Білімге көзқарасы
ПЕДАГОГИКА
1 - НҰСҚА
1. Тұлғаны әлеуметтендіру механизмдеріне қандай ұғымдар жатады?
А) форма, әдіс, тәсіл;
В) отбасы, мектеп, микросреда (шағын орта);
С) диспут, тәрбие сағаты, конференция;
Д) педагогикалық кеңес, әдістемелік бірлестік;
Е) ата - аналар жиналысы.
2. Дидактика нені қарастырмайды?
А) оқыту әдістерін;
В) таным процесінің заңдылықтарын;
С) оқыту принциптерінің құрылымын;
Д) оқыту процесінің құрылымын;
Е) оқытудың жалпы теориясын.
3. Адамның әлеуметтік субъект ретінде қалыптасуын не білдіреді?
А) саналы іс - әрекетке тәуелсіз, әр түрлі жағдайлардың адамға деген ықпал әсерін;
В) адам ағзасындағы сандық өзгерістерді және оның нәтижесін;
С) меңгерілген білім негізінде, теориялық және тәжірибелік істерді атқару дайындығын;
Д) нақты тәрбие мәселелерін шешуге бағытталған нәтиже мен үрдісті;
Е) барлық әлеуметтік, идеологиялық, психологиялық және т. с. с. ықпалымен.
4. Тұлғаны қалыптастыруда шешуші фактор болып не табылады?
А) іс - әрекет;
В) макросреда;
С) микросреда;
Д) жолдастары;
Е) ақпарат құралдары.
5. Педагогикалық қарым - қатынастың шығармашылық кезеңіне жатпайды:
А) болжамдық кезең; болашақ қарым – қатынасты моделдеу;
В) Қарым - қатынастың бастапқы кезеңі; тікелей қарым – қатынасты ұйымдастыру;
С) Қарым - қатынасты басқара білу;
Д) Жүзеге асырылған қарым – қатынас жүйесін талдау;
Е) Қарым - қатынас жағдаяттарын бағалау және есепке алу, бақылау.
6. Педагогтың шығармашылық потенциялы ненің бар - жоғына байланысты емес?
А) әлеуметтік тәжірибенің;
В) психологиялық – педагогикалық және пәндік білімдерінің;
С) жаңа идеялдарының;
Д) педагогикалық практикадан алынған нақты материалдардың;
Е) біліктіліктің және дағдылықтың.
7. 5 - 8 сынып оқушыларының қарым – қатынасына не әсер етеді?
А) ата – анасының пікірі;
В) жолдастарының пікірі;
С) оқытушының пікірі;
Д) өз пікірі;
Е) туыстарының пікірі.
8. Жеке тұлғаның дамуына не әсер етеді?
А) тұқымқуалаушылық;
В) ұжымдағы психологиялық жағдай;
С) ата - анасы;
Д) жолдастары;
Е) мұғалімдерінің пікірі.
9. Бастауыш мектеп оқушыларының қарым – қатынасына пікірі қатты әсер етеді.
А) ата – ананың;
В) жолдастарының;
С) мұғалімнің;
Д) өз;
Е) ұжым.
10. Тәрбиенің мақсатына берілген алғашқы анықтама:
А) Адамзат құндылығын қалыптастырудағы жағымды қатынас;
В) Жеке тұлғаның еркін қалыптасуы;
С) Джентельмен тәрбиелеу;
Д) Мәдениетті адам тәрбиелеу;
Е) Жеке тұлғаның жан – жақты дамуы.
11. Дүниетанымдық негізге нені жатқызуға болмайды?
А) Ғылыми білім;
В) Білімге көзқарасы;
С) Сенімі;
Д) Іс - әрекет түрлері;
Е) Білім беретін мекемелер.
12. Тәрбиенің мақсаты:
А) Тәрбиені гуманизациялау;
В) Тәрбиені гуманиторландыру;
С) Еңбек және политехникалық білім беру;
Д) Эстетикалық тәрбие;
Е) Жеке тұлғаның жан – жақты дамуы.
13. Оқушылардың ғылыми көзқарасының қалыптасуына қай оқыту зор әсер етеді.
А) ғылыми негіздерін;
В) проблемалық;
С) бағдарламалық;
Д) догмалық;
Е) технологиялық.
14. Эстетикалық тәрбие бойынша сыныптан тыс жұмыстың түрлері:
А) музыкалық студия, өнер қайраткерлерімен кездесу, өнер лицейіне экскурсия;
В) сынып сағаттары, сыныптан тыс оқу;
С) өлкетану музейлеріне экскурсия, пікірталас;
Д) ата – аналар жиналысы, дамыта оқыту бойынша семинар;
Е) олимпиада, әңгімелесу, жарыс.
15. Оқушылардың сабақтан тыс іс - әрекетінің түрі:
А) Олимпиада, лекторлық, қызығушылық клубы;
В) Танымдық, құндылық бағдар, қоғамдық саяси;
С) Ізгілік, демократиялық, педагогикалық ынтымақтастық;
Д) Оқушылардың рейтингісін анықтау;
Е) Анкета.
16. Отбасы тәрбие әдісіне не жатады?
А) гуманизациялау, демократияландыру;
В) үлгі, әңгіме, әртүрлі істерді қолдау;
С) мұғалімдермен кездесу;
Д) ата – аналар комитетінің отырысын өткізу және қатысу;
Е) баланың қажеті мен қызығушылығын дамыту.
17. Тәрбие әдісіне жататындар:
А) кітап мазмұны;
В) ересек адамның үлгі көрсетуі;
С) тәрбие сағаты;
Д) тақырыптық кеш;
Е) экскурсия.
18. Оқушылардың қабілетін есепке алатын, дидактикалық принцип:
А) Белсенділік принципі;
В) саналылық;
С) көрнектілік;
Д) жеткіліктілік;
Е) ғылымилық.
19. Ғылыми жүйе ретінде дидактиканы бірінші болып жасаған:
А) Я. А. Коменский;
В) В. Ратке;
С) Ж. Ж. Руссо;
Д) И. Т. Песталоцци;
Е) И. Ф. Гербарт.
20. Оқытудың сөздік әдістерін көрсетіңіз:
А) Тәжірибелк жұмыс;
В) Жаттығу байқау;
С) Иллюстрациялау;
Д) Әңгіме түсіндіру, оқулықпен жұмыс;
Е) Лабораториялық сабақ иллюстрация.
21. Дидактиканың мәні:
А) оқыту, үйрету олардың өзара әрекеттестігі;
В) оқытудың мазмұндылық аспектісі;
С) тәрбие процесі;
Д) мектепті басқару;
Е) дүниетанымдық көзқарас қалыптастыру.
22. Мектептегі білім беру мазмұнын анықтайтын негізгі құжаттар:
А) Оқулықтар, оқу жоспары, оқу бағдарламасы;
В) Газет журнал және басқа да баспасөз беттері;
С) Әдістемелік оқулықтар;
Д) Мектептегі тәрбие жұмысының жоспары;
Е) Сынып жетекшісінің жұмыс жоспары.
23. Мұғалім сабақ жоспарын жоспарға негізделе жасайды:
А) тематикалық;
В) жылдық;
С) перспективалық;
Д) тәрбиелік;
Е) жарты жылдық.
24. Оқытудың сынып - сабақ жүйесіне кіреді:
А) жаттығу, байқау, сабақ;
В) практикум мен семинар;
С) лекция, әңгімелесу, үзіліс;
Д) оқу жылы, сабақ, демалыс, оқу күні;
Е) ата – аналар жиналысы, үзіліс, оқу тоқсаны.
25. Ұжымдық шығармашылық әдісіне жататын:
А) жеке жұмыс;
В) алдын – ала диагностикалау;
С) сыныптық активін таңдау;
Д) ұжымдық жоспарлау;
Е) оқушылардың өзін - өзі басқаруын пайдалану.
26. Оқыту процесін аяқтайтын негізгі элементке жататыны қайсысы?
А) Білімді тәжірибеде қолдану;
В) бақылау;
С) бекіту;
Д) педагогикалық диагностика;
Е) Жаттығу.
27. Бақылау түрлерінің тізіміне бақылау жұмысы жатпайды:
А) күнделікті;
В) элементар;
С) алдын – ала;
Д) қорытынды;
Е) аралық.
28. Қазіргі жаңашыл педагогтар – бұл:
А) Е. М. Ильин, Ш. А. Амонашивили;
В) К. Д. Ушинский;
С) Л. Н. Толстой;
Д) С. А. Макаренко;
Е) Ы. Алтынсарин.
29. Оқу пәндерінің құрамы әр жыл сайын қай құжатпен реттеледі.
А) мектептің жылдық жоспары;
В) мектеп жарғысы;
С) оқу бағдарламасы;
Д) оқу жоспары;
Е) күнтізбелік жоспары.
30. Мектептану – бұл оқу тәрбие мекемелерін басқару:
А) Оқу және тәрбие теориясын оқытатын педагогиканың тарауы;
В) Кейбір жеке пәндерді оқыту әдістемесін қарастыратын педагогиканың бөлімі;
С) басқару туралы ғылым;
Д) Оқытудың түрлері туралы ғылым;
Е) Адамды тәрбиелеу туралы ғылым.
2 - НҰСҚА
1. Қазіргі оқыту теориясының әдіснамалық негізін құрайды.
А) таным теориясы;
В) табиғаттың даму заңдылығы;
С) қоғамның даму заңдылығы;
Д) білім алушылардың жас ерекшеліктері;
Е) білім беру туралы деректі құжаттар.
2. Қазіргі білім берудің даму терциясына процессі қайшы келеді.
А) ақпараттандыру;
В) ұлттандыру;
С) ізгілендіру;
Д) демократияландыру;
Е) компьютерлендіру.
3. Баланың жасын ескеретін педагогика қатарына кіреді.
А) сәбилер педагогикасы, мектеп педагогикасы, жоғарғы мектеп педагогикасы,
ересектер педагогикасы;
В) сурдопедагогика, тифлопедагогика, олигофренопедагогика;
С) педагогика тарихы;
Д) салыстырмалы педагогика;
Е) этнопедагогика.
4. Тұлғаның дамуына әсер ететін негізгі қозғаушы күш деп аталады.
А) тұқымқуалаушылық;
В) тәрбие принциптері;
С) тәрбие әдісі;
Д) өзін - өзі тәрбиелеу әдісі;
Е) қарама – қайшылық.
5. Педагогикалық қарым - қатынастың шығармашылық кезеңіне жатпайды:
А) болжамдық кезең; болашақ қарым – қатынасты моделдеу;
В) Қарым - қатынастың бастапқы кезеңі; тікелей қарым – қатынасты ұйымдастыру;
С) Қарым - қатынасты басқара білу;
Д) Жүзеге асырылған қарым – қатынас жүйесін талдау;
Е) Қарым - қатынас жағдаяттарын бағалау және есепке алу, бақылау.
6. Оқушылардың дамуы бір – бірімен байланысты 3 бағытта жүреді:
А) Биологиялық, психологиялық, әлеуметтік;
В) Психологиялық, физиологиялық, адамгершілік;
С) Әлеуметтік, еңбек, экономикалық;
Д) Құқықтық, ақыл – ой, экологиялық;
Е) Тұқым қуалаушылық, биологиялық, эстетикалық, діни.
7. Өзін - өзі тәрбиелеу әдісіне негізделген:
А) салауатты қоғамдық пікір қалыптастыру;
В) мадақтау және жазалау;
С) ұжымда жағымды дәстүр туғызу;
Д) оқушының тәртібін қадағалау;
Е) өзін басқа адамның орнына қою.
8. Тұлғаның дамуы ұғымы нені білдіреді?
А) адам ағзасында сандық өзгерістердің жиналып өсуін;
В) ескіні жою, жаңаның пайда болуын;
С) өмір мен қызмет барысында жүзеге асатын адамның әлеуметтік тіршілік иесі ретінде қалыптасуын;
Д) уақыт ішінде әрқилы факторлардың ықпалымен жүзеге асатын адам ағзасындағы сандық және сапалық өзгерістерін;
Е) алдын – ала көзделген сапалық қасиеттердің адамдарда қалыптасуының белгілі бір мақсатқа бағытталған процесін.
9. Бастауыш мектеп оқушыларының қарым – қатынасына пікірі қатты әсер етеді.
А) ата – ананың;
В) жолдастарының;
С) мұғалімнің;
Д) өз;
Е) ұжым.
10. Педагогикалық зерттеу қорытындысы негізделінеді.
А) ішкі сезімге;
В) педагогикалық экспериментке;
С) ресми оппонент пікіріне;
Д) экспериментке қатысушылар құрамына;
Е) зерттеуші тұлғаға.
11. Б. Т. Лихачев тұтас педагогикалық үрдіс ретінде қарастырады.
А) тәрбие мен оқыту бірлігін;
В) оқытуда білім берушілік, дамытушылық және тәрбиелік функциялардың бірлігін;
С) оқушылардың өзара қатынасын;
Д) оқудан тыс уақыттағы, оқу – тәрбие процесіне қатынасушылардың өзара қатынастарын;
Е) даму шарттар бірлігін.
12. Тәрбиелеу барысында шарты заңдылықпен туындайды.
А) тәрбиені қоғамдық талапқа сәйкестендіру;
В) тәртіппен мінез – құлықтың бірлік;
С) педагогикалық талап;
Д) оқушының жеке өзіндік қажеттілігін ескеру;
Е) әлеуметтік орта талабының.
13. Оқушылардың ғылыми көзқарасының қалыптасуына оқыту зор әсер етеді.
А) ғылым негіздерін;
В) проблемалық;
С) бағдармалық;
Д) догмалық;
Е) технологиялық.
14. Эстетикалық тәрбие бойынша сыныптан тыс жұмыстың түрлері
А) музыкалық студия, өнер қайраткерлерімен кездесу, өнер лицейіне экскурсия;
В) сынып сағаттары, сыныптан тыс оқу;
С) өлкетану музейлеріне экскурсия, пікірталас;
Д) ата – аналар жиналысы, дамыта оқыту бойынша семинар;
Е) олимпиада, әңгімелесу, жарыс.
15. Ұжымдағы тұлға аралық қатынасты оқыту әдісі:
А) Оқушылардың іс - әрекетін оқып үйрену;
В) Интервью алу;
С) Сациометрия;
Д) Ранжирлеу;
Е) Рейтинг.
16. Отбасы тәрбиесінің негізін құрайды:
А) Еңбек тәрбиесі;
В) Нарықтық қатынас;
С) Азаматтық құқық;
Д) Әкімшілік құқық;
Е) Құқықтық тәрбие.
17. Оқушылардың мінез – құлқы және іс - әрекетін ынталандыру әдісіне жататындар:
А) Жаттығу;
В) Үлгі;
С) Мадақтау;
Д) Сынып сабағы;
Е) Диспут.
18. Оқушылардың мотивациялық іс - әрекетін ынталандыру деп аталады.
А) лекция;
В) өмірден мысал келтіру;
С) байқау;
Д) жаттығу;
Е) жазалау.
19. Ғылыми жүйе ретінде дидактиканы бірінші болып жасаған
А) Я. А. Коменский;
В) В. Ратке;
С) Ж. Ж. Руссо;
Д) И. Т. Песталоцци;
Е) И. Ф. Гербарт.
20. Оқу – танымдық іс - әрекет тізбегі болып келеді.
А) іс жүзінде білімді пайдалану – оймен талдау;
В) есте сақтау – ұғу, қабылдау;
С) ұғу, қабылдау – есте сақтау – іс жүзінде білімді пайдалану;
Д) оймен талдау - есте сақтау – іс жүзінде білімді пайдалану;
Е) ұғу, қабылдау – іс жүзінде пайдалану.
21. Оқытудың көрнектілік әдістерін көрсетіңіз:
А) Байқау, демонстрациялау;
В) Лекция, әңгімелеу;
С) Жаттығу, лабораториялық сабақ;
Д) Әңгіме демрнстрациялау;
Е) Оқулықпен жұмыс.
22. Оқыту мазмұны талаптарына ескеру принципі жатпайды.
А) ғылыми бағытты өмірмен;
В) байланысты ұлттық ерекшеліктерді;
С) ата – аналардың талаптарын;
Д) қызықтыру, түсінікті тілде жеткізу, бала жасын;
Е) білімді кіріктіру, жаңа технологияны.
23. Мұғалім сабақ жоспарын жоспарға негізделе жасайды
А) тематикалық;
В) жылдық;
С) перспективалық;
Д) тәрбиелік;
Е) жарты жылдық.
24. Төменде келтірілген логикалық қатардағы артық жолды көрсетіңіз:
А) Лабораториялық жұмыс;
В) Факультативтер;
С) Практикум;
Д) Экскурсия;
Е) Сабақ.
25. Білімнің көздеріне байланысты оқыту әдістерін топтан бөлу:
А) Индуктивтік және дедуктивтік әдістер;
В) Ынталандыру, іс - әрекетті ұйымдастыру, бақылау және өзін - өзі бақылау әдістері;
С) Проблемалық бірен - саран және зертеу әдістері;
Д) Жаңа білімдерді зерттеу, бекіту және бақылау әдістері;
Е) Сөздік, көрнектілік және тәжірибелік.
26. Педагогикалық іс - әрекеттің нәтижесі:
А) Өте жақсы баға;
В) Білімді, тәрбиелі, дамыған жеке тұлға;
С) Жақсы денсаулық;
Д) Жақсы көрсеткіш;
Е) Жақсы психологиялық ахуал.
27. Білімді бағалау түріне жатпайды:
А) Оқушының сабақтағы жағдайы;
В) Тапсырманы карточка арқылы орындау;
С) Шығарма;
Д) Үй жұмысы;
Е) Дискуссиялық клубтарда сөйлеуі.
28. Қазіргі жаңашыл педагогтар – бұл:
А) Е. М. Ильин, Ш. А. Амонашивили;
В) К. Д. Ушинский;
С) Л. Н. Толстой;
Д) С. А. Макаренко;
Е) Ы. Алтынсарин.
29. Мемлекеттік білім беру стандарты:
А) Жалпы білім беру мазмұны;
В) Жеке алынған білім беру мекемесінің өзіндік ерекшелігін бейнелейтін құжат;
С) Мектеп бітірушілердің жалпы білімдік даярлығына қойылатын талаптардың
міндетті деңгейі және осы талаптарға сәйкес келетін оқытудың мазмұны, әдістері, түрлері, құралдары және бақылау;
Д) Білім, ғылым және іс - әрекет түрлерінің үздіксіз білім алудың технологиялары;
Е) Әр оқу жылындағы оқу жүктемесінің көп мүшелері.
30. Мектептен және сыныптан тыс тәрбие жұмыстарын ұйымдастырушы міндетіне жұмысы жатпайды.
А) мектептегі сыныптан тыс тәрбие жұмысын жоспарлау;
В) тәрбиелік іс шараларды ұйымдастыруда сынып жетекшілеріне әдістемелік көмек көрсету;
С) сабақ кестесін жасау;
Д) тәрбие жұмысы жоспарының орындалуын бақылау;
Е) белсенді оқушылардың сабақтан тыс тәрбие жұмысын өткізуде әдістемелік көмек көрсету.
Тест педагогика. жүктеу