Қазақстанның тарихи кезеңдері
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМЖ құжаты
ПОӘК
ДП 042-1.01.-2014
Қазақстан тарихы пәні бойынша
оқу-әдістемелік кешені
№2 басылым
13.09.2014
СТУДЕНТТЕР ҮШІН
ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫ
ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
СЕМЕЙ
2014
Алғы сөз
1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Филология, Қазақ тілі және әдебиеті, шет тілі: екі шет тілі мамандықтарына арналған Қазақстан Республикасының Мемлекеттік стандарты арнайы пәннің типтік бағдарламасы негізінде жасалған. Құрастырушы: Тарих ғылымдарының кандидаты, профессор Каримов М.К.
__04____ __09___ 2014 ж.
2 ҚАРАЛДЫ
2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің Қазақстан тарихы кафедрасының отырысында
Хаттама №__1____ _04___09____ 2014 жыл
Кафедра меңгерушісі ____________ Н.А. Мухаметжанова
2.2 Факультеттің оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №_1_ _09__09_____ 2014 жыл
ОӘБ төрағасы_________ С.Х. Тойкин
3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және баспаға ұсынылды
Хаттама №__1__ _11___09_ 2014 жыл
ОӘК төрайымы_________ Г.Искакова
4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ (немесе № 4 _13_ _09_ 2012 ж. баспа ОРНЫНА)
Мазмұны
1. Жалпы ереже
2. Сабақ түрлерінің сағаттары көрсетілген пән мазмұны
3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
4. Курс форматы
5. Курс саясаты
6. Бағалау саясаты
7. Әдебиеттер
1. 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ
1.1 . Оқытушы және пән туралы жалпы мәлімет
Каримов Мухтарбек Карпыкович тарих ғылымының кандидаты, профессор
Қазақстан тарихы кафедрасы
Тел.: 8 7222 562989
Ұялы .телефоны: 87755125915, 87076583851
Қатыстық ақпарат: телефон – 36-02-25 кафедра ; №1 ғимаратта № 1006 ауд. кафедра
Жүргізілу орны - №4 оқу ғимараты 403 ауд. кесте бойынша
Кредит саны – 3
1.2 Пәннің қысқаша сипаттамасы:
Қазақстан тарихы пәні филология факультеті студенттері үшін жалпы тарихи контекстте ұлттық мәдениет мәселелерін терең зерттеу, саяси, әлеуметтік-экономикалық даму тарихы бағытындағы тарихи оқиғаларды оқытудың университеттік жүйесін жетілдірудің обьективті пісіп жетілген қажеттіліктерінен туындады.
Қазақстан тарихы курсы Қазақстан территориясында басқа мемлекеттермен тығыз байланыста болған тарихи мәселелеріне байланыстылығын көрсететін отандық тарихтың басты және жалпы тарихи процесстер бағытын ашуға бағытталған курс болып табылады.
Курстың көптеген тақырыптары келесі Мәдениеттану, Саясаттану, Философия, Әлеуметтану және т.б. пәндерді оқуда кешенді білім береді.
1.3 Пәнді оқытудың мақсаты: студеттерді Қазақстан тарихындағы нақтылы оқиғалармен, қазақ халқы және басқа да халықтармен қарым-қатынастарының тарихымен таныстыру. Қазақ халқының ғасырлар бойы өз дербестігі, қоғамда демократиялық құрылысты құру, осы міндеттерді мемлекет дамуының қазіргі кезеңінде жүзеге асыру жолындағы күресін ашып көрсету.
1.4 Пәнді оқыту міндеттері:
- Курсты оқытуда студенттердің таным дуниесі оятып, қалыптастыру:
адам мен дүниежүзілік ғылымның дамуымдағы жалпытарихы объективті зандылықтарды;
қоғам мен жеке адамның дүниеге көзқарасының дамуында білімнің маңыздылығы;
қоғамдық процестердің дамуын талдауда тарихи амалдың методологиясын;
экономика мен саясаттың себеп – салдарлық байланысын;
Қазақстан Республикасының дамуындағы негізгі тарихи кезеңдерін оқыту.
1.5 Курс аяқталған соң студент:
- Тарихты оқып үйрену – студенттердің дербес зерттеу қызметіне талаптандыратын, олардың өз тұжырымдары мен пайымдауларын талдауға ынталандыратын, өз ойын білдіру қабілетін дамытатын белсенді процесс.
теоретикалық аспектілермен бірге әлеуметтік-мәдени аспектілерді бағдарлай білу,
студенттерде патриоттық сана сезімнің қалыптасуына өз елінің тарихының даму барысындағы қиындығы мен қасіретін, жетістігі мен қасиетін білу,
Қазақстан тарихының даму барысында әлемдік мәдениет пен тарих қорына қосқан үлесін, Қазақстан тарихының әлем тарихындағы алатын орнын дұрыс бағалай білу.
1.6 Пәннің пререквизиттері: Қазақстан тарихы курсын оқуда археология, этнология, тарихи өлкетану пәндерінің мәліметтері қажет.
1.7 Пәннің постреквизиттері: Қазақстан тарихы курсының мәліметтері жалпы тарих, саясаттану, мәдениеттану пәндерінде қолданылады.
2 ПӘН МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІНІҢ БӨЛІНГЕН САҒАТЫ
Кесте 1
Тақырыптың атауы
Дәріс
Семинар
СӨОЖ
СӨЖ
1
2
3
4
5
1
Кіріспе. Қазақстанның тарихи кезеңдері.
2
1
1
2
Сақ кезеңі және Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттер
2
1
1,5
5
3
Ерте және кейінгі ортағасырлар мемлекеттері
2
1
2
5
4
Қазақстан моңғол шапқыншылығы дәуірінде. Алтын орда. Қазақстан ХІҮ-ХҮ ғғ. 1-ші жарт.
2
1
2
5
5
Қазақ хандығының құрылуы мен қазақ халқының қалыптасуының аяқталуы.
2
1
2
5
6
ХҮІ-ХҮІІ ғғ. Қазақ хандығы
2
1
2
5
7
ХҮІІІ ғ. Қазақстан
2
1
5
8
Қазақстанның тәуелсіздіктен айырылуы. Қазақстан Ресей құрамында. Ұлт-азаттық қозғалыс.
2
1
2
5
9
Қазақстан ХХ ғ. басында. Бірінші дуниежүзілік соғыс. 1916 ж. ұлт-азаттық қозғалыс.
2
1
2
5
Қазақстан азаматтық қарсыласу жылдарында.
2
1
2
5
ХХ ғ. 20-30 жж. Қазақстан
2
1
2
5
ХХ ғ. 40 ж. 2-ші жарт., 60 жж. басындағы Қазақстан
2
1
5
Қазақстан Кемелденген социализм кезеңінде (1965-1985 жж.)
2
1
5
Қазақстан қазіргі кезеңде
2
1
2
5
Қазақстанның қазіргі кезеңдегі дамуы
2
1
2
2,5
Барлығы
30
15
22,5
67,5
СЕМИНАР САБАҚТАРЫ
1 тақырып. Өркениет көздері.
Семинар сұрақтары:
1. Тас дәуіріндегі Қазақстан. Антропогенез. Техногенез. Социогенез.
2. Қола дәуіріндегі Қазақстан. Андронов мәдениеті. Андронов тайпаларының шаруашылығы, қоғамдық қатынастары.
1
2 тақырып. Сақ және ежелгі мемлекеттер кезеңі.
Семинар сұрақтары:
1.Сақтар. Саяси тарихы, қоғамдық құрылымы. Шаруашылық өмірі және мәдениеті.
2. Үйсіндер мен қаңлылардың саяси тарихы.
3. Ғұн қоғамындағы мемлекеттік құрылымның дамуы. Ғұндардың шаруашылығы.
1
3 тақырып. Ежелгі түрік кезеңі.
Семинар сұрақтары:
1.Батыс Түрік қағандығы.
2. Түркеш және Қарлық мемлекеттері.
3. Оғыз, қимақ және қыпшақ мемлекеттері.
4. Қарахандар мемлекеті.
5. Қарақытайлар, наймандар мен керейіттер.
1
4 тақырып. Қазақстан территориясын моңғолдардың жаулауы. ХІҮ-ХҮ ғғ. 1-ші жарт. Қазақстан.
Семинар сұрақтары:
1. Монғолдардың Қазақстан территориясын жаулап алуы. Монғол ұлыстарының құрылуы. Алтын Орда.
2. Ақ Орда. Саяси тарихы.
3. Әбілхайыр хандығы (Көшпелі өзбектер мемлекеті).
4. Оңтүстік-Шығыс Қазақстан Моғолстанның құрамында. Ноғай Ордасы.
1
5 тақырып. Қазақ хандығының қурылуы мен қазақ халқының қалыптасуы.
Семинар сұрақтары:
1. Қазақстан территориясындағы этникалық процестер. Қазақ этнонимі. Қазақ жүздері.
2. Қазақ хандығының қалыптасуының алғышарттары. Алғашқы қазақ хандары.
3. 15 ғ. соңғы ширегінде Қазақ хандығының нығаюы. Қазақ хандарының саясаты.
1
6 тақырып. ХҮІ-ХҮІІ ғғ. Қазақ хандығы.
Семинар сұрақтары:
1. Қазақ хандығының гүлденуі. Қасым ханның ішкі және сыртқы саясаты..
2. 16 ғасырдың 30-80 жылдарындағы Қазақ хандығы.
3. 17 ғ. Қазақ хандығының ішкі және сыртқы жағдайы.
4. 16-17 ғғ. Қазақ хандығының әлеуметтік құрылымы.
1
7 тақырып. Қазақ халқының жоңғар басқыншыларына қарсы азаттық күресі.
Семинар сұрақтары:
1. 17- 18 ғ. басындағы қазақ – жонғар соғыстары.
2. Ақтабан шұбырынды, Алқакөл сұлама жылдары. Қазақтардың азаттық күресі. Қазақ батырлары.
1
8 тақырып. Қазақстанның Ресейге қосылуының басталуы. Қазақ халқының ұлт-азаттық қозғалыс.
Семинар сұрақтары:
1. Кіші және Орта жүз қазақтарының Ресей империясының құрамына кіруі. Ресей отарлау саясатының негізгі бағыттары.
2. Қазақ халқының ұлт-азаттық қозғалысы.
1
9 тақырып. ХІХ ғ. Қазақстан.
Семинар сұрақтары:
1. 19 ғасырдың екінші ширегінде Қазақстанда ресейдің әкімшілік-саяси жүйесінің енгізілуі.
2. Қазақстанның Ресей империясының құрамына қосылуының аяқталуы.
3. 19 ғ. 60-90 жж. әкімшілік реформалар. Қазақстанның саяси-құқықтық статусының өзгеруі.
1
10 тақырып. ХХ ғ. басындағы Қазақстан. 1916 ж. ұлт-азаттық қозғалыс.
Семинар сұрақтары:
1. 20 ғасырдың басындағы Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық жағдайы.
2. 1916 жылғы ұлт-азаттық көтеріліс.
3. 1917 ж. Ақпан буржуазиялық-демократиялық революциясы кезіндегі Қазақстан.
1
11 тақырып. Қазақстан азаматтық қарсыласу жылдары.
Семинар сұрақтары:
1. 1917 ж. Қазан революциясы және Қазақстанда Кеңес өкіметінің орнауы.
2. Қазақ өлкесінің автономиясын жариялау. Алаш Орда үкіметі. Алаш Орданың Кеңес өкіметіне деген көзқарасы.
3. Қазақстан азамат соғысы жылдарында (1918-1920)
1
12 тақырып. Қазақстан 20 ғ. 20-30 жылдарында.
Семинар сұрақтары:
1. Қазақстанның қоғамдық-саяси өмірі. Голощекиннің Кіші Қазан саясаты.
2. Елді индустрияландыру саясаты. Оның қиыншылықтары мен жүзеге асырылуы.
3. Ауыл шаруашылығын ұжымдастыруды жылдамдату және оның қасіреті.
1
13 тақырып. Қазақстан соғыстан кейінгі жылдары.
Семинар сұрақтары:
1. Қазақстан экономикасын соғыстан кейін қайта құру. Индустриялық даму.
2. Ауыл шаруашылығының жағдайы. Қазақстанда тың және тыңайған жерлерді игеру.
3. Соғыстан кейінгі жылдардағы мәдени құрылыс.
1
14 тақырып. Қазақстан кемелденген социализм дәуірінде.
Семинар сұрақтары:
1. 1965 жылғы экономикалық реформа.
2. 20 ғасырдың 70-80 жж. экономикалық процестер.
3. Қазақстанда экономикалық дағдарыстың тереңдеуі.
1
15 тақырып. ҚР - егеменді, тәуелсіз мемлекет.
Семинар сұрақтары:
1. Қазақстан Республикасындағы экономикалық процестер.
2. Қазақстандағы саяси модернизация.
3. Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты.
1
БАРЛЫҒЫ:
15 сағат
Кесте 2
Оқытушымен бірлесе жүргізілетін студенттердің өздік жұмыстары
№
Тапсырма
Оқыту факторы
Саға
ты
1.
Қазақстан ежелгі дәуірде.
30 тесттік cұрақ құрастыру
2
2.
Тайпалық одақтар және Қазақстан территориясындағы ежелгі мемлекеттер.
30 тесттік cұрақ құрастыру
2
3.
6-12 ғғ. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер.
Глоссарий және кесте дайындау
2
4.
6-12 ғғ. Қазақстан мәдениеті.
Реферат, эссе
2
5.
Қазақстан моңғол кезеңінде.
20 түсінкікке красворд дайындау
2
6.
14-15 ғ. 1-ші жарт. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер.
Вен диаграммасын жасау.
2
7.
Қазақ халқы мен қазақ хандығының құрылуы.
Глоссарий
2
8.
16-17 ғғ. Қазақ хандығы.
Конспект даярлау
1,5
9.
ХҮ-ХҮІІІ ғғ. қазақ халқының материалды және рухани мәдениеті.
Буклет дайындау
1
10.
18-19 ғғ. ұлт-азаттық қозғалыс.
Конспект даярлау
1
11.
19 ғ. Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық дамуы.
25 түсінкікке красворд дайындау
1
12.
Е.Б. Бекмахановтың Қазақстан ХІХ ғ. 20-40 жылдарында еңбегі.
аталған енбектін Қазақстан ХІХ ғасырдың бірінші жартысында атты І бөлімін конспектілеу.
1
13.
ХІХғ. Қазақстан мәдениеті.
Реферат
1
14.
ҰОС жылдарындағы Қазақстан.
Конспект даярлау
1
15
Қазіргі кездегі Қазақстандағы саяси партиялар.
Бақылау жұмысы
1
БАРЛЫҒЫ
22,5 сағат
Студенттердің өздік жұмыстары (СӨЖ)
Кесте 3
№
Тапсырма
Оқыту факторы
Саға
ты
1.
Қазақстан ежелгі дәуірде.
Конспект даярлау
2
2.
Тайпалық одақтар және Қазақстан территориясындағы ежелгі мемлекеттер.
25 түсінікке кроссворд
2
3.
6-12 ғғ. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер.
Вен диаграммасын дайындау
2
4.
6-12 ғғ. Қазақстан мәдениеті.
Конспект даярлау
2
5.
Қазақстан моңғол кезеңінде.
Сызба жасау
2
6.
14-15 ғ. 1-ші жарт. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер.
Кесте құрастыру
2
7.
Қазақ халқы мен қазақ хандығының құрылуы.
Конспект дайындау
2
8.
16-17 ғғ. Қазақ хандығы.
30 түсінікке красворд дайындау
1,5
9.
ХҮ-ХҮІІІ ғғ. қазақ халқының материалды және рухани мәдениеті.
Конспект дайындау
1
10.
18-19 ғғ. ұлт-азаттық қозғалыс.
Хронологиялық кесте дайындау
1
11.
19 ғ. Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық дамуы.
15 түсінікке глоссарий дайындау
1
12.
Е.Б. Бекмахановтың Қазақстан ХІХ ғ. 20-40 жылдарында еңбегі.
Конспект дайындау
1
13.
ХІХғ. Қазақстан мәдениеті.
Красворд дайныдау
1
14.
ҰОС жылдарындағы Қазақстан.
Хронологиялық кестемен жұмыс
1
15
Қазіргі кездегі Қазақстандағы саяси партиялар.
Бақылау жұмысы
1
БАРЛЫҒЫ
22,5 сағат
3 ПӘНДІ ОҚУДАҒЫ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ
Барлық тапсырамаларды көрсетілген уақытында өткізу қажет. Барлық тапсырмаларды қабылдап алу емтиханға 7 күн қалғанда аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген студенттер емтиханға кіргізілмейді. Жұмысты кеш тапсырсаңыз: қосымша тапсырма беру арқылы жұмыс көлемін ұлғайтылады; Емтиханға келмесеңіз: орынды себеп болса, бұрынғы орындалған жұмыстарыңыз есепке алынады; орынсыз себеп болса, тапсырманы орындауыңыз қажет және осы мәселеге қатысты университет саясаты есепке алынады. Әрбір тақырыпты қайталау және өтеу міндетті. Өтілген материалды меңгеру деңгейі тест арқылы тексеріледі. Тест алдын ала ескертілмей өткізіледі. Аудиториялық сабақтарды босатпау, кешікпеу міндетті. Себепсіз сабақтан қалсаңыз: қосымша шығармашылылық жұмыс беріледі (реферат, көркем мәтінге талдау , хабарламалар даярлау, аннатация жазу, әдебиеттермен жұмыс, ауызша журнал әзірлеу т.б.); Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі.
4 КУРС ФОРМАТЫ
Оқу сағаты аптасына 3 рет 50 минуттан өтеді. Дәріс сабақтарында қиын және күрделі өзекті сұрақтар қарастырылады Дәріс құрылымы 5 минуттық блиц-сұрақтардан, дәріс (40-45 минут), бекіту материалдары болады. Мұндай сабақты өткізу құрылымы жүйелілікті, өздік жұмыс жасауды және берілген әдебиеттермен жұмыс жасауды үйренеді.
Практикалық сабақ сұрақтары теориялық материалды тиянақтаудан тұрады
СӨЖО дәрісханада қарастырылған сұрақтарды оқытушының көмегімен талдау, анализ жасау дәріс пен практикалық сабақтарға дайындықтың нышаны болып табылады. Үйге тапсырмалар орындалады, кеңестер беріледі Өздік жұмыс тапсырмалары ПОӘК кестелерінде берілген.
5. КУРС САЯСАТЫ
Пәнді оқу барысында сіздерден сұрарым:
1 Сабаққа міндетті түрде қатысу. Менің сіздерден сұрайтыным кешікпеуді және тектен-тек сөйлеспеу, тапсырылған тапсырмаларды дер уақытында орындау. Білім негіздері балл жүйесі арқылы бағаланады. Жұмыстың әрбірі әр түрлі балл жүйесімен бағаланады.
2 Қандай да болмасын сабаққа қатысу талданбайды. Ондай жағдайда студенттен кешіккендігі сабақта болмай қалғандығы туралы балл жүйесін толтыру үшін қосымша жұмыс жасау талап етіледі.
3 Сіз оқу процесіне белсенді қатысуңыз керек. Дәрісхана сабақтарына, семинар жұмыстарына аралық бақылау жұмыстары мен емтихан тапсыруда барлық талаптарды орындауыңыз сұралады.
4 Дәрісханалық сабақтар кезінде қалталы телфоныңыз сөндіоілуі қажет
5 Аралық аттестация: аттестация қортыныдысы студенттің сабаққа қатысумен жұмыс бағдарламасын орындауына байланысты баллдық жүйемен бағаланады. Онда ауызша және жазбаша тексерулер түрі және аралық бақылау жұмысының қорытындысы ескеріледі.
6 Емтихан билет жүйесі арқылы, ауызша тапсырылады. Билет арқылы. Әр билетте 3 сұрақ әр түрлі тарихи кезеңдері бойынша құрастырылады. Емтихан сұрақтары ПОӘК берілегн.
6 БАҒАНЫҢ ҚОЙЫЛУ САЯСАТЫ
Әріптер жүйесіндегі бағалар
Цифрлық
эквивалент баллдары
Пайыздық көрсеткіштер мазмұны
Дәстүрлі жүйедегі бағалар
А
4,0
95 – 100
Өте жақсы
А–
3,67
90 – 94
В+
3,33
85 – 89
Жақсы
В
3,0
80 – 84
В–
2,67
75 – 79
С+
2,33
70 – 74
Қанағаттанарлық
С
2,0
65 – 69
С–
1,67
60 – 64
D+
1.33
55 – 59
D
1,0
50 – 54
F
0
0 – 49
Қанағаттанғысыз
I
NA
-
Аяқталмаған
P
-
прошел
Пәнді оқыды
Пән бойынша түрлі жұмыс түрлерін орындаудағы баллдары көрсетілген
КҮНТІЗБЕЛІК КЕСТЕ
№ пп
Сабақ түрі
1 апта
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1
Дәріс
3
Семи
нар
15
15
15
15
15
15
90
15
15
15
15
15
15
15
15
120
4
СӨЖ
5
5
5
5
10
20
50
5
5
5
5
5
5
5
5
40
5
СӨЖО
10
10
10
10
10
20
70
5
5
5
5
5
5
10
10
50
6
Аралық
бақылау
60
60
60
60
7
Бар
лығы
270
270
Студенттердің білімін бағалау шкаласы
Бағаның әріпті эквиваленті
Баға
Балл
Пайыз (%)
A
Өте жақсы
4,00
95-100
A-
Өте жақсы
3,67
90.94
B+
Жақсы
3,33
85-89
B
Жақсы
3,00
80-84
B-
Жақсы
2,67
75-79
C+
Қанағаттандырылған
2,33
70-74
C
Қанағаттандырылған
2,00
65-69
C-
Қанағаттандырылған
1,67
60-64
D+
Өту баллы
1,33
55-59
D
Ең төмен өту баллы
1,00
50-54
F
Ең төмен
0,00
0-49
I
Аяқталмаған
NA
W
Оқудан шығарылған
NA
AW
Әкімшілік үкім бойынша оқудан шығарылған
NA
P
Өтті (қарытынды тестке ған)
NA
0
8 ӘДЕБИЕТТЕР
8.1 Негізгі әдебиеттер:
1. Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін). Төрт томдық. 1 том А., 1996
2. Қазақстан тарихы көне заманнан бүгінге дейін (Очерк) А., 1994
3. Қазақстан тарихы (бес томдық) А., 1979.
4. Назарбаев Н.Ә. Қазақстан - 2030. Ел Президентінің Қазақстан халқына жолдауы. А., 1997
5. Назарбаев Н.Ә. Жадымда жаттлсын, татулық дәйім сақталсын Егемен Қазақстан, 1998, 16 қантар
6. Қазақстан Республикасының Конституциясы. А., 1995.
8.2 Қосымша әдебиеттер:
1. Медоев А.Г. Геохронология палеолита Казахстана А., 1982
2. Байпаков К.М., Нуржанов А. Ұлы Жібек жолы және ортағасырлық Қазақстан А.,1992
3. Салғарин Қ. Қазақтың қилы тарихы А., 1982
4. Гумилев Л.Н. Хунну М.,1960
5. Қоңыратбаев Ә., Қоңыратбаев Т. Көне мәдениет жазбалары. А., 1991.
6. А. Аманжолов Түркі филологиясы және жазу тарихы А., 1996
7. Сөнбес жұлдыздар А., 1989
8. Махмуд Кашқари. Тұбі бір түркі тілі А., 1993
9. Қожа Ахмет Иасауи. Диуани Кихмет А., 1993
10. Мұхамед Хайдар Дулати Ұмытылмас есімдер А., 1994
11. Қазақcтан тарихы (бес томдық) 2 том А., 1983
12. Гумилев Л.Н. Қиял патшасын іздеу А., 1991
13. Кәрімов М.К. Қабанбай батыр Семей-2000
14. Кәрімов М.К. Қаракерей Қабанбай батыр қайда жерленген Қазақстан тарихы, 1995, № 5
15. Ақынжанов М.Б. Қазақстаның тегі туралы А., 1957.
16. Қойшығыра Салғарин Қазақты қилы тарихы А., 1982.
17. Абылай хан Тарихи жырлар 1 том. А., 1993.
18. Х. Әбішев Аспан сыры. А., 1966.
19. Бес ғасыр жырлайды А., 1986.
20. Ахмет Кенесарин. Кенесары және Сыздық сұлтандар А., 1992.
21. Бес ғасыр жырлайды 1-2 томдар А., 1989.
22. Жұбанов А. Замана бұлбұлдары А., 1974.
23. Жұбанов А. Ғасырлар пернесі. А., 1977
24. Шоқан Уалиханов Тандамалы А., 1985.
25. К. Аллаберген Отарлау саясатының ойраңдры. А., 1993.
26. Рысқулов Т. 1916 ж. көтеріліс Ақиқат, 1991, № 1-2.
27. Қойгельдиев М. Алаш қозғалысы А., 1995.
28. Муқаметқанов Қ. Алаш сиезінің ақиқаты Жас алаш, 17 сәуір 1992.
29. Берденева К.Ә., Кубаев Қ.Е. Кәрібай А.Ш. Қазақстанның мемлекет ретінде қалыптасуы мен экономикалық даму негіздері. Оқу құралы А., 1998.
30. Х. Әбжанов. Мәдени құрылыс ақтаңдақтары Қазақ тарихы, 1993, ғ 3.
31. Балакаев Т.Б., Алдажуманов Х.С. Қазақстан еңбекшілері – майданға А., 1979.
32. Берденева К.А., Кубаев К.Е., Кәрібаев А.Ш. Қазақстанның мемлекет ретінде қалыптасуы мен экономикалық даму негіздері. Оқу құралы А., 1998.
33. Коммунар Табей Мұзда жанған алау. Көкшетау-Алматы, 1993.
34. Қабышұлы И. Қазақ қауымы. А., 1997.
35. Қабышұлы И. Керейлер керуені Өлгий, 1978.
36. Қазақтар Түркияға қайдан барған Егемен Қазақстан, 21 желтоқсан, 1991.
37. Назарбаев Н.Ә. Ғасырлар тоғысында А, 1996.
38. Қозыбаев М. Ақтаңбақтар ақиқаты А., 1992.
39. Борбасов С.М., Сыдыков Е.Б. Тәуелсіздік танымы. А., 1998
40. Борбасов С.М. Қазақстандағы ұлттық процесстер және ұлт саясаты. Семей 1995.
Қазақстанның территориясында құқықтық басқару жүйелерінің тарихи даму кезеңдері
«Қазақстанның ежелгі дәуір тарихы» пәні бойынша практикалық (семинар) сабақтарына арналған оқу-әдістемелік нұсқау
Тарихи жады негізінде мәдени сабақтастық және ұлттық-азаматтық бірегейлік
Экономикалық дамудың қазақстандық үлгісі
Конституцияға қайшы елсе
Қазақстанның қазіргі заманғы тарихы пәні және оның міндеттері
Қазақстан астаналарының тарихи кезеңдері
ҚҰҚЫҚ ТАРИХЫНЫҢ ДАМУ МЕН ҚАЛЫПТАСУЫ
Мәтіндік тапсырмалар арқылы оқушылардың оқылым, жазылым, тыңдалым әрекеттерін дамыту
ХIX ғасырдың екінші жартысы – ХХ ғасырдың басындағы Оңтүстік Қазақстан өңіріндегі сауда жүйесінің дамуы
Қазақстанның халықаралық экономикалық қатынастардағы орны
Қазақстанның ұлттық экологиялық проблемалары
Индустриалды-инновациялық даму жолында Қазақстанның нақты секторын тиімді инвестициялаудың қаржылық механизмі
Қазақстандағы банктік жүйенің даму кезеңдері туралы
Талдықорған өңіріндегі тарихи – археологиялық туризмді дамыту мүмкіндіктері
XX ғасыр басындағы тарихи білім беру жүйесі
Қазақстанның коммерциялық банктердің валюталық операциялары және олардың дамуы «Альфа-банк» Еншілес Банк» АҚ
1995 ж. ҚАЗАҚСТАННЫҢ БАНКТІК ЖҮЙЕСІН РЕФОРМАЛАУ БАҒДАРЛАМАСЫ
ҚАЗАҚСТАННЫҢ АРХЕОЛОГИЯЛЫҚ ЗЕРТТЕУ ТАРИХЫ
Экология ғылымының қалыптасу кезеңдері және құрылымы