Сабақтас құрмалас сөйлемнің ережесі
Сыныбы: 8
Қазақ тілі
Сабақтың тақырыбы: Сабақтас құрмалас сөйлем, оның жасалу жолдары.
Шартты бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем.
Сабақтың мақсаты:
А) Білімділік: Жаңа сабақты меңгерту, өткен сабақпен байланыстыру, сабақтас пен салалас құрмаластың өзіндік ерекшеліктерін айтып өту, сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауышының жасалу ерекшеліктеріне тоқталып, шартты бағыныңқы сабақтас жайлы айтып өту.
Ә) Дамытушылық: Оқушылардың дүниетанымын, ой-өрісін кеңейту, шығармашылық қабілетін дамыту, өз бетімен әрекеттенуге дағдыландыру, сөйлеу тілін, мәдениетін дамыту.
Б) Тәрбиелік: Оқушыларды ұжымдасып еңбектенуге, әдептілікке, ұлттық тәлім-тәрбие алуға, ұқыптылыққа, мысалдағы сөйлемдер арқылы ел жандылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту
Сабақтың түрі: іздендіру сабағы
Сабақтың әдісі: топпен жұмыс, сұрақ-жауап, түсіндіру, топтау, салыстыру, жаттығу.
Техникалық құралы: интерактивті тақта, компьютер
Пәнаралық байланыс: әдебиет, тарих
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен сәлемдесу, сыныпты түгелдеу, назарларын сабаққа аудару. Сыныпты үш топқа бөліп, топ басшыларына бағалау парақтарын тарату (Топ басшылары бағалау парақтарына жауап берген оқушыларды белгілеп отырады)
ІІ Өткен сабақты пысықтау:
Әр топқа үш сұрақтан беріледі:
І топ
1. Құрмалас сөйлем дегеніміз не?
2. Құрмалас сөйлем нешеге бөлінеді?
ІІ топ
1. Салалас құрмалас сөйлем дегеніміз не?
2. Салалас құрмалас сөйлем нешеге бөлінеді?
ІІІ топ
1. Салалас құрмалас сөйлемнің баяндауыштары қалай байланысады?
2. Салалас құрмалас сөйлемнің түрлеріндегі жалғаулық шылауларды ата?
ІІІ Жаңа сабақ.
Сонымен біз, бүгінгі сабақта нені білуіміз керек?
1. Сабақтас құрмалас сөйлемнің өзіне тән белгілері.
2. Сабақтас құрмалас сөйлемнің ережесі.
3. Баяндауыштарының жасалу жолдары.
Ең алдымен осы сұрақтарға жауап берместен бұрын, интерактивті тақтада берілген мысалдарға назар аударайық.
Биыл ел жайлауда болдым және ауылдағы ағаларымның үйіне бардым.
Ол оянса, терезе жабық тұр екен.
Біз үйден шыққанда, олар да бізге қарай жақындап қалған екен.
Ертерек үйге шақыру керек немесе ауруханаға бару керек.
Осы мысалдарды оқытып, оқушыларға сөйлемдердің бір-бірінен қандай айырмашылығы бар екенін ажыратқызу. Салалас пен сабақтастың баяндауыштары қандай дәрежеде байланысқанын түсіндіру.
Құрама баяндауышты тұлға
Есімді сөйлемдер
Газет тілінің қазақ тіл білімінде, орыс тіл білімдерінде зерттелуін саралау
Қазақ тілі сабағында тест әдісін қолданудың мақсаттары мен міндеттері
М. Әуезовтің «Абай жолы» роман-эпопеясындағы есімді сөйлемдер
Қарсылық мәнді құрмалас сөйлемдер
Түсіндірмелі салалас сөйлем құрмалас сөйлемнің бір түрі ретінде
Құрмалас сөйлемнің ғылым ретінде даму, қалыптасу жолы
Құрмалас сөйлемнің зерттелуі
Нығмет Сауранбаев туралы
Қазақстан Республикасының заңдарын сақтауын тексерулерді ұйымдастыру мен жүргiзу ережесi
Дербес компьютерді пайдалану ережесі
Газды көмірлердегі жарылыс қауіпсіздігі мен өрт қауіпсіздігінің ережесі
Қыз баланың ұстанар ережесі
Инсулинді енгізу ережесі
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс
Қазақтар мен Ресей арасындағы сауда сабақтастығы
Сөйлемнің бірыңғай мүшелері
Тақырып Қауіпсіздік ережесі
Қазақстан - 2050 Стратегиясы осынау мәңгілік жолдағы буындар бірлігінің, ұрпақтар сабақтастығының көрінісі