Дауысты дыбыс
Қазақ тілі 2 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Дауыссыз б мен п. 87 - 91 - жаттығу
Сабақтың мақсаты: 1. Оқушыларға сөз соңында б дыбысы айтылғанымен п жазылатынын, п дыбысынан соң дауысты дыбыс келсе, ол ұяң б – ға айналатынын үйрету, тапсырмалар беру арқылы меңгерту
2. Сөздік қорларын, ауызша, жазбаша сөйлеу тілін дамыту; шығармашылық жұмыстар, дидактикалық ойындар арқылы жан - жақты ойланып, алған білімдерін саналы түрде қолдана білу әрекетін жетілдіру; логикалық ой - өрісін дамыту.
3. Шапшаңдыққа, уақытпен жұмыс жасай білуге, жинақылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту.
Сабақтың түрі: дамытпалы аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілі: сұрақ - жауап, ойын, көрнекілік, жеке, топтық жұмыс -
тар, талдау - жинақтау.
Сабақтың көрнекілігі: үлестірмелер, кесте, тірек сызбалар, оқу құралдары.
Пәнаралық байланыс: әдебиеттік оқу, дүниетану.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі а) оқушылармен сәлемдесу ә) оқушылардың дайындығын қадағалау б) психологиялық дайындық
5 болсын алар бағамыз,
Білімнен бақыт табамыз.
Өнер, білім көп тоқып,
Өсе берсін санамыз.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. а Жаттығуды оқыту. ә Сөздерге ауызша дыбыстық талдау жасату. б Өткенді қорыту.
III. Жаңа сабаққа дайындық кезеңі:
а Топпен жұмыс. Ауызша тест: Иә, жоқ
1. Дауысты дыбыс 15. иә
2. Дауыссыз дыбыс 10. жоқ
3. Б дыбысы дауысты. жоқ
4. Дауыссыз дыбыс 2 - ге бөлінеді. жоқ
5. Дауысты дыбыс созылып айтылады. иә
6. Б дыбысы қатаң. жоқ
7. Б дыбысы дауыссыз, ұяң. иә
8. П дыбысы ұяң. жоқ
9. П дыбысы дауыссыз, қатаң. иә
10. Б, П дыбыстары дауыссыз. иә
ә Мақсат қою.
Бүгінгі сабағымыздың мақсаты – дауыссыз б мен п - ның айтылуы мен дұрыс жазылуының ережесін тапсырмалар орындай отырып меңгеру.
IV. Жаңа сабақ.
1. Дәптермен жұмыс.
Көркем жазу: Бб Пп
2. Оқулықпен жұмыс.
87 – жаттығу. Т. Молдағалиев. Күзгі дала
Өлеңді мәнерлеп оқиды, п әрпіне аяқталған сөздерді көшіріп жазып, астын сызады. Б мен п дауыссыздардың қай тобына жататынын анықтайды.
Демалып, үлестіріп, алып, сыйлап, шелектеп.
♦ Ереже. Сөз соңында б естілгенімен, п әрпі жазылады: кітап, мектеп, доп.
- Күзгі еңбек түрлерін ата.
- Күз мезгілінің өзге мезгілдерден айырмашылығын айт. Күн суыта бастайды, жапырақтар сарғаяды, жаңбыр жиі жауады, егін піседі, мал семіреді .
- Күз туралы басқа қандай өлеңдер оқыдық? Күз. Ұнатам күзді мен .
Ақпараттық ізденіс.
88 – жаттығу.
Көп нүктенің орнына п, б әріптерінің тиістісін қойып сөздерді көшіріп жазады.
Әде..., тала..., жі..., шө..., қора....
Ой қорыту: Сөз соңында б естілгенімен, п әрпі жазылады.
3. Сергіту сәті.
4. Тақтамен жұмыс.
89 – жаттығу. Ребусты шешіп, шешуіндегі сөзге байланысты сөйлем құрастырып жазады.
Шешуі: Талапты.
90 – жаттығу.
Төмендегі суреттерден штаб, клуб сөздерін қалай оқуға болатындығын түсіндіреді.
Ой қорыту: Штаб, клуб сөздерінің сөздерінің соңында б әрпі жазылады.
Тірек сызбамен жұмыс. Сызбаны сөйлет
1 - топ. Дыбыс
2 - топ. Дауысты дыбыс
3 - топ. Дауыссыз дыбыс
V. Сабақты бекіту:
Үлестірмемен жұмыс.
1. Мына сөздерге б, п әріптерінің тиістісін жаз.
Мекте..., до... ым, кіта..., шта..., тала..., клу....
2. Көп нүктенің орнына п, б әріптерінің тиістісін қойып жаз.
Тағамды асық...ай жайла... іш. Ұртыңды толтыры... алы... сөйлеме.
VI. Сабақты қорыту: - Бүгін не үйрендік? Не білдік?
VII. Оқушыларды бағалау: Белсенді қатысқан оқушыларды бағалау
VIII. Үйге тапсырма беру: 91 - жаттығу. Мектеп тақырыбына әңгіме құра.
Дауысты дыбыс
Транскрипция және транслитерация мәселелері жайлы мәлімет
Қазіргі қазақ фонетикасы
Қытай тіліндегі дауысты дыбыстар мен дауыссыз дыбыстардың айырмашылығы
Дыбыс сөздің материалы
Буын. Зерттелуі және түрлері
Буын
Қазақ тілі дыбыстарының артикуляциялық сипаты
Қазақ тіліндегі буын
Транскрипция және транслитерация мәселелері. Қазіргі қазақ тілі фонетикасы саласында еңбек еткен ғалымдардың еңбектеріне шолу.Он сөйлем жазып, фонетикалық талдау
Дыбыс үндестігі арқылы орыс бөлімі студенттерін қазақша сөйлеуге үйрету әдістемесі
Дауысты дыбыстар
Дыбыс жүйелі емле - сөздерді ауыздан шыққан күйінше жазатын емле
Қазақ тілінің дыбыс жүйесі
Сөздер мен дыбыстар
Жылқы достарымен серуендеп келе жатқанда үйіне барар жолда бір дауысты естиді
Омонимдер (сырт формасы, дыбыстық құрамы бірдей, бірақ білдіретін мағынасы әр түрлі сөздер) жеке тұрған қалпында стиль түрлерінің жалпы қайсысында да қолданыла береді
Дыбыс жылдамдығы
Тек ұяң дыбыстан тұрған сөзді табыныз
Ашық дауыстының саны қанша