұмабаев
D. А.Байтұрсынұлы
E. А.Исанова

Қазақ тілінің мазмұнын, білім мен дағды берудің көлемін анықтайтын мемлекеттік құжат:
A. оқулық
B. күнтізбелік
C. әдістемелік құрал
D. бағдарлама
E. жоспар

Грамматикалық ойындардың ерекшелігі:
A. жағдаяттық
B. пікірлесімдік
C. сұрақ - жауап
D. ребус
E. талдау

Оқушыларға грамматикадан білім беру барысында олардың саналы түсіну қабілетін дамытып отыратын принцип қалай аталады?
A. жүйелілік принципі
B. ғылымилық принципі
C. саналылық принципі
D. көрнекілік принципі
E. тиянақтылық принципі

Көп бағыныңқылы сабақтасты меңгертуде қолданылатын әдіс:
A. еліктеу, пікірлесім
B. түсіндіру, баяндау
C. жалпылау
D. салыстыру, грамматикалық талдау, байқау
E. сұхбаттасу

Синтаксис саласы бойынша жазылған әдістемелік әдебиеттердің авторларын көрсетіңіз:
A. Х.Арғынов, Р.Әмір, Н.Құрман
B. А.Айғабылов, А.Әбілқаев, Х.Арғынов
C. К.Жолымбетов, Б.Кәтенбаева,С.Қазыбай
D. Х.Арғынов, М.Дүйсебаева, Р.Әмір
E. П.Айтжанова, М.Көккөзова

Оқулық – жақсы сабақ берудің ірге тасы - деген сөзді айтқан кім?
A. Н.Крупская
B. А.Байтұрсынов
C. К.Д.Ушинский
D. Ш.Сарыбаев
E. Ы.Алтынсарин

Қазақ тілінің оқыту әдістемесінің зерттеу әдістері
A. еліктеу, бақылау
B. бақылау, эксперимент, тарихи зерттеу
C. жалпылау, жалқылау
D. жаттықтыру, тіл білімділік
E. баяндау, талқылау

Әдістерді жалпы дидактикалық және жеке пәндік деп екі топқа бөліп қарастырған ғалым:
A. К.Назаргалиева
B. Ф.Оразбаева
C. Ж.Сүлейменова
D. Х.Арғынов
E. Б.Құлмағамбетова

Қазақ тілі дыбыс жүйесінен білім беруде тілдік материалдарды меңгертудің сатылы басқыштары:
A. редукция, редупликация, реконструкция
B. предикат, перифраза, пиджин
C. аналитикалық, синтетикалық, аналитикалық – синтетикалық
D. конверсия, коммутация, аккомутация
E. изофет, эпентеза

Жай сөйлем синтаксисін оқытудың методикасы 1957 атты оқулықтың авторы кім?
A. С.Жиенбаев
B. Ә.Хасенов
C. Х.Арғынов
D. Г.Бегалиев
E . Р.Әміров

Жаттығу дегеніміз:
A. дидактикалық материал;
B. таблицалық схемалар;
C. көрнекі жазбалар;
D. іскерлікті қалыптастырудың жолы
E. қайталау тапсырмалары

Сөйлеу мен ойлаудың бірлігі; ауызекі сөйлеу мен жазба тілі; грамматика, орфография, пунктуация және әдебиетпен, стилистикамен байланыстылығы қай ұстанымға жатады?
A. тіл дамыту
B. дидактика
C. педагогикалық
D. тілдік
E. ауызша

Оқушы сабақты білмей қалса, оған ол үшін ұрыспау керек, оған сабақты білдіре алмаған кемістікті өзіңнен іздеуің керек, - деген кімнің пікірі?
A. А.Байтұрсынұлы
B. Ж.Аймауытов
C. М.Жұмабаев
D. Ы.Алтынсарин
E. Т.Сайрамбаев

Оқыту ұстанымдары:
A. белсенділік
B. эксперимент
C. практикалық
D.этимологиялық
E. көрнекілік

Орфоэпиялық материалдарды үйретуге негізінен пайдаланылатын көрнекі құралдар
A. оқулық, сурет, карточка, сызбанұсқа
B. кесте, сызбанұсқа, анықтағыш дәптер, техникалық құралдар
C. таратпа материал, кесте, картотека
D. сурет, карточка, картотека
E. диктофон, магнитофон}

Жай сөйлем синтаксисін оқытуда қандай әдіс қолданған тиімді?
A. жүйелеу, түсіндіру
B. салыстыру, жинақтау
C. талдау, жинақтау
D. талдау, түсіндіру
E. баяндау, талдау}

Өзінің құрылысы жағынан жай және күрделі болып екіге бөлінетін жоспарды қалай атаймыз?
A. күнтізбелік жоспар
B. сабақ жоспары
C. календарьлық жоспар
D. жылдық жоспар
E. айлық жоспар}

Мектеп – қазақтарға білім берудің басшы құралы, біздің барлық үмітіміз, қазақ халқының келешегі осы, тек қана осы мектептерде,- деген кімнің сөзі?
A. А.Ысқақов
B. А.Байтұрсынов
C. М.Дулатов
D. Ы.Алтынсарин
E. М.Әуезов}

Тілден өтілетін материалдардың өзіндік белгілері мен көлемін және олардың өзара ұқсастықтары мен айырмасын түсіндіріп, дәл танытатын әдісті көрсетіңіз:
A. салыстыру
B. индукция
C. баяндау
D.әңгімелесу
E.қорытындылау}

Баяндау, түсіндіру әдісі неше жолмен іске асырылады?
A. 3
B. 7
C. 2
D. 4
E. 5

Сұрақ - жауап тәсілі мен пікірлесу формасы қай әдіске келеді?
A. баяндау
B. әңгімелесу
C. жаттығу
D. түсіндіру
E. ұйымдастыру

Жаңа материал оқушылардың санасына қандай әдістер арқылы жеткізіледі?
A. грамматикалық талдау
B. түсіндіру
C. салыстыру
D. барлығы дұрыс
E. барлығы қате

Дидактика сөзінің грек тілінен аудармасы
A. жазу
B. білім беру
C. үйрету
D. оқу, оқыту
E. айту

Ы.Алтынсарин қазақ балаларының ана тілінде сауат ашу жұмысын тұңғыш рет қандай әдіс бойынша ұйымдастырды?
A. дыбыстық әдісі
B. сөз әдісі
C. әңгіме әдісі
D. сұрақ-жауап әдісі
E. айтылым.

Оқушылардың алған білімдері мен қалыптасқан дағдыларын тексеру мақсатында жүргізілетін диктант түрі қалай аталады?
A. бақылау диктанты
B. іріктеу диктанты
C. ерікті диктант
D. түсіндіру диктанты
E. тексеру диктант

Мұғалімдік мамандық – бұл адамтану, адамның күрделі және қызықты, шым-шытырығы мол рухани жан дүниесіне үңіле білу. Ал педагогикалық шеберлік пен педагогикалық өнер – ол даналықты жүрекпен ұға білу болып табылады. Бұл жолдардың авторы кім?
A. В.А.Сухомлинский
B. К.Д.Ушинский
C. Я.А.Коменский
D. Н.Ә.Назарбаев
E. А.Байтұрсынұлы

Мектеп тәжірибесіне байқау жасап, белгілі бір ұсынылған әдістің тиімділігіне әбден көз жеткізу мақсатында, соны тексеру үшін пайдаланылатын әдіс
A. эксперимент әдісі
B. бақылау әдісі
C. анкета әдісі
D. тәжірибені зерттеу
E. зерделеу

Сөзді болмыспен салыстыру мен диахрониялық ұстаным қай ұстанымға жатады?
A. лексиканы оқытудың
B. фонетиканы оқытудың
C. морфологияны оқытудың
D. сөздердің жасалуынан
E. сөздердің айтылуы

Қазақ тілі сабақтарында қолданылатын кестелер түрі (формасы) жағынан қалай бөлінеді?
A. жылжымалы
B. салыстырмалы
C. лексикалық
D. морфологиялық
E. этнографиялық

1956 жылдан бастап қазақ тілі әдістемесінің көптеген мәселелеріне ғылыми зерттеу жүргізіп әдіскерлер еңбектерін жинақтаған әдіскер кім?
A. Б.Кәтенбаева
B. Б.Құлмағамбетова
C. И.Ұйықбаев
D. С.Жиенбаев
E. Я.А.Коменский

И.Ұйықбаевтың Орта мектепте қазақ тілін оқыту мәселелері еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1957
B. 1955
C. 1919
D. 1920
E. 1945

1965 жылдан бастап қазақ тілін оқыту әдістемесінің даму тарихына үлес қосушылардың бірі сөзжасам, морфология саласы бойынша
A. Ы.Алтынсарин
B. Б.Кәтенбаева
C. А.Байтұрсынов
D. С.Жиенбаев
E. И.Ұйықбаев

Қазақ тілін орыс мектебінде оқыту әдістемесі бойынша еңбек еткен тұңғыш ғалым кім?
A. Ғ.Бегалиев
B. И.Ұйықбаев
C. Ш.Сарыбаев
D. Х.Арғынов
E. Б.Кәтенбаева

А.Байтұрсыновтың Тіл жұмсар еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1928 ж.
B. 1926 ж.
C. 1929 ж.
D. 1930 ж.
E. 1912 ж.

Б.Панов сабақ типтерін неше топқа бөледі?
A. 4
B. 5
C. 2
D. 6
E.3

М.Жұмабаевтың баланың туған күнінен бастап тәрбиеленуіндегі маңызды мәселелеріне тоқталған еңбегі қалай аталады?
A. Сауатты бол
B. Бастауыш мектепте ана тілі
C. Жалпы педагогика
D. Педагогика
E. Тіл-құрал

Жазуға қойылатын талаптар:
A. Әріпті дұрыс жазу, дәптерді дұрыс пайдалану, әріп элементтерін тегіс, бірдей жазу, оңға қарай сәл көлбете жазу;
B. Әріпті дұрыс жазу
C. Қаламды дұрыс ұстау
D. Көлбей жазу
E. Жазылған әріптердің сызық бойына түсу

Қайталау – ұмытып қалғанды қайта еске түсіру үшін ғана емес, керісінше, ұмытып қалу мүмкіндігін болдырмау үшін жасалады - деген пікірді кім айтқан?
A. К.Д.Ушинский
B. С.Рахметова
C. Я.А.Каменский
D. Ә.Исабаев
E. Шәкәрім

Қазақ тілін оқыту әдістемесі пәндік мазмұнына қарай төмендегідей екі үлкен топқа бөлінеді:
A. әдістемеге кіріспе, жалпы әдістеме
B. теориялық, практикалық әдістеме
C. әдістеме тарихы, жеке әдістеме
D. жеке әдістеме, теориялық әдістеме
E. дара әдістеме, жалқы әдістеме

Грек тілінен аударғанда жалпылық деген мағынаны білдіретін сөз?
A. дедукция
B. индукция
C. әдістеме
D. синтез
E. синхрония

Қате жазылған сөздің асты сызылуын қандай жұмыс түріне жатқызамыз?
A. қатені түзету
B. қатеден сақтандыру
C. қатені болдырмау
D. талдау
E. қайта көшіру

Оқулықтардағы тілдік материалдардың мазмұны тіл білімі саласындағы ұғымдар мен олардың құрылымына сәйкес келу принципі қалай аталады?
A. ғылымилық принципі
B. саналылық принципі
C. түсініктілік принципі
D. теорияны практикамен байланыстыру принципі
E. тиянақтылық принципі

Профессор Е.Я.Галант оқыту әдісінің неше түрін бөліп көрсеткен?
A. 8
B. 7
C. 4
D. 6
E. 5

И.Я.Лернер мен М.Н.Скаткин оқыту әдісінің неше түрін көрсеткен?
A. 6
B. 5
C. 7
D. 4
E. 3

Тыныс белгісін қоюдағы принциптер:
A. көрнекілік
B. ғылымилық
C. саналылық
D. грамматикалық, мағыналық
E. жалпылық

Әдіскер ғалым К.Назаргалиева оқыту процесіндегі негізгі мақсатты айқындай отырып, оқыту әдістерін неше топқа бөліп топтастырады?
A. 4
B. 6
C. 2
D. 7
E. 5

Белгілі бір пәннің бөлшектерін қосу, біріктіру негізінде қолдану әдісі қалай аталады?
A. синтез
B. анализ
C. сұрақ-жауап
D. талдау
E. баяндау

Қазақ тілі сабақтарында талдау тәсіліне қарай неше түрлі жолмен іске асырылады?
A. 2
B. 8
C. 4
D. 6
E. 5

Грек тілінен аударғанда біріктіру деген мағынаны білдіретін сөз?
A. индукция
B. дедукция
C. синтез
D. әдістеме
E. диахрония

Қазақша даралық деген мағынаны аңғартатын гректің сөзі?
A. синтез
B. индукция
C. дедукция
D. дидактика
E. технология

Белгілі бір тақырып бойынша өз ойын жоспарлы түрде баяндап жазуды жазба жұмыстың қай түріне жатқызуға болады?
A. еркін диктант
B. диктант
C. шығарма
D. бақылау жұмысы
E. мазмұндама

Белгілі ғалым А.Байтұрсынұлының Қазан қаласынан 1920 жылы жарық көрген әдістемелік нұсқауы қалай аталады?
A. Нұсқаушы
B. Баяншы
C. Тіл жұмсар
D.Әліппе астары
E. Тіл-құрал

1913 жылы жазылған Қазақша оқу жайынан деп аталатын мақаланың авторын көрсетіңіз:
A. А.Байтұрсынұлы
B. Ж.Аймауытов
C. М.Жұмабаев
D. Ы.Алтынсарин
E. Қ.Жұбанов

Жазбаша сөйлесім дегеніміз-
A. лингвистикалық ерекшеліктерді толық меңгерудің көрінісі, ең күрделі тілдік құбылыс
B. жазылымның психологиялық ерекшеліктері
C. орфография мәселесі
D. дыбыстардың фонемалық көрінісі
E. сөздердің тізбектеле жазылуы.
,
Дұрыс жазу нормаларын белгілейді
A. Орфоэпия
B. Орфграфия
C. Пунктуатция
D. Грамматика
E. Фонетика

Жаңа материал оқушылардың санасына қандай әдістер арқылы жеткізіледі?
A. Грамматикалық талдау
B. Түсіндіру
C. Салыстыру
D. жазылым
E. Барлығы дұрыс

Жазу кезінде саусақ қаламұштан неше сантиметрдей жоғары тұруы керек?
A. 2 см
B. 4 см
C. 3 см
D. 5см
E. 1 см

Белгілі бір ғылымды жігіне, саласына қарай талдау, ажырату әдісі қалай аталады?
A. Синтез
B. Анализ
C. Дедукция
D. жалпылау
E. Индукция

Тіл ғылымында жаттығу жұмыстары неше түрлі жолмен жүргізіледі?
A. 2
B. 3
C. 4
D. 5
E. 6

Сауатты бол атты әдістемеліктің авторы кім?
A. Т.Шонанов
B. Д. Әлімжанов
C. М. Жұмабаев
D. Ж.Аймауытов
E. А. Байтұрсынов

Қазақ тілінің мазмұнын, білім мен дағды берудің көлемін анықтайтын мемлекеттік құжат?
A. Оқулық
B. сабақ жоспары
C. Күнтізбелік
D. Әдістемелік құрал
E. Бағдарлама

Грамматикалық ойындардың ерекшелігі?
A. Жағдаяттық
B. Пікірлесімдік
C. Сұрақ –жауап
D. Ойлану
E. Ребус

Оқу материалдарының логикалық жағынан бір ізбен сатылай, берілу тәртәбін оқытудың ... ... ... . принципі дейміз?
A. Жүйелілік
B. ғылыми
C. саналық
D. теориялық
E. көрнекілік

Көп бағыныңқылы сабақтасты меңгертуде қолданылатын әдіс?
A. Еліктеу, пікірлесім
B. Түсіндіру , баяндау
C. әңгімелеу
D. Жалпылау
E. салыстыру, грамматикалық талдау, байқау

Қазақ тілінде қолданылатын кестелер түрі жағынан қандай болып келеді?
A. Жылжымалы
B. Салыстырмалы
C. Анықтау
D. Топтау
E. Грамматикалық

Оқулық – жақсы сабақ берудің ірге тасы -деген сөзді айтқан кім?
A. Н. Крупская
B. А.Байтұрсынов
C. К.Д.Ушинский
D. Ж.Аймауытов
E. Ш. Сарыбаев

Қазақ тілінің оқыту әдістемесінің зерттеу әдістері?
A. Еліктеу, бақылау
B. жалқылау, бақылау
C. Бақылау, эксперимент, тарихи зерттеу
D. Жалпылау, жалқылау
E. Проекциялық прибор

Сыныпта оптикалық тақта атанған техникалық оқу құралы?
A. Кодоскоп
B. Диаскоп
C. Эпидиаскоп
D. интерактивті тақта
E. проекциялық прибор

Жай сөйлем синтаксисін оқытудың методикасы (1957ж.) атты оқулықтың авторы?
A. С.Жиенбаев
B. Ә.Хасенов
C. Х. Арғынов
D. Д.Ғ. Бегалин
E. С.Рахметова

Жаттығу дегеніміз?
A. Дидактикалық материал
B. Таблицалық схемалар
C. Көрнекілік жазбалар
D. Іскерлікті қалыптастырудың жолы
E. сабақты қорытындылау

Жат жазу бақылау диктанты неше минут аралығында жазылуы керек?
A. 35-40 мин
B. 25-30 мин
C. 40-45 мин
D. 15-20 мин
=E. 30-35 мин

Оқушылардың дұрыс сөйлеу дағдысын қалыптастыру тәсілі
A. 2
B. 3
C. 6
D. 7
E. 8

Орфоэпиялық материалдарды үйретуге негізінен пайдаланылытын көрнекі құралдар
A. Оқулық , сурет, карточкалар, сызбанұсқалар
B. оқулық, сурет, кесте
C. Кесте , сызбанұсқа ,анықтағыш дәптер, техникалық құралдар
D. Таратпа материалдар, кесте, карточка
E. Сурет , карточка, картотека

Жай сөйлем синтаксисін оқытуда қандай әдіс қолданған тиімді?
A. Жүйелеу, түсіндіру
B. Салыстыру , жинақтау
C. Талдау , жинақтау
D. талдау, салыстыру
E. Талдау , түсіндіру

Қазақ тіліндегі тыныс белгілерді оқытудың әдістемесін жан- жақты зерттеген ғалым:
A. Б. Катенбаева
B. Ш.Әуелбаев
C. И. Ұйықбаев
D. Ш.Сарыбаев
E. Г. Исабаев

Морфологиялық талдау нешеге бөлінеді?
A. 3
B. 4
C. 2
D. 5
E. 6

Тілден өтілетін материялдардың өзіндік белгілері мен көлемін және олардың өзара ұқсастықтары мен айырмасын түсіндіріп, дәл танытатын әдісті көрсетіңіз:
A. салыстыру
B. индукция
C. баяндау
D. синтез
E. әңгімелесу

Баяндау түсіндіру әдісі неше жолмен іске асырылады?
A. 3
B. 5
C.7
D. 2
E. 4

Сұрақ-жауап тәсілі мен пікірлесу формасы қай әдіске келеді?
A. баяндау
B. әңгімелесу
C. жаттығу
D. жалпылау
E. түсіндіру

Жаңа материал оқушылардың санасына қандай әдістер арқылы жеткізіледі?
A. грамматикалық талдау
B. түсіндіру
C. салыстыру
D. сұрақ-жауап
E. барлығы дұрыс

Дидактика сөзінің грек тілінен аудармасы:
A. жазу
B. білім беру
C. үйрету
D. оқу, оқыту
E. ойлану

Әр түрлі мәтіннен құрастырылған диктант түрі қалай аталады?
A. құрама диктант
B. шығармашылық
C. терме
D. түсіндірме
E. бақылау диктанты

Қазақ тілінің әдістемесі ғылымның бір саласы ретінде қай ғылымның құрамына енеді?
A. психология
B. философия
C. филология
D. педагогика
E. логика

Мектеп тәжірибесіне байқау жасап, белгілі бір ұсынылған әдістің тиімділігіне әбден көз жеткізу мақсатында соны тексеру үшін пайдаланылатын әдіс?
A. эксперимент әдісі
B. бақылау әдісі
C. анкета әдісі
D. тәжірбиені зерттеу
E. зерттеу әдісі

Сөзді болмыспен салыстыру ұстанымы қай іске асырылады
A. лексиканы оқытуда
B. фонетиканы оқытуда
C. морфологияны оқытуа
D. сөздердің жасалуын оқытуда
E. синтаксисті оқытуда

Оқу үрдісін тексеру неше түрлі жолмен іске асады?
A. 1
B. 2
C. 3
D. 5
E. 4

1956 жылдан бастап қазақ тілі әдістемесінің көптеген мәселелеріне ғылыми зертттеу жүргізіп, әдіскерлер еңбектерін жинақтаған әдіскер кім?
A. Б.Кәтенова
B. Б.Құлмағамбетова
C. И.Ұйықбаев
D. С.Жиенбаев
E. Қ.Жұбанов

И.Ұйықбаевтың Орта мектепте қазақ тілін оқыту мәселелері еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1957
B. 1955
C. 1919
D. 1963
E. 1920

1965 жылдан бастап қазақ тілін оқыту әдістемесінің даму тарихына үлес қосушылардың бірі сөзжасам, морфология саласы бойынша\
A. Ы. Алтынсарин
B. Б.Кәтенова
C. А.Байтұрсынов
D. С.Жиенбаев
E. Ы.Маманов

Қазақ тілін орыс мектебінде оқыту әдістемесі бойынша еңбек еткен тұңғыш ғалым кім ?
A. Ғ.Бегалиев
B. И.Ұйықбаев
C. Ш.Сарыбаев
D. Х.Арғынов
E. А.Оралбаева

А. Байтұрсыновтың Тіл жұмсар еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1928 ж.
B. 1926 ж.
C. 1929 ж.
D. 1930ж.
E. 1931ж.

Б.Панов сабақ типтерін неше топқа бөледі?
A. 4
B. 5
C. 2
D. 5
E. 6

Сөздердің жігін өзгертіп, морфемалардың жігін ажырататын тіл дыбыстарын не беп түсіндіресіз?
A. түбір
B. қосымша
C. фонема
D. жұрнақ
E. жалғау

Жазуға қойылатын талаптар:
A.әріпті дұрыс жазу, дәптерді дұрыс пайдалану, әріп элементтерін тегіс, бірдей жазу,
B. солға қарай сәл көлбете жазу;
C. әріпті дұрыс жазу
D. қаламды дұрыс ұстау
E. көлбей жазу

Жазғанда баланың көзі мен дәптер арасындағы қашықтық қанша сантиметр болу керек?
A. 20-25см
B. 15-25см
C. 30-40см
D. 25-30см
E. 30-35см

Мәтіннің мазмұнын айту қандай жолмен іске асады?
A. Шығармашылық жұмыс арқылы, баяндау арқылы
B. Толық баяндау, ішінара мазмұндау
C. Әңгімелеу, сөйлесу
D. Пікірлесу
E. қайталап айту, сөйлесу

Грек тілінен аударғанда жалпылық деген мағынаны білдіретін сөз?
A. дедукция
B. индукция
C. методика
D. синтез
E. анализ

Қате жазылған сөздің асты сызылуын қандай жұмыс түріне жатқызамыз?
A. қатені түзету
B. қатеден сақтандыру
C. қатені болдырмау
D. талдау
E. тексеру

Б.Құлмағамбетова және басқалар Қазақ тідіноқыту әдістемесі, Алматы – 2000 қазақ тілін оқытудың жалпы дидактикалық принциптерін нешеге бөледі?
A. 8
B. 5
C. 2
D. 7
E. 6

Профессор Е.Я.Галант оқыту әдісінің неше түрін бөліп көрсеткен?
A. 8
B. 7
C. 4
D. 5
E. 6

И.Я.Лернер мен М.Н. Скаткин оқыту әдісінің неше түрін көрсеткен?
A. 6
B. 5
C. 7
D. 8
E. 4

Тыныс белгісін қоюдағы принциптер:
A. көрнекілік
B. ғылымилық
C. саналылық
D. жүйелілік
E. грамматикалық, мағыналық

Әдіскер ғалым К.Назаргалиева оқыту процесіндегі негізгі мақсатты айқындай отырып, оқыту әдістерін неше топқа бөліп топтастырады?
A. 4
B. 6
C. 5
D. 2
E. 7

Белгілі бір пәннің бөлшектерін қосу, біріктіру негізін қолдану әдісі қалай аталады?
A. синтез
B. анализ
C. сұрақ – жауап
D. талдау
E. жинақтау

Қазақ тілі сабақтарында талдау тәсіліне қарай неше түрлі жолмен іске асырылады?
A. 2
B. 8
C. 4
D. 3
E. 6

Грек тілінен аударғанда "біріктіру" деген мағынаны білдіретін сөз?
A. индукция
B. дедукция
C. синтез
D. методика
E. анализ

Қазақша даралық деген мағынаны аңғартатын гректің сөзі?
A. синтез
B. индукция
C. дедукция
D. анализ
E. дидактика

Белгілі бір тақырып бойынша өз ойын жоспарлы түрде баяндап жазуды жазба жұмыстың қай түріне жатқызуға болады?
A. еркін диктант
B. диктант
C. шығарма
D. бақылау жұмысы
E. көру диктанты

Белгілі ғалым А.Байтұрсынұлының Қазан қаласынан 1920 жылы жарық көрген әдістемелік нұсқауы қалай аталады?
A. "Нұсқаушы"
B. "Баяншы"
C. "Тіл жұмсар"
D. "Әліппе астары"
E. "Қай әдіс жақсы"

1913 жылы жазылған Қазақша оқу жайынан деп аталатын мақаланың авторын көрсетіңіз?
A. А.Байтұрсынов
B. Ж.Аймауытов
C. М.Жұмабаев
D. Т.Шонанұлы
E. Ы.Алтынсарин}

Балалар әдебиетінің атасы деп кімді атайды?
A. А.Байтұрсынов
B. Ы.Алтынсарин
C. А. Құнанбаев
D. Ж.Аймауытов
E. Ш.Құдайбердиев

Қазақ тілін оқыту әдістемесі пәнінің ғылыми теориялық бағдарламасы неше саладан тұрады?
A. 4
B. 6
C. 2
D. 5
E. 3

Оқу материалдарының логикалық жағынан бір ізбен сатылай құрылу принципі қалай аталады?
A. жүйелілік принципі
B. ғылымилық принципі
C. көрнекілік принципі
D. саналылық принципі
E. жалпылық принципі

Оқулықтардағы тілдік материалдардың мазмұны тіл білімі саласындағы ұғымдар мен олардың құрылымына сәйкес келу принципі қалай аталады?
A. ғылымилық
B. саналылық
C. түсініктілік
D. бірізділік
E. теорияны практикамен байланыстыру принципі

Оқушыларға грамматикадан білім беру барысында олардың саналы түсіну қабілетін дамытып отыратын принцип қалай аталады?
A. жүйелілік принципі
B. ғылымилық принципі
C. саналылық принципі
D. көрнекілік принципі
E. түсініктілік

А.Байтұрсынұлының Оқу құралы атты еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1912
B. 1910
C. 1913
D. 1914
E. 1917

Педагогикалық ғылымның оқыту әдістерін баяндайтын бөлімі қалай аталады?
A. педагогика
B. психология
C.лингвистика
D. дидактика
E. логика

Мектеп тәжірибесінде морфологиялык талдауды талдаудың қай түріне жатқызамыз?
A. тәсіліне қарай талдау
B. мазмұнына қарай талдау
C. орнына қарай талдау
D. көлеміне қарай талдау
E. мақсатына қарай талдау

А Байтұрсыновтың Жаңа Әліп-би еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1926
B.1925
C. 1927
D. 1928
E. 1930

Мұғалімнің белгілі бір тақырыпты ауызша мазұмындап түсіндіруі, оқушы өз алдына баяндама жасауы, арнайы тақырыпқа хабарлама беруі қалай аталады?
A. лекция
B. семинар
C. бақылау
D. анықтама
E. түйіндеме

Сабақта жаңа білім беру элементі мен өткен сабақты бекіту элементі болатын сабақ қалай аталады?
A. дәстүрлі сабақ
B. біріккен сабақ
C. бекіту сабақ
D. дәріс сабақ
E. дәстүрлі емес сабақ

Оқушылар мұғалімнің айтқан сөздерінің барлығын жазып отырмайды, оның ішінен белгілі бір ережеге қажетті сөздерді немесе сөз тіркестерін іріктеп жазатын диктанттың түрі қалай аталады?
A. түсіндіру диктанты
B. іріктеу диктанты
C. бақылау диктанты
D. ерікті диктант
E. көру диктанты

Оқушылардың алған білімдері мен қалыптасқан дағдыларын тексеру мақсатында жүргізілетін диктант түрі қалай аталады?
A. бақылау диктанты
B. іріктеу диктанты
C. ерікті диктант
D. түсіндіру диктанты
E. әріп диктанты

Тәрбиелік мәні күшті, балаларды жақсылыққа баулып, жамандықтан аулақ болуға үгіттейтін өнегелі сөзді не деп түсіндіресіз?
A. мақал-мәтел
B. жұмбақтар
C. жаңылтпаштар
D. тақпақ
E. тұрақты сөз тіркестері

Дидактикалық принцип деген не?
A. Педагогика ғылымының оқыту теориясын қарастыру саласы.
B. Педагогика ғылымының білім беру теориясын қарастырады.
C. Оқу-тәрбие ісінде басшылыққа алынатын педагогикалық қағида.
D. Дағдыландыру ісінде басшылыққа алынатын педагогикалық қағида
E. оқытуда тәрбиені басшылыққа алатын қағида

Жазу дағдысын нығайту мақсатында жүргізітетін жұмыс түрлері:
A. грамматикалық-орфографиялық талдау
B. мәнерлеп оқу
C. суретпен әңгіме
D. орфоэпиялық талдау
E. экскурсия

Қате жазылған сөздің асты сызылуын қандай жұмыс түріне жатқызамыз?
A. қатені түзету
B. қатеден сақтандыру
C. қатені болдырмау
D. талдау
E. салыстыру

Грек тілінен аударғанда табамын, ашамын деген мағынаны білдіретін сөз?
A. методика
B. дедукция
C. эврика
D. экскурсия
E. индукция

Проблемалық әдіспен ұштасатын оқушылардың белсенділіктерін күшейтетін әдіс:
A. эвристикалық әдіс
B. индукция
C. оқу әдісі
D. методикалық
E. жалқылау әдісі

Қайталау-ұмытып қалғанды қайта еске түсіру үшін ғана емес, керісінше, ұмытып қалу мүмкіндігін болдырмау үшін жасалады - деген пікірді кім айтқан?
A. К.Д.Ушинский
B. С.Рахметова
C. Я.А.Каменский
D. Ә.Исабаев
E. М.жұмабаев

Тіл білімінің дыбыстық жүйесін зерттейтін саланы не деп түсіндіресіз?
A. лексика
B. грамматика
C. фонетика
D. морфология
E. сөзжасам

Жазу кезінде оқушының қисаймай, аяқтарын қатар қойып, түзу отыру талап етіледі. Неліктен?
A. оқушының омыртқасы дұрыс жетілу үшін
B. әдемі, көркем жазу үшін
C. тез жазу үшін
D. әріпті дұрыс жазып, көз жанарын сақтау үшін
E. ~жылдам жазу үшін

Дыбыстың,буынның немесе сөздің айтылуы қалай болса, солай таңбалануын не деп түсіндіресіз?
A. алфавит
B. орфография
C. графика
D. әріп
E. фонетика

Жазу қимылдары афтоматталғаннан кейін қандай жана міндет туады?
A. сауатты және көркем жазу
B. әдемі жазу
C. графикалық жазу
D. калиграфиялық жазу
E. жылдам жазу

Көрнекі оқытудағы басты мақсатты айқындап берген орыс ғалымы кім?
A. Виноградов
B. Мелиоранский
C. Ушинский
D. Щерба
E. Я.Коменский

Жазу жазғанда жарық қалай түсу керек?
A. сол жақтан
B. оң жақтан
C. төбеден
D. алдынан
E. маңызды емес

Қазақ тілі орфографиясының негізгі принципі:
A. морфологиялық
B. дәстүрлі
C. тарихи
D. фонетикалық
E. салыстырмалы

Дұрыс айту нормаларын белгілейді...
A. орфоэпия
B. орфография
C. пунктуация
D. грамматика
E. фонетика

Жат жазу, бақылау диктанты неше минут аралығанда жазылу керек ?
A. 35- 40мин
B. 25-30мин
C. 40-45мин
D. 30-35мин
E. 20-25мин

Жана материал оқушылардың санасына қандай әдістер арқылы жеткізіледі?
A. грамматикалық талдау
B. түсіндіру
C. салыстыру
D. барлығы дұрыс
E. салыстыру, түсіндіру

Жазбаша сөйлем дегеніміз-
A. лингвистикалық ерекшеліктерді толық меңгеру көрінісі, ең күрделі тілдік құбылыс
B. жазылымның психологиялық ерекшеліктері
C. орфография мәселесі
D. дыбыстардың фонемалық көрінісі
E. жазылымның педагогикалық ерекшеліктері

Жалпы орфографиялық білім неше саланы қамтиды?
A. 2
B. 3
C. 4
D. 6
E. 5

Жазуды үйретудің басты арғышарттарының бірі:
A. калиграфияны жете меңгеру
B. тыңдалымды жете меңгеру
C. оқылымды жете меңгеру
D. сөйлемді жете меңгеру
E. айтылымды жете меңгеру

Жазылымның тез әрі сауатты, көркем үйренудің ұтымды тәсілдерін пайдалану-
A. жазылымның психологиялық ерекшелігі болып табылады
B. жазылымның педагогикалық ерекшелігі болып табылады
C. жазылымның методикалық ерекшелігі болып табылады
D. жазылымның физиологиялық ерекшелігі болып табылады
E. жазылымның гигиеналық ерекшелігі болып табылады

Жазылымның лингвистикалық мазмұнын белгілейтін мәселелер мыналар:
A. графика, орфография, жазып алу, жазбаша сөйлеу
B. графика, орфоэпия, жазып алу, жазбаша сөйлеу
C. графика, орфография, жазып алу, ауызша сөйлеу
D. графика, штрих, әріп элементі
E. орфоэпия, графика

Бөкей ордасының ханы Жәңгірдің бастамасымен қазақ жерінде тұңғыш зиялы мектеп қай жылы ашылды?
A. 1910
B. 1841
C. 1900
D. 1856
E. 1864

М.Жұмабаевтың баланы туған күнінен бастап тәрбиелеудегі маңызды мәселелерге тоқталған еңбегі қалай аталады?
A. "Сауатты бол"
B. "Бастауыш мектепте ана тілі"
C. "Жалпы педагогика"
D. "Психология"
E. "Педагогика"

Заттарды немесе тұтас ойды білдірген жазу түрі-
A. иероглифтік жазу
B. идеографиялық жазу
C. пиктографиялық
D. дыбыстық жазу
E. буын жазуы

Жазуға қойылатын талаптар.
A. әріпті дұрыс жазу, дәптерді дұрыс пайдалану, әріп элеметтерін тегіс, бірдей жазу
B. сәл көлбете жазу
C. Әріпті дұрыс жазу
D. қаламды дұрыс ұстау
E. көлбей, оң қолмен жазу

Байланыстырып сөйлеуге үйрету қалай жүргізіледі?
A. Әңгімелесу
B. Мәнерлеп оқу
C. Түсінгенін қайталап оқу
D. Сұрақ-жауап түрінде
E. баяндау

Жаңа материал оқушылардың санасына қандай әдістер арқылы жеткізеді?
A. граматикалық талдау
B. түсіндіру
C. салыстыру
D. әңгімелеу
E. барлығы дұрыс

Жазу кезінде саусақ қаламұштан неше сантиметрдей жоғары тұруы керек?
A. 2см
B. 4см
C. 3см
D. 1см
E. 5см

Қазақ тілі сабақтарында қолданылатын кестелер түрі (формасы) жағынан қалай бөлінеді?
A. жылжымалы болып
B. салыстырмалы болып
C. лексикалық болып
D. морфологиялық болып
E. фонетикалық болып

Әдістерді жалпыдидактикалық жеке пәндік деп екі топқа бөліп қарастырған ғалым:
A. К. Назарғалиева
B. Ф. Оразбаева
C. Ж. Сүлейменова
D. Х. Арғынов
E. А.Оралбаева

Оқулық- жақсы сабақ берудің ірге тасы - деген сөзді айтқан кім?
A. Н. Крупская
B. А. Байтұрсынов
C. К.Д. Ушинский
D. Ш. Сарыбаев
E. М.Жұмабаев

Қазақ тілінің оқыту әдістемесінің зерттеу әдістері
A. еліктеу,бақылау
B. бақылау,эксперимент, тарихи зерттеу
C. жалпылау, жалқылау
D. жаттықтыру,тіл білімділік
E. бақылау, зерттеу

Сыныптағы оптикалық тақта атанған техникалық оқу құралы:
A. кодоскоп
B. диаскоп
C. проектор
D. эпидиаскоп
E. проекциялық прибор

Жай сөйлем синтаксисін оқытудың методикасы 1957 атты оқулықтың авторы кім?
A. С.Жиенбаев
B. Ә.Хасенов
C. Х. Арғынов
D. Ғ. Бегалиев
E. Ш.Сарыбаев

Жаттығу дегеніміз:
A. дидактикалық материал
B. таблицалық схемалар
C. көрнекі жазбалар
D. білімін бағалау
E. іскерлікті қалыптастырудың жолы

Оқыту ұстанымдары:
A. белсенділік
B. эксперимент
C. практикалық
D. теориялық
E. этимологиялық

Ғали Бегалиевтің әдістемелік еңбегі:
A. "Қазақ тілін оқыту әдістемесі"
B. "Жай сөйлем синтаксисінің методикасы"
C. "Қазақ орфографиясын игертудің негіздері"
D. " Қазақ тілін оқыту методикасы"
E. "Бастауыш мектепте қазақ тілінің методикасы"

А.Байтұрсынұлының Тіл жұмсар еңбегі қай жылы жарық көрді?
A. 1928ж
B. 1926ж
C. 1929ж
D. 1927ж.
E. 1930ж

А.Байтұрсынұлының Тіл жұмсар атты еңбегі қай қалада жарық көрген еді?
A. Қызылорда
B. Алматы
C. Түркістан
D. Омбы
E. Ташкентте

Алдыңғылары соңғыларына бағына байланысқан екі не одан да көп сөздер тобын не деп түсіндіресіз?
A. сөз тіркесі
B. сөйлем
C. шығарма
D. диктант
E. тұрақты сөз тіркесі

Ағылшын тілінен аударғанда қасиетті, тиым салынған деген мағынан білдіретін сөзді қалай ұғындырасыз?
A. табу
B. синекдоха
C. эвфимизм
D. метафора
E. дисфимизм

Тілдегі ауыспалы мағыналы сөздерді толықтырып отыратын, көркемдігіш – сыпайы сөздерді не деп түсіндіресіз?
A. табу
B. эвфемизм
C. дисфемизм
D. синекдоха
E. метонимия

Тілдегі әдепті сөзді, әдепсіз сөзбен ауыстыру қалай аталады деп үйретесіз?
A. дисфемизм
B. табу
C. синекдоха
D. эвфемизм
E. метонимия

Жаңа педагогикалық технологияларды ғалымдар неше үлкен топқа бөліп қарастырады?
A. 3
B. 2
C. 4
D. 6
E. 5

Жазылулары бірдей, бірақ мағыналары әр түрлі сөздер қалай аталады деп ұғындырасыз?
A. омонимдер
B. эвфемизмдер
C. синонимдер
D. антонимдер
E. синекдоха

Х.Арғынов синтаксистен оқушыларға білім беруде мынадай оқыту әдістерін пайдалануды тиімді деп санайды:
A. салыстыру,жаттығу әдістері
B. байқау,түсіндіру,әңгіме әдістері
C. индукция-дедукция әдістері
D. анализ-синтез әдістері
E. салыстыру, талдау

1944ж. Орыс мектептерінде қазақ тілін оқыту методикасы атты тақырыпта кандидаттық диссертация қорғаған ғалым:
A. Ғ.Бегалин
B. Х.Арғынов
C. Ш.Сарыбаев
D. Ф.Оразбаева
E. Ы.Маманов

Қазақ тіліндегі тыныс белгілерді оқытудың әдістемесін жан-жақты зерттеген ғалым:
A. Б.Кәтенбаева
B.К.Жақсылықова
C. Ш.Әуелбаев
D. И.Ұйықбаев
E. Ә.Исабаев

Морфологиялық талдау нешеге бөлінеді?
A. 3
B. 4
C. 2
D. 5
E. 6

Тілден өтілетін материалдардың өзіндік белгілері мен көлемін және олардың өзара ұқсастықтары мен айырмасын түсіндіріп, дәл танытатын әдіс:
A. салыстыру
B. индукция
C. баяндау
D. түсіндіру
E. әңгімелеу

Баяндау,түсіндіру әдісі неше жолмен іске асырылады?
A. 3
B. 7
C. 2
D. 4
E. 1

Сұрақ –жауап тәсілі мен пікірлесу формасы қай әдіске келеді?
A. баяндау
B. әңгімелесу
C. жаттығу
D. сөз әдісі
E. бақылау

Ж.Аймауытовтың тілді оқыту әдістемесіне қатысты еңбегін көрсетіңіз?
A. Дыбыстарды жіктеу туралы
B. Ана тілін қалай оқыту керек?
C. Жаңа жазу ережелері
D. Грамматиканы оқыту жөнінде
E. "Тәрбиеге жетекші"

Сабақтың құрылысына қойылатын талаптың ең бастысы:
A. қызығушылық
B. белсенділік
C. білімділік
D. саналық
E. жүйелілік

Сауатты бол атты әдістемелік еңбектің авторы кім?
A. Т.Шонанов
B. Д.Әлімжанов
C. М.Жұмабаев
D. Ж.Аймауытов
E. А.Байтұрсынов

Көрнекілік принципі деген не?
A. Бала тікелей қабылдайтын нақты образдарға құрылған оқу
B. Оқушылар меңгере алатындай ғылыми ұғымды пайдалану
C. Білімнің саналы және берік меңгерілуі
D. Балаларды тәрбиелеу және жан-жақты дамыту міндеттері
E. Теория мен практиканың байланысы

Қазақ тілін оқытудың жүйе теориясы бойынша дұрыс орналасуын көрсет.
A. лексика,фонетика,морфология,синтаксис
B. синтаксис,фонетика,морфология,лексика
C. фонетика,лексика,морфология,синтаксис
D. лексика,морфология,фонетика,синтаксис
E. лексика,фонетика,морфология

Қазақ тілінен жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстардың жеке түріне жататыны
A. өлең жаттау, реферат жазу, альбом жасау
B. реферат жазу,сыныппен табиғатқа саяхат
C. өлеңді жаттау,музейге бару,саяхатқа шығу
D. көрмелер ұйымдастыру,үйірме жұмыстары
E. музейге бару,саяхатқа шығу

Сөйлем мүшесіне талдауды ғылыми мазмұнына қарай талдаудың қай түріне жатқызуға болады?
A. фонетикалық
B. морфологиялық
C. синтаксистік
D. лексикалық
E. кешенді

Тіл дамыту дегеніміз не деп ұғындырасыз?
A. Оқушының ойын басқа адамға толық жеткізуге дағдыландыру
B. Бала бойынша адамгершілік қасиетін дамыту
C. Білім,дағдыға ие қылу
D. Жылдау сөйлей алу
E. Дұрыс жаза білуге үйрету

Қазақ тілі қай тілдер тобына жатады деп түсіндіресіз?
A. қопармалы
B. славян
C.жалғамалы
D. қытай
E. дұрыс жауап жоқ

Белгілі бір ғылымды жігіне, саласына қарай талдау, ажырату әдісі қалай аталады?
A. синтез
B. анализ
C. дедукция
D. индукция
E. зерттеу

Өзінің құрылысы жағынан жай және күрделі болып екіге бөлінетін жоспарды қалай атаймыз?
A. күнтізбелік жоспар
B. сабақ жоспары
C. календарьлық жоспар
D. жылдық жоспар
E. күнделікті жоспар

Мектеп – қазақтарға білім берудің басшы құралы, біздің барлық үмітіміз, қазақ халқының келешегі осы, тек қана осы мектептерде,-деген кімнің сөзі?
A. А.Ысқақов
B. А.Байтұрсынов
C. М.Дулатов
D. Ы.Алтынсарин
E. М.Жұмабаев

Мынау кімнің сөзі? ... мен өзім жақсы оқытушыны дүниедегі заттың бәрінен қымбат санаймын.
A. А.Құнанбаев
B. К.Д.Ушинский
C. Ы.Алтынсарин
D. М.Горький
E. Я.Коменский

1932 жылғы Қазақстанда білім беру ісіне байланысты шығарылған қаулы қалай аталды?
A. Бастауыш және орта мектептер туралы
B. Сауатсыздықты жою туралы
C. Жаппай міндетті бастауыш білім беру
D. Қазақ мектептері туралы
E. "Қазақстанда білім беру"

Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер атты еңбектің авторын көрсетіңіз.
A. А.Байтұрсынов
B. Қ.Жұбанов
C. С.Мырзабеков
D. М.Томанов
E. Т.Шонанұлы

Қай жылға дейін қазақ тілін оқыту әдістемесіне арналған мақалалар ғана болды?
A. 1964
B. 1969
C. 1962
D. 1935
E. 1939

С. Ы.Алтынсарин қазақ балаларының ана тілінде сауат ашу жұмысын тұңғыш рет қандай әдіс бойынша ұйымдастырды?
A. дыбыстық
B. сөз
C. әңгіме
D. сұрақ –жуап
E. буын

Бағдрламаға Лексика бөлімі қай жылы енгізілді?
A. 1967
B. 1970
C. 1992
D. 1973
E. 1999

Оқулық неге сәйкес жазылады?
A. күнтізбелік жоспарға
B. оқу жоспары мен бағдарлама
C. сабақ жоспарына
D. нормативтік құжаттарға
E. заңға сәйкес

Ауызекі сөйлеу мен жазба тілінің байланыстылық принципі басты орын алады:
A. тіл дамыту жұмыстарында
B. талдау жұмыстарында
C. бақылау жұмыстарында
D. мәнерлеп оқу жұмыстарында
E. факультатив сабақта

Оқытудың компьютерлік құралдарына мыналарды жатқызуға болады.
A. мультимедианы, интерақтивті тақтаны
B. кодоскоп пен диаскопты
C. эпидиаскоп пен лингафон кабинетті
D. диафильм мен фильмоскопты
E. лингафон кабинетті

Қазақ тілін оқыту әдістемесі қандай ғылым?
A. теориялық ғылым
B. практикалық ғылым
C. қолданбалы ғылым
D. жаңа ғылым
E. ғылым емес

Білім беру жүйесінің басты мақсаты:
A. ұлттық білім моделін жасау
B. дамыта оқыту
C. ақпарат беру
D. компьютерлік білім беру
E. тәрбиелеу



Ұқсас жұмыстар

Қазақ тілін талдау оқыту әдістемесі
Қазақ тілін оқыту әдістемесі жайлы
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІНІҢ НЕГІЗДЕРІ, ӘДІСТЕРІ МЕН ПРИНЦИПТЕРІ
ҰЛТТЫҚ МЕКТЕПТЕ ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІН ОҚЫТУДЫҢ МӘСЕЛЕЛЕРІ
Қазақ тілін оқыту әдістемесінің мазмұны
Қазақ тілін оқытудың зерттеуі
Қазақ тілін оқыту әдістемесін талдау
Қазақ тілін оқыту әдістемесінің ұстанымдары
Қазақ тілін оқытудың инновациялық әдістері
Қазақ тілін оқыту әдістемесі жайында дәрістер
Қазақстан Республикасының заңдарын сақтауын тексерулерді ұйымдастыру мен жүргiзу ережесi
Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану
Қашықтықтан оқыту
Қазақстанның халықаралық экономикалық қатынастардағы орны
Оңтүстік Қазақстан облысындағы несие нарығының қазіргі жағдайын талдау
Қазақстан Республикасындағы ақша реформалары және оның ерекшелiктерi
Қазақ тiлiн оқытудың, ұйымдастырудың әдiстемелiк ерекшелiктерi
Қазақстандағы саяси PR технологияларының сайлау кампанияларындағы қолдану
Қазақстанның ұлттық экологиялық проблемалары