Өлең құрылысына талдау жасау

7 - сынып
Сабақтың тақырыбы:
Ж. Жабаев Алғадай туралы әрбір ой , Атаның әлдиі
Сабақтың мақсаты:
1. Ақын өлеңдерінің өзіндік табиғатына, өзгешелігіне көңіл бөлу; өлеңдегі түйінді ойды аңғарту, Жамбыл туралы білгендерін кеңейту, бекіту.
2. Оқушылардың шығармашылықпен жұмыс істеуіне ықпал ету, танымдық көзқарасын қалыптастыру.
3. Өз елін, Отанын, туған жерін сүюге, құрметтеуге баулу.
Күтілетін нәтиже:
- Өлең бойынша өз көзқарасын қалыптастырады;
- Өлеңдегі Алғадай бейнесіне орай жақсы мінез - құлық, іс - әрекеттерін талдау арқылы өзінше ой қорытады.
- Жаңа ұғымды өзі іздеп табады.
Сабақтың түрі:
Әдіс - тәсілдер: топтастыру, инсерт, бес жолды өлең стратегиялары
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі.
І. Қызығушылықты ояту.
Мәлімет жинау.
Жамбыл жайлы тағы не білдім?
Топтастыру

ІІ. Мағынаны тану.
Жамбыл өз қолымен майданға аттандырған Аттандыру өлеңінің кейіпкері кім?
Алғадай және одан тараған ұрпақ Қуаныш туралы өлеңдерімен танысамыз.
Оқушылар, сіздердің ойларыңызға қосымша түсінік бере кетейін. Жамбылдың алты ұлы болған, Үлкен екі баласы ертеректе қайтыс болады. Ал екі ұлы Ізтелеу мен Алғадай Ұлы Отан соғысына аттанады. 1942 жылы Жамбыл Алғадайды майданға шығарып салады. Алғадай майданға кеткеннен кейін жеті күннен кейін келіні Жәміш ұл туады. 1943 жылы Алғадай ерлікпен қаза тапты деген қара қағаз келеді. Осы қайғылы хабарды естіртуге Кенен Әзірбаев пен Ғали Орманов келіп:
- Ау, Жәке, көпті көрген батырымсың,
Қайғырып Алғадайға жатырмысың.
Пендеге бұл жалғанда өлім рас,
Тағдырдың сөгесіз бе қылған ісін?
Кім күшті бұл дүниеде адам күшті,
Жүзге дейін көрдіңіз талай істі.
Миуалы бақ ішінде дарағы едің,
Бір жемісің жел соғып жерге түсті - деген екен. Расында ұлының қайғысы ақынның жанына қатты батады.

- Өлеңдерді оқып шығу.
Инсерт әдісі бойынша өлең жолдарындағы түсініксіз сөздерді түртіп отырады.
Сөздікпен жұмыс.
Мүрде - өлген адамның денесі, өлік.
Көзел - көпті көрген, сұңғыла
Саулақ – елден ерен
Жабы - қазақ жылқысының байырғы қарабайыр түрі
Кәріп - соқыр, мүгедек.
Өлең құрылысына талдау жасау.
Өлеңдер топтамасын екі топқа бөліп беремін.
3 шумақ, 4 тармақ, 2 бунақ, 7 буын
2 шумақ, 4 тармақ, 2 бунақ, 7 - 8 буын

ІІІ. Ой толғаныс.
Сонымен, ұлы ақынды қатты қайғыға салған фашистік немістердің бейбіт елдің берекесін алған соғысы еді.
Бес жолды өлең стратегиясы
Зат есім. Соғыс
Сын есім.
Етістік.
Сөйлем.
Синоним.
Бағалау.
Үйге тапсырма. Ұнаған өлеңді жаттау.



Ұқсас жұмыстар

Өлеңнің өзіне ғана тән өлшемді ырғақ
Қансонарда бүркітші шығады аңға өлеңі
Әдебиет теориясы ұғымдарының жалпы сипаттамасы
Кіріккен сөздер
Көркем мәтінді тілдік талдаудың әдістемесі
Абай поэзиясындағы араб тілінен енген сөздер
Абай тілінің зерттелуі
Абай аудармаларының көркемдік сипаты
Әдеби үдеріс (процесс), әдеби әдіс, бағыттар мен көркемдік тәжірибелер
Мектеп бағдарламасында әдеби-терминдердің берілуі
Оңтүстік Қазақстан облысындағы несие нарығының қазіргі жағдайын талдау
Фирманың баға саясаты және баға стратегиясы нарық құрылымының әсерін талдау
Ақтөбе қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін талдаудың ақпараттық жүйесін тұрғызу
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Желілік жоспарлау мен басқару әдісін қолданғандағы экономикалық талдаудың және бизнес жоспарлаудың стратегиясы және тактикасы
Еңбек ақыны талдау
Брокерлік фирманың қор операциялары жобаларына сараптама жасауды ұйымдастыру
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
МҰХАММЕД ХАЙДАР ДУЛАТИ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ АДАМ МӘСЕЛЕСІН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ТҰРҒЫДАН ТАЛДАУ
Отандық өнеркәсіп кәсіпорындарын қайта құрылымдаудағы машина жасау өнеркәсібінің маңызы