Бәрін бір келін байғұсқа жүктейді қазақ
Қазақтың келіндері
- Апа, неге осы қазақтың келіндері орамалсыз жүрмеуі керек?
– Е, жарығым! Әйел орамал тақпаса – арын ұмытады. Күйеуінің барын ұмытады! Шашы – тамаққа түседі, өзіне келген қонақтың назары түседі.
– Ал, сәлем салмаса ше?
– Сәлем салмаса – өзін сыйлайтын қайын ата, қайын ағадан айырылады, тегін батадан қайырылады!
– Келін міндетті түрде униформа (халат, ұзын көйлек, орамал) киіп, келін боп шауып жүруі керек пе?
– Қыз қалыптан әйел болуға көндіретін ол – сәлемі, жат жұрттың алдындағы әдебі! Қыз күнін қиып, қыдыруын тиған – қатын болады! Қатын болған адам – қазанға, отқа жақын болады. Құрсағын кеңітіп, бала тапқан – кең болады! Алпыс екі тамырын иіткен ана болады! Басқа салғаннан ой түйіп, тағдырына бас игенге құдай өзі пана болады! Үлкеннен көргенін бойына сіңіріп, өзі де сол әулетке сіңген келін – дана болады!
– Ой, қазір жастарды емес үлкендерді тәрбиелеу керек сияқты ғой!
– Бүркіт көзіне көрінгенді алмайды, көңілдегісін алады. Ақылды атаның баласы ерегіспей, тектілігіне салады. Көргеніңе көз жұм да, көңілдегіңді істе!
– Бәрін бір келін байғұсқа жүктейді қазақ!
– Е, балам! Жақсы келін ата - енесін бағады. Ата - анасы ұнатқанды – отағасы жылатпайды! Кемінде алты бала тапқанның не айтса да сөзінің құнары болады, қамықса – қарайтын “шырағы” болады. Аз бала тапқанның тыпыршып айтар “ұраны”болады. Көп баласы бардың – шөлдетпейтін бұлағы болады. Әйел – келін болмаса, керім болмайды. Ана болмаса, ене болмайды. Ене бола алмаса – әдепті келіні және болмайды!
– Бәрі әйелге байланысты емес қой. Ер азамат та жәрдем беруі қажет!
– Дұрыс! Азамат таппаса – ақшада береке болмайды! Дүние тапқанмен, баққаны көше болса – екі дүниеде сорлайды! Еркегі үйіне қонбайтын үйдің – қызы етегін жаппайды, еркіндік сақтайды. Қылық сақтап, қымсынбайды. Айналасын жинайын деп ұмсынбайды! Ұлы – ұсақтау, бәдік болады, қатындардың тірлігіне қанық болады! Әйелі ашынып жүреді, бір ысып, бір суып, басылып жүреді. Көршімен әңгімешіл боп, үйі бықсып, шашылып жүреді. Ондай әйелден – әдеп сақтар жар, салиқалы ана шықпайды.
Еркекті ерітетін де – әйел, жерітетін де – әйел! Беделін биік қып, абыройын кемітетін де – әйел! Әйел жұмсақ болмаса – ер далаға қашады. Далада жүріп көп былыққа араласады. Араласқан соң – тапа тал түсте сөз таппай сасады, әрнәрсені сылтау ғып, өтірік ғайбат шашады. Әйелі жақсының ағайыны айналасында жүреді. Ұрпағы ізетті болады.
Дайындаған: Жадыра
Дереккөзі: Әлеуметтік желіден алынды
Қазақ әдебиетіндегі әйел тағдыры және дәстүрлі отбасы құндылықтарының дәріптелуі
Жазушы және өмір шындығы
Қазақ халқының салт-дәстүрлері туралы ақпарат
Корея халқының мәдениеті, Қазақстанмен қарым - қатынасы
Ұлпанның жаратылысы басқа
Өтебай Қанахинның «Құдірет» романында «Әйел» концепциясының берілуі
Қазақстан және Корея қарым қатынастары
Қазақ халқының салт-дәстүрлері жайында
Ахмет иасауи
Йасауи Хикметтері
Қазақстан Республикасының заңдарын сақтауын тексерулерді ұйымдастыру мен жүргiзу ережесi
Қазақстанның халықаралық экономикалық қатынастардағы орны
Оңтүстік Қазақстан облысындағы несие нарығының қазіргі жағдайын талдау
Қазақстан Республикасындағы ақша реформалары және оның ерекшелiктерi
Қазақ тiлiн оқытудың, ұйымдастырудың әдiстемелiк ерекшелiктерi
Қазақстандағы саяси PR технологияларының сайлау кампанияларындағы қолдану
Қазақстанның ұлттық экологиялық проблемалары
Оңтүстік Қазақстан облысы топонимиясының физикалық-географиялық астарлары
Патшалық өкіметтің Қазақстанда саяси билігінің орнығуы (1867-1891 ж.ж)