Шыншыл ертегі

Тақырыбы: Ертегілер елінде ертеңгілігі (презентациясымен)
Мақсаты: білімділігі: Оқушыларға ертегіні суреттеп, сахналап қою. Мән - мағынасын ашу, Халық ауыз әдебиеті шығарма кейіпкерлерінің істеріне баға беріп, өз көз қарастарын білдіруге үйрету.
дамытушылығы: Оқушы бойындағы адамгершілік қасиеттерді дамыту,
логикалық ойлауын және шығармашылық қабілетін дамыту.
тәрбиелік: Ұқыптылыққа, жауапкершілікке, жақсыдан үйреніп, жаманнан
жиреніп, баланы жақсылыққа бейімдеу. Жауапкершілікке тәрбиелей
отырып достыққа, қарым - қатынастарын дамыту.
Көрнекілігі: Ертегілер елінде плакаты, шарлар, гүлдер, ертегі кейіпкерлерінің суреті.
Сабақтың барысы:
Сіздерден өскен балалар,
Батырлар мен даналар.
Құттықтаймыз мейраммен,
Құрметті біздің ата - аналар, балалар, ұстаздар!

І. Кіріспе сөз
Ертегілер ауыз әдебиетінің ең көне жанрына жатады. Бұларда көбінесе өмірде сирек кездесетін немесе мүлде кездеспейтін ойдан шығарылатын оқиғалар баяндалады.
Ол ауызша айтылып, ел есіне ғасырлар бойы сақталып, ұрпақтан - ұрпаққа ауысып, біздің дәуірімізге жеткен. Ертегілер көбінесе қара сөз түрінде айтылады. Кейде өлең түрінде де кездеседі.
Ертегілердің әдетте басталулары ұқсас: Баяғы өткен заманда бір шал мен кемпірдің....... болыпты немесе Ерте, ерте, ертеде, ешкі жүні бөрте де деп те басталады. Ертегі соңы олар сөйтіп мұратына жетіпті үнемі жақсылықпен аяқталады.
Ертегілер мынандай жанрларға бөлінеді:
1. Қиял - ғажайып;
2. Хайуанаттар туралы;
3. Шыншыл ертегі;
4. Тұрмыс - салт ертегілері.
Қиял - ғажайып ертегілерде ер жүрек, батыр адамдардың басынан кешкен сан - алуан ерлік оқиғалар баяндалады.
Олар жеті басты жыланмен, жалғыз көзді дәумен, жалмауыз кемпір, мыстан кемпір, небір құбыжықтармен күрес үстінде бар асыл қасиеттерімен көрінеді.
Олар көкке ұшады, жер астына түседі, теңіздерден өтеді, азабы мол қиын - қыстау оқиғаларда ақыл, айла - тәсілін асырып, жеңіп шығады. Бұл ертегілерді оқи отырып жаманнан жиреніп, жақсыдан үйренуге тырысады.
Мысалы: Алтын сақа , Ер Төстік , Алтын балық т. б.
Ата - бабамыз төрт түлік малды қадірлеп, пір тұтқан. Балаларға ең жақын ертегілер хайуанаттар туралы ертегілер. Хайуанаттар туралы ертегілердің кейіпкерлері аң, құс, үй жануарлары болады.
Алайда олар адамға тән қасиеттер, әрекеттер иесі болып суреттеледі де сол арқылы сұм - қиянатшыл, арамза, қу мінез қылықтар әшкереленеді, еңбексүйгіштігі, батылдығы, адалдығы суреттеледі.




Ұқсас жұмыстар

Қазақ халық ауыз әдебиеті жанрларындағы ертегілерді оқыту
Ертегілер жинағы
Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеуде халық ауыз ертегілердің орны мен ролі
Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеуде халық ауыз ертегілердің орны мен ролін анықтау
Тұрмыс салт ертегілері
Бастауыш сынып оқушыларын адамгершілікке тәрбиелеуде қазақ халық ертегілерін пайдалану
Бастауыш сыныптағы ертегілерді оқыту
Ертегілер туралы мәлімет
Қазақ ертегілері сан алуан
Бастауыш мектеп оқушыларын адамгершілікке тәрбиелеуде халық ертегілерін оқыту процесінің рөлі
Халық ертегілернің бала дүниетанымын қалыптастырудың маңызы
Ертегілер – халықтық тәрбие жүйесінде
Ішінде әрдайым өзіне оқып беретін ертегі кітаптары мен көне заттар толы
Ертегі ханшайымынын сөзі
Ғажап ертегі
Қорқыт Ата ертегілері мен дастандары - түркі мифологиясының қайнар көзі
Ғажап ертегілер
Оқушылармен ағылшын халық ертегілерін үйрену барысында қолданылатын әдістері
Қызыл телпек ертегісіндегі Қызыл телпек
Ертегінің аты ертегі