Етістіктің тапсырмалары
Сабақтың тақырыбы: Етістік.
Сабақтың мақсаты:
1. Оқушылардың етістік туралы жыл бойы алған білімдерін пысықтау, қорытындылау. Сөйлемдерден етістікті табуға, етістіктің түрлерін ажырата білуге, дара етістікті күрделі етістікке айналдыруға арналған тапсырмаларды орындау;
2. Оқушылардың зейінін, шығармашылық белсенділігін, білім, білік дағдыларын қалыптастыру;
3. Оқытудың өмірмен байланысын нығайту, шыдамдылыққа, сауаттылыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеу;
Сабақтың түрі: ертегі сабақ
Принциптері: бірізділік, жүйелілік, ғылымилық.
Әдістері: қорытындылау, сұрақ - жауап, тест, ойындар.
Көрнекілігі: интерактивтік тақта, слайдтар, сюжетті суреттер, жауап парақтары, ұпай шаблондары.
Сабақтың жоспары:
І. Бағдарлау – мотивациялық кезең
1. Ұйымдастыру бөлімі
А) Сөз таптары еліне саяхат
ә) Сөз таптарына шолу
б) Етістіктің тапсырмалары. ІІ. Операциялық – орындаушылық кезең.
1 - тапсырма. Тест
а) Гиперссылка арқылы тестті тексеру. (өзін - өзі тексеру)
2 - тапсырма. Берілген етістіктерді күрделі етістіктерге айналдыру (ауызша)
3 - тапсырма. Қалай дыбыстайды? ойыны.
4 - тапсырма. Дәптермен жұмыс. Көркем жазу минуты.
5 - тапсырма. Е әрпі кездесетін етістіктер жаз.
6 - тапсырма. Оқулықпен жұмыс.
а) 465 - жаттығу. Ауызша
Сергіту сәті
ә) 466 - жаттығу.
б) 467 - жаттығу.
в) 468 - жаттығу.
ІІІ. Рефлексиялық – бағалау кезең
7 - тапсырма. Топтық жұмыс. Не істейді? ойыны
8 - тапсырма. Кім жылдам? ойыны.
Қорытынды бөлім. Тірек сызбамен жұмыс.
1. Үйге тапсырма беру
2. Бағалау кезеңі.
Сабақтың барысы:
І. Бағдарлау – мотивациялық кезең
1. Ұйымдастыру бөлімі
а) Оқушылардың қызығушылығын ояту мақсатында Сөз таптары еліне саяхат
М: - Ертеде “Қазақ тілі” әлемінде “Сөз таптары” деген ел болыпты. Сол елде “Зат есім”, “Етістік”, “Сын есім” және “Сан есім” деген ағайындылар тұрыпты. Олар бір - бірімен тату тұрыпты. Әрқайсысы өзінің жұмысымен айналысыпты.
ә) Сөз таптарына шолу жасау.
- Зат есім туралы не білеміз?
- Сын есім туралы ше?
М: - Балалар, бүгін біз Етістіктің үйіне қонаққа барамыз.
б) Етістіктің үйіне қонаққа келу. Етістіктің тапсырмалары.
Етістік: - Балалар, менің үйімде көптеген қызықты тапсырмалар бар. Сол тапсырмаларды орындауға дайынсыздар ма?
Олай болса, іске сәт! Әрбір дұрыс жауапқа 1 ұпайдан беріледі. Сабақ соңында ұпайлар саны қорытындыланып, бағаланады.
ІІ. Операциялық – орындаушылық кезең.
1 - тапсырма. Тест
Тест 5 сұрақтан тұрады. Орындап болған соң, гиперссылка арқылы өзін - өзін тексеру.
М: - Етістіктің түрлері туралы еске түсірейік.
2 - тапсырма. Берілген етістіктерді күрделі етістіктерге айналдыру (ауызша)
Жүзді – жүзіп жүр.
Оқыды - оқып отыр
Сарғайды – сарғайып жатыр.
3 - тапсырма. Қалай дыбыстайды? ойыны.
Жан - жануарлардың суреттері дыбыстарымен қоса беріледі. Олардың қалай дыбыстайтынын айтып, етістікті табу.
Мысалы: Қасқыр ұлиды. Арыстан ақырады. Ешкі маңырайды. Ит үреді. Қарға қарқылдайды.
4 - тапсырма. Дәптермен жұмыс.
Көркем жазу минуты.
- Бүгін біз Етістіктің үйінде қонақтамыз ғой, сондықтан Ее әрпін әдемі етіп толтырайық.
5 - тапсырма. Е әрпі кездесетін етістіктер жаз
6 - тапсырма. Оқулықпен жұмыс.
а) 465 - жаттығу. Жұмбақтарды оқы, шешуін тап. Етістіктерді тап. Ауызша
Арыстан ақырады,
Орман жарқырады.
(Найзағай)
Күндіз тіпті ұшпайды,
Түнде тышқан ұстайды,
Көзі шамға ұқсайды.
(Жапалақ)
Сергіту сәті: – Балалар, бүгін Етістіктің үйіне басқа да қонақтар келіпті. Солармен бірге билеп, сәл көңіл көтеріп алайық! (Көңілді музыка ойнайды)
ә) 466 - жаттығу. Өлеңді көшіріп жаз.
Мен гүлдерді жұлмаймын,
Торғайларды қумаймын.
Айтқан сөзді тыңдаймын,
Апашымды сыйлаймын.(А. Бақтыгереева)
- Өлең не туралы?
- Етістіктердің астын сыз, оларға сұрақ қой.
б) 467 - жаттығу. Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып оқы..
Арыстан... Құндыз.. Сауысқан... Бүркіт... Қарға... Қасқыр...
Керекті сөздер: қарқылдайды, ақырады, сыңсиды, шаңқылдайды, ұлиды.
Жауабы; Арыстан ақырады. Сауысқан шықылықтайды. Құндыз сыңсиды. Қарға қарқылдайды. Қасқыр ұлиды. Бүркіт шаңқылдайды.
в) 468 - жаттығу. Сөздердің алдына зат есім қойып, сөйлем құрап жаз.
№3 - флипчарт.
Тоқыды, тазалады, шомылды, жауды, аулады, боздады, ақты.
Үлгі: Алаша тоқыды. ІІІ. Рефлексиялық – бағалау кезең
7 - тапсырма. Топтық жұмыс. Не істейді? ойыны
Ойынның шарты: Үш қатар – 3 топ. Әр топқа бір заттың суреті беріледі. Сол затқа байланысты топ мүшелері Не істейді? сұрағына жауап беретін қайталанбайтын бір қимыл айтуы керек.
1 - қатарға – мысық, 2 - қатарға – ит, 3 - қатарға – адам.
8 - тапсырма. Кім жылдам? ойыны.
Ойынның шарты: Слайдта берілген сұрақтарға жылдам жауап беру керек.
Қорытынды бөлім. Тірек сызбамен жұмыс.
М: - Сонымен, балалар, етістік туралы қорытындылай келе, мынадай тірек сызбаға тоқталамыз.
Үйге тапсырма беру
1 - тапсырма. 469 - жаттығу. 2 - тапсырма.“Қалай дыбыстайды?” ойынын жалғастыру.
Бағалау кезеңі.- Бүгінгі сабақтың бағасы жинаған ұпайлар санына байланысты болады. Сондық тан, ұпайларды санайық!
“5” – 9 - 10 ұпай“4” – 7 - 8 ұпай “3” – 4 - 6 ұпай
- Сабақ аяқталды, сау болыңыздар!
Қазақ тіліндегі етістіктің аналитикалық формаларын жасаудағы көмекші етістіктердің рөлі
Қазақ тілінің ерекшелігі
Көне түркі тілі. Лекция тезистері
Қазіргі қазақ тілі морфологиясын оқытудың әдістемесі
Қазіргі қазақ тілі морфологиясын оқытудың теориясы мен практикасы
Етістіктің жақ категориясы
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ ЖАЙЫНДА
Күрделі етістік
Қазақ тілінде оқытпайтын мектептерде қазақ тілін оқыту әдістемесі пәнін оқытудың әдістері
«Екінші шет тілінің тәжірибелік курсы» пәнінен практикалық сабақтың әдістемелік нұсқауы
ЕТІСТІКТІҢ РАЙ КАТЕГОРИЯСЫ
Дипломдық жұмыс тапсырмалары
Бес әлеуметтік бастама - Елбасының қолдауымен халыққа жолданған нақты тапсырмалары мен оның орындалу мерзімі бар әлеуметтік бағдарлама
Онын түсіндіруінше, үнді - еуропалыкесім мен етістіктін жалғаулары алғашында жинакты сілтеу мағынасындағы негіздерді жасайтын суффикстер болган
Әдеби ағымдар мен бағыттар пәні бойынша 2 аралық бақылау тапсырмалары
Аралық бақылау тапсырмалары
Тіршілік қауіпсіздігінің негіздері пәнінен университеттің барлық мамандықтарына арналған тест тапсырмалары (2 кредит)
Илегіш және майлағыш заттардың жалпы химиялық технологиясы пәнінен 2 аралық бақылау тапсырмалары
1 Аралық бақылау тапсырмалары
Етістіктің грамматикалық категориялары