Балалар психологиясына кіріспе

1. "Балалар психологиясы" пәні бойынша

1 - Балалар психологиясына кіріспе

Балалардың психологиялық даму ерекшеліктерін зерттейтін ғылым саласы:
А. Бала психологиясы
B. Зоопсихология
С. Жалпы психология
D. Физиология
Е. Жас ерекшелік психологиясы

Балалар психологиясының негізгі міндеті:
А. Даму заңдылықтарын анықтау
B. Қоршаған ортамен қарым - қатынасын анықтау
С. Басқа ғылымдармен байланысты анықтау
D. Ата - аналармен қарым - қатынасын анықтау
Е. Мұғалімдермен жұмыс түрлерін күшейту

Баланың жеке басының қалыптасуы басталатын шақ:
А. Сәбилік және мектеп жасына дейінгі шақ
B. Жеткіншектік кезең
С. Қарттық шақ
D. Жас өспірімдік шақ
Е. Қыз, бозбалалық шақ

Балалар психологиясы ғылым саласын тірек етеді:
А. Жалпы психология
B. Медицина
С. Философия
D. Анотомия
Е. Тарих

Балалар психологиясы қай ғылым саласы жетістіктерін үнемі пайдаланады:
А. Жас ерекшелік анотомиясы мен физиологиясы
B. Тарих
С. Өнер
D. Мәдениет тану
Е. Философия

Баланың дамуын сипаттайтын факторларды анықтау тәсілдері:
А. Балалар психологиясының зерттеу әдістері
B. Балалар психологиясының құралдары
С. Балалар психологиясыныңі формалары
D. Балалар психологиясының мазмұны
Е. Балалар психологиясының нәтижесі

Жалпы психологиялық заңдылықтарды айқындаға мүмкіндік беретін психиканы зерттеудің негізгі әдісі:
А. Генетикалық әдіс
B. Эксперимент
С. Бақылау
D. Тест
Е. Әлеуметтік өлшем әдісі

"Туа біткен ерекшеліктер" қай даму бағыттарына тән:
А. биогенетикалық бағыт
B. Бихеваризм
С. Гаштальтпсихология
D. Социогенетикалық бағыт
Е. Социобиогенетикалық бағыт

Бала дамуының психологиялық, физиологиялық, биологиялық концепцияларының құрастыратын сала қайсысы:
А. педалогия
B. психодиагностика
С. педагогика
D. логопедия
Е. Физиология

Балалар психологиясы мөлшермен қай ғасырда пайда болды:
А. ХХ- ғасырдың басында
B. ІХ - ғ басында
С. ХІХ ғ аяғында
D. ХХ ғ аяғында
Е. ХҮІІІ басында

Психикалық дамудағы ғылыми тұрғыдан тану ерекшеліктері:
А. Объективтілік
B. Субъективтілік
С. Концептуалдық, валидтілік
D. Жарымдылық
Е. Обективтілік және субъективтілік

Даму психологиясы пәні бұл:
А. Онтогенездің әртүрлі кезеңдерінде адамның психикалық даму ерекешліктері
B. психикалық функциялардың дамуы
С. Адам псиикасы
D. психикалық құбылыстардың даму ерекшеліктері
Е. Оқыту мен тәрбие заңдылықтары

Адаму психологиясына кіреді:
А. Балалар психологиясы
B. Жалпы психология
С. Жекелей ерекшеліктер психологиясы
D. Педагогикалық психология
Е. когтитивті психология

Ұзақ ауқытқа созылатын балаларды "ұзына бойлай" зерттеу әдісі:
А. Лонгютидтік
B. Бақылау
С. Эксперимент
D. Тест
Е. Социометрия

Балалардың психикалық даму заңдылықтарын анықтауға үлес қосқан ғалымдар:
А. Ж.Пиаже, В.Штерн, Н.Ладыгина
B. Л.С. Выготский, В.А.Сухомлинский
С. А.С.Макаренко, В.Штерн
D. В.А.Пидкасистный, С.Л.Рубинштейн
Е. Ж. Пиаже, С.Л.Рубинштйн

Маймыл мен өз баласына зерттеу жүргізе отырып бала мен жануарлар балалары дамуының ерекшеліктерін салыстырған ғалым:
А. Н.Н.Ладыгина
B. А.Н.Гвоздев
С. В.Штерн
D. Ж.Пиаже
Е. А.Д.Павлова

Өз ұлының тілі шығуын сегіз жыл бойы бақылап осы негізде "Балада орыс тілінің грамматикалық қалыптасуы" атты кітап жазған:
А. А.Н. Гвоздев
B. Ж.Пиаже
С. В.Штерн
D. Н.Н.Ладыгина
Е. А.Д.Павлова

Фактыларды алғаш рет жинақтаудағы тиімді әдіс:
А. Бақылау әдісі
B. Эксперимент әдісі
С. Анкета әдісі
D. Лабораториялық эксперимент әдісі
Е. Социометрия әдісі

Балаларды білімі мен іскерлігі жағынан , жалпы ақыл-ойының даму дәрежесі төмен жекеленген психикалық процестері мен сапаларының дамуын салыстыруда қолданылатын әдіс:
А. Тест әдісі
B. Социометрия әдісі
С. Анкета әдісі
D. Әңгімелесу әдісі
Е. Іс-әрекет нәтижелерін зерттеу

Балалардың жалпы ақыл-ойының даму дәрежесін анықтауға арналған тестер:
А. Интелектуалдық тестер
B. Іс-әрекет нәтижелерін зерттеуге арналған тестер
С. Қарым-қатынасты зерттеуге арналған тестер
D. Танымдық тестер
Е. Проективтік тестер

Ұжымда немесе топта өзара қарым-қатынасты зерттеуге жүмкіндік беретін психологиялық әдісі:
А. социометрия
B. тест
С. анкеталау
D. интервью
Е. әңгімелесу

Алдын-ала максат тұтып дайындалган сүрақтарга жазбаша жауап алу аркылы, объект туралы қызыктырған акпаратты алуға көмектесетін психологияның әдісі не:
А. анкета
B. тест
С. социометрия
D. интервью
Е. әңгіме

Болашақта даму мүмкіндігін болжау мақсатында адамның өмірлік жолын, ата-анасымен туыстарын, оларға мәнді жеке құндылықтарды зерттеу негізінде жүргізілетін психологиялық зерттеу не:
А. биографиялық әдіс
B. интроспекция
С. қателер және оны жөндеу әдісі
D. генетикалық
Е. егіздер

Егіздерді онтогенетикалық дамуын әртүрлі әлеуметтік ортаның әсеріне байланысты олардың дамуын салыстырмалы зерттеу:
А. егіздер
B. интроспекция
С. қателер және оны жөндеу әдісі
D. генетикалық
Е. биографиялық

Адамның даралық ерекшеліктерін инотиптің дамуын сыртқы ортаның әсерінің өзгеруімен қатысты зерттеу әдісі
А. генетикалық
B. интроспекция
С. қателер және оны жөндеу әдісі
D. биографиялық
Е. егіздер

Психикалық іс-әрекеттерін материалданған нәтижесін талдау барысында жинакталған фактілерге не негізделеді:
А. іс-әрекетің өнімін зерттеу
B. интроспенция
С. психоанализ
D. бақылау
Е. қателер және оны жөндеу

Қиын жағдайларда мінез-құлықтың жаңа түрін өңдеу тәсілі:
А. қателер және оны жөндеу
B. интроспекция
С. іс-әрекетгің нәтижесін зерттеу
D. референтрметрия
Е. психоанализ

Субъектінің мінез-құлқы мен іс-әрекетінің, психикалық процесгсрін, моционалды көріністсрінің дерекгерііі мақсатты түрде тіркеуге сүйенген психологиялық зертгеу әдісі:
А. бақылау
B. референтометрия
С. интроспенция
D. психоанализ
Е. социометрия

Топтағы адамдардың бір-бірін өзара іріктеу мотивациясын камтамасыз ететін психологиялык, зерттеулер әдісі:
А. референтометрия
B. бақылау
С. интроспеция
D. психоанализ
Е. социометрия

Сөздік қарым- қатынас жолдарымен мәліметті тікелей немесе жанама түрде алынуын қамтамасыз ететін психология әдісінің бірі:
А. әңгімелесу
B. референтометрия
С. тест
D. интроспекция
Е. психоанализ

Қысқа стандартталған зерттеумен катысты психологияның әдісі:
А. тест
B. анкета
С. рефентометрия
D. қызмет нәтижесін зерттеу
Е. генетикалық

Психикалық функциялардың мидың үлкен жарты шарларында шоғырлануы мен оның орындалуына жауап қайтаратын мидың бөлімдерін айкындауды зерттейтін психологияның саласы:
А. нейропсихология
B. салыстырмалы психология
С. зоопсихология
D. психотерапия
Е. медициналық психология

Түрлі қарым-қатынас процесінде (бизнесте. әріптестік Және бәсекелестік, дипломатияда, ұжымдық еңбекте, отбасы өмірінде т.б.) адамдар арасындағы өзара катынас мәселелерін қарастыратын психология ғылымының саласы:
А. қарым-қатынас психологиясы
B. еңбек психологиясы
С. отбасындағы қарым-қатынас психологиясы
D. балалар психологиясы
Е. дін психологиясы

"Отбасының ішкі қарым-қатынасының зандылықтарын, отбасындағы біріккен іс-әрекеттегі оның маңызды қажеттіліктерін қанағаттандыруға (балалар тәрбиесі, моральдық сексуалдық жөне материалдық сәттіліктер) бағытталған жоғары сезімдердің көрінуін, сондай-ақ отбасындағы ішкі жанжалдар мен олардың алдын алуды тану мақсатын қоятын психология ғылымының тармағы"
А. отбасындағы карым-катынас психологиясы
B. дін психологиясы
С. спорт психологиясы
D. шығармашылық психологиясы
Е. еңбек психологиясы

Психология ғылымының автоматтандырылған приборларды пайдалана отырып жұмыстың тиімділігін арттырудың заңдылықтары мен мүмкіншіліктерін зерттейтін саласы:
А. инженерлік психология
B. психотехника
С. психометрия
D. еңбек психологиясы
Е. басқару психологиясы

Эксперимент барысында қандай да бір психикалық құбылыстар мен процестерді сипаттайтын, қабылданған ақпаратгы есте сақтау уақытының, жылдамдығының,көлемінің, қарқындылығының сандық арақатынастарын
зерттеу :
А. психометрия
B. психотехника
С. психофизика
D. психотерапия
Е. басқару психологиясы

Адамның эмоцияналды-еріктік сферасын жандандыру әдістерінің негізінде психологиялык, көмек көрсету жәнедағдарыс жағдайынан шығуға ықпал ететін жагымды бағдарды құру:
А. психотерапия
B. психотехника
С. психометрия
D. психофизика
Е. басқару психологиясы

Психология ғылымында практикалық міндеттерді шешу барысында, әсіресе адамды және оның кәсіби бағдарын өзіндік жетілдіруге қатысты психика жайлы білімдерді қолдану мәселелерін өндейтін бір ағымы :
А. психотехника
B. психофизика
С. психометрия
D. психотерапия
Е. басқару психологиясы

Сезімталдық табалдырықтарын, тітіркендіргіштердің күшін, жауап беру уақыты т.с.с. дене факгорларын зерттеу негізінде психикалық күйлер мен мінез- құлық формаларының көптүрлілігін зерттейтін классикалық, жалпы
психологияның бөлімі:
А. психофизика
B. психотехника
С. психометрия
D. психотерапия
Е. басқару психологиясы

Саңырау жөне нашар есітетін адамдардың психикалық даму ерекшеліктерін зерттейтін психологияның салалары:
А. сурдопсихология
B. тифлопсихология
С. психофизика
D. психометрия
Е. балалар психологиясы

Көзі көрмейтін адамдардың психикасының ерекшеліктсрін зерттейтін психология ғылымының саласы:
А. тифлопсихология
B. сурдопсихология
С. психофизика
D. психометрия
Е. балалар психологиясы

Әр түрлі жастағы адамдардың психологиялық ерекшелігін зертгейтін психология саласы:
А. жас ерекшелік психологиясы
B. балалар психологиясы
С. педагогикалық психояогия
D. әлеуметтік психология
Е. психоанализ

Оқыту мен төрбиенің заңцылықтарын эерттейтін психологияның колданбалы саласы:
А. педагогикалық психология
B. балалар психологиясы
С. жас ерекшелік психологиясы
D. әлеуметтік
Е. психоанализ

Акыл-ой кемдігі -
А. олигофрения
B. дебильділік
С. санадан төмен
D. санадан тыс
Е. акселерация

А.Н.Леонтьев теориясындағы іс- әрекет- бұл
А. Өз қажеттіліктерін өту мақсатында субъектінің қоршаған ортамен белсенді өзара қарым - қатынасы
B. Кез - келген тірі организмнің әрекет қылығы
С. Қимыл - қозғалыс әрекеті
D. Ойлданбағын әрекеттерді , орындау қабілеттілігі
Е. Автоматтандырылған әрекет

Отандық психологияда қарым - қатынас формаларын зерттеген ғалым:
А. М.И. Лисина
B. Л.С.выготский
С. Д.Б.Эльконин
D. Ушинский
Е. М.Макаренко

Сәбилік шақтағы қабылдау ерекшелігін терең зерттеген:
А. Т.Бауэр
B. Р.Сперри
С. Н.Л. Фигурин
D. С.Холл
Е. З.Фрейд

Қай бала даму теориясында инстинкт, дрессура , интеллект ұғымдары жатыр:
А. Бала дамуының үш сатылы теориясы
B. Рекапитуляция концепциясы
С. Бала дамуының екі факторлы конвергенция теориясы
D. Бихевиоризм
Е. Нормативті тұрғы

Бала дамуының екі факторлы конвергенция теориясының авторы кім:
A. К.Бюлер
B. К.Коффка
C. Дж. Уотсон
D. В.Штерн
E. Э.Эриксон

2- Балалар психикасының даму заңдылықтарын зерттеу әдісітері

Ерте кездегі психологиялық "рекапитуляция концепциясы" авторы кім:
А. А.Гезелл
B. Ст. Холл
С. Дж.Утсон
D. К.Бюлер
Е. Б.Скиннер

Жаңа тәжірибеге жету , даму ұғымы үйретумен ұғыммен теңестірілетін психологиядағы бағыт:
А. бихевиоризм
B. Нормативтік тұрғы
С. рекапитуляция концепциясы
D. Дамудың үш сатылы теориясы
Е. дамудың екі факторының конвергенция теориясы

Қай даму теориясының ізбасарлары пациенттердің еркін ассоциациясын талдау әдісін қолданды:
А. Бихевиоризм
B. Психоаналитикалық теориялар
С. Рекапитуляция концепциясы
D. Әлеуметтік үйрету концепциясы
Е. Бала дамуының үш сатылы теориясы

Қоғам және "мен" қатынасы жайындағы психоаналитикалық концепциясы кім жарыққа шығарды (жеке бастық эпигенетикалық теориясы):
А. Э.Эриксон
B. З.Фрейд
С. А.Фрейд
D. М.Клейн
Е. Ст.Холл

З.Фрейдтің пікірінше бала дамуының қандай психоаналитикалық сатысында Эдип комплексі шығады:
А. Анальдық
B. Оральдық
С. Фаллостық
D. Латенттік
Е. Генитальдық

Қай зерттеуші адам мінез -құлқындағы ритуализация мәселесін көтерді :
А. Э.Эриксон
B. З.Фрейд
С. А.Валлон
D. Н.Миллер
Е. Дж,. Доллард

Балалар психологиясы аймағындағы Ж.Пиаженің бірінші үлкен жетістігі, бұл:
А. Эгоцентризмнің ашылуы
B. Дамудағы биополярлық заңы
С. Әлеуметтік үйрету теориясының дамуы
D. Санасыздықтың ашылуы
Е. Жеке бас өмір жолы концепциясының ашылу жолы

Ж.Пиаженің пікірі бойынша ақыл -ой бағытымен жабылған, бала ойлауының негізгі ерекшелігі не болып табылады:
А. Эгоцентризм
B. Трансформация
С. Белсенділік
D. Тепе- теңдік
Е. Ебдейсіздік

Ақыл -ой қызметінің жоспарлы қалыптасуы туралы концепциясының авторы кім (сыртқы әрекеттер интериоризациялары).:
А. Гальперин
B. Эльконин
С. Выготский
D. Запорожец
Е. Леонтьев

Психикалық дамудың мәдени -тарихи концепциясының авторы кім:
А. Выготский
B. Гальперин
С. Леонтьев
D. Эльконин
Е. Запорожец

"Жақын арадағы даму эонасы" терминін кім енгізді:
А. Л.С.Выготский
B. Б.Д.Эльконин
С. П.Я.Гальперин
D. З.Фрейд
Е. А.Н.Леонтьев

Баланың үлкендермен бірігіп істеуі мен өзі істей алатын дербес әрекет арасындағы айырмашылық аталады:
А. Жақын арадағы даму зонасы
B. Танымдық қасиеттер
С. Сензитивтілік
D. Өзекті даму зонасы
Е. Сенсорлық қабілеттер

Л.С.Выготскийдің айтқанын толықтыр "өзекті даму деңгейінің жетістіктері, кешегі күннің даму қорытындаларын сипаттайтын , ал ... ертеңгі күнге ақыл –ой дамуын сипаттайды:
А. Жақын арадағы даму зонасы
B. Тұқым қуалаушылық
С. Оқу
D. Сентнзивтік кезең
Е. Индивидуалдық тәжірибе

Жүргізуші іс - әрекет типі туралы Л.С.Выготский істеген идеясын кім тереңдетіп жалғастырады:
А. Леонтьев
B. Эльконин
С. Божевич
D. Запорожец
Е. Гальперин

Жеке бастың мотивациялық - қажеттілік пен операциялы техниканың сферасының кезектесуі негізінде бала дамуының мерзімдік заңын кім ашты:
А. Д.Б.Эльконин
B. А.Н.Леонтьев
С. Л.С.Выготский
D. А.В.Запорожец
Е. Гальперин

Ақыл -ой жағынан дарында балаларды зерттеген ғалым:
А. Н.С.Лейтес
B. М.В.Антропова
С. В.С.Мухина
D. Л.И.Божович
Е. Б.Г.Ананьев

Бала дүниеге (келгенде) ақ тақта тәрізді жаны таза болып келеді деп айтқан ХҮІІ ғасырдығ ағалшан философы:
А. Джон Локк
B. У. Джеймс
С. Ж.Ж. Руссо
D. Пяже
Е. К.Бюлер

Бала организмінің сандық және сапалық өзгерістері:
А. Даму
B. Оқу
С. Үйрену
D. Тәрбие
Е. Үйрету

Психиканың саналы, санадан тыс және санасыз деңгейі туралы ілмнің іргесін қалаған кім:
А. Фрейд
B. Леонтьев
С. Выготский
D. Рубинштейн
Е. Вундт

Қазақстандағы бірінші психологиялық оқулықтың авторы:
А. Аль - Фараби
B. Aбай
С. Аймауытов
D. Шоқан
Е. Жарықбаев

Көне заман ойшылдарының қайсысы түңгыш рет жан проблемасын кең түрде материалистік негізде қарастырды:
А. Аристотель
B. Платон
С. Дсмокрит
D. Сократ
Е. Пифагор

Ресейдегі алғашқы психологиялык, лабораторияның негізін салған кім:
А. Бехтерев
B. Выготский
С. Ушинский
D. Ланги
Е. Ломоносов

Д.Б.Эльконин әр бір психологиялық жасты келесі критерия негізінде қарастыруды ұсынды:
А. Барлық аталғандар
B. Жүргізуші тип іс- әрекет
С. Дамудың негізгі жаңа түрлерінің пайда болуы
D. Дағдарыстар
Е. Дамудың әлеуметтік жағдайы

Физиологиялық, анатомиялық, психикалық, әлеуметтік, рухани:
А. Даму түрлері
B. Даму формалары
С. Даму қуралдары
D. Даму формалары
Е. Даму әдістері

Бала дамуына әсер етуші факторлар (Мудрик бойынша)
А. микро-, мезо-, макро-, мега факторлар.
B. орта
С. тәрбие, орта
D. тәрбие
Е. мегофакторлар.

Индивидтің өмірге келгеннен өліміне дейінгі даму процесі:
А. онтогенез
B. филогенез
С. эволюция
D. акселерация
Е. эмансипация деп аталады

Бала психологиясындағы негізі методологиялық принцип:
А. даму және детерменизм принципі
B. индивидуалдық және
С. жүйелілік және мүмкіншілік
D. индивид
Е. дұрыс жауап жоқ

Бала психикасының дамуының белгісі (Л.С. Выготский бойынша) көрсеткіші:
А. Дамуда жаңа элементтердің
B. Қатынастарды қайта қуру, дифференциация
С. Білім көлемінің ұлғаюы
D. Стандартталған жағдайларға реакцияның өзгеруі
Е. Барлық жауап дұрыс

Бала психикасының дамуындағы орта түсінігі:
А. Адам мен әлем қарым - қатынас ортасы
B. Микроорта, макроорта, мезоорта
С. Заттық және белгі, символдық орта
D. Табиғи, мәдени, әлеуметтік орта
Е. Бала мен табиғат ортасы

Дамудың әлеуметтік жағдайы дегеніміз бұл:
А. Осы жастағы балаға тән бала және оның әлеуметтік ортасымен қарым - қатынасы
B. Баланы қоршаған адамдар
С. Осы жасқа тән әлеуметтік жаңа құрылым
D. Осы кезең және қоғамға тән әлеуметтік орта
Е. Баланың құрбыларымен ортасы

Мектеп жасына дейінгі баланың негізгі іс -әрекет түрі:
А. Ойын
B. Оқу
С. Өнер
D. Еңбек
Е. Қарым- қатынас

Психикалық дамудың басты шарты:
А. Іс- әрекет, қарым- қатынас
B. Орта
С. Өнер
D. Еңбек
Е. Тәрбие

Дамудың алғы шарты:
А. Нышан
B. Тұқым қуалаушылық
С. Адам конституциясы
D. Құрбыларымен қарым - қатынас
Е. Отбасылық қатынас

"Дамудың әлеуметтік ситуациясы" ұғымын енгізген:
А. Л.С.Выготский
B. Ж.Пиаже
С. Д.Б.Эльконин
D. Б.Г.Ананьев
Е. А.С.Макаренко

"Басты іс - әрекет " ұғымын енгізген:
А. А.Н.Леонтьев
B. Л.С. Выготский
С. Б.Г.Ананьев
D. С.Л.Рубинштейн
Е. Д.Б.Эльконин

Жеткіншектер іс - әрекетінің басты түрі:
А. Құрбыларымен қатынас
B. Оқу -кәсіби әрекет
С. Оқу әрекеті
D. Эмоциональдық қатынас
Е. Еңбек әрекеті

Фрейд бойынша дамудың басты факторы:
А. Жыныстық инстинкт
B. Іс- әрекет
С. Қарым - қатынас
D. Ассимиляция
Е. Оқу

Іс - әрекеттің құрылымы:
А. Мотив, әрекет, мақсат
B. Мақсат, нышан
С. Мазмұн, құрал,әдіс
D. Форма, әдіс, тапсырма
Е. Барлық жауап дұрыс

Бастауыш сынып оқушыларының басты іс - әрекеті:
А. Оқу әрекеті
B. Еңбек
С. Өнер
D. Қарым- қатынас
Е. Ойын

Нақты мақсатқа бағытталған қозғалыстар:
А. Әрекет
B. Мотив
С. Нышан
D. Қажеттілік
Е. Дағды

Тірі организмнің қызметі:
А. Қозғалыс
B. Әрект
С. Әдет
D. дағды
Е. Сана

Адамдардың коғамдық тарихи іс-әрекетімен жанамаланған, тек адамға ғана тән психикалық бейнелеудің ең жоғарғы сатысы:
А. сана
B. ойлау
С. қиял
D. иллюзия
Е галл юцинация

Мидың обьективті шындықты бейнелейтін касиеті:
А. психика
B. ойлау
С. сана
D. рефлексия
Е. инстинкт

Нақты қажеттілікті қанағаттандырумен байланысты іс-әрекетке итермелеуші күш:
А. мотив
B. қызығу
С. мақсатқа ұмтьлушылық
D. шешімділік
Е. қажеттілік

Тіршілік етудің нақты жағдайынан тәуелділігі мен қажеттіліктің күйіне байланысты адам белсенділігінің негізгі себебі бұл:
А. қажеттілік
B. қызығу
С. әлеуметтену
D. интуиция
Е. конформность

Психикалык, процестерге жататындар:
А. түйсіну,қабылдау,ойлау,қиял,ес
B. көңіл- күй
С. темперамент
D. мінез
Е. стресс

Жоғары психикалық функциялар- бұл:
А. Басқа психикалық фнукциялар жүйесінде саналы түрде, сезінілетін, ырықты, мазмұнды әлеуметтік жағдайда меңгерілетін психикалық процестер
B. Даму деңгейі жоғары балаларға тән
С. Дамудығ жоғары сатысындағы маймылдарға тән
D. Дамудың төменгі деңгейіндегі жануарларға тән
Е. Субъектіге тән мінез - құлық ерекшеліктері

Психикалық құбылыстардың себебін объективті тұрғыдан іздеуді қай принцип қамтамасыз етеді:
А. детерминизм
B. тарихилық
С. Даму
D. сана мен іс-әрекеттің бірлігі
Е. жүйелілік

Таным іс - әрекетінің алғашқы сатысы:
А. түйсіктер
B. қиял
С. ойлау
D. қабылдау
Е. ес

Қоғам дамуындағы прогресті іске асыратын қандай психикалық процестің көмегімен жасалынады:
А. қиял
B. ойлау
С. ес
D. түйсіктер
Е. конформдық

Қоршаған ортадағы құбылыстар мен заттар туралы тұтастай елес тууын қамтамасыз ететін психикалық процесі
А. қабылдау
B. түйсікгер
С. ойлау
D. қиял
Е. ес

3- Нәрестелік кезеңдегі танымдық процестердің ерекшеліктер

Қоршаған ортадағы құбылыстар мен заттар жайындағы мәліметтерді сактауды қамтамасыз ететін психикалық процесі:
А. қабылдау
B. түйсіктер
С. ойлау
D. қиял
Е. ес

Қоршаган ортадағы заттар мен құбылыстардың жалпы және маңызды байланыстары мен қатынастарының бейнеленуі:
А. ойлау
B. иллюзия
С. қабылдау
D. ес
Е. қиял

Ақиқаттағы дүниелердің белгілердің көмегімен жанама түрде бейнеленуі:
А. сөйлеу
B. ес
С. қабылдау
D. ойлау
Е. қиял

Бұрынғы қабылданған заттар мен құбылыстардың сақталынған төжірибесін сезімдер, ойлар мен образдар аркылы бейнелеу:
А. еске
B. ойлауға
С. қиялға
D. қабылдауға
Е. түйсіктерге тән

Болмысты жанама түрде сөз арқылы бейнелеу:
А. ойлауға
B. қиялға
С. еске
D. қабылдауға
Е. түйсіктерге тән

3аттар мен құбылыстардың жалпы және мәнді қасиеттерінің байланыс - қатынастарын бейнелеу:
А. ойлауға
B. қиялға
С. еске
D. қабылдауға
Е. түйсіктерге тән

Алынған мәліметті өзгертілген түрде өңдеу:
А. қиялға
B. ойлауға
С. еске
D. қабылдауға
Е. түйсіктерге тән

3аттар мен құбылыстарды олардың қасиеттері мен бөліктерінің жиынтығы түрінде бейнелеу:
А. қабылдауға
B. ойлауға
С. еске
D. қиялға
Е. түйсіктерге тән

Бұрын қабылданғанды өзгертіп бейнелеу:
А. қиялға
B. ойлауға
С. еске
D. қабылдауға
Е. түйсіктерге тән

Тарихи тұрғыда қалыптасқан қарым- қатынас құралы:
А. тіл
B. сөйлеу
С. ойлау
D. сана
Е. ақыл- ой

Ең жетілген, адамның ойлары мен сезімдері аркылы берілетін, тек адамға тән іс - әрекет:
А. сөйлеу
B. тіл
С. ойлау
О. сана
Е. ақыл- ой

Адамның өзіне бағытталған сөйлеу түрі :
А. эгоцентрикалық
B. сырттай
С. ауызша
D. диалогты
Е. жазбаша

Қабылдаудың өткен тәжірибеге тәуелділігі:
А. апперцепция
B. перцепция
С. антицилация
D. тұрақтылығы
Е. заттылық

Қабылдаудың тұрақтылығы және тәуелсіздгі қандай қасиетімен түсіндіріледі?
А. тұрақтылығы
B. заттылығы
С. таңдамалығы
D. құрылымы
Е. мағыналылығы

Бір объетіні екіншісінен гөрі ерекше бөліп алу қабылдаудың кандай қасиетімен байланысты:
А. таңдамалығы
B. құрылымы
C. тұтастығы
D. тұрақтылығы
Е. заттылығы

Адам санасының белгі белгілі бір объектіге бағытталуы:
А. Зейін
B. Ойлау
С. Қабылдау
D. Түйсік
Е. Қиял

Бейненің бір сәтте бірнеше объектілерді қамтуы:
А. Көлемі
B. Концентрация
С. Тұрақтылығы
D. Ауысуы
Е. Бөлінуі

Заттар мен құбылыстардың жалпы белгілері:
А. Жалпылау
B. Синтез
С. Теңестіру
D. Айналу
Е. Абстракция

Заттардың бөлшектерінен құбылыстар мен заттардың мәні туралы емес алуға мүмкіндік беретін ой операциясы:
А. Синтез
B. Анализ
С. Салыстыу
D. Классификация
Е. Абстракция

Адамның қоршаған ортадағы шындықты бұрмалап түсінуі:
А. Галлюцинация
B. Ойлау
С. Абстракция
D. Синестезия
Е. Иллюзия

Өткен өмірден болған оқиғаларды есіне түсіре алмау құбылысы:
А. Амнезия
B. Конфабуляция
С. Мнемоника
D. Агнозия
Е. Реминисценция

Шынайы объектінің сапасын жоғарлату қиялдың қай тәсілі негізінде жүзеге асырылады:
А. Гиперболизация
B. Аглютинация
С. Схематизация
D. типизация
Е. Түйсіну

Қабылдаудың өткен тәжірибеге тәуелділігі:
А. Апперцепция
B. Перцепция
С. Антиципация
D. Тұрақтылығы
Е. Заттылық

Қоршаған ортаға икемделу қасиеті:
А. Адаптация
B. Сезімталдық
С. Синестезия
D. Сенсибилизация
Е. Түстерді ажырату

Ырықты зейіннің дамуына қажет жағдайлар:
А. іс- әрекетті жүзеге асыру борышы мен міндетін сезіну
B. тітіркендіргіштердің әрекетінің басталуы мен аякталуы
С. заттардың козғалмалылығы
D. тітіркендіргіш жаңалығы, күші, қарама- карсылығы
Е. тітіркендіргіштер арасындағы қарама- карсылығы

Ырықты зейінді туғызатын және бекітетін ықпалдар:
А. тітіркендіргіштердің карама- қарсылығы
B. тітіркендіргіштердің ерекшелігі
С. ішкі есеп формасында ағымдағы іс-әрекет нәтижелерін
түсіну
D. жұмыстың өдеттегі жағдайлары
Е. қызығудың тұрақтылығы

Іс жүзіндегі міндеттерді шешуге бағытталған ойлаудың түрі:
А. практикалық
B. көрнекі - бейнелі
С. абстрактылы- логикалық
D. затты- әрекетті
Е. теориялық

Міндеттерді іске асыруда тікелей жадынан (ес) алынатын немесе қиялы арқылы қайта жасалынатын бейнелерді пайдаланатын ойлаудың түрі:
А. көрнекі - бейнелі
B. затты- әрекетті
С. абстрактылы- логикалық
D. практикалық
Е. теориялық

Міндеттерді шешу көру бейнелеріне байланысты іске асырылатын ойлаудың түрі:
А. көрнекі - бейнелі
B. затты- әрекетті
С. абстракгылы- логикалық
D. практикалық
Е. теориялық

3атгармен әрекет жасау, қимыл әрекеттермен тікелей байланысты ойлаудың түрі:
А. затты- әрекетті
B. көрнекі - бейнелі
С. абстрактылы- логикалық
D. практикалық
Е. теориялық

Сезім мүшелері арқылы алынған тәжірибеге сүйенбей міндеттерді шешуде ойша әрекет жасайтын ойлаудың түрі:
А. теориялық
B. көрнекі - бейнелі
С. абстрактылы- логикалық
D. практикалық
Е. затты- әрекетті

Шығармашылық ойлаудың дамуына не әсер етеді :
А. обьектіні жаңа тұрғыдан көре білу кабілеті
B. өз идеяларының мәнін жоғары бағалаушылық
С. аса жоғары деңгейде дамыған сыни ойлау
D. ымырашылдыкқа бейімділік
Е. өзгелерден ерекшеленбеуді қалауы

3аттар мен құбылыстардың өзара байланыс қатынастары туралы ой қалыптасатын ойлаудың логикалык формасының біреуі:
А. пікір
B. ұғым
С. ой қорытындысы
D. теңеу
Е. типтік образдар жасау

Нақты құбылыстардың объективті тұтастылығын қайта тұрғызу процесі:
А. нақтылау
B. классификация
С. дедукция
D. иңдукция
Е. синтез

Бір түйсіктің екінші түйсік тудыратын, түрлі түйсіктердің өзара байланысы:
А. сенсибилизация
B. органикалық түйсіктер
С. синестезия
D. кинестезиялық түйсіктер
Е. адптация

Түйсік, қабылдау, елестерді қамтитын сезімдік таным:
А. Сенсорлық
B. Перцепция
С. Эйдетика
D. Депривация
Е. Гемеостаз

Еріксіз зейіннің физиологиялық механихмдері:
А. А.Ухтомский бойынша: "Домината басми қабығын уақытша үстемдік ететін қозу ошағы"
B. И.П.Павлов бойынша рефлекс "Бұл не?"
С. Екінші сигналдық жүйе.
D. Бірінші сигналдық жүйе.
Е. Қоршаған орта.

Зейіннің қандай түрінде мақсат сақталынғанда күш- жігер қажет етілмейді:
А. Үйреншікті
B. Еріксіз
С. Ерікті
D. Ішкі
Е. Сыртқы

Еріксіз зейіннің негіздері :
А. субъективті факторлармен.
B. объективті факторлармен .
С. тітіркендіргіштердің жаңа болуымен .
D. сыртқы стимулдармен .
Е. объектінің қозғалысымен.

Доминанта ілімін негіздеген :
А. Ухтомский
B. Рибо
С. Павлов
D. Ланге
Е. Аристотель

3ейінді іс-әрекеттік тұрғыдан қарастырғанда қандай өлшемі маңызды:
А. нақты іс - әрекетті істеуге шоғырландыру
B. мәліметтің таңдамалылығы
С. сапаның ашықтығы мен анықтылығы
D. сыртқы реакциялар
Е. заттылық

Еріксіз есте сактаудың алдында сұқ қол тұруы керек дегенді кім айтты:
А. Выготский
B. Галъперин
С. Платон
D. Леонтьев
Е. Бернштейн

Сенсорлық ес:
А. сезім мүшелеріне келетін мәліметті аз уақыт мөлшерінде сақтау.
B. бір секунд аз уакыт әрекет етеді
С. бір ізді бейнелердің негізінде жатыр
D. рецепторлар деңгейінде әрекет етеді
Е. мәліметті сенсорлық өңдеу.

Қысқа мерзімді ес:
А. мәліметтерді оперативті сактау мен өзгеруді қамтамсыз ететін жүйеше
B. екі элементтік көлемді қамтиды.
С. телефон нөмірін ұзақ есте сақтауга мүмкіндік береді.
D. екі минутқа дейін созылады.
Е. объектілерге зейін аудару.

Ұзақ мерзімді ес -
А. түйсіктерден келген мәліметті еске сақтауы шектеусіз болады
B. көлемі шектеулі болады
С. егде адамдарда жақсырак дамыған
D. ұйымдастырудың жоғарғы деңгейі
Е. мәліметті ұғыну

Маңызды кездесуге келуді ұмытқанда, ол:
А. мотивтелген ұмытумен
B. белсенді
С. тежелумен
D. агпозиямен
Е. ремнисценциямен шартталынады

Б.Зейгарниктің көрсетуінше, біз кез-келген жұмысты жақсы есімізде сақтаймыз, егер де :
А. аяқталмай қалса
B. ол аяғына жеткізілсе
С. саналы түрде тоқтатылса
D. марапаттауға әкелсе
E. қызықты болса

Ес:
А. ол есте тұту, сақтау және еске түсіру,ойлар,сезімдер, оқиғаларды бұрын бастан кешірген.
B. қайсыбір функционалды тежелуді туырады.
C. міндетті шешуді әркашанда жеңілдетеді.
D. ойлау процссінде әрқашан кажетті рол атқарады.
E. жеке тұлғаның өмірлік әрекетінде маңызды.

Естің ассоциативті теориясының негізін қалаған:
А. Гегель
B. Спиноза
С. Аристотель
D. Локк
Е. Платон

Бұрын алынған акпараттың естен шығып кетуі:
А. ұмыту
B. есте сақтау
С. еске түсіру
D. реминисцепция
E. амнезия

4- Жас кезеңдерге бөлу

Тиімді түрде есте сақтау тәсілдерінің жүйесі қалай аталады:
А. мнемоника
B. еске түсіру
C. қайталау
D. тану
E. ойын

Естің нақтылығы дегеніміз не:
А. ақпаратты мүдіртпей сол қалпында жаңғырту қабілет
B. ақпаратты дұрыс жеткізу
С. ойды (цитиорвание ) оқу
D. ақпаратты қайта жаңғырту
Е. ақпараттың мәтінін жеткізу

Естің даярлығы жұмылдырылған:
А. қажет кезде тиісті ақпаратты тез арада еске түсіру
B. ес қорларын пайдалана алу іскерлігі
С. белсенді болу
D. ақпаратты есте сақтаудың сенімділігі
Е. ақпараттың мәнін түсіну

Мәселені шешу кезінде ой міндеттерін шешудің даярлық сатысы:
А. сұрақты іріктеп алу, құрау жөне міндет шарттарын таңдау
B. бірнеше күнді қамту мүмкін
С. мәселені тиісті барлық ақпаратты жиннақтауға мүмкіндік береді
D. шешу процесінің бірінші сатысы
Е. 6іреуін таңдау

Бүтінді ойда бөлшекке бөлу бұл:
А. талдау
B. салыстыру
С. синтез
D. жалпылау
E. абстракция

Бір белгіні ойша іріктеу және басқалардан айыру - бұл:
А. абстракция
B. конкретті
С. жіктеу
D. салыстыру
Е. жүйелеу

Сөйлеу:
А. қарым - қатынас процесінде тілді қолдану
B. сигнал беру қабілеті
С. бірнеше сигнал
D. әлеуметті
Е. мәнерлі құралдар

Екі немесе көп кісінің сөйлеуі
А. диалог
B. монолог
С. қарым - қатынас
D. коммунактивті
Е. мәліметпен алмасу

Қиял болмысты бейнелеудің ерекше формасы ретінде:
А. болашақтың алдын - ала көре білуге көмектеседі
B. ойша тікелей қабылданатыннын шегінен шығуды іске асырады
C. бұрынғы болғанды жаңартады
D. әлемді бейнелейді
E. мәліметті еске сақтауға көмектеседі

Шығармашылық қиялдың қай кезеңі неғүрлым маңызды :
А. идеяны ойша пісіру .
B. шығармашылық идеалдың туындауы .
C. іске асыру .
D. бейнелерді талдау .
E. нәтижелерді жалпылау.

Келтірілген анықтамалардан қиялды сипаттайтынын тандап алындар:
А. бұрын қабылданғанның өзгертілген бейнесі
B. заттар мен құбылыстардың сезім мүшелеріне тікелей әсер етуін бейнелеу
С. адамның өткен тәжірибесін ой бейне, бұрын қабылданған сезімдер
D. заттар мен құбылыстарды олардың қасиеттері мен бөліктері
Е. пәнаралық байланыстарды бейнелеу

Болашақта саналы түрде қалауға байланысты шығармашылық қиялдың түрі қалай аталады:
А. арман
B. елестер
С. фантазия
D. ұйқы
Е. сағым

Болашақтағы ниетін ұғынумен байланысты қиялдың түрі қалай аталады:
А. гиперболизация
B. агглюцинация
С. типизация
D. схематизация
Е. түйілу

Әсершілдік пен тез ренжігіштікпен сипатталатын темперамент типі :
А. сангвиник
B. холерик
С. меланхолик
D. флегматик
Е. флегмахолик

Жауап беру реакциясы баяу жүретін темперамент типі :
А. меланхолик
B. холерик
С. сангвиник
D. флегматик
Е. флегмахолик

Өзгерген қоршаған орта жағдайына тез бейімделу мен сипатталатын темперамент типі:
А. сангвиник
B. холерик
С. меланхолик
D. флегматик
Е. флегмахолик

Басқа адамдармен байланысқа жеңіл енетін адам қалай аталады:
А. экстраверт
B. интроверт
С. гетероверт
D. гиповерт
Е. нормостеник

Айналасындағы адамдармен қарым - қатынас процесіне түсуде қиналатын адам қалай аталады:
А. интроверт
B. экстраверт
С. гетероверт
D. гиповерт
Е. нормостеник

Жүйке жүйесінің әлсіздігінен (Павлов теориясы бойынша), эмоциялық тұрақсыздықта, сенімсіздікте, терең күйзелістерде, тіпті үсақ-түйектерде көрінетін темперамент типі:
А. меланхолик
B. сангвиник
С. флегматик
D. холерик
Е) инерттілік

Қоршаған ортаның өзгерістеріне жеңіл бейімделуі қасиетімен сипатталатын темперамент типі:
А. сангвиник
B. меланхолик
С. флегматик
D. холерик
Е. инерттілік

Жүйке процестерінің жылдамдықтары баяу жүретін, бет-әлпет қимылының әлсіздігі байқалатын индивид темпераменті:
А. флегматик
B. меланхолик
С. сангвиник
D. холерик
Е. инерттілік

Шыдамсыздық, шапшандық, тез қозғалу және қоршаған ортамен қарым-қатынасының байланысы болжамсыздық қабілеттері қандай темпераментке жатады:
А. холерик
B. меланхолик
С. флегматик
D. сангвиник
Е. инерттілік

Шартты рефлекстердің калыптасуында қозу мен тез тежелудің жеңілділігімен сипатталатын жүйке жүйесінің типі:
А. динамикалық
B. тежелуші
С. инерттілік
D. меланхолик
Е. лабильділік

Индивидтің өзімен іс-әрекетімен айналасындағылар мен өзара атынастарыньщ эмоционалды келбетіне жүйке реакцияларының қарқындылығында, жылдамдылығында, күшінде көрінетін психиканың динамикалық ерекшеліктерінің арақатынасы:
А. меланхолик
B. тежелуші
С. динамикалық
D. инерттілік
Е. лабильділік

Жүйке орталыктарындағы импульстердің өтуінің тежелуіне немесе баяулауына әкелетін, қозуға қарама-қарсыт физиологиялық процесс:
А. тежелуші
B. инерттілік
С. динамикалық
В. меланхолик
Е) лабильділік

Жеке тұлғаның іс-әрекетімен айналасындағылар мен қарым-қатынасында орын алатын тұрақты даралық, ерскшеліктерінің жиынтығы:
А. мінез
B. темперамент
С. қабілеттср
D. этнос
Е. экстраверттілік

Басыңқы эмоциялық жағдай қимыл - қозғалыстың тежелуімен және қоршаған ортаға қызығушылығының төмендеуімен сипатталатын басыңқы эмоционалды күй:
А. депрессия
B. стресс
С. апатия
D. амбиваленттілік
Е. кызганыш

Жүйке жүйенің қоршаған ортадағы өзгерістсрге тез ыңғайлану қабілетінде көрінетін типі:
А. динамикалық
B. тежелу
С. инертгілік
D. қозғалмалылық
Е. лабильды

Танымға деген ұмтылыста көрінетін ақыл-ой сезімі -
А. білуге кұмарлық
B. қызығушылық
С. табандылық
D. жан-тәнімен берілу
Е. импульсивтілік

Бір нәрсені білуге санадан тыс ұмтылу:
А. қызығушылық
B. білуге құмарлық
С. табандылық
D. жан-тәнімен берілу
Е. импульсивтілік

Белгілі іс- әрекетгің табысты орындалуын қамтамасыз ететін адамның тума сапасы:
А. дарындылық
B. қабілеттер
С. талант
D. нышан
Е. данышпандық

Іс- әрекеттің табысты орындалуын жасау жөне оны жеңіл меңгерілуіне шешімділігіне себепші болатын жеке түлғаның даралық психологиялық ерекшелігі:
А. талпынушылық
B. дарындылық
С. талант
D. нышан
Е. данышпандық

Шығармашылықты және іс - әрекеттің жоғары деңгейдегі өнімділігін қамтамасыз ететін қабілеттердің жоғарғы деңгейде дамуы:
А. талант
B. дарындылық
С. талпынушылық
D. нышан
Е. данышпандық

Қабілеттердің жоғарғы және кайталанбас деңгейдегі дамуы:
А. данышпандық
B. дарындылық
С. талант
D. нышан
Е. талпынушылық

Адамның жаңаны іздестіруге итермелейтін оның ақыл-ой іс-әрекетімен айланысты сезімдері.
А. интеллектуалды сезім
B. адамгершілік сезім
С. тәжірибелік сезім
D. эстетикалык, сезім
Е. эмоция

Өте қуатты және қысқа мерзімде көрініс беретін эмоциялық жағдай:
А. аффект
B. апатия
С. амбивалентгі
D. депрессия қобалжу
Е. стресс уайым

Қарама-карсы эмоциялар мен сезімдердің бір уакытга көрініс беруі (мысалы: күлкі мен жас; махаббат пен жек көру сезімі):
А. қарама-қарсы сезімдік
B. енжарлық
С. депрессия
В. стресс
Е. антипатия

Адамның іс-әрекетін сипаттайтын және оның барлық кылықтарынан көрініс табатын тұрақты эмоционалды калпы:
А. көңіл-күйі
B. ұят
С. қысылуы
D. ұялшақтық
Е. тұйықтық

Субьект үшін маңызды жағдайлардың күрт өзгеруімен байланысты күшті және қысқа мерзімді және сананың тарылуымен жүретін күй:
А. аффект
B. стресс
С. құмарлық
D. қызғаныш
Е. қорқыныш

Адамнан жүйке психикалык, күштерінің шоғырлануын және қысымын талап ететін экстремалды жағдайда пайда болатын эмоционалдық күй:
А. стресс.
B. құмарлық.
С. аффект.
D. қызғаныш.
Е. қорқыныш.

Басқаның қайғысы мен қуанышына ортақтаса білу:
А. альтруизм
B. симпатия
С. эмпатия
D. аттракция
Е. аффилиация

Сәтсіздік жағдайларында, үміттің үзілуі, тығырықтан шығуға жол аппаушылықпен ілесе жүретін эмоциялық күй:
А. апатия
B. депрессия
С. фрустрация
D. конформдьщ (келісушілік)
Е. аффекг

Адам белсенділігін төмендетіп, әлсірететін сезімдер:
А. стресс
B. астеникалық
С. стеникалық
D. апатия
Е. депрессия

Адамның жан дүниесінің бұзылуы, күш жігері мен белсенділігінің төмендеуіне байланысты күйзелуінің жағдайлары:
А. депрессия
B. астеникалық
С. стресс
D. апатия
Е. стеникалық

Экстермалды жағдайларда, адамның күш жігері мен эмоцияларын жүмылдыруды қажет ететін жағдайлары :
А. стресс
B. астеникалық
С. стрникалық
D. апатия
Е. депрессия

Алға қойылған мақсатқа жетудегі қиыңдықтарды жеңуде көрінетін психикалық ерекшеліктері:
А. шешімділік
B. ерік
С. өзін-өзі тәрбиелеу
D. өзін -өзі игере білу
Е. қорқу

Мінезді не аныктайды:
А. ұқыптылық
B. әсершілдік
С. іске тез кірісушілік
D. қатынасқа бейімділіктің жоғары деңгейі
Е. қимыл- қозғалыстың жақсы үйлесімі

Темпераментті не сипаттайды:
А. іске тез кірісушілік
B. ұкыптылық
С. парыздық сезімі
D.әдептілік
Е. еңбек сүйгіштік

Өз іс- әрекетін нақты ұйымдастыра білу және алға қойған максатқа ешкімнің көмегінсіз жете білу қабілеттілігінен көрінетін жеке тұлғаның мінез- құлкының белгісі:
А. дербестілік
B. сезімге берілгіштік
С. импульсивтілік
D. жауапкершілік
Е. өзіне сенімділік

Өзіне деген сыни ойлаудың төмендігі мен өз қабілеттері мен мүмкіндіктерін шамадан тыс артық бағалаумен байланысты мінездің көрінісі:
А. өзіне сенімділік
B. импульсивтілік
С. шешімшілдік
D. дербестілік
Е сезімге берілгіштік.

5- Ерте сәбилік кезең

Қоршаған ортадағылармен қарым-қатынастың бетімен жіберушілігі және немқұрайдылық:
А. либералды
B. авторитарлық
С. демократиялық
D. конформдық
Е теократия

Жеке тұлға дегеніміз:
А. қоғамдық даму жемісі, қоғамда өзіндік орны бар, әлеуметтік рөлді орындаушы нақты саналы индивид
B. саналы индивид
С. белсенді іс-әрекет иесі
D. психологиялық сипаттамалар жүйесі
Е. жасампаз

Жеке тұлғадағы биологиялықтың негізін қалаушы кім:
А. Декарт
B. Платон
С. Аристотель
D. Дсмокрит
Е. Олпорт

Жеке тұлғаның психодинамикалық теориясын құрған:
А. Фрейд
B. Юнг
С. Фромм
D. Лазурский
E. Леонтьев

З.Фрейд бойынша жеке тұлға құрылымында үстемдік:
А. санадан тыс (ол).
B. саналы эго (мен).
C. сана алды.
D. жоғарғы эго (жоғарғы Мен).
E. ұжымдық санадан тыс.

З.Фрейд бойынша жеке тұлға дамуының қайнар көзі :
А. либидо (ынтазарлық) .
B. әлеументті нормалар .
С. әлеуметтік құндылықтар.
D. дағдылар .
E интеллект.

Маслоу бойынша адам үшін ең маңызды қажеттіліктер:
А. өзіндік өзектелу
B. биологиялық
С. танымдық
D. әлеуметтік
Е. табиғи

Қандай теория өкілдері жеке тұлғаны үйрету өнімі деп санайды:
А. бихевиористік
B. когнитивті .
С. гуманистік .
D. психодинамикалық.
Е. іс - әрекеттік.

Қандай теорияда жеке тұлға дамуының қайнар көзі іс - әрекет деп саналады:
А. іс - әрекеттік
B. бихевиористік
С. когнитивті
В. гуманистік
Е. психодинамикалық

Жеке тұлғаның бағытылығы:
А. жеке тұлғаның тұрақты, жоғары бағалаулары мен
мотивтерінің жүйесі
B. мотивтері
С. қызығулары
D. мақсаттары
Е. қажеттіліктері

Мінез дегеніміз:
А. жеке тұлғаның қасиеттерінің жеке даралық ерекше жиынтығы
B. жеке тұлғаның тұтас емес құрылымы
С. жеке - даралық пен типтіліктің бірлігі
D. жүйке жүйесінің типі
Е. шартты байланыстар жүйесі

Қай анықама мінез ұымын дұрысырақ ашады:
А. мінез бітістері әлеуметтік типтілі және жеке - даралык, ерекше.
B. мінез бітістері тек сәйкесті немесе типтік жағдайларда көрінеді.
С. мінез бітістері кез келген жағдайлар мен шарттарда көрініс береді
D. мінез - қоғамдық қатынастардың бейнеленуі.
Е. мінез - жеке тұлғаның қасиеттердің кайталанбас жиынтығы.

Мінез бітістерінің классификациясын кім ұсынған:
А. Ананьев
B. Юнг
С. Павлов
D. Кұнанбаев
Е. Петровский

Мінездің қалыптасуы басталады:
А. балалық шақпен микро әлеммен өзара әсерлесуден
B. қарым - қатынастан
C. ерекетті бағалаудан
D. ересектердің талаптарынан
Е өзін-өзі тәрбиелеуден

Қабілеттер дегеніміз не:
А. жемісті іс-әрекетті қамтамасыз ететін жеке тұлғаның жеке-даралық психологиялыық ерекшеліктері.
B. нышандар
С. талант
D. білім, іскерлік, дағды
Е. дарындылық

Қабілеттердің табиғаты мен дамуы деген қөзқарастардың ішінен дұрысын таңда:
А. қабілеттер адамның қызығулары, бейімділіктері мен қажеттіліктерін қанағаттандыратын арнаулы іс-әрекетте дамиды және қалыптасады.
B. барлық адамдар туғанда бірдей және әрқайсысында да талантты дамытуға болады.
С. қабілетті және дарынды болып туады.
D. адамның рухани дамуының ерекше ішкі стихиялы тұрғыда болады.
Е. қабілеттер тұқым қуалайды.

Интеллектілік қабілеттерді өлшеуді ең алғаш қолға алган ғалым:
А. Кеттел.
B. Бине.
С. Климов.
D. Айзенк.
Е. Спирмен.

Векслер тесттері кабілеттердің қай түрін өлшейді:
А. интеллект шкаласы.
B. арнаулы.
С. коммуникативті.
D. педагогикалық.
Е. жеке.

Бала психологиясы салыстырмалы психологияның тармағы ретінде пайда болды:
А. ХІХ ғасыр аяғы.
B. ХХ ғасыр аяғы.
С. ХҮІІІ ғ аяғы.
D. ХҮІІ ғ аяғы.
Е. ХҮІ ғасыр.

"Бала жаны" кітабының авторы:
А. В. Прейер.
B. К. Бюлер.
С. К. Левин.
D. И.М.Сеченов.
Е. К.Кофка

Дамудың үш деңгейлі (инстинкт, дрессура, интеллект) теориясының авторы:
А. К.Бюлер.
B. И.П.Павлов.
С. В.Келлер.
D. Э.Горндайк.
Е. Б.Скиннер.

З.Фрейд бойынша 0-1 жас аралығы жатады:
А. Оральдық кезең.
B. Аналдық кезең.
С. Летенттік кезең.
D. Барлық жауап дұрыс.
Е. Дұрыс жауап жоқ.

З.Фрейд бойынша 1-3 жас аралығы:
А. Анальдық кезең.
B. Оральдық кезең.
С. Фаллистік кезең.
D. Латенттік кезең.
Е. Гениталдық кезең.

З.Фрейд бойынша 3-5 жас аралығы:
А. Фаллистік кезең
B. Анальдық кезең.
С. Оральдық кезең.
D. Латенттік кезең
Е. Генитальдық кезең.

З.Фрейд бойынша 5-12 жас аралығы:
А. Латенттік кезең
B. Анальдық кезең.
С. Фаллистік кезең
D. Оральдық кезең.
Е. Генитальдық кезең.

З. Фрейд бойынша 12-18 жас аралығы:
А. Генитальдық кезең
B. Анальдық кезең.
С. Фаллистік кезең
D. Латенттік кезең
Е. Оральдық кезең.

Нәресте үшін жетекші іс - әрекет:
А. Үлкендермен эмоциялық қарым- қатынас.
B. Заттық іс - әрекет
С. Ойын
D. Еңбек
Е. Оқу

Сәбилік шақтағы бала үшін жеткілікті іс - әрекет:
А. Заттық іс - әрекет
B. Үлкендермен қарым - қатынас
С. Ойын
D. Еңбек
Е. Оқу

Психикалық дамудың қорғаушы күштері:
А. Қайшылықтар.
B. Жас шағының шегі.
С. Сын кезеңдердің пайда болуы.
D. Психикалық сапа.
Е. Психикалық белгілер.

Баланың шапшаң даму құбылысын:
А. Акцелерация
B. Даралық
С. Данышпандылық
D. Анимизм
Е. Ретардант

Қорғаныш рефлексі, бағдарлау рефлекстері:
А. Жаңа туған балады.
B. Мектепке дейінгі балады.
С. Сәбилік шақта.
D. Жеті жаста.
Е. Үш жаста.

Жадырау комплексі дегеніміз:
А. Баланың өзіне қарап еңкейген адамға көз тоқтатуы, оған жымиып күлімсіреуі, қол -аяқтарын қозғап, дыбыс шығаруы.
B. Баланың қырсықтанып ойнағысы келмеуі.
С. Үлкендерді тыңдап қарауы.
D. Баланың үлкен адамға үйреніп кетуі.
Е. Қарым - қатынас жасау мазмұны.

Жадырау комплексі тән:
А. Нәрестелік кезеңге.
B. Мектепке дейінгілік кезеңге.
С. Жас өспірімдік кезеңге.
D. Жеткіншек кезеңге.
Е. Жаңа туған балаға.

Бірдеңеге жармасу басталды:
А. Үш- төрт айда.
B. 10 айда.
С. 6 айда.
D. 12 айда.
Е. 8 айда.

Түрлі қимылдар жасауды одан әрі дамыту дегеніміз:
А. Нәрестенің екі затпен әрекет жасауы.
B. Нәрестенің бір затпен әрекет жасауы.
С. Назарын затқа бағыттау.
D. Нәтижесін байқау.
Е. Бағдарлануды дамыту.

Балада өзін қоршаған дүниені және ондағы заттарды зерттеп білуге деген ерекше болжау, барлау қимылдары пайда болады:
А. Туғаннан кейін екінші жарты жылдықта.
B. Туғаннан кейін бірінші жарты жылдықта.
С. Нәрестелік шақты.
D. жаңа туған кезеңде.
Е. Мектепке дейінгі кезеңде.

Көздің инициативті қимылы дегеніміз:
А. Назарын ешқандай сыртқы себептің әсерінсіз- ақ бір нәрседен екінші нәрсеге аударуы.
B. Түйсік табалдырығы.
С. Алаң болушылық
D. Зейіннің көлемі.
Е. Уақытты қабылдау.

Тік жүруге үйрену, заттық іс- әрекетті дамыту және сөйлеуді үйрену тән:
А. Ерте балалық шақ кезеңіне.
B. Нәрестелік кезеңге.
С. Жаңа туған балаға.
D. мектепке дейінгі балағы.
Е. 3-4 айлық балаға.

Баланың заттық қоғам біткен , сол сәттегі қажеттілікке қарай өзгермейтін тұрақты қасиетін үйрене бастауы тән:
А. Ерте балалық шақ кезеңіне.
B. 3-4 айлық балаға.
С. Мектепке дейінгі балаға.
D. жаңа туған балаға.
Е. Нәрестелік кезеңге.

Заттың атын өзгерту, өз іс - әрекетін үлкендердің іс - әрекетімен теңестіру, өзін басқа біреудің есімімен атау, іс - әрекетін соған ұқсату:
А. Рольдік ойын.
B. Ұлттық ойын.
С. Дидактикалық ойын.
D. танымдық ойын.
Е. Спорт ойындары.

Бір жарым жастағы баланың сөздік қоры:
А. 30-40 сөзден 100 сөзге дейін.
В. 10-40 сөзге дейін.
С. 100- сөзден 150 сөзге дейін.
D. 150-200 сөзге дейін.
Е. 200-250 сөзге дейін.

"Автономиялық сөйлеу" тән:
А. Бір жарым жастағы балаға.
B. 4 жастағы балаға.
С. 3 жастағы.
D. 6- жастағы.
Е. 6 айлық балаға.

Екі жастың аяғындағы баланың сөздік қоры:
А. 300 сөз.
B. 1000 сөз.
С. 500 сөз.
D. 2000 сөз.
Е. 1500 сөз.

Үш жастың соңында баланың сөздік қоры:
А. 1500 сөз.
B. 1000 сөз.
С. 500 сөз.
D. 2000 сөз.
Е. 300 сөз.

Ана тілінің грамматикалық құрылымының игеріле бастауы:
А. Сәбилік кезең.
B. Нәрестелік кезең.
С. Жаңа туған кезең.
D. Мектепке дейінгі кезең.
Е. Кіші мектептік кезең.

Туғаннан кейін балада қалыптасатын рефлекстер:
А. шартты
B. шартсыз
С. жандану комплексі
D. тұқым қуалаушылық
Е. дағды.

Қабылданған заттарды сөзбен байланыстыру.:
А. 1 жаста
B. 2 жаста
С. 3-3,5 айда
D. 9 айда
Е. 6-6,5 айда.

" ЭГО центрикалық сөйлеу"- деп кім атады?
А. Ж:Пиаже
B. Ж.Ж.Руссо
С. Л.Н.Толстой
D. С.Л.Рубинштейн
Е. Д.Б.Эльконин

Бала сабырлы, асып-сапайды, сезімдері сырт әлпетінен көрінбейді, саспай сөйлейді:
А. флегматик
B. сангвинник
С. холерик
D. меланхолик
Е. мінез

Сәби өміріндегі алғашқы дағдарыс:
А. туа сала
B. 1 жаста
С. 3 жаста
D. 2 жаста
Е. 6 жаста.

6- Сәбилік кезеңнің соңында жаңадан пайда болатын әрекеттер

Баланың механикалық есте сақтауы:
А. мектепке дейінгі кезеңдер
B. бастауыш мектеп кезеңде
С. сәбилік кезеңде
D. жеткіншектік кезеңде
Е. нәрестелік кезеңде.

Мектеп жасына дейінгі кезеңде бала қиялын дамытып, оның ойлау, ерік т.б. қасиеттерін дамытушы бастапқы іс-әрекет түрі:
А. ойын
B. әдет
С. оқу
D. дағды
Е. еңбек

Мектепке дейінгі жастағы бала үшін іс-әрекеттің жетекші түрі:
А. ойын
B. оқу
С. дағды
D. еңбек
Е. әдет

Заттық -әрекетік ойлау түрін пайдаланатын жас кезеңі:
А. 3 жасқа дейін
B. 5 жасқа дейін
С. 7 жасқа дейін
D. кәрілікте
Е. 13 жасқа дейін

Көрнекі- бейнелі ойлануды қолданушы жас кезеңі:
А. 4-7 жастағылар
B. ересек жас
С. 13-15 жас аралығы
D. 8-10 жас аралығы
Е. 3 жасқа дейін

"Неге олай?", "неге бұлай?" сұрақтарымен белсенділік танытушы жас кезкңі
А. -4 жас аралығы
B. 5 жастағы
С. 7 жастағы
D. 1-3 жас аралығы3
Е. 6 жастағы

Балалық шақта өрбитін ерік қасиеттерін қалыптастырушы негізгі әлеуметтік фактор-
А. отбасы
B. қоршаған орта
С. нәсілдік
D. мектеп
Е. қоғамдық мекемелер.

Бала әрекетінің бастау негізі
А. еліктеу
B. саналылық
С. әдеттену
D. ақыл талдауы
Е. дағдылану.

Әр баланы өз қылығын басқалардың талғамына көндіріп, икемділікке баулушы әлеуметтік бірлік-
А. балалар ұжымы
B. тәрбиеші
С. жеке басы
D. кездейсоқ ықпал
Е. отбасы

Психикалық дамуда жас кезеңдер қалай аталады?
А. барлық жауап дұрыс
B. 1-3 сәбилік
С. 3-6 дейін мектепке дейінгі кезең
D.туғаннан 1 жасқа дейін- нәрестелік
Е. барлық жауап қате.

Баланың көрнекі бейнелік ойлауы:
А. мектепке дейінгі кезең
B. жеткіншектік кезең
С. бастауыш мектеп кезең
D. сәбилік кезең
Е. нәрестелік кезең.

Сәбиге бір зат оған аса қажетті болғандықтан емес, оған аса қажет емес болғандықтан қасарысу:
А. қиқарлық
B. қасарысу
С. қырсықтану
D. өшпенділік
Е. табиғи қасиет.

Баланың сыртқы бағдарлау іс - әрекеттерінің көмегімен орындалатын ойлауы қалай аталады:
А. Көрнекі - әрекеттік
B. Көрнекі - бейнелі
С. Әрекетті
D. бағдарлау
Е. бейнелі

Эриксон бойынша инициативтілік пен өзін - өзі кінәлі сезіну арасындағы қақтығыс туындайтын кеезң:
А. 4-5 жас
B. 12-18 жас
С. 1-3 жас
D. Туғаннан бір жасқа дейінгі шақ
Е. 6-11 жас

Ж. Пиаженің айтуынша оперативке дейінгі кезең:
А. 2-7 жасқа дейін.
B. 7-11 жас.
С. 11-12 жас.
D. 12-18 жас.
Е. Туғаннан екі жасқа дейін.

Ж.Пиаже бойынша 1,5 - 2 - ден 4 жасқа дейінгі период (кезең:)
А. Символикалық және ұғымға дейінгі ойлау кезеңі
B. Көрнекілі ойлау этапы
С. Сөйлеу этапы
D. Нақты операциялар стадиясы
Е. Барлығы

Кімнің айтуынша Ж.Пиаже концепциясы бала санасының бастапқы айтуымен туындаған:
А. Д.Б. Эльконин
B. А.А. Венгер
С. Л.Ф.Обухова
D. Л.С.Выготский
Е. Б.Я.Гальперин

Сөйлеудің дамуындағы ең сензитивті кезең:
А. Мектепке дейінгі
B. Төменгі сынып оқушысы
С. Жеткіншектік кезең
D. Жас өспірімдік кезең
Е. Қаттық кезең

Э.Эрисон теориясы бойынша жеке тұлғаның даму кезеңдерінің аталуы:
А. Эпигенетикалық
B. Психосексуалдық
С. Интеллектуалдық
D. Психоәлеуметтік
Е. психикалық

3-4 жастағы баланың жазу ерекшелігі қандай:
А. Өзі қалай айтса, солай жазады.
B. Тәрбиеші қалай айтса, солай жазады.
С. Жазуды әлі білмейді.
D. Дұрыс жауап жоқ.
Е. Тек жеке әріптерді жазады.

Эгоцентрикалық сөйлеу:
А. Баланың іштей сөйлеуі
B. Баланың досына бағатталған сөзі
С. Баланың сыбырлап сөйлеуі
D. Баланың сөйлеуінің бұзылуы
Е. Диалогтық сөйлеу

Төмендегілердің ішіндігі қайсы балада соңынан дамиды:
А. Күрделі эмоциялар
B. Еріксіз зейін
С. Қарапайым этикалық сезімдер
D. Сору рефлексі
Е. Шығармашылық қиял

Қиялдың алғашқы көріністері неше жастағы балаларда байқалады ?
А. 3 жасар
B. 4 жасар
C. 5 жасар
D. 6 жасар
Е. 7 жасар

Мектеп жасына дейінгі баланың қиялын дамытуда ерекше орын алатын не болып табылады?
А. Бәрі дұрыс емес
B. Оқу
C. Жазу
D. Ойын
Е. Сөйлеу

Сыртқы әрекеттің ішкі жоспарға өту процесі аталады:
А. Интериоризация
B. Иерархия
C. Сенсибилизация
D. Экстериоризация
Е. Конформдық

Ойын еңбектің інісі:
А. Плеханов В.Г.
B. Выготский Л.С.
C. Аймаутов Ж.
D. Алтынсарин Ы.
Е. Бюлер К.

Жаңа басқаратын іс-әрекеттің пайда болуына негіз болатын:
А. Жаңа қажеттіліктер
B. Оқыту және тәрбие.
C. Сыртқы бағдарлау әрекеті.
D. Ішкі бағдарлау советі.
Е. Еліктеу.

Нәрестенің өмірі түгелдей тәуелді:
А. Үлкендерге.
B. Ата-анасына.
C. Ағаларына.
D. Апайларына.
Е. Көршілеріне.

Неше айда бала үлкендердің сөзін, қимылын бақылайды?
А. 7-10айда.
B. 8-11 айда.
C. 7-12 айда.
D. 7-9 айда.
Е. 12 айда.

Нәрестелік шақтың соңында балаларда үлкендердің қимылдарын қайталау арқылы не пайда болады ?
А. Еліктеушілік.
B. Психикалық процестер.
C. Қарым-қатынас пайда болады.
D. Сөйлеудің алғышарттары.
Е. Қызығушылық.

Бала туғаннан соң неше айда дыбыс шығарады:
А. 6 айда.
B. 4 айда.
C. 5 айда.
D.3 айдан соң
Е. 7 айда.

Баланың үлкендермен қарым-қатынасын ұлғайтудың маңызды құралы не ?
А. Сөйлеу.
В. Ойлау.
C. Бесік жырын айту.
D. Іс-әрекеттер.
Е. Әр түрлі формалар.

Баланың өздігінен бір жерден екінші жерге қозғалуының алғашқы түрі не ?
А. Еңбектеу.
B. Өздігінен жүру.
C. Жармасу.
D. Сөйлеу.
Е. Дұрыс жауап жоқ.

Өмірінің алғашқы жеті жыл ішінде бала жүйелі түрде іс-әрекеттің қандай түрлерін игереді ?
А. Қарым-қатынас, заттық іс-әрекет, ойын.
B. Ойын, еңбек, дағды.
C. Қарым-қатынас, ойын, еңбек.
D. Қарым-қатынас, ойын, іскерлік.
Е. Заттық іс-әрекет, дағды, іскерлік.

Мектепке дейінгі балалық шақ кезеңін атаңыз:
А. 3-7 жасқа дейін.
B. 4-8 жас.
C. 5-7 жас.
D. 1-3 жас.
Е. 0-1 жас.

Нәрестелік шақ:
А. Туғаннан бір жасқа дейін.
B. Туғаннан үш жасқа дейін.
C. бір жастан үш жасқа дейін.
D. Туғаннан 40 күн.
Е. Екі, төрт ай аралығы.

Өмірінің алғашқы жеті жыл ішінде бала жүйелі түрде іс-әрекеттің қандай түрлерін игереді.
А. Қарым-қатынас, заттық іс-әрекет,ойын.
B. Ойын, еңбек, дағды.
C. Қарым-қатынас, ойын, еңбек.
D. Сөздік қоры.
E. Тік жүруді.

Мектепке дейінгі балалық шақ кезеңін атаныз.
А. 3-7жасқа дейін
B. 4-8жас.
С. 5-7 жас.
D. 1-3жас.
Е. 0-1жас.

Нәрестелік шақ.
А. Туғаннан бір жасқа дейін
B. Туғаннан үш жасқа дейін
C. Бір жастан үш жасқа дейін.
D. Екі- төрт айлықа дейін.
E. 5 жасқа дейін.

Психикалық дамудың қозғаушы күші болып табылады.
A. Іс-әрекеттің жаңа түрін игеруге бастайтын қайшылықтар.
B. Жаңа қажеттіліктер пайда болуы.
C. Қызығушылыққа итермелеу.
D. Барлық жауап дұрыс.
E. Мақсаттылық.

Рефлекторлық бас қимыл, қозғалыстарына тән:
А. 1-ай
B. 0,5- ай
С. 2-ай
D. 3-ай
Е. 4-ай

Заттарға ұмтылу әрекеті.
А. 3-4ай.
B. 6-7ай
С. 10-11ай
D. 1-2ай.
Е. 8-9ай.

Қозғалмай тұрған заттарды ұстауы.
А. 4-5ай.
B. 0-1ай.
С. 1-2ай.
D. 7-8ай
Е. 11-12ай.

Өз бетімен отыруы.
А. 6-ай
B. 4-ай
C. 8-ай.
D. 10-ай
Е. 12-ай

Орындықты ұстап отыруы.
А. 6-ай
B. 4-ай
С. 9-ай
D. 10-ай
Е. 12-ай

Тіреумен тұруы,ішімен еңбектеуі.
А. 9-ай
B. 4-ай
С. 10-ай.
D. 12-ай.
Е. 1,5жас.

Жаңа туған балада біраздан кейін (шартты рефлекстер қалыптаса) отыру, еңбектеу, аяқты қаз-қаз басу, жүру, сөйлеу т.б. Бұл рефлекстің қай түріне жатады.
А. Шартсыз рефлекс.
B. Шартты рефлекс
C. Рефлекс доғасы.
D. Динамикалық стереотип.
E. Тітіркену

Біреудің көмегімен жүруі.
А. 11-12ай
B. 8-9ай.
С. 1,5жас
D. 4-6ай
Е. 3-4ай

Өз бетімен жүруі
А. 1,1жас.
B. 8-9ай
С. 1,5жас
D. 6-ай
E. 2-жас

Қарапайым түстерді ажырата алу.
А. 3-айынан
B. Туғаннан
С. 6-7ай
D. 9-10ай.
Е. 1-1,5жас



Ұқсас жұмыстар

Компьютер ойындарының жасөспірімдердің психологиясына әсері
Қашықтықтан оқыту жағдайында Балапан телеарнасының қызметі
Балалар психологиясы ғылымының теориялық негіздемесі
Жас ерекшелік және педагогикалық психологияның пайда болуы және алғашқы дамуы
Науқас психологиясы
Баланың дамуының ерекшелігі
Қауіпсіз интернет
Баланың денсаулық сақтауға құқығы
Мәселенің актуальдігіне қарамастан, құқық қорғау органдарының әрекетсіздігі
Балалар психологиясының теориялық дамуы
Балалардың мектепке дайындығын жан - жақты ұйымдастырудың психологиялық - педагогикалық негiздерi
Қазақстандағы балалар үйі мен интернаттардағы қайырымдылық шаралары
Балалар жарақаты
Спандияр Көпеев және балалар әдебиеті
Балалар ауруханасы қызметкерлерінің жеке бас гигиенасы
Қиын балалармен жұмыс
Балаларға патриоттық рух беруде Махамбет өлеңдерінің тәрбиелік мәні
Мұқан Иманжановтың балалар әдебиетіне қосқаны
СӘКЕН БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНІҢ НЕГІЗІН САЛУШЫ
Сапарғали Бегалин – балалар жазушысы