Германияның 1949 жылғы Конституциясы

Неміс фашист әскерінің үлкен жеңілістерге ұшырауы Германияның жағдайын күрт нашарлатып жібергені мәлім. Фашистік режимнің дағдарысы барған сайын тереңдей берді. Генералдар, жоғарғы қызметкерлермен қаржы-өнеркәсіп алпауыттраының бір тобы Гитлерге қастандық ұйымдастырған еді. Қастандық жасаушылардың мақсаты «фюрерді» орнынан тайдыру , Ұлыбританиямен және оңаша бітім жасасу, соның нәтижесінде босаған әскерлерді Кеңес одағына қарсы Шығысмайданға төгу болатын Алайда 1944 жылы 20 шілдеде Гитлерге қарсы жасаған қастандық сәтсіз болып шықты. Гитлер ставкасында қастандық жасаушылардың бірі қалдырып кеткен бомба жарылғанымен , Гитлер тірі қалды. Қастандыққа қатысушылар көп кешікпей ұсталды.
1945 жылы Ялта қаласында Кеңес одағы АҚШ және Ұлыбритания мемлекеттері үкімет басшыларының конференциясында Германияның тағдыры шешілді. Бұл конференцияда Германияны біржолата талқандаудың әскери жоспары және дүниені соғыстан кейін қайта құрудың негізгі принциптері жасалды.Үш мемлекеттің басшылары герман милитаризмі мен фашизмін жою, сондай-ақ Германияның енді ешқашан бейбітшілікті бұза алмайтындығына кепілдік жасау, одақтас державалардың мақсатыболып табылды деп мәлімдеді.
Одақтастар фашистік озбырлықтан азат етілген елдерде келісілген саясат жүргізуге , олардың тәелсіздігін қалпына келтіріп , демократиялық дамуына қолғабыс етуге , бұл мемлекеттерге экономикалық көмек көрсетуге міндеттенді.
1945 жылдың 8 мамыр күні жеңілген Гитлер Германиясының өкілдері Германияның сөзсіз тізе бүккені туралы актіге қол қойды. Германиядағы Жоғарғы өкімет билігі одақтас державалар мемлекеттерінің қолына көшуі заңды да еді.
1945 жылғы 17 шілде мен 2 тамыз аралығында Потсдамда КСРО, АҚШ және Ұлыбритания үкімет басшыларының үшінші конференциясы болды . Онда соғыстан кейін дүниені қайта бөлісу мәселелері қаралды. Конференцияда одақтастардың Германия жөніндегі саясатының басты принциптері жасалды.
Келісімде көзделген жағдайлар Германияны толық қарусыздандыру , фашизмді түп-тамырымен құрту және елдің саяси өмірін демократиялық негізде қайта құру. Неміс монополистік бірлестіктердің бәрі жойылып, мемлекеттің демократизациялауы өткізілді.
1949 жылдың сәуір айында оккупациялық статут қабылданды. Оны АҚШ, Франция және Ұлыбритания қабылдады. Бұл құжат осы үш мемлекеттің билігін бекітті және әскери оккупация режимін енгізді. Оккупациялық мемлекеттер ГФР және жерлердің конституцияларын бақылай алатын, егер осы мемлекеттердің заңдары ГФР конституциясына және Оккупациялық статутқа қарсы болса, оларды жоя алатын болды. 1951 жылы оккупациялық статуттың құзіреті азайды да, 1955 жылы ол мүлде жойылды. ГФР Нато одағына кірді.
1949 жылдың мамыр айында Германияның Конституциясы қабылданды , ол бойынша бұрынғы Германия екі мемлекеттен тұратын болды: ГФР және ГДР. Батыс мемлекеттерге бағыты жақын Германия ГФР деп аталып, өзінің буржуазиялық-демократиялық Конституциясына иеболды. Оны қабылдаған- тұрғылықтыжерлердің өкілдерінен құрылған Парламент Кеңесі. Бонн конституциясы осыдан кейін жерлердің ландтагтарын тағайындады. Тек Бавария жері ғана Конституцияны бекіткен жоқ, ол Конституцияның елді бір орталыққа бағындыруы тым артық деп бағалаған болатын. Бірақ ол өзін ГФР мүшесі деп санады.
Конституция мемлекеттің негізгі заңы. Германия демократиялық, құқықтық және әлеуметтік мемлекет. Бүкіл демократиялық құқықтар мен бостандықтар конституцияда бекітілді. Биліктің бөліну принципі енгізілді. Бұл Конституция бойынша Германияда халықаралық құқықтық нормалар мемлекет үшін міндетті, бейбіт өмірді бұзатын немесе соғыс дайындайтын әрекеттердің бәрі Конституцияға қарсы және қылмыс. Биліктің қайнар ккккөзі-халлық. Германия федеративтік мемлекет болып бекітілді. Құзірет федерация мен жерлердің арасында 30, 70- баптарда бөлінген.ГФР Конституциясыынң Вейммар КОНСТИТУЦИЯСЫНАН АЙЫРМАШЫЛЫҒЫ КӨП. Енді жерлердің құзіреті кеңейеді.
Конституцияны қорғау тетігі өте күшті жасалған болатын. Конституцияға қарсы құрылатын партияларға тыйым салынады.
ГФР-нің мемлекеттік құрылысы. ГФР –нің негізгі билік органдарына :бундесрат, бундестаг, федералдық президент, федералдық үкімет пен канцлер және федералдық конституциялық сот жатады.Бундестаг халық сайлайтын орган, ол 4 жылға сайланып қойылады. Сайлау жүйесі мажоритарлық жүйеге жатады. Бундестаг заң шығарады, халықаралық шартарды бекітеді, федералдық президентті, үкімммметті сайлайды.
Бундасрат парламентінің жоғарғы палатасы. Бундесратты жерлердің өкіметтері сайлайды, оның құқықтық жағдайының ерекшеліктері бар. Әрбір өкімет 3 депутаттан кем бермейді. Жердіің өкіметі бундесраттың депутаттарына талап қояды, олар талапты орындауға тиісті. Қабылданатын ззаңдарды бундесрат қарап, өзінің пікірін білдіреді, жерлердің конституциясын, шекараларынөзгерту үшін осы органның келісімі керек.
Федералдық президент 5 жылға сайланады. Оның құқықтары аса кең емес. Президентті федералдық жиналыс (бундестагтың және ланстагтың депутаттары) сайлайды. ОЛ жасы 40-қа толған, сайлау құқығы бар Германияның азаматы болуға тиіс. Президент тек екі мерзімге ғана сайлана алады. Президент федерацияның халық аралық қатынастардағы өкілі болып табылады, халықаралыық шарттарға қолын қояды, соғыс жариялайды, федералдық судьяларды , қызметкерлерді тағайындайды және орнынан алады, кешірім құқығын жүзеге асырады, канцлердің кандидатурасын ойластырады . Веймар Конституциясымен салыстыратын болсақ, енді президенттің жағдайы әлсіреді де, канцлердің құзіреті кшейді.
ГФР канцлері өте қызық мемлекеттік тұлға, үкімет пен канцлердің арасындағы қатынас ерекше қалыптасқан. ГФР парламентінің алдында үкімет формальды түрде жауапты, бірақ шынында парламент бүкіл үкіметті тағайындамайды және сенімсіздік білдірмейді. Ол тек канцлерді талқылаусыз сайлайды және сенімсіздікті соған ғана көрсетеді. Бундестаг канцлерге сенімсіздік көрсетсе, президент бундестагты тарата алады . Үкіметтің басқа мүшелерін президентке канцлер ұсынады,министрлердің құзіретін де сол анықтайды, өзінің орынбасарын тағайындауға құқылы.Федералдық үкімет заң шығару бастамасын жүзеге асырады. Кейде ол өзі де заң шығара алады. Канцлер үкіметті басқарады, олмемлекеттің сыртқы және ішкі саясатының негізін белгілеп, федралдық министрлердің қызметін тексереді



Ұқсас жұмыстар

Германияның 1949 жылғы Конституциясы
Германия мемлекетінің екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі дамуы
Герман Федеративтік Республикасы
Герман Федеративті Республикасы
Германия (ГФР)
Германия экономикасының құрылымы
Фашистік Германияның сыртқы саясаты
Қазақстан-Германия қарым-қатынастары
Германияның саяси бірігу мәселесінің жүзеге асуы және екі герман мемлекетінің интеграциясы
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік билік органдарының жүйесі
Германияның Кеңес Одағына байланысты жоспары
1938 жылғы Мюнхен шиеленісі
1995 жылғы Конституция
Германияның тізе бүгуі.
ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ 1916 ЖЫЛҒЫ ҰЛТ-АЗАТТЫҚ КӨТЕРІЛІСІ
Қазақстандағы 1916 жылғы ұлт – азаттық көтеріліс
1979 жылғы Монғолия Жазушылар одағы сыйлығының иегері
Бекболат батыр 1916 жылғы тарихи оқиғаға Оралдағы - 10, Сырдариядағы - 13, Cемейдегi - 17, Ақмоладағы - 27, Торғайдағы - 60, Жетiсудағы - 102 болыстың ер азаматтары қатысты
Екібастұз қалалық Отарқа газетінің 1998 жылғы 31 шілдедегі 31, 32 сандары Дархан даланың данышпан ұлы Мәшһүр Жүсіп Көпеев 140 жаста деген айдармен жарық көрді
Журналист Сая Молдайып өзінің облыстық Сарыарқа самалы газетінің 14 ақпан 2017 жылғы 17 санында жарық көрген Жұртыңмен талай заман көрдің атты мақаласын Ойға өріс беріп көрейік деп бастаған екен