Жұрнақ және жалғау

Қазақ тілі
Тақырыбы: ''Қосымша''
Білімділік мақсаты:
Қосымша туралы түсінік беру. Қосымша түрлерімен таныстыру.
Коррекциялық мақсаты:
Кесте бойынша түсіндіру арқылы зейінін тоқтауын дамыту, көріп есте сақтау қабілетін дамыту.
Тәрбиелік мақсаты:
Адамгершілікке тәрбиелеу, балалардың қиыншылықта бір - біріне көмектесуіне дәріптеу, отанын сүюге тәрбиелеу.
Сабақты ұйымдастыру әдістері: ауызша, көрнекі, сұрақ - жауап.
Көрнекіліктері:
1. Интерактивті тақта
2. Отан туралы бейнефильм
3. Қосымша кестесі

Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі:
1) Сәлемдесу.
2) Тақпақ арқылы көңілін көтеру:
Сабағыңа жөндеп,
Әзірленсең еңбек.
Қиындықтың бәрін -
Еңбек қана жеңбек!
3) Кезекшімен сөйлесу.
4) Сабақтың тақырыбын, мақсаттарын айту.

Үй тапсырмасын тексеру:
Мәтінді мәнерлеп оқып келу.
Лагерьде
Біз жазда лагерьге бардық. Лагерь таудың етегінде орналасқан. Лагерьдің жанында өзен ағып жатыр. Бұл жердің табиғаты өте әдемі. Балалар суға түсіп, күнге қыздырынды. Кешкісін бәрі жиналып, ән салды, би биледі.

Жаңа сабақ:
Қосымша
Часть слова, стоящая после корня, носит общее название қосымша. Қосымша делится на две части: жалғау (окончание) и жұрнақ (суффикс).
Мысалы:
Кітаптар (книги)
Тауға (в горы)
Жұмысшы (рабочий)

Түбір қосымша
Кітап - тар (жалғау - окончание)
Тау - ға (жалғау - окончание)
Жұмыс - шы (жұрнақ - суффикс)

Слайд көрсету.
Сөздікпен жұмыс.
Сөздік
ата - анаң - родители
сенің бауырың - твой брат
өлкең - твой край
аудан - район
астанаң - твоя столица
ауылың - твой ауыл

Мәтінмен жұмыс.
Тапсырма. Өлең жолдарын мәнерлеп оқы.
Отан
Отан - сенің ата - анаң
Отан - сенің бауырың.
Отан - өлкең, астанаң,
Отан - аудан, ауылың. (Б. Ысқақов)

Отан туралы бейнефильмін көрсету.
Мақалды жаттау, мағынасын ашу.
Отан үшін отқа түс, күймейсің.

Сабақты бекіту.
1 - жаттығу. Түбір мен қосымшаны шартты белгілерімен ажырат.
Үлгі (образец): алаң+да
Мектепке, сыныпта, терезені, есіктің, қаламмен, үстелде, жемістер, жидектерді, жаздым, оқыдың, шомылды, айттық, келдіңдер, бесінші, жетінші, тоғызыншы.

2 - жаттығу. Түбірлес сөздерді теріп жаз.
Үлгі: бала, баланы, балалармен, балалық.....
Бала, қыз, ата - ана, қыздар, ата - аналар, доп, алмұрт, баланы, балалармен, балалық (детство), доптың, қыздың, алмұрттар, қыздармен, ата - ананы, доптар, допты.

Қорытынды:
- Сонымен, балалар, біз бүгін қандай тақырып өттік?
- Қосымша.
- Қосымшаның неше түрі болады екен?
- 2 түрі болады.
- Қосымшаның қандай түрлері болады екен?
- Жұрнақ және жалғау.
Үй тапсырмасы:



Ұқсас жұмыстар

Жалпы білім беру мектебінде сөз құрамын оқыту
«Сөз құрамы» тақырыбын оқытуда көмекші мектептің 5-7 қазақ сынып оқушыларының грамматикалық білім және орфографиялық дағдыларының жағдайын анықтау
Жұрнақтардың шығу тектері мен даму тарихының сипаттамалары
Түбір сөз
Аффикстердің түрлері, жүйесі
Қазақ және орыс тілдеріндегі флексия
Қосымшалардың мағыналық, құрылымдық ерекшеліктерін көрнекілік арқылы түсіндіру
Түбір және қосымша
Негізгі зерттеу нысаны - туынды сөз
Қазақ және орыс тілдеріндегі флексия, аффиксоидтер және интерфикстер туралы ақпарат
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету
ПАСКАЛЬ - Программалау стилі, деректерді енгізу және шығару