Қазақ халқының тағам ұсыну тәрбиесіҚазақ халқының кісі сыйлау, үйге келген кісінің қолына су құйып, ас - тағам ұсынуының өзінен үлкен адамгершілік пен мәдениеттілік қасиетімен менмұндалап айқын көрініп тұр

Қазақ халқының тағам ұсыну тәрбиесі

Қазақ халқының кісі сыйлау, үйге келген кісінің қолына су құйып, ас - тағам ұсынуының өзінен үлкен адамгершілік пен мәдениеттілік қасиетімен менмұндалап айқын көрініп тұр. Онда әр отбасы үйіне келген кісіні төріне шығарып, астына көрпе төсейді. Онан соң алдына дастархан жайып, ас - тағам берер алдында жасы кіші адамның бірі елеген мен құман алып, қонақтың қолына су құяды.

Қолға су құйып, кісіге ас - тағам ұсынудың өзіндік жөн - жосығы бар. Мұнда, бата – бастан, су – аяқтан деп батаны төрдегі адамға жасатса, ал су құюды, аяқ жақтан бастайды. Әдетте суды қонақтар тегіс отырып болған соң құяды, бірақ жиын - тойлар мен нәзір - құзырларда адам өте көп болатындықтан суды екі жігіт екі босағадан бастап төрге қарай айналдыра құйып шығады. Кейде есік алдына үлкен леген қойып, қонақтарға үйге кірерде қол жудырып кіргізеді. Ал, адам саны шағын болса, онда бір адам оң босағадан бастап отырған адамдарға түгелдей айналдырып су құйып шығады, тамақ соңында қолға су құю солдан - оңға қарай басталады. Қолды жуғанда сілкімейді, орамалмен сүртеді.

Қазақ салтында дастарханда төмен жақта отырған адамдар өзінен жоғары отырған адамдарға шыны - аяқ алып беру, ас - тағам ұсынуға жауапты болады. Алайда, шыны - аяқ алып беру мен ас - тағам ұсынудың да өзіндік ережесі бар. Мұны әр отбасы ұрпақтарына мұқият ұғындырады, болмаса, өзгелер жағынан тәрбиесіз, көргенсіз деген сөгіске қалады. Мысалы, шыны - аяқ алып беріп, ас - тағам ұсынғанда оң қолымен ұсынады, онда да ас ұсынған оң қолдың қарын – сол қолдың сыртымен басып алақанды жайып қонақ жаққа қаратып ұсынады.

Тамақ алудың да, шәй құюдың да өзіндік жөн - жосығы бар. Мысалы, шәй құйған кезде, шәйді үй ішіндегі кісілерге түгел құйып болғанша, барлық адам сабыр сақтап күтіп отырады. Шәй түгел құйылып болған соң, үй иесі: Астан алыңыздар! деген соң ғана алады. Себебі, үй иесін көзге ілмегендік болып саналады.
Үлкен той - томалақ, нәзір - құзыр өткізгенде шәй құйып беріп, шыны - аяқ алып, ас - тағам ұсынуға тәрбиелі, пысық жігіттер мен епті, іскер келетіндерді орналастырады. Шәй құйған келін бір тізерлеп, қонақтарға қырын қарап отырып, шәйдің қызылын, сүтін дұрыс бөліп, шәйді дәмді құйып, көз қиығымен босаған ыдыс - аяқтарды қадағалап отырады. Келген қонақтар шәй құюшы келін мен шыны алып беруші азаматтың іс - қимылына қарап, сол ауылдың адамгершілігі мен мәдениетіне баға береді. Міне, осы істердің барлығы ұрпақтарға егжей - тегжейлі ұғындырылады.

Бұл тәрбие ұрпақтарды тамаша салт - дәстүр қалыптастырып, ізгілікке, адамгершілікке, қонақшылыққа, береке - бірлікке, достыққа жетелеп, перзенттерді әдепті, ибалы болуға баулиды.
Дереккөзі: elana. kz



Ұқсас жұмыстар

Бастауыш сыныптарда халық дәстүрлерін тәрбие құралы ретінде пайдалану жолдары
Жеті атаға толмай қыз алып, қыз беріспеу салты
Мектептің оқушыларына адамгершілік тәрбие беру процесі
Тыйым сөздердің жалпы сипаты, олардың ерекшеліктері
Мектеп жасындағы балаларды тәрбиелеудегі салт- дәстүрлердің алатын орны
ҰЛТТЫҚ ТӘРБИЕ (ҰЛТТЫҚ ТӘРБИЕНІҢ ЭТИКА-ЭСТЕТИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ)
Түркі халқына ортақ балаға қатысты ырым - тыйымдар
Бастауыш сыныптарда халық дәстүрлерін тәрбие құралдары ретінде пайдалану жолдары
Халықтық педагогиканың үздік дәстүрлері арқылы қыз балалар тәрбиесін арттырудың жолдары мен көздерін жан-жақты қарастыру
Бала тәрбиесі - бесіктен
Тасымалдау шаруашылығын ұйымдастыру
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Қазіргі дүниежүзінің саяси картасы
ҚАРАШАҰЛЫ БӘЙДІБЕК
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстар