Жаңа сабақты түсіндіру
Сабақтың тақырыбы: Асқорыту мүшелері құрылысы
Сабақтың мақсаты: а) Білімділік. Ас қорыту мүшелерінің құрылысы, ондағы астың
қорытылу құбылысын, ас қорыту сөлдерін, ферменттердің әсері туралы түсінік бере отырып, ас қорытудың адам денсаулығына қажеттілігін ұғындыру.
ә) Дамытушылық. Жаңа оқыту технологиясы әдіс – тәсілдерін пайдалана отырып, оқушылардың танымдық қабілетін, дүниетанымын, білім сапасын арттыру.
б) Тәрбиелік. Дұрыс және ағзаға пайдалы тағамдармен қоректену арқылы салауатты өмір салтын сақтауға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, көрнекілік, сұхбат, түсіндіру, бейнелеу, сипаттау
Пәнаралық байланысы: химия, математика, бейнелеу
Сабақтың құрылымы
1. Ұйымдастыру.
2. Ер дәулеті еңбек үй тапсырмасын тексеру.
3. Білгенге маржан негізгі бөлім.
4. Бәрін білгім келеді қорытындылау.
5. Бейнет түбі - зейнет бағалау.
6. Үйге тапсырма.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру.
- оқушылармен амандасу, түгендеу;
- назарын сабаққа аудару;
2. Ер дәулеті еңбек бөлімі. Үй тапсырмасын тексеру.
Үй тапсырмасы сұрақты суреттеу, ұяшық таңдау арқылы сұралады.
Сұрақты суретте
1. Нәруыздар, көмірсулар, майлар, минералды тұздар, су мен витаминдер дегеніміз –
(қоректік заттар).
2. Нәруыз қандай азық - түлікте болады және адам ағзасы күніне қанша мөлшерде нәруыз қажет етеді?(етте, сүтте, жұмыртқада, т. б. 100 г)
3. Көмірсулар қандай азық - түлікте болады? Күнделікті өмірде көмірсуға тәуліктік қажетсіну мөлшері? (400 - 500 г)
4. Май қандай азық - түлікте болады? Күніне ағзаға қанша май қажет? (өсімдік, жануар өнімдерінде болады, 80 - 90 г)
5. Организмнің негізгі құрылыс материалы (нәруыз)
6. Күнделікті өмірде көбірек қолданылатын минералды зат? (тұз)
Ас қорыту жүйесі – 1. Асты дұрыс пайдалану туралы ғылым (диетология)
Ас қорыту жүйесі – 2. Ас қорыту дегеніміз –
Ас қорыту жүйесі – 3. нәруыз текті заттың бір түрі
Органикалық заттар – 1. Негізгі энергия қоры (көмірсу)
Органикалық заттар – 2. 1 тәулікте ересек адамға қажетті май мөлшері (80 - 90 г)
Органикалық заттар – 3. нәруыз қандай тағамдар құрамында көбірек мөлшерде болады?
Дәрумендер – 1. Витаминдерді алғаш тапқан ғалым? (Н. И. Лунин)
Дәрумендер – 2. Витамин жетіспеушілігінен туындайтын ауру түрі қалай аталады?
Дәрумендер – 3. Иммунитетті арттыратын дәрумен (С)
3. Білгенге - маржан негізгі бөлім. Жаңа сабақты түсіндіру.
Ас қорыту
↓
● Ас қорыту мүшесі
● Ас қорыту безі
Ауыз қуысы құрылысы: ерін, ұрт, тіл, жұмсақ және қатты таңдай, ауыз түбі, бөбешік, жұтқыншаққа өтеді.
Тіл - сілемейлі қабықпен жабылған, тамырлары мен жүйкелері көп, қозғалмалы бұлшықетті мүше.
ТІЛ
↓
• Асты қозғалту
• шайнау
• дәм сезу
• сөйлеу
ЖҰТҚЫНШАҚ: ұзындығы 11 - 13 см бұлшықетті мүше. Асқорыту, тыныс алу жолдары қиылысады. өңешке өтеді.
ӨҢЕШ: ұзындығы 25 см бұлшықетті түтік. Көкет арқылы өтіп, 11 кеуде омыртқасы деңг - де асқазанға ашылады.
АСҚАЗАН: ас 3 - 10 сағат қорытылады. Сыйымдылығы 2 - 3 л, алмұрт немесе қапшық тәрізді. өңештің кіру саңылауы мен ұлтабар басталатын шығу саңылауы болады. Бірыңғай салалы бұлшықеттері асқазанды қозғалтатын сопақша, қиғаш және сақина тәрізді бұлш - ден тұратын үш қабат түзеді.
АШ ІШЕК: ұзындығы 5 - 6 м, үш бөлікке: ұлтабар, аш ішек, мықын ішекке бөлінеді. Аш және мықын ішектің сілемейлі қабығында ішек сөлін бөлетін түтік тәрізді көптеген бездер және жіңішке өсінділер – ішек бүрлері болады. Астың сіңірілуі жүзеге асады. Қорытылмаған ас қалдығы тоқ ішекке өтеді.
ТОҚ ІШЕК: ұзындығы 1, 5 - 2 м, ол соқыр ішек, тік ішек, жиек ішекке бөлінеді. Соқырішек ұзынд. 8 - 15 см аппендиксі болады. Бактериясы өте көп ішек. П әрпіне ұқсайды. Тұйықталған бөлігі бүйен деп аталады.
ҰЙҚЫБЕЗ: өзегі ұлтабарға ашылады. Ішкі секрециялық қызметін де атқарады. Секретін ұлпа сұйықтығына, қанға бөледі.
БАУЫР: ең ірі ұйқыбез. Салм. 1500 г. өт бөледі. Өт қабына бауыр үздіксіз өндіретін өт жиналады. Улы заттарды тұтып, залалсыздандырады, ағза зертханасы деп аталады.
4. Бәрін білгім келеді - қорытындылау.
Сандық мәліметтер беріледі. Ол неге тән екенін айту керек. Мыс, 10г (тұздың тәуліктік мөлшері)
Есептеу құрылғылары және машиналар
Сабақтың типтері және құрылымы
Информатика пәнінен әдістемелік құрал
Сабақтың мақсатын анықтау
Жаңа білімді меңгеру типті сабақтың ерекшелігі және оны өткізу
Орта мектепте сабаққа қойылатын негізгі талаптар
Оқушылардың жаңа білімді игеру сабақтары
Ана тілі сабақтарында бекіту кезеңі
Дәрілік өсімдіктерге жалпы сипаттама
Орта мектептегі оқытуды ұйымдастырудың негізгі түрі-сабаққа қойылатын негізгі талаптарды теориялық негіздеу
ҚР қоғамдық жаңа даму кезеңінде жоғары білім беру
Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану
Жаңа заман талабы
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Локомотив құралдарын қалпына келтіру, жөндеу және жаңаша жабдықтау «Жолбарыс» ЖШС-не қысқаша сипаттама туралы
Локомотив құралдарын қалпына келтіру, жөндеу және жаңаша жабдықтау «Жолбарыс» ЖШС-не қысқаша сипаттама
Жаңа экономикалық сасат жылдарындағы Қазақстан.
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНДА ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ
Жаңа заман мәдениеті
Жаңа заман философиясы