Қазақтың ұлттық киімдер үлгісі
Білім беру саласы: Шығармашылық
Сабақтың түрі: Жапсыру
Тақырыбы: Жолақтағы ою - өрнек
Кіріктірілген сабақтар: Тіл дамыту, Мүсіндеу. Сурет (бастырма, нүкте арқылы)
Мақсаты: Туған халқының мәдени мұрасымен, сәндік қолданбалы өнерінің түрлерімен таныстыру. Әсемдікті сезіну, ою - өрнекті үйлесімді құрылым жасай орналастыру арқылы кеңістікті бағдарлау дағдыларын қалыптастыру. Балалардың ой - қиялының, шығармашылық белсенділігінің және эстетикалық талғамының артуына мүмкіндік жасау, ұлттық үлгідегі киімдер жайында түсінік беру, киімдердің ерекшеліктеріне назар аударту, бөліктерді жинақтауда үйлестіре білуге үйрету.
Ою - өрнектер туралы тақпақ, өнер туралы мақал - мәтелдер айтқызып, тілін дамыту, сөздік қорын байыту, байланыстырып сөйлеуге үйрету. Ою - өрнектің мағынасына қарай бөлінуі жайында қарапайым түсінік беру. Қызықты ойындар арқылы сурет салуға деген қызығушылықтарын, шығармашылық мүмкіндіктерін арттыру және мерекелік көңіл - күй туғызу.
Әдіс - тәсілі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, көрсету, шеберхана ұйымдастыру.
Көрнекілігі: Қазақтың ұлттық киімдер үлгісі: Сәукеле, етік, бешпет. ермексазбен әшекейленген білезік, суреттер.
Қажетті құралдар: Түрлі - түсті карандаштар, губка, гуащь, желім, ермексаз.
Кейіпкерлер: Айсұлу, Желаяқ.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі: Шаттық шеңбері
Балалар әуенмен топқа кіріп,
Угәй - әй әнін айтады
- Ұшып жүрген аспанда
Ала қарға угәй - ай
Өлең айтып берейік,
Апайларға угәй - ай
Угәй, угәй әніміз
Арпа - бидай дәніміз
Ашық болып аспаным
Сәтті болсын күніміз!
II. Негізгі бөлім.
- Балалар, біз бүгін шеберлер еліне саяхатқа шығамыз, онда бізді әртүрлі қызықтар күтіп тұр. Шеберханадан талай өнер үйренеміз. Сапарға шыққыларың, қызықты нәрселер көргілерің келе ме?
- Иә, келеді.
- Ондай болса, басталық. (Балалар сазбен айналып жүреді).
Есік қағылады (Ару қыз Айсұлу кіреді)
Айсұлу: - Сәлеметсіңдер ме, балалар, сендер кімсіңдер?
Балалар:- Сәлеметсіз бе, біз мектепалды даярлық тобының балаларымыз, ал, сіз кім боласыз?
Айсұлу: - Менің атым - Айсұлу. Мен қазақтың айдай сұлу қызымын. Балалар, мені патша сарайға қонаққа шақырған еді, бірақ үстіме киетін әдемі, ұлттық киімім, асыл бұйымдарым жоқ, мен сондай көңілсізбін. Не істеймін?
Балалар:-- Сіз мұңаймаңыз, үйіңізге барып, өз ісіңізбен айналыса беріңіз, біз сізге көмектесеміз (Айсұлу үйіне қайтады)
Балалар жүрулерін жалғастыра, алдарында даяр тұрған Зергерлік шеберхана , Киімдер , Етік шеберханасы , Бас киімдер шеберханасы деген таблицалары бар арнайы үстелге отырады. Үстелдерде жапсыру, сурет, қолөнеріне арналған құрал - жабдықтардың бәрі бар.
Педагог: Балалар, біз жаңа ғана Айсұлуға уәде бердік, енді сол уәдемізді орындауымыз қажет. Қараңдаршы, бүгін бізде 4 шеберхана жұмыс жасайды.(балаларды шеберханаға бөліп, педагог әр шеберхананың жұмыс міндетін түсіндіреді)
1. Зергерлік шеберханасы
Білезік, алқа, сырға, шашбау жасау Білезікті жасату.
Балалар алдын - ала әзірленген ермексаздан білезікке ою - өрнек түсіреді
2. Етік шеберханасы
Етік, кебіс, мәсі т. б. аяқ киімдерге ою - өрнекті нүкте арқылы суретті салады Етікті жасату.
Үлгіге қарап, етіктің ортасына түрлі - түсті карандашпен ою - өрнек салу.
3. Киімдер шеберханасы
Бешпет, көйлек, жеңсіз, шапанды әшекейлеу Бешпет жасату.
Үлгіге қарап, бешпеттің жиегіне ою - өрнек жапсыру. Желімді дұрыс пайдалану, ою - өрнекті дұрыс орналастыра білу.
4. Бас киімдер шеберханасы
Сәукеле, тақия, жаулық, орамалды әшекейлеу Сәукеле жасату.
Әзір үлгілерге губкамен басып, жұмыс жасайды.
Сергіту сәті:
Бір саусағым тіпті де,
Ұстай алмас жіпті де.
Екі саусақ бірікті,
Қолға ине ілікті.
Үш саусағым орамды,
Жүгіртеді қаламды.
Өнерлі екен он саусақ,
Ою ойып, сурет салсақ. (қимыл - қозғалыстарын келтіріп, бірге айтады)