Эвфемизм мен дисфемизм сөздерінің жеткізу жолдарын ұғындыру

Сабақтың тақырыбы: Эвфемизм мен дисфемизмдер

Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Эвфемизм мен дисфемизм туралы толық мағлұмат беру. Эвфемизм мен дисфемизм сөздерінің жеткізу жолдарын ұғындыру. Оларды ажырата білуге үйрету
Дамытушылық: Оқу, жаттығу жұмыстары арқылы пікірлесу, іздендіру арқылы оқушының ойын, дүниетанымын, тіл байлығын дамыту.
Тәрбиелік: Тыйым сөздердің мәнін аша отырып адамгершілік тәрбие беру. Ізгілікке баулу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдістері: сұрақ - жауап, баяндау, талдау, түсіндіру, топтастыру;
Пәнаралық байланыс: Әдебиет
Сабақ көрнекілігі: кесте, венн диаграммасы, интербелсенді тақта

Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу;
2. Оқушылардың назарын жаңа сабаққа аудару.

ІІ. Өткен тақырыптарға шолу жасау
Асықтар ойыны арқылы өткен сабақты бекіту. Дорбадан асықтарға байланған сұрақтарға жауап береді.

ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру:
Интербелсенді тақтадан сызбалар арқылы түсіндіріледі.
Дисфемизм – мағынасы жағынан эвфемизмге қарама - қарсы әдеби тілге жатпайтын, тұрпайы, дөрекі түрде айтылатын, біреуді қорлау, кеміту мақсатында пайдаланылатын сөздер.
Эвфемизм (грек. eu – жақсы, phemі – айтамын) – мағынасы тұрпайы сөздерді басқа атаумен ауыстырып, сыпайылап жеткізу.

Оқулықпен жұмыс
106 - жаттығу: Сөздерді эвфемизмдермен алмастырып жазу:
Ұры -
өсекші -
боқмұрын -
қырт
саңырау -
соқыр -
ақсақ -
мылқау -
топас -
жынды

Диалог құру
Өзіңді ата - анаң қалай еркелетіп айтады.

Сергіту сәті
Эвфемизм мен дисфемизмдер сөздерін мұрныңның ұшымен жаз.
Ү. Сабақты бекіту
Жинақтау, қорытындылау. (Тест)

ҮІ. Үйге тапсырма:
102 - жаттығу - Жаттығуды көшіріп жазыңдар, қарамен жазылған сөздердің мағынасын ашу.
УІІ. Бағалау



Ұқсас жұмыстар

ЭВФЕМИЗМДЕР МЕН ДИСФЕМИЗМДЕРДІҢ КЕЙІПКЕР ТІЛІНДЕ ҚОЛДАНЫЛУЫ
Лексиканы оқыту әдістемесі
ЛЕКСИКА (Сөз және оның мағынасын зерттейді)
Синонимдердің мағыналық реңкі
Табу мен эвфемизмнің қазақ тіл білімінде зерттелуі
Кейіпкер тілі
Қазақ тіліндегі балағат лексикасы
Дисфемизмдер және олардың зерттелуі
Қазақ тілі сабағын оқыту
Қазіргі айтыс өлеңдеріне тілдік сипаттама
Бу қазандықтары мен шаң дайындау жүйелері есебі
ТҮМЕН ҰЛЫ МҮДЕ ҚАҒАН
Диалектика — даму мен ең жалпы байланыс жөніндегі ілім
Қазақстан Республикасының заңдарын сақтауын тексерулерді ұйымдастыру мен жүргiзу ережесi
Бухгалтерлік есептің концепциялары мен принциптері
Қаржы-несие мекемелері рыноктық экономиканың негізгі элементі ретінде
Тергеушінің тергеу бөлімінің бастығымен және анықтау органдарымен өзара әрекеттесуі
Ақшаның мәнi мен пайда болу тарихы
Валюталық нарықтың және валюталық операциялардың ерекшеліктері мен дамуы
Тауарлық – материалдық қорлар есебі мен аудиті және олардың жетілдіру жолдары