Денелердің өзара әрекеттесуі
Сабақтың тақырыбы: ІҮ тарау. Масса және күш. § 30. Денелердің өзара әрекеттесуі. Дененің массасы.
Физика 7 сынып
Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік: Денелердің өзара әрекеттесуін, дененің массасы оның өлшеміне байланысты болатынын түсіндіру. Масса ұғымын енгізу. 2. Дамытушылық: Танымдық қабілетін, формулаларды қолдана отырып есептер шығаруға, логикалық ойлау қабілетін дамыту. Теориялық білімін практикада қолдана білуге үйрету.
3. Тәрбиелік: Тәжірибелер жасап көрсету арқылы, пәнге қызығушылығын, ізденімпаздылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақ әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап, баяндау
Сабақ көрнекілігі: Интерактивті тақта, тест, таразы, кірлер, ағаш қиындылары,
сызғыш, өшіргіш т. б.
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі:
Сынып оқушыларын түгелдеп, олардың назарын сабаққа аудару.
ІІ. Жаңа сабақты түсіндіру:
Енді, осы денелер өзара әрекеттескен кезде дененің жылдамдықтары қалай өзгеретінін, дененің массасы қалай болатынын қарастырайық.
а) Табиғаттағы барлық денелер бір - бірімен әрекеттеседі ме?
ә) Жалпы масса дегенді сендер қалай түсінесіңдер?
б) Олардың бір - бірінен айырмашылығы неде?
Табиғатта басқа денелермен әрекеттеспейтін денелер жоқ. Барлық денелер бір - бірімен әрекеттеседі. Мұны біз мұз айдынында коньки теуіп жүрген екі баланың бірі екіншісін қолымен итеріп жібергендегі әрекетін мысалға келтірсек. (1 сурет). Олар бағыттары қарама - қарсы жаққа қарай сырғанап кетеді. Осыдан денелердің бір - біріне әрекет етуі өзара әрекеттесу деп аталады. Денелер өзара әрекеттесу салдарынан түрліше жылдамдық алады екен. Мысалы коньки киіп тұрған екі баланың біреуі кіші, екіншісі ересектеу баланың қозғалысын қарастырайық(2 - сурет). Кіші баламыз үлкен жылдамдық алады. Осындай мысалдардан денелердің жылдамдықтарын өзгерту қабілетін сипаттайтын физикалық шаманы енгіземіз.
Сонымен денелердің өзара әрекеттесу кезіндегі жылдамдықтарының өзгеру қабілетін сипаттайтын физикалық шаманы дененің массасы деп атайды.
Өзара әрекет кезінде денелер өз жылдамдықтарын әр түрлі өзгертеді.
Денелердің мұндай қасиетін инерттілік деп атайды. Дененің массасы – бір дененің инерттілігін сипаттайтын физикалық шама. Массаны m әрпімен белгілейді. ХБ жүйесінде (СИ) массаның бірлігіне килограмм (1кг) қабылданған. Бұл платина мен иридийдің қорытпасынан құйылып жасалған цилиндр түріндегі эталондық (үлгі( кірдің массасы. Килограммның халықаралық үлгісі Париж қаласының жанындағы Севр қаласындағы эталондар мұражайында сақтаулы. Өлшейтін құралы таразы. Тәжірибеде массаның басқада бірліктері пайдаланады.
1т (тонна) = 1000 кг
1ц = 100 кг
1кг =1000 г
1кг = 1 000 000 мг
1г = 0, 001 кг
1мг = 0, 001 г
1кг = 0, 01 ц
1 кг= 0, 001т
Мынандай тәжірибе қарастырайық. Массалары, қасиеттері бірдей екі арбашаны алып олардың үстіне бірдей материалдан жасалған, бірақ көлемдері әртүрлі болатын білеушелер қойып тәжірибені қарастырамыз. Арбаша өзара әрекет кезінде t уақыт аралығында жүріп өткен s1 жолы екіншісінің s2 жолынан артық болады.
(s 1 s2 ) Өлшеулер s1 = 2s2, v1 =s1 t; v2 =s2 t; онда v1 = 2v2 тең болады.
Яғни
ІІІ. Сабақты бекіту.
Енді балалар осы өрнектерді пайдалана отырып есеп шығарайық
1кг мақта ауыр ма, темір ауыр ма? m1 = m2, V1 V2
1. Есеп. Роликті коньки киген екі бала бір – бірінен кері итеріліп, қарама қарсы жаққа қарай сәйкес 3 және 4 м с жылдамдықпен сырғанап кетті. Бірінші баланың массасы 40 кг. Екінші баланың массасы неге тең?
Пән мұғалімі: А. А. Темирова
Масса және күш. § 30. Денелердің өзара әрекеттесуі. Дененің массасы. жүктеу
Беттік құбылыстар
Молекулалардың массасы
Физика сабағында масса ұғымын қалыптастыру
Бүкіләлемдік тартылыс заңы
Ампер күші
Импульс түсінігі
Ішкі энергия жайлы
Механикалық тербелістер мен механикалық толқындарға, осы тақырып бойынша негізгі ұғымдар мен анықтамаларға ғылыми-әдістемелік талдау жүргізу
Ньютон заңдарын оқыту әдістемесі
Статикалық жанасу бұрышы
Тергеушінің тергеу бөлімінің бастығымен және анықтау органдарымен өзара әрекеттесуі
Педагогикалық процесті басқарудағы әлеуметтік институттардың өзара әрекеттестігі
Өздік және өзара индукция
Сөйлеу мен ойлаудың дамуы және өзара байланысы.
Оқушылардың өзара әрекеттестігін ұйымдастыру нәтижесінде дәстүрлі оқыту барысында кездесетін кейбір қиыншылықтар азаюда
Педагогтың балалармен өзара әрекеті
Мінез құрылымы Адамның мінезін оның құрылымын анықтау дегеніміз мінездің негізгі компоненттерінің не қасиеттерін ажырату және күрделі қатынас пен өзара байланыста туындайтын өзіндік бітістерді табу деген сөз
Достық өзара жауапкершілік пен қамқорлықтың, рухани жақындықтың белгісі
Достық өзара жауапкершілік пен қамқорлықтың рухани белгісі
Зарядталған бөлшектердің заттармен әрекеттесуі