Жеті лақ ертегісі
Математика
Сабақтың тақырыбы: Куб және оның көлемі
Сабақтың мақсаты:
Куб және оның көлемін табуды пысықтау.
Ауызша есептей білу дағдысын дамыту. Білімге деген қызығушылығын ояту.
Ұйымшылдыққа, қайырымдылыққа, әсемдікке баули отырып тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Геометриялық денелер, текшелер, Ешкінің үйі , Жеті лақ ертегісінің кейіпкерлері, қуыршақтар, текшелер, сыйымдылыққа байланысты суреттер, тірек схемалар, сиқырлы сызғыш.
Барысы:
Ұйымдастыру кезеңі
Өткенді қайталау мен байланыстыра отырып, жаңа сабақ – пысықтау сабағына ауысу.
Мына геометриялық денелер менің сұрағыма жауап бер деп тізіле қалыпты.
- қане, тез, қысқа жауап берейік!
Әр оқушы денелер сұрағына жауап бере бастайды.
1) – Тік төртбұрыштың ауданын қалай табамыз?
=
2 ) Р=(+) х2
3) Шаршының =хЕ
4) Р=Кх4
5 ) Текшенің Б - 6
Т - 8
К - 12
Осы сұрақтарға жауап беріп болғанда астынан Жеті лақ деген сөйлем шығады.
- Ал, балалар бізге қай ертегі қонаққа келіпті? – Жеті лақ ертегісі! – жеті лақ ертегісі жай келмепті, көмек сұрай келіпті? Ертегіде лақтарды қалай құтқарып алушы еді? Ал бірін ешкі лақтарын құтқара алмай отыр. Қасқыр, лақтарды текшенің ішіндегі текшеге салыпты да олардың қақпағына бір – бір тапсырма жазып қойыпты. Оны ешкі шеше алмай, лақтарын босата алмай отыр.
Ал біз оларды біліміміздің арқасында босатып алуымыз керек.
- Көмектесеміз бе?
- Көмектесейік! Біз ешкіге лақты босатып береміз!
Ол өзінің сыйлығын береді.
№1 кута бірінші тапсырма берілген. Оқып алайық.
Алдарымызда куб тұр. Осы кішкене кубтың 1 қыры неше см екен, қане, өлшеп көрейік! R - 2 см екен қане кім тақтаға шығып осы кубтың көлемін табады?
У - 2 см
Е - 2 см
Б - 2 см
-? 2х2х2=8 (см3) Жауабы: кубтың көлемі 8 см3, 8 кубпен толады.
Қыры 1 см кубтан 8 куб осы кубқа сыяды.
Осы тапсырманы оқушы тиянақтайды.
Табу үшін=УхЕхБ.
Кубтың 1 қыры 2 см б тан қыры 1 см кубтан 8 куб керек.
1 - лақтың кубтан босатып, ешкіге ешкі балаға куыршақ сыйлайды.
Келесі №2 куб тапсырманы №2 ішімізден оқып танысайық:
К - 3 см.
-? 3х3=3 см2
-? 9х6=54 см2
-? 3х3х3=27 см3
Оқушы мен – нің айырмашылығын айтады. 2 - ші лақты босатып, ешкіге қайтарамыз.
Келесі №3 куб. №3 тапсырманы 1 оқушы:
Оқып, шартын жазады.
У - 4 см
Е - 3 см
Б - 1 см.
-? 4х3х1=12см3 қабырғасы 1 см кубтан нешеуімен толтыратынын білу үшін, алдымен көлемін табамыз!
Жауабы: қорапты толтыру үшін 12 куб керек.
Үшінші лақты босаттық.
Ал, төртінші қорапта №4 – ші тапсырма.
Оқып ауызша талдайды. К - 2 см.
А) (2х2) х 6 =24 см3 бір бетінің ауданын, 6 бетінің ауданын табамыз.
Ә) (2х2) х 62=8 см3 көлемін табамыз.
Б) 2х(2 х 2)=8 см3 ауыстыру немесе терімділік заңы.
4 - ші лақты босаттық. Ешкі қуана бастады. Сергіту сәті.
Төлдер әні
Секең – секең ей, лақ,
Жүрмін саған кейіп – ақ.
Тыным тапсаң болмай ма?
Секеңдемей бір уақ.
Тыным тауып отырсақ, лақтарды біз құтқарсақ.
№5 кубтың тапсырмасы. №5 есеп.
Суретке қарап өрнектерге сәйкес есеп құр, және шығар.
78 - 10х2=ауызша.
Бөшкеде 78 л су, ал шелекте 10 литрдан су бар. Бөшкедегі су 2 шелектегі судан неше литрі артық?
35+10х2
Флякта 35 л су және 2 шелек су әкелінді, әр шелекте 10 л судан.
Барлығы қанша литр су бар?
Ф - 35 л.
Ш - 10 л.-?
Ш - 2.
35+10х3=55 л
Жауабы: барлығы 55 л су бар.
Тағы 5 - ші лақ босатылды.
6 - шы кубта №6 тапсырма теңдеу.
300: а=50
а=6
300: 6=50 Қорытып айтады.
6 - шы лақ босатылды.
Келесі №7 кубта №7 тапсырма.
8х3=24 18х3=54 28х3=84
7 - ші лақ босатылды.
Ал 8 - ші кубта бұл оқушылар ұжымдаса жұмыс істей ала ма деп сиқырлы сызғыш тапсырмасын беріпті.
Шарты: 2 минутта 3 тапсырма орындау керек, уақыт бітпесе ары қарай орындай бересің.
Орындап біткен балаларға шығармашылық тапсырма беріледі.
Тексеріліп текшелер таратылады.
Үйге тапсырма: №5, 1, 2, 3; №6 – 1, 3.
Ешкі барлық лақтарын қайтарып алды. Сендерге рахмет айтуда.
Қорытынды: Сонымен бізге бүгін текшенің көлемін, шаршының ауданын, қораптың көлемін, есеп теңдеу т. б тапсырмаларды орындадық, ауызша есептедік, ұйымшылдықпен сабаққа қатысып, қайырымдылық жасап, әсем қуыршақ көрдік.
Бағалау: Қуыршақ алғандар – 5
1 текшелерге – 4
2 текше алғандар – 5
Сызғыш бойынша: 3 тапсырмаға – 5
Жоғары орындағанға – 5 ерекше
2 тапсырма – 4.
Мектеп жасына дейінгі балаларға ертегіні пайдалану әдіс тәсілдер
Мектеп жасындағы балаға ертегі арқылы адамгершілік тәрбиесін қалыптастыру
Тіл дамыту жұмысының баланың ақыл ойының дамуына әсері
Елжандылыққа тәрбиелеудегі қазақ ертегілерінің әсері
Қазақ халық ертегілері
Қазақ және әлем ертегілеріндегі қасқыр бейнесі мен оның прототипі
Ертегілер мен мысал жанрын оқыту әдістемесі
3- 4 жастағы балалармен өтікілетін тіл дамыту сабағы
Балалар театрының түрлері
Ойын оқыту әдісінің түрі
ДОМАЛАҚ АНА
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
КОММЕРЦИЯЛЫҚ БАНКТЕРДІҢ НЕСИЕЛІК САЯСАТЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Тауарлық – материалдық қорлар есебі мен аудиті және олардың жетілдіру жолдары
БАЙМЫРЗАҰЛЫ БАЛУАН ШОЛАҚ жайлы жайлы жайлы
Газды-сұйықты өнімнің атқылауын болдырмау үшін ұңғы сағасын жабдықтау жүйелерін зерттеу және жетілдіру
Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдауды жетілдірудің негізгі бағыттары мен жолдары
Қажетті қимыл- қозғалыстың жетіспеушілігі организмді белгілі өзгерістерге ұшыратады
Салық қызметі органдарының қызметін ұйымдастыру мен басқарудағы кейбір мәселелер және оны жетілдіру жолдары
ЖЕТІ ЖАРҒЫ