Бөлшектеп сатуда өңдірушінің сатып алушыға ақша төлеуі
@@@ Баға жасаудың нарықтық әдісі - 6
$$$ 1
Тауар құндылығына негізделіп бағаны жасау әдісінің негізгі мақсаты не?
A. Фирма үшін тиімді болатын құндылықшығындар ара-қатысын қамтамасыз ететін және оның негізінде пайда көлемін максимальды жасайтын баға деңгейін орнату.
B. Фирма үшін тиімді болатын шығындарқұндылық ара-қатысын қамтамасыз ететін және оның негізінде пайда көлемін максимальды жасайтын баға деңгейін орнату.
C. Фирма үшін тиімді болатын құндылықөнім сапасы ара-қатысын қамтамасыз ететін және оның негізінде пайда көлемін максимальды жасайтын баға деңгейін орнату.
D. Фирма үшін тиімді болатын шығындарөнім сапасы ара-қатысын қамтамасыз ететін және оның негізінде пайда көлемін максимальды жасайтын баға деңгейін орнату
E. Фирма үшін тиімді болатын өнім сапасықұндылық ара-қатысын қамтамасыз ететін және оның негізінде пайда көлемін максимальды жасайтын баға деңгейін орнату
$$$ 2
Тұтынушылардың сырапты тұтыну эффектісін бақылап зерттеген АҚШ ғалымы?
A. Адам Смит
B. Фредерик Тейлор
C. Торстен Веблен
D. Кейнс
E. Мэйо
$$$ 3
Тұтынушылардың баға өзгерісіне сезімталдығы азаюының бұл эффектісі олардың берілген тауар нарығы жөнінде білімі, ақпараты аз болғанда пайда болады.
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Соңғы нәтиженің маңыздылығы эффектісі
D. Тауардың қымбаттылығы эффектісі
E. Ауыстыратын тауарлар бар болуы туралы көзқарастар эффектісі
$$$ 4
Бұл эффектінің мәні келесі: берілген тауардың басқа маркасын сатып алуды ұйымдастыруға кеткен шығындар неғұрлым жоғары болса, солғұрлым сатып алушылардың баға өзгерісіне сезімталдығы төменірек болады.
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Соңғы нәтиженің маңыздылығы эффектісі
D. Тауардың қымбаттылығы эффектісі
E. Ауыстыратын тауарлар бар болуы туралы көзқарастар эффектісі
$$$ 5
Бұл эффектінің мәні келесі: тауарды алуға кеткен абсолютты шығындар немесе бар табысқа пайыз үлесі неғұрлым жоғары болса, солғұрлым сатып алушылардың баға деңгейіне сезімталдығы өседі.
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Салыстырулар қиындығы эффектісі
D. Тауардың қымбаттылығы эффектісі
E. Ауыстыратын тауарлар бар болуы туралы көзқарастар эффектісі
$$$ 6
Берілген эффект бойынша тұтынушылар қымбат болса да бұрын қолданған, өздері білетін тауар алуға тырысады, яғни баға өзгерісіне сезімталдығы төмендейді
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Салыстырулар қиындығы эффектісі
D. Тауардың қымбаттылығы эффектісі
E. Шығындарды бөлу мүмкіндігі эффектісі
$$$ 7
Өнімнің қай түрлеріне параметрлік баға құру әдістерін қолдану тиімді?
A. Өзара ауыстыра алатын
B. Толықтыратын
C. Ұқсас
D. Параметрлері сандық тұрғыдан анықталатын ұқсас өнімдерге
E. Өте қымбат
$$$ 8
Өнімнің қай түріне баға жасаудың балдық (эксперттік) әдісін қолдануға болады?
A. Өндірістік-техникалық мақсаттағы ұқсас өнімге
B. Өзара ауыстыратын тұтынушылық өнімге
C. Ұқсас тұтынушылық өнімге
D. Толықтыратын тұтынушылық өнімге
E. Өзара ауыстыратын өндірістік-техникалық мақсаттағы өнімге
$$$ 9
Қандай жағдайда есепті әдіс бойынша анықталған баға деңгейі іс жүзіндегі келісім бағасымен сәйкес болып қалуы мүмкін?
A. Егер тауар сатушысы монополист болса;
B. Егер берілген тауар нарығы бәсекелі болса
C. Егер бұл мемлекеттік кәсіпорын болса
D. Егер инфляция деңгейі өте жоғары болса
E. Дұрыс жауап жоқ
$$$ 10
Бұл эффектіні жасау үшін фирма тұтынушыда салыстырудың қажет еместігі сезімін тудыру үшін тауардың ерекшелігін қамтамасыз ету қажет.
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Салыстырулар қиындығы эффектісі
D. Тауардың қымбаттылығы эффектісі
E. Шығындарды бөлу мүмкіндігі эффектісі
$$$ 11
Бұл эффект сатып алушы бағаны тауардың сапасын сипаттайтын көрсеткіш ретінде қарастырса оның баға өзгерісіне сезімталдығы азаяды деген тұжырымдамаға негізделеді.
A. Тауар бірегейлігі эффектісі
B. Ауысуға кеткен шығындар эффектісі
C. Салыстырулар қиындығы эффектісі
D. Сапаны баға арқылы бағалау
E. Шығындарды бөлу мүмкіндігі эффектісі
$$$ 12
Баға арқылы сапасының деңгейі өлшенетін тауарлардың қандай топтары бар?
A. Эксклюзивті, комплиментарлы, сапаның басқа сипаттамалары жоқ тауарлар
B. Беделді, жарнамалы, эксклюзивті тауарлар
C. Беделді, эксклюзивті, сапаның басқа сипаттамалары жоқ тауарлар
D. Эксклюзивті, бәсекелі, бірегей тауарлар
E. Беделді, бірегей, субститутты тауарлар
$$$ 13
Қандай тұжырымдама дұрыс?
A. Тауар сатып алуға тағы бір тұлға қатысса, сатып алушының баға өзгерісіне сезімталдығы өседі.
B. Тауарды алуға кеткен абсолютты шығындар неғұрлым өссе, сатып алушының баға өзгерісіне сезімталдығы өседі
C. Тауар бірегейлігі өскен сайын сатып алушының бағаға сезімталдығы өседі
D. Сатып алушының тауарлар нарығы жөнінде ақпараты неғұрлым аз болған сайын оның баға сезімталдығы өседі
E. Тауарды ұзақ сақтау мүмкіндігі өскен сайын сатып алушының баға сезімталдығы кемиді
$$$ 14
Сатып алулардың өндірістік мотивтерін атаңыз.
А) тек төмен бағалар
В) тек шығындардың азаюы
С) үнемділік
D) төмен бағалар және шығындардың азаюы
Е) үнемділік және төмен бағалар
$$$ 15
Сұраныс икемділігі жоғары болғандағы сату көлемдері баға деңгейіне қалайша тәуелді болады?
А) бағалар қатты төмендегенде сату көлемдері көп өзгермейді
В) бағалар шағын төмендегенде сату көлемдері көп өседі
С) бағалар шағын төмендегенде сату көлемдері өзгеріссіз қалады
D) бағалар қатты төмендегенде сату көлемдері өзгеріссіз қалады
Е) бағалар өзгермегенде сату көлемдері өседі
$$$ 16
Тауардың өмірлік циклінің қай кезеңінде кәсіпорын максимальды пайда алады?
А) нарыққа ену
В) өсу
С) жетілу
D) түсу
Е) ену және жетілу
$$$ 17
Бірегей сипаттамалары бар тауарлар және (немесе) сатып алушылардың көбісі оларды сатып алу үшін қосымша шығынға баруға дайын болатын кейбір маркалық тауарлар.
А) күнделікті сұраныс тауарлары
В) импульсивті сатып алулар тауарлары
С) ерекше сұраныс тауарлары
D) пассивті сұраныс тауарлары
Е) алдын-ала таңдалатын тауарлар
$$$ 18
Тұтынушы алғысы келетін ұтым - бұл:
А) нақты түрде шығарылған тауар
В) іс жүзіндегі тауар
С) ойланып алынған тауар
D) қосымшалары бар тауар
Е) тауар сервисі
$$$ 19
Қандай кезеңде өнімді сату көлемдерінің өсу қарқыны максимальды болады?
А) экспансия кезеңі
В) эксперимент жүргізу кезеңі
С) қанығу кезеңі
D) түсу кезеңі
Е) нарыққа ену кезеңі
$$$ 20
Тауардың өмірлік циклінің қай кезеңінде жарнамалық компанияның басты мақсаты ретінде потенциалды тұтынушылардың тауар және қызметтер жөнінде ақпарат беру болады?
А) ену
В) өсу
С) жетілу
D) түсу
Е) жетілу және түсу
$$$ 21
Биржалық тауарларға байланысты келісімдер жасалғанда қандай биржаның котировкасы қолданылады, котировка жасау бюллетеньнің қай рубрикасы (бөлімі) бойынша баға анықталады, қандай мерзім ішінде сатып алушы бағаны тіркеуге дайын болатындығын сатушыға хабар береді деген сұрақтар арнайы шешіледі. Бұл келісімдерді қалай атайды
A. Жылжымалы
B. Директивті
C. Биржалық
D. Оффшорлық
E. Онкольды
$$$ 22
Келісім шарт жасасу мезетінде белгіленеді, келісім мерзіміне, тауарды жеткізу тәртібіне және мерзіміне тәуелсіз баға түрі
A. Тіркелген
B. Жылжымалы
C. Ауыспалы
D. Онкольды
E. Паушальды
$$$ 23
Келісім шарт жасасқан кезде белгіленген, бірақ кейін қайта қарастырылуы мүмкін баға түрі?
A. Тіркелген
B. Жылжымалы
C. Ауыспалы
D. Онкольды
E. Паушальды
$$$ 24
Келісім шартты орындау кезінде анықталатын баға. Мұнда келісімдік (базистік) баға өндірістік шығындарда болған өзгерістерге байланысты қайтадан қарастырылады
A. Тіркелген
B. Жылжымалы
C. Ауыспалы
D. Онкольды
E. Паушальды
@@@ Баға жасау әдісін және стратегиясын таңдау мәселесі - 7
$$$ 1
Базистік бағаға барлық қосылымдарды қосқандағы баға түрі?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Тұрақты баға
D. Сауда бағасы
E. Толық баға
$$$ 2
Өңдірушіге мемлекеттік дотацияларды берудің арқасында өнімнің өзіндік құнына тең немесе одан төмен болатын баға?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Фабрикалық баға
D. Сауда бағасы
E. Толық баға
$$$ 3
Өнім бірлігіне кеткен материалдық шығындар, еңбек ақы және басқа жалпызауыттық шығындардың қосындысы түрінде анықталатын баға түрі?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Фабрикалық баға
D. Сауда бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 4
Берілген нарықта сатушылардың өнімді сатуға даяр бағасы?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Фабрикалық баға
D. Басқарылатын бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 5
Нарық монополиялылығы өте жоғары болатын жағдайларда сұраныс пен ұсынысты зерттеу негізінде белгіленген баға?
A. Оңтайлы бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Фабрикалық баға
D. Басқарылатын бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 6
Бөлшек саудагердің көтерме саудагерден тауарды сатып алу бағасы?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Фабрикалық баға
D. Сауда бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 7
Бағаларды көтеру мақсатымен кәсіпкерлердің немесе саудагерлердің құрған бірлестігі?
A. Бағалар қолшатыры
B. Бағалар шеңбері
C. Бағалар төртбұрышы
D. Бағалар секторы
E. Бағалар қатары
$$$ 8
Бір немесе бірнеше фирманың қандай да бір тауарының модельдеріне қойылған бағалардың ара-қатыстарын сипаттайтын термин?
A. Бағалар қолшатыры
B. Бағалар шеңбері
C. Бағалар төртбұрышы
D. Бағалар секторы
E. Бағалар қатары
$$$ 9
Тауарға кеткен шығындарды және оны өткізуден болатын табысты объективті есептеу арқылы анықталған баға?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Оңтайлы баға
D. Сауда бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 10
Жіберілген тауармен қоса берілген шот қағазында жазылған баға түрі?
A. Ұсыныс бағасы
B. Субвенциальды баға
C. Оңтайлы баға
D. Сауда бағасы
E. Фактурлы баға
$$$ 11
Фирмалардың, сауда ұйымдарының жарнамалық каталогтарында жазылған ресми бағалар
A. Картельды баға
B. Қызыл баға
C. Каталожды баға
D. Нетто бағасы
E. Ортақ баға
$$$ 12
Сатушы үшін келісімді іске аыруға кеткен шығындарды тауарды сатудан түскен іс жүзіндегі табыстан алып тастағанға тең шама.
A. Картельды баға
B. Қызыл баға
C. Каталожды баға
D. Нетто бағасы
E. Ортақ баға
$$$ 13
Бәсекелестерді жою мақсатымен сыбайластар қойятын монопольды баға түрі?
A. Картельды баға
B. Қызыл баға
C. Каталожды баға
D. Нетто бағасы
E. Ортақ баға
$$$ 14
Ішіне тауарды өңдіруге және өткізуге кеткен барлық шығындар кіретін баға түрі
A. Картельды баға
B. Қызыл баға
C. Каталожды баға
D. Нетто бағасы
E. Ортақ баға
$$$ 15
Сатып алушыны да, сатушыны да қанағаттандыратын баға түрі?
A. Картельды баға
B. Қызыл баға
C. Каталожды баға
D. Нетто бағасы
E. Ортақ баға
$$$ 16
Бағаның тауардың негізгі тұтынушылық параметрлеріне тәуелділігіне негізделетін баға құру стратегиясы?
A. Баллдық
B. Бейтарап
C. Активті
D. Параметрлік
E. Пассивті
$$$ 17
Бағаларды тек шығынды әдіс арқылы немесе бәсекелестердің баға шешімдеріне қарай анықтау – бұл қандай баға стратегиясы?
A. Баллдық
B. Бейтарап
C. Активті
D. Параметрлік
E. Пассивті
$$$ 18
Ең тиімді сатулар көлемін, рентабельділік деңгейін қамтамасыз ету мақсатымен өткізуді басқару саясаты шектерінде бағаларды орнату стратегиясы?
A. Баллдық
B. Бейтарап
C. Активті
D. Параметрлік
E. Пассивті
$$$ 19
Нарықта сатылатын ұқсас тауарлардың негізгі бөлігіне тән болатын баға-құндылық ара-қатысына қарай бағаны орнату стратегиясы
A. Баллдық
B. Бейтарап
C. Активті
D. Параметрлік
E. Пассивті
$$$ 20
Бастаушы фирмалардың нарықтың белгілі бір сегментінде рентабельділігі жоғарылытылған бағаларды орнатуын қалай атайды?
A. Бағалар қолшатыры
B. Бағалар шеңбері
C. Бағалар төртбұрышы
D. Бағалар секторы
E. Бағалар қатары
$$$ 21
Клиринг бойынша баға дегеніміз не?
A. Есеп палатасы ай сайын өз мүшелерімен барлық келісімдер бойынша есеп айырысу бағасы
B. Есеп палатасы күн сайын өз мүшелерімен барлық келісімдер бойынша есеп айырысу бағасы
C. Есеп палатасы жыл сайын өз мүшелерімен барлық келісімдер бойынша есеп айырысу бағасы
D. Есеп палатасы апта сайын өз мүшелерімен барлық келісімдер бойынша есеп айырысу бағасы
E. Барлық жауап қате
$$$ 22
Тығыз баға дегеніміз не?
A. Келісім шарт жасасқан кезде белгіленетін және өзгермейтін баға
B. Бағалы қағаз бойынша сатып алушы және сатушы бағаларының арасындағы минимальды айырманы сипаттайтын көрсеткіш
C. Лезде төленетін тауарға қойылатын баға
D. Сауда циклы, маусым ішінде нарықта қолданылатын бағаның максимальды (немесе минимальды) мүмкін деңгейі
E. Котировка негізінде анықталатын баға
$$$ 23
Шекті бағаның анықтамасын көрсетіңіз.
A. Келісім шарт жасасқан кезде белгіленетін және өзгермейтін баға
B. Бағалы қағаз бойынша сатып алушы және сатушы бағаларының арасындағы минимальды айырманы сипаттайтын көрсеткіш
C. Лезде төленетін тауарға қойылатын баға
D. Сауда циклы, маусым ішінде нарықта қолданылатын бағаның максимальды (немесе минимальды) мүмкін деңгейі
E. Котировка негізінде анықталатын баға
$$$ 24
Бұл баға деңгейінен төмен мөлшерде сатушы тауарды сатпайды?
A. Клиринг бойынша баға
B. Баға спот
C. Баға нетто
D. Шекті баға
E. Резервілеу бағасы
@@@ Келісімдік және модификацияланған бағалар - 8
$$$ 1
Келісімдік бағалардың деңгейін анықтаудың бастапқы кезеңінде өнімді таңдағанда және жібергенде бағаның қандай екі түріне негізделеді?
A. Басылымдық және есептелінетін
B. Жоспарланатын және есептелінетін
C. Орталықтандырылған және нарықтық
D. Модификацияланған және нарықтық
E. Басылымдық және модификацияланған
$$$ 2
Басылымдық бағаларға төмендегіден не жатпайды?
A. Биржалық котировкалар
B. Аукцион бағалары
C. Есептелінген бағалар
D. Анықтамалық бағалар
E. Іс жүзіндегі келісімдер бағалары
$$$ 3
Басылымдық бағаларға төмендегіден не жатады?
A. Субвенциалды бағалар
B. Көтерме сауда бағалары
C. Мемлекеттік бағалар
D. Ірі фирмалардың ұсынған бағалары
E. Бөлшек сауда бағалары
$$$ 4
Ішкі көтерме немесе сыртқы саудада қолданылатын бағалар және олар әртүрлі баспасөз құралдарында, экономикалық газеттер мен журналда, арнайы бюллетеньде, фирма каталогтарында және прейскуранттарында жазылады.
A. Анықтамалық
B. Аукцион
C. Котировкалар
D. Экспортты бағалар
E. Іс жүзіндегі келісімдер бағалары
$$$ 5
Анықтамалық бағалардың нақты коммерциялық операцияларға тәуелсіз деңгейі қалай аталады?
A. Нақты
B. Номиналды
C. Іс жүзіндегі
D. Прейскурантты
E. Монопольды
$$$ 6
Бұл бағалар, көбінесе базисті ретінде болады, яғни белгілі бір сапалық, сандық, өлшемдік сипаттамалары, химиялық құрамы, шығару немесе сату жері белгіленген тауардың бағасы.
A. Котировкалар
B. Анықтамалық
C. Ірі фирмалардың ұсынған бағалары
D. Импортты бағалар
E. Аукцион бағалары
$$$ 7
Биржа саудасының объектісі ретінде болатын тауардың бағасы.
A. Анықтамалық
B. Аукцион
C. Котировкалар
D. Экспортты бағалар
E. Іс жүзіндегі келісімдер бағалары
$$$ 8
Егер биржалық котировканың негізінде нақты келісімдер болмаса, онда бағаның алдында қандай белгі қойылады
A. Х
B. С
C. Р
D. М
E. Н
$$$ 9
Сыртқы сауда статистика мәліметтері негізінде есептелінетін және оны анықтау үшін тауарлық масса құнын оның физикалық көлеміне бөлінетін басылымдық бағалар түрі.
A. Анықтамалық
B. Аукцион
C. Котировкалар
D. Экспортты және импортты бағалар
E. Іс жүзіндегі келісімдер бағалары
$$$ 10
Келісімдегі бағаның деңгейін анықтаудағы ең толық белгі болып табылады. Бірақ, бұл бағалар мерзім сайын жарияланбай, баспасөзде тек нақты операциялар бойынша шығады.
A. Анықтамалық
B. Аукцион
C. Котировкалар
D. Экспортты және импортты бағалар
E. Іс жүзіндегі келісімдер бағалары
$$$ 11
Тауарды жеткізудің монопольды сипатын көрсететін бағалар
A. Котировкалар
B. Анықтамалық
C. Ірі фирмалардың ұсынған бағалары
D. Импортты бағалар
E. Аукцион бағалары
$$$ 12
Берілген бағалар бойынша кез келген тұтынушы тауарды өз қоймасына түсіргенде бірдей баға төлейді.
A. ФОР
B. ФОБ
C. КАФ
D. СИФ
E. САФ
$$$ 13
Модификацияланған бағаларға не жатады?
A. ФОС
B. КАС
C. КИФ
D. КАФ
E. САФ
$$$ 14
Төмендегі бағалардың қайсысы өңдірушінің және сатып алушының географиялық орналасуын ескермейді?
A. ФОР
B. КАФ
C. СИФ
D. Орталық қоймалар арқылы бөлу бағасы
E. ФОБ
$$$ 15
Бұл бағаларға белгіленген түсіру портына дейін (көбінесе сыртқы саудада) транспортқа кеткен шығындар кіреді немесе жергілікті нарықта сатқан кезде келісілген географиялық орынға жеткізуге кеткен шығындар кіреді
A. КАФ
B. СИФ
C. Орталық қоймалар арқылы бөлу бағасы
D. ФОБ
E. ФОР
$$$ 16
Бұл бағаларды қолданғанда өңдіруші кәсіпорынға жақын орналасқан тұтынушылар оларға қажет емес транспорттық шығындарды төлеуге мәжбүр болады.
A. КАФ
B. СИФ
C. Орталық қоймалар арқылы бөлу бағасы
D. ФОБ
E. ФОР
$$$ 17
Сыртқы саудада ең жиі кездесетін баға түрі. Көтерме бағаға сақтандыру төлемі және белгіленген түсіру портына дейін фрахт қосылады
A. КАФ
B. СИФ
C. Орталық қоймалар арқылы бөлу бағасы
D. ФОБ
E. ФОР
$$$ 18
Төмендегі тұжырымдардың қайсысы дұрыс?
A. ФОР бағалары тұтынушының географиялық орналасу факторын ескермейді
B. ФОР бағалары тұтынушының географиялық орналасу факторын ескереді
C. СИФ бағалары ең сирек кездесетін баға түрі
D. Басылымдық бағалар анықтамалық бағалар құрамына кіреді
E. Биржалық котировкаларды тек ірі фирмалар ғана қояды
$$$ 19
Келесі тұжырымдамалардың қайсысы қате?
A. СИФ бағалары тұтынушылар үшін тиімсіз
B. Экспортты және импортты бағалар анықтамалық бағаларға қарағанда әлдеқайда сенімді индикатор болып табылады
C. Есептелінетін бағалар келісімдік бағалардың негізінде болады
D. Биржалық котировкалар тек биржа тауарларына қатысты болады
E. Анықтамалық бағалар базистік бағалар ретінде қолданылады
$$$ 20
Бұл котировка биржаның сыртына нарық бағаларын хабарлау үшін және биржаның есеп палатысымен есеп айырысу үшін қолданылады.
A. Номиналды
B. Шекті
C. Ресми
D. Нақты
E. Іс жүзіндегі
@@@ Бағаның өзгеруі - 9
$$$ 1
Тұрақты сатып алушыларға қолданылатын баға шегерімдері.
А) маусымды
В) “сконто”
С) бонусты
D) прогрессивті
Е) арнайы
$$$ 2
Тауарды көп мөлшерде сатып алатын тұтынушыға жасалынатын баға шегерімі.
А) “сконто”
В) тауарайырбастық есеп жасау
С) прогрессивті
D) бонусты
Е) жасырынды
$$$ 3
Сатып алушыға тегін қызметтер жасау немесе тегін үлгілер беру арқылы жасалынатын баға шегерімі.
А) бонусты
В) “сконто”
С) арнайы
D) тауарайырбастық есеп жасау
Е) жасырынды
$$$ 4
Ақшамен есеп айырысқаны үшін немесе мерзімнен бұрын төлегені үшін жасалынатын баға шегерімі.
А) “сконто”
В) бонус
С) дилерлік
D) прогрессивті
Е) маусымды
$$$ 5
Сатып алушыға жылдың белгілі бір мерзімінде жасалынатын баға шегерімі.
А) маусымды
В) бонусты
С) арнайы
D) прогрессивті
Е) жасырынды
$$$ 6
Баға өзгерту мақсаттарына не жатпайды?
A. Ұзақ мерзімге пайда алу
B. Тауар сапасын өсіру
C. Сатулар көлемін өсіру
D. Мақсатты пайда алу
E. Мақсатты рентабельділікті қамтамасыз ету
$$$ 7
Өнімді тасымалдау шығынын тауар бағасына қосу жүйесін қалай атайды?
A. Фрахт
B. СИФ
C. Франкир
D. Географиялық
E. Транспорт
$$$ 8
Төмендегі қайсысы бағаны өзгерту себептеріне жатпайды?
A. Баға дискриминациясы
B. Жер қашықтығы
C. Баға жасау стратегиясы
D. Сатуларды ынталандыру
E. Бағаларды сатылап төмендету
$$$ 9
Баға шегерімін басқаша қалай атайды?
A. Маржа
B. Франко
C. Қосылым
D. Спот
E. Дисконт
$$$ 10
Прейскураннты немесе анықтамалық бағадан жасалынатын баға шегерімі
A. Қарапайым
B. Сконто
C. Жеңілдетілген
D. Функциональды
E. Бонусты
$$$ 11
Өңдіруші тұрақты делдалға немесе сауда өкіліне, әсіресе шетелдік өкіліне жасайтын шегерім
A. Дилерлік
B. Прогрессивті
C. Арнайы
D. Сконто
E. Бонусты
$$$ 12
Тауар өңдірушісі тауарды өткізуде, сақтауда, тасымалдауда белгілі бір функцияларды орындайтын тауар қозғалысы қатысушыларына жасайтын шегерім
A. Экспортты
B. Прогрессивті
C. Арнайы
D. Сконто
E. Функциональды
$$$ 13
Бұл шегерімдер шетелдік сатып алушыларға жасалынады
A. Сервистік
B. Экспортты
C. Арнайы
D. Сконто
E. Функциональды
$$$ 14
Фрахтқа жасалынатын шегерімдер қалай аталады
A. Сервистік
B. Экспортты
C. Арнайы
D. Жасырын
E. Функциональды
$$$ 15
Артықшылығы бар тұтынушыларға (сатушылар олардың тапсырыстарына мүдделі) жасалынатын шегерімдер
A. Сервистік
B. Экспортты
C. Арнайы
D. Жасырын
E. Сапасына байланысты шегерімдер
$$$ 16
Кейде өңдіруші нарықтың тауар ыдысына, қабына, маркировкасына, сипаттамаларына байланысты сұрауларын орындауға қиналғанда, осы тауарларға қойылатын бағаға шегерімдер қолданады.
A. Сервистік
B. Клубтық
C. Арнайы
D. Жасырын
E. Сапасына байланысты шегерімдер
$$$ 17
Сатылған тауарға қосымша техникалық қызмет көрсетудің, сервис жасаудың орнына шегерімдер беріледі. Бұл қандай шегерім түрі
A. Клубтық
B. Жасырын
C. Сконто
D. Сервистік
E. Прогрессивті
$$$ 18
Өзара есебке алу дегеніміз не?
A. Бұрын алынған ескі тауарды жаңаға ауыстырғанда оның бағасы кемітіледі
B. Тауар көлеміне қарай шегерім жасау
C. Тауар сапасына байланысты бағаны кеміту
D. Транспорттық шығындарды есебке алу
E. Жасырын шегерім түрі
$$$ 19
Сапасы жоғары болса да, әйгілі тауарды арзан бағамен сату арқылы сату көлемін өсіруді қалай атайды?
A. Сыйлық беру бағасы
B. Қармаққа іліндіру бағасы
C. Адам психологиясына әсер ету бағасы
D. Арнайы шаралар бағасы
E. Баға дискриминациясы
$$$ 20
Ерекше ұсыныс кезінде қолданылатын бағалар. Мысалы, маусым аяқталғанша, сату орны жабылар алдында, табиғат апатынан сапасы төмендеген тауарларды сатқанда
A. Сыйлық беру бағасы
B. Қармаққа іліндіру бағасы
C. Адам психологиясына әсер ету бағасы
D. Арнайы шаралар бағасы
E. Дискриминацияланған бағалар
$$$ 21
Салыстырылатын тауар бағасынан әлдеқайда төмен бағалар қолдану.
A. Сыйлық беру бағасы
B. Қармаққа іліндіру бағасы
C. Адам психологиясына әсер ету бағасы
D. Арнайы шаралар бағасы
E. Дискриминацияланған бағалар
$$$ 22
Бөлшектеп сатуда өңдірушінің сатып алушыға ақша төлеуі. Егер сатып алушы өңдірушіге белгілі бір купон, мәлімдеме жіберсе, тауар құнының бір бөлігін өңдіруші оған қайтарады.
A. Сыйлық беру бағасы
B. Қармаққа іліндіру бағасы
C. Адам психологиясына әсер ету бағасы
D. Арнайы шаралар бағасы
E. Дискриминацияланған бағалар
$$$ 23
Төмендегілерден баға дискриминация белгілеріне кірмейтінін көрсетіңіз.
A. Жеке адам психологиясы
B. Тауар беделі
C. Тұтынушылық сегмент
D. Маусым
E. Тұтынушының орналасу мекен-жайы
$$$ 24
Өткізуді ынталандыруға бағытталған баға өзгерісіне не жатпайды?
A. Баға қосылымын жасау
B. Қармаққа ілінліргіш баға қолдану
C. Сыйлық беру бағасын қолдану
D. Арнайы шаралар бағасы
E. Кепілдемелік шарттар келісімін құру
$$$ 25
Ұсынылатын тауар ассортименті бойынша бағаны сатылап түсіруге төмендегіден не жатпайды?
A. Өнімнің модификацияларына бағаларды сатылап төмендету
B. Тұтынушылар топтары бойынша баға сатысы
C. Ерекще қондырғыларға баға сатысы
D. Функциональды жүйелерде қажет өнімдерге баға сатыларын жасау
E. Баға ассортименті бойынша баға сатысы
@@@ Бағаларды жасаудағы тәуекелді бағалау - 10
$$$ 1
Тәуекелді зерттеудің берілген теориясы бойынша кәсіпкерлік пайда екі бөліктен тұрады: салынған капиталға үлес ретінде саналған пайыз және мүмкін тәуекелдің орнын толтыру үшін жасалынатын төлемнен
A. Кейнсиандық
B. Монетаристік
C. Классикалық
D. Неоклассикалық
E. Марксистік
$$$ 2
Тәуекелді зерттеудің бұл теориясы бойынша кәсіпорын белгісіздік жағдайларында қызмет етеді және кәсіпорын пайдасы құбылмалы шама болады.
A. Кейнсиандық
B. Монетаристік
C. Классикалық
D. Неоклассикалық
E. Марксистік
$$$ 3
Миль және Сениор тәуекелді зерттеудің қай теориясының негізін қалады?
A. Классикалық
B. Монетаристік
C. Ғылыми
D. Неоклассикалық
E. Марксистік
$$$ 4
Нәтижесі белгісіз және сәтсіздік жағдайда қолайсыз шығынға әкелу мүмкін қызметтің ситуациялық сипаттамасы дегеніміз не?
A. Болжам
B. Тәуекел
C. Жоспар
D. Қағида
E. Ықтималдылық
$$$ 5
Барлық нәтижелерді (әсіресе қолайсыз) есебке алып белгісіздік жағдайларда шешімдерді қабылдау процесін қандай тәуекел деп атаймыз?
A. Бухгалтерлік
B. Экономикалық
C. Жағдайлық
D. Ықтималды
E. Инфляциялық
$$$ 6
Тәуекел жағдайлары деп нені айтады?
A. Нәтижесі бірден көп болатын және бірнеше вариантың ішінен біреуін міндетті түрде таңдау қажеттігі бар жағдайлар
B. Тек бір нәтижесі бар жағдайлар
C. Нәтижесі бірден көп болатын және олардың бәрі де сәтсіз болатын жағдайлар
D. Нәтижесі бірден көп болатын және олардың бәрі де сәтті болатын жағдайлар
E. Шығын ықтималдылығы өте жоғары болатын жағдайлар
$$$ 7
Тәуекелдің функциялары қайда дұрыс көрсетілген?
A. Ынталандырушы және есебке алу
B. Бөлу және есебке алу
C. Қорғау және оңтайландыру
D. Ынталандырушы және қорғау
E. Ынталандырушы және оңтайландыру
$$$ 8
Қолайсыз жағдайдың болу ықтималдылығы өте мол, бірақ орындайтын адамдар оны толық түсінбетін тәуекел түрі
A. Инфляция
B. Кәсіпкерлік
C. Шешім қабылдау
D. Авантюра
E. Жоспарлау
$$$ 9
Тәуекелдің ынталандырушы функциясы қандай аспектілерден тұрады?
A. Тарихи-генетикалық және конструктивтік
B. Авантюризм және әлеуметтік
C. Конструктивтік және авантюризм
D. Әлеуметтік және экономикалық
E. Тарихи-генетикалық және әлеуметтік-құқықтық
$$$ 10
Тәуекелдің қорғау функциясы қандай аспектілерден тұрады?
A. Тарихи-генетикалық және конструктивтік
B. Авантюризм және әлеуметтік
C. Конструктивтік және авантюризм
D. Әлеуметтік және экономикалық
E. Тарихи-генетикалық және әлеуметтік-құқықтық
$$$ 11
Болашақ шешім сандық баға белгілеріне сәйкес болып, сапалық параметрлерге сәйкес келмесе, мұндай шешімдерді қабылдау мақсатқа сай емес деп саналады. Мұндай көзқарасты қалай атайды?
A. Тарихи-генетикалық
B. Әлеуметтік-құқықтық
C. Технологиялық
D. Авантюрлық
E. Технократиялық
$$$ 12
Тәуекелдің сандық бағасын берудің үш белгісін атаңыз.
A. Нәтиже көлемі, шығындар ықтималдылығы және ауытқулар көлемі
B. Нәтиже ықтималдылығы, шығындар көлемі және ауытқулар көлемі
C. Нәтиже ықтималдылығы, шығындар көлемі және уақыт ұзақтығы
D. Конструктивті, деконструктивті, қорғау
E. Тарихи-генетикалық, авантюрлық, әлеуметтік-құқықтық
$$$ 13
Болашақ шешім іске аспаса күтілген пайда жоғалған жағдайға сәйкес тәуекел қалай аталады?
A. Апатты
B. Шекті
C. Қолайлы
D. Мүмкін
E. Оңтайлы
$$$ 14
Болашақ табысты немесе түсімді толық алмау мүмкіндігі болатын тәуекелді қалай атайды?
A. Апатты
B. Шекті
C. Қолайлы
D. Мүмкін
E. Оңтайлы
$$$ 15
Aирманың орны жойылу немесе төлем қабілетінен айрылу мүмкіндігі болатын тәуекел аты?
A. Апатты
B. Шекті
C. Қолайлы
D. Мүмкін
E. Оңтайлы
$$$ 16
Тәуекел дәрежесінің формуласы: R = Y1 * B1 + (Y1 + Y2)*B2, мұндағы Ү - залалдың абсолютты өлшемдегі мүмкін сомасы. В – нені көрсетеді
A. Шешімнің іске аспау ықтималдылығы
B. Болашақ өнім көлемі
C. Болашақ залалдың натуралдық көлемі
D. Тәуекел сомасы
E. Өнім бағасы
$$$ 17
Тәуекел дәрежесін есептеудің формуласын көрсетіңіз.
A. R = Y2 * B2 + (Y1 + Y2)*B1
B. R = Y1 * B1 - (Y1 - Y2)*B2
C. R = Y1 * B1 - (Y1 + Y2)*B2
D. R = Y1 * B1 + (Y1 + Y2)*B2
E. R = Y1 * B2 + (Y1 + Y2)*B1
$$$ 18
Ықтималдылықтардың Гаусс функциясы бойынша бөлінуін басқаша қалай атайды?
A. Пуассон бөліну функциясы
B. Экспоненциальды бөліну функциясы
C. Қалыпты бөліну функциясы
D. Параболық бөліну функциясы
E. Күтімдік бөліну функциясы
$$$ 19
Көрсеткіштің мүмкін мәндерінің олардың ықтималдылықтары бойынша орташа өлшенген шамасын не деп атайды?
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 20
Дисперсиядан алынған квадраттық түбір түрінде анықталатын және ықтималды ауытқуларды іс жүзіндегі өлшем бірліктерге келтіретін көрсеткіш?
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 21
Бұл шама ауытқулардың жалпылама бағасын береді және нақты көрсеткіштердің математикалық күтімнен ауытқуларының орташа өлшенген квадраты болып сипатталады
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 22
Бұл шама орташа квадраттық ауытқудың математикалық күтімге пайыз түрінде қатынасы арқылы табылады.
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 23
Экономикалық көрсеткіштің өзгеру амплитудасын көрсететін көрсеткішті атаңыз
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 24
Бұл шама оң және теріс ауытқулардың айырмашылықтарын жоюға мүмкіндік береді және үлкен ауытқулардың мәнін өсіріп, ұсақ ауытқулардың мәнін төмендетеді.
A. Дисперсия
B. Орташа квадраттық ауытқу
C. Математикалық күтім
D. Орташа шамадан абсолютты ауытқу шамасы
E. Вариация коэффициенті
$$$ 25
Үш сигма ережесі қандай сенімділік қағидасында қолданылады?
A. Нақты
B. Мүмкін
C. Мақсатқа сай
D. Іс жүзіндегі
E. Оңтайлы
$$$ 26
Бұл сенімділік қағидасы бойынша 70:30 ара-қатысы қолданылады, мұндағы 70 – бұл сәтті жағдайдың болу ықтималдылық пайызы болса, 30 – сәтсіздіктің болу ықтималдылық пайызы.
A. Нақты
B. Мүмкін
C. Мақсатқа сай
D. Іс жүзіндегі
E. Оңтайлы
$$$ 27
Инфляциялық күтімді бағалау үшін фирма өз баға саясатында қандай көрсеткішті қолданбайды?
A. Әртүрлі валюталар индексын
B. Тұтынушылық бағалар индексын
C. Ауылшаруашылық бағалар индексын
D. Транспорттық тарифтер индексын
E. Халыққа жасалынатын қызметтер индексын
$$$ 28
Инфляциялық күтімдер қандай сыртқы ақпарат көзіне негізделеді?
A. Оқулықтар
B. Мемлекеттік бюджеттің жылдық жобасы
C. Экономикалық тақырыптағы заңдар
D. Кәсіпорындардың бизнес-жоспары
E. Өткен мерзімге арналған статистика мәліметтері
$$$ 29
Сатушы мен сатып алушы арасындағы келісімге инфляцияға байланысты енгізілетін қосымша шарттар не жөнінде болуы мүмкін?
A. Шығындардың өзгерісі және бәсеке көлемі жөнінде
B. Шығындардың және нарықтық бағаның өзгерісі жөнінде
C. Нарықтық және бөлшек сауда бағаларының өзгерісі жөнінде
D. Жеткізу ара-қашықтығы және фрахт жөнінде
E. Баға демпингы және өзгеру уақыты жөнінде
$$$ 30
Инфляциялық күтімдер төменде берілген сыртқы ақпарат көздерінің қайсысына негізделмейді?
A. Ұлттық Банкінің инфляция туралы болжамы
B. Үкіметтің жыл сайын беретін әлеуметтік және экономикалық болжамы
C. Мемлекеттік бюджеттің жылдық жобасы
D. Эксперттердің берген бағасы
E. Мемлекеттік бюджеттің жылдық есебі
@@@ Баға жасау және инфляция - 11
$$$ 1
Ақшаның төлем қабілетінің төмендеуін сипаттайтын көрсеткішті не дейді?
A. Тәуекел
B. Баға динамикасы
C. Инфляция
D. Дефляция
E. Диспропорция
$$$ 2
Төменде берілгеннің ішінен инфляцияның индикаторы ретінде не болмайды
A. Баға өсімі
B. Мемлекеттік бюджет дефициті
C. Айналыстағы ақша массасының өсуі
D. Несие пайызының азаюы
E. Ақша эмиссиясы
$$$ 3
Төмендегі берілгеннің инфляция индикаторына жататынды көрсетіңіз.
A. Шетел валютаның ұлттық валютаға қатысты өсуі
B. Бағалардың төмендеуі
C. Мемлекеттік бюджеттің профициті
D. Несие пайызының азаюы
E. Жалпы ұлттық өнімнің өсуі
$$$ 4
Объектісіне қарай инфляция түрін таңдаңыз.
A. Ұсыныс инфляциясы
B. Өндіріс инфляциясы
C. Сала инфляциясы
D. Ақпарат инфляциясы
E. Сұраныс инфляциясы
$$$ 5
Объектісіне қарай инфляция түрлеріне не жатпайды?
A. Сұраныс инфляциясы
B. Шығындар инфляциясы
C. Банк пайызы инфляциясы
D. Табыстар инфляциясы
E. Ұсыныс инфляциясы
$$$ 6
Қазіргі заманғы инфляцияға қандай белгілер тән болады?
A. Қарқынды, жиі болуы, дәрежесі жоғары болуы
B. Жалпылама және хроникалық сипатта болуы, көпфакторлы болуы
C. Жергілікті деңгейде болуы, бірфакторлы болуы
D. Көпфакторлы болуы, тез арада басталып аяқталуы, жеке мемлкеттерде болуы
E. Әлсіз өтуі, экономикаға әсері аз болуы
$$$ 7
Бұл теория бойынша инфляцияның негізгі факторы ретінде жұмыс күшіне артық сұраныстың болуын атайды
A. Кейнсиандық
B. Монетаристік
C. Классикалық
D. Неоклассикалық
E. Математикалық
$$$ 8
Бұл теорияның көзқарасы бойынша, инфляция – халықтың жұмыс бастылығын өсіруге бағытталған мемлекеттік реттеудің нәтижесі (сұраныс инфляциясы).
A. Неоклассикалық
B. Монетаристік
C. Классикалық
D. Кейнсиандық
E. Математикалық
$$$ 9
Берілген теория инфляцияның пайда болуын экономиканың ақша өрісіндегі өзгерістермен байланыстырады?
A. Неоклассикалық
B. Классикалық
C. Монетаристік
D. Кейнсиандық
E. Математикалық
$$$ 10
Монетаристік теория инфляцияны қай өрісте зерттейді?
A. Өндіріс
B. Айналыс
C. Ақша
D. Жабдықтау
E. Сыртқы экономикалық қызмет
$$$ 11
Инфляцияның негізгі себептеріне төмендегіден не жатпайды?
A. Экономиканың милитаризациясы
B. Мемлекеттік қарыздың өсуі
C. Өндіріс құрылымындағы диспропорция
D. Маңызды салалардағы шығындардың азаюы
E. Ұзақмерзімді салымдардың ұлғаюы
$$$ 12
Инфляция деңгейі жылына 2-3 % болса, оны қалай атайды
A. Секірмелі
B. Гипер
C. Тұрақты
D. Күшті
E. Әлсіз жылжитын
$$$ 13
Тұтынушылық сектордан басталған инфляцияны қалай атайды?
A. Сұраныс
B. Шығындар
C. Табыстар
D. Банк пайызы
E. Жалпы
$$$ 14
Экономикадағы монополизм деңгейі жоғары болуы қандай инфляцияны тудырады?
A. Сұраныс
B. Шығындар
C. Табыстар
D. Банк пайызы
E. Жалпы
$$$ 15
Берілген жылдың номиналды жалпы ұлттық өнімін базистік жылдың бағаларымен есептелінген жалпы ұлттық өніміне (нақты ЖҰӨ) бөлгенге тең шама.
A. Индекс
B. Инфляция
C. Дефлятор
D. Индикатор
E. Дефицит
$$$ 16
Инфляция кезінде төмендегі тізімнен кім мол ұтыс ала алады?
A. Дебитор
B. Кредитор
C. Халық
D. Тұтынушы
E. Мемлекет
$$$ 17
Төмендегі тұжырымдардың қайсысы дұрыс емес?
A. Инфляция кезінде жинақ қорлары құнсызданады
B. Инфляция кезінде дебиторлар ұтады
C. Инфляция кезінде кредиторлар ұтады
D. Инфляция ұлттық валютаның сатып алушылық қабілетін төмендетеді
E. Инфляция тұтынушылық бағалардың өсіміне әкеледі
$$$ 18
Бағалар деңгейінің өзгеруін (Р) келесі формула бойынша табуға болады: Р =M*VY, мұндағы М – ақшаның экономикадағы массасы, V – ақшаның айналу жылдамдығы. Бұл формулада Ү нені сипаттайды?
A. Өндіріс көлемі
B. Пайда мөлшері
C. Ұлттық Банк пайызы
D. Мемлекет бюджеттің дефициті
E. Жалпы ұлттық өнім
$$$ 19
Бағалар деңгейінің өзгеруін (Р) келесі формула бойынша табуға болады: Р =M*VY, мұндағы Y – Жалпы ұлттық өнім, V – ақшаның айналу жылдамдығы. Бұл формулада М нені сипаттайды?
A. Тұтынушылық бағалар индексы
B. Экономикадағы ақша массасы
C. Ұсыныс көлемі
D. Төлемі қабілетті сұраныс көлемі
E. Өндіріс көлемі
$$$ 20
Бағалар деңгейінің өзгеруін (Р) келесі формула бойынша табуға болады: Р =M*VY, мұндағы М – ақшаның экономикадағы массасы, Ү – Жалпы ұлттық өнім. Бұл формулада V нені сипаттайды?
A. Ақшаның айналу жылдамдығы
B. Пайда мөлшері
C. Ұлттық Банк пайызы
D. Мемлекет бюджеттің дефициті
E. Жалпы орташа өндіріс рентабельділігі
@@@ Әртүрлі салалардағы бағаны жасау ерекшеліктері - 12
$$$ 1
Кәсіпорынның сату бағасына кірмейтін элементті көрсетіңіз
A. Көтерме сауда делдалының баға қосылымы
B. Өнімнің өзіндік құны
C. Өңдірушінің пайдасы
D. Өңдірушіге саналған қосымша құн салығы
E. Өнімге саналған акциз салығы
$$$ 2
Бөлшек сауда бағасы кімдерге арналған?
A. Көтерме саудагерлерге
B. Соңғы тұтынушыларға
C. Аралық тұтынушыларға
D. Делдалдарға
E. Бөлшек саудагерлерге
$$$ 3
Өңдіруші бағасы неден тұрады?
A. Өзіндік құн, пайда және қосымша құн салығынан
B. Өзіндік құн, пайда, акциз және қосылымдардан
C. Өзіндік құн және пайдадан
D. Өзіндік құнғ пайды, жанама салықтар және көтерме сауда қосылымынан
E. Өзіндік құн мен жанама салықтардан
$$$ 4
Қосымша құн салығы неден есептелінеді?
A. Пайдадан
B. Өзіндік құннан
C. Рентабельділіктен
D. Өңдіруші бағасынан
E. Акцизден
$$$ 5
Материалдық объектіні кеңістікте тасымалдау бағасы дегеніміз не?
A. Тұрмыстық тариф
B. Қосымша құн салығы
C. Транспорттық тариф
D. Коммуналды тариф
E. Баж салығы
$$$ 6
Сатып алу бағалары қандай міндеттерді орындайды?
A. Монополист-кәсіпорындардың билігін шектету
B. Ауыл шаруашылық өңдірушілерге қажет пайданы қамтамасыз ету
C. Мемлекеттік саясат міндеттерін
D. Мемлекеттің әлеуметтік міндеттерін
E. Шикізат базасын жетілдіру
$$$ 7
Көтерме және бөлшек сауда бағалары түсініктері арасындағы басты айырмашылық неде?
A. Бөлшек сауда ұйымының бар болуында (жоқ болуында)
B. Сатылатын тауар партиясының көлемінде
C. Тауар сатып алушының сипатында (халық немесе ұйымдар)
D. Өңдіруші жұмыс ететін сала түрінде
E. Кәсіпорынның меншік формасында
$$$ 8
Қандай өнім түрлері үшін бағаларды бөлшектеу әдісін қолдануға болады?
A. Қарапайым азық-түлік өнімдеріне
B. Шикізаттың стандартты түрлеріне
C. Күнделікті алынатын арзан тауарларға
D. Қоғамдық тамақтандыру жүйесінде
E. Күрделі тұрмыстық техникаға
$$$ 9
Баж салығы – бұл:
A. Жанама салық
B. Тура салық
C. Кеден органына жасаған қызметтері үшін берілетін сыйақы
D. Үстеме шығындар элементі
E. Қосымша құн салығының түрі
$$$ 10
Баж салығының ставкасы 20 % тең, бірақ тауардың әр салмақты бірлігі үшін 5 евродан кем емес. Бұл ставка қалай аталады?
A. Адваларлы
B. Ерекше
C. Арнайы
D. Қосалқы
E. Міндетті
$$$ 11
Қандай жағдайда кеден құны және келісімдік баға көрсеткіштері сандық тұрғыдан бір-біріне сәйкес болмау мүмкін?
A. Әрқашанда
B. Ешқашанда
C. Бұл көрсеткіштерді әртүрлі базистік жағдайларды есебке алып қалыптастырғанда
D. Бұл көрсеткіштерді бірдей базистік жағдайларды есебке алып қалыптастырғанда
E. Тек қана арнайы келісім шарттар бойынша
$$$ 12
Сыртқы сауда келісімінің қатысушысының есепті бағасы – бұл:
A. Келісімге қатысушы тауарды сатуға (сатып алуға) дайын болатын баға деңгейі
B. Келісім қатысушы үшін бағаның төменгі шегі
C. Келісім қатысушы үшін бағаның максимальды шегі
D. Келісім қатысушы үшін бағаның орташа шамасы
E. Дұрыс жауап жоқ
$$$ 13
Экспортты өнім бағасының құрылымына ішкі жанама салықтар кірмейді деген тұжырымдама дұрыс па?
A. Иә
B. Жоқ
C. Иә, егер халықаралық келісімдерде есебке алынса
D. Жоқ, егер халықаралық келісімдерде есебке алынса
E. Тек шикізат өнімдері үшін
$$$ 14
Импортер келісімінің мақсатқа сай болуы мәселесі қандай көрсеткіштердің айырмасын есебке алып шешіледі?
A. Есепті және келісімдік баға арасындағы
B. Есепті баға мен кеден құны арасындағы
C. Есепті баға мен импортер үшін мүмкін өткізу бағасы арасындағы
D. Есепті баға мен өнімнің өзіндік құны арасындағы
E. Кеден құны мен баж салығы арасындағы
$$$ 15
Көтерме сауда қосылымы қандай көрсеткішке саналады?
A. Еркін сату бағасына (ҚҚС-сыз)
B. Еркін көтерме бағаға (ҚҚС-сыз)
C. Еркін көтерме бағаға (ҚҚС-пен)
D. Бөлшек сауда бағасына (ҚҚС-сыз)
E. Еркін сату бағасына (ҚҚС-пен)
@@@ Бағаларға мемлекеттік реттеу жүргізу - 13
$$$ 1
Қандай өнім түрінің баға құрылымына мемлекет акциз салығын қосуға тырысады?
A. Сұраныс икемділігі төмен тауарға
B. Сұранысы абсолютты икемсіз тауарға
C. Сұраныс икемділігі жоғары тауарға
D. Сұраныс икемділігі бірге тең тауарға
E. Сұраныс икемділігі өте жоғары тауарға
$$$ 2
Сатулардың аукционды формасында (оның классикалық варианты бойынша) қандай тұжырымдар дұрыс болады?
A. Баға келісім шартқа қарай анықталады
B. Бастапқы (стартты) баға өткізудің соңғы бағасынан жоғары
C. Бастапқы (стартты) баға өткізудің соңғы бағасына тең
D. Бастапқы (стартты) баға өткізудің соңғы бағасынан төмен
E. Соңғы баға нарық конъюнктураға тәуелді болады
$$$ 3
Тендер тауарды қандай бағамен сатып алуға мүмкіндік береді?
A. Максимальды бағамен;
B. Тауардың сапасын максимальды сипаттайтын бағамен
C. Минимальды бағамен
D. Нарықтың тепе-тең бағасымен
E. Сұраныс бағасымен
$$$ 4
Қандай демпингты мемлекеттің қатысуынсыз іске асыруға мүмкін емес?
A. Тауарлы
B. Валюталы
C. Алтын
D. Табиғи шикізаттар
E. Қару-жарақ өнімдері
$$$ 5
Төлем шарттарына түзетулер қандай мақсатпен қолданылады?
A. Бағаға инфляцияның әсерін азайту үшін
B. Бағаға несиенің ықпалын азайту үшін
C. Бағаға валютаның ықпалын азайту үшін
D. Бағаға үкіметтің ықпалын азайту үшін
E. Бағаға биржаның ықпалын азайту үшін
$$$ 6
Бағаларды мемлекет тарапынан реттеудің төменде берілген әдістерінің қайсысы жанама әдістер қатарына кіреді?
A. Бағаларды мұздату
B. Бағалардың шекті деңгейін орнату
C. Рентабельділік деңгейін тіркеу
D. Бағаларды анықтауға нормативтерді белгілеу
E. Несиелік саясат жүргізу
$$$ 7
Төмендегі әдістердің қайсысы мемлекеттің бағаларды тікелей реттеу әдістеріне жатады?
A. Салық салу
B. Ақша айналысын реттеу
C. Еңбекті төлеу
D. Бағаларды анықтауға нормативтерді белгілеу
E. Амортизацияның шекті нормаларын белгілеу
$$$ 8
Мемлекеттің бағаларды реттеудің берілген әдістері бағалардың өздеріне емес, баға жасау процесіне әсер ететін және макроэкономикалық сипатта болатын факторларға ықпал етеді.
A. Жанама
B. Тікелей
C. Өзгермелі
D. Тұрақты
E. Үстеме
$$$ 9
Мемлекеттің бағаларды реттеудің берілген әдістері, көбінесе бағалар жүйесінің негізін құрайтын өнім және қызметтер түрлеріне бағытталады?
A. Жанама
B. Тікелей
C. Өзгермелі
D. Тұрақты
E. Үстеме
$$$ 10
Бірінші антимонопольды заң қай елде және қашан қабылданды?
A. ХХ ғ. басында Англияда
B. ХХ ғ. басында Германияда
C. ХІХ ғ. аяғында Германияда
D. ХХ ғ. басында АҚШ-да
E. ХІХ ғ. аяғында АҚШ-да
$$$ 11
Бағалар паритеті дегеніміз не?
A. Өндіріс және нарық бағаларының бір-біріне пропорционалды болуы
B. Сұраныс және ұсыныс бағаларының тепе-теңдігі
C. Ауылшаруашылық өнімдер және өңдеу өнерәсібі өнімдер бағаларының пропорционалдылығы
D. Транспорт тарифтері мен жол ара-қашықтығы арасындағы сәйкестік
E. Дұрыс жауап жоқ
$$$ 12
Төменде берілген тауарлардың қайсысына мемлекеттік реттеу жүргізілмейді?
A. Өнеркәсіптік кәсіпорындарға жасалынатын темір жол қызметтеріне
B. Мұнай
C. Керосин
D. Ет өнімдері
E. Халыққа арналған қатты отын
$$$ 13
Төменде берілген тауарлардың қайсысына мемлекеттік реттеу жүргізіледі?
A. Аяқ киім
B. Нан өнімдері
C. Тұрмыстық техника
D. Қоғамдық тамақтандыру жүйесінің қызметтеріне
E. Тұрмыстық қызметтерге
$$$ 14
Төмендегі салалардың қайсысы табиғи монополияларға жатады?
A. Ет өнеркәсібі
B. Тұрмыстық қызмет көрсету саласы
C. Мұнай өңдіру
D. Металлургия
E. Аяқ киім жасау
$$$ 15
Кеден құнын есептеу әдістеріне төмендегіден не жатпайды?
A. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
B. Тауардың нарықтық бағасы бойынша
C. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Құнды алып тастау негізінде баға беру
E. Құнды қосу негізінде баға беру
$$$ 16
Тауардың кедендік құнын анықтаудың бұл әдісі бойынша қажет мәліметтер шот-фактурадан алынады және болған басқа шығындар сомасы есебке алынады?
A. Құнды алып тастау негізінде баға беру
B. Құнды қосу негізінде баға беру
C. Біріңғай тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
E. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
$$$ 17
Тауардың кедендік құнын анықтаудың бұл әдісі берілген және салыстырылатын тауарлар сипаттамалары барлық жақтары бойынша бірдей болғанда қолданылады
A. Құнды алып тастау негізінде баға беру
B. Құнды қосу негізінде баға беру
C. Біріңғай тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
E. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
$$$ 18
Тауардың кедендік құнын анықтаудың бұл әдісі, егер салыстырылатын тауарлар Қазақстанда олардың бастапқы күй-жағдайын өзгертпей сатқанда, қолданылады
A. Құнды алып тастау негізінде баға беру
B. Құнды қосу негізінде баға беру
C. Біріңғай тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
E. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
$$$ 19
Тауардың кедендік құнын анықтаудың бұл әдісі берілген және салыстырылатын тауарлар сипаттамалары ұқсас болып, бірақ барлық жақтары бойынша бірдей емес болғанда қолданылады.
A. Құнды алып тастау негізінде баға беру
B. Құнды қосу негізінде баға беру
C. Біріңғай тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
E. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
$$$ 20
Тауардың кедендік құнын анықтаудың бұл әдісі егер басқа дәстүрлі әдістерді қолдануға кеден органы қажет емес деп санағанда қолданылады.
A. Құнды алып тастау негізінде баға беру
B. Құнды қосу негізінде баға беру
C. Біріңғай тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
D. Әкелінетін тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
E. Ұқсас тауарлармен келісім шарт жасасу бағасы бойынша
@@@ Бағаны жасау және оны реттеудің шетелдік тәжірибесі - 14
$$$ 1
АҚШ-да Ауылшаруашылық заңы қай жылы қабылданды?
A. 1984
B. 1985
C. 1986
D. 1987
E. 1988
$$$ 2
АҚШ-да сүт өнеркәсібіндегі сүтке, майға және ірімшікке бақылау бағаларының әділді деңгейін қандай ұйым анықтайды?
A. Ауыл шаруашылық министрлігі
B. Президент аппараты
C. Федеральды сауда комиссиясы
D. Сенат
E. Конгресс
$$$ 3
Төмендегі ұйымдардың қайсысы антимонопольды заңдылықтардың орындалуын қадағалайды (АҚШ-да)?
A. Федеральды сауда комиссиясы
B. Ауыл шаруашылық министрлігі
C. Федеральды резервті жүйе
D. Президент аппараты
E. Сенат
$$$ 4
Төменде көрсетілген мемлекеттердің қайсысында 1947-1986 жж аралығында дирежизм, яғни қатал мемлекеттік реттеу саясаты қолданылды?
A. Англия
B. АҚШ
C. Франция
D. Жапония
E. Германия
$$$ 5
Францияда қолданылған мемлекет пен кәсіпорындар арасындағы келісімнің бұл түрі бойынша кәсіпорындар бір тауарлар түрлеріне бағаларды көтерумен қатар басқа тауарлардың бағасын төмендету міндеттемеге келіседі?
A. Паритетті келісімдер
B. Бағдарламалық келісімдер
C. Бағаларды өсіруге қарсы келісімдер
D. Тұрақтылық келісімдері
E. Конъюнктуралық келісімдер
$$$ 6
Францияда қолданылған мемлекет пен кәсіпорындар арасындағы келісімнің бұл түрі отандық тауарлардың бәсекелестік қабілетін өсіріп, инфляция қарқынын төмендетуге бағытталған болатын.
A. Паритетті келісімдер
B. Бағдарламалық келісімдер
C. Бағаларды өсіруге қарсы келісімдер
D. Тұрақтылық келісімдері
E. Конъюнктуралық келісімдер
$$$ 7
Францияда қолданылған мемлекет пен кәсіпорындар арасындағы келісімнің бұл түрі халықаралық бәсекенің жағдайларына сай келетін бағалар эволюциясын қамтамасыз етуге бағытталған болатын
A. Паритетті келісімдер
B. Бағдарламалық келісімдер
C. Бағаларды өсіруге қарсы келісімдер
D. Тұрақтылық келісімдері
E. Конъюнктуралық келісімдер
$$$ 8
Испаниядағы бағаларға мемлекеттік реттеу жүргізу қандай тауарларға арналған болады?
A. Бірінші қажеттілік тауарларына және монополиялық тауарларға
B. Нан және сүтке
C. Тек монополиялық тауарларға
D. Тек транспорт және энергия тарифтеріне
E. Тек бірінші қажеттілік тауарларға
$$$ 9
Испаниядағы бағаларға мемлекеттік реттеу жүргізу қандай бағалар негізінде жүргізіледі?
A. Рұқсат етілген, шектелген, жалпыұлттық
B. Рұқсат етілген, мәлімдеме берілген, еркін
C. Еркін және шектелген
D. Мәлімдеме берілген, ішкі және сыртқы
E. Рұқсат етілген, мәлімдеме берілген, жергілікті
$$$ 10
Швецияда бағаларға бақылау және реттеу жұмыстарын қандай орган атқарады?
A. Губернатор Кеңесі
B. Бағаларды, бәсекені мемлекеттік басқару органы
C. Жергілікті әкімшілік
D. Орталық Банк
E. Антимонопольды Комитет
$$$ 11
Қандай елде әділ келісімдер Комиссиясы деген орган құрылып, қызмет етеді?
A. Дания
B. Жапония
C. Финляндия
D. АҚШ
E. Швеция
$$$ 12
Жапонияда антимонопольды заңдылықтардың орындалуын қандай орган қадағалайды?
A. Антимонопольды Комитет
B. Федеральды резервтік жүйе
C. Бағаларды, бәсекені мемлекеттік басқару органы
D. Экономикалық жоспарлауды басқарудың бағалар Бюросы
E. Жергілікті әкімшілік
$$$ 13
Қандай елді ХХ ғ. 80-шы жылдары Скандинавия Жапониясы деп атады?
A. Швеция
B. Дания
C. Финляндия
D. Норвегия
E. Голландия
Бөлшектеп сатып алу-сату шартының мазмұны, тараптары
Сатып алу-сату шарттары
Баға және баға жасау туралы
Баға және баға жасау
Сатып алу - сату шарты бойынша сатушының негізгі міндеті шарт ережелеріне сай тауарды сатып алушыға беру
Сатып алу-сату шартының ұғымы және элементтері. Сатып алу-сату шартының пәні
Сатып алу-сату шарттары туралы түсінік, және олардың мәні мен маңызы
АЗАМАТТЫҚ ҚҰҚЫҚТАҒЫ ТАУАРДЫ САТЫП АЛУ - САТУ ШАРТЫНЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Сатушының және сатып алушының құқықтары мен міндеттері
Сатып алу-сату шартының үғымы және элементтерін қарастыра отырып оның қүқықтық табиғатын ашу
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Ақшаның мәнi мен пайда болу тарихы
Ақшаның қызметтерi және олардың қазiргi жағдайдағы дамуы
Ақша айналымын реттейтiн заңдылықтар
Қазақстан Республикасындағы ақша реформалары және оның ерекшелiктерi
ТМД елдерiндегi ақша реформалары
АҚША - НЕСИЕ САЯСАТЫНЫҢ ҚҰРАЛДАРЫ
ШАҚШАҚҰЛЫ ЖӘНІБЕК туралы
Несиенің ақшаларының қажеттілігі мен маңызы
Корпаративтің ақша айналымын және есеп айырысу жүйесі