Жүрек қақпақшалары
Сабақтың тақырыбы: Жүректің құрылысы. Жүрекшелер мен қарыншалардың рөлі. Жүрек қақпақшалары. Жүрек жұмысының кезеңдері. Қан тамырлары: артериялар, капиллярлар, веналар. Веналық қақпақшалар.
Мақсаты: Білімділік: Оқушыларға ағзадағы қан айналымының маңызын, жүректің құрылысы және қантамырлар туралы білімді меңгерту, ғылыми көзқарастарын қалыптастыру
Дамытушылық: Оқушылардың алған білімдерін жадында сақтау қабілетін дамытып жетілдіру, зейін қойып тыңдауға үйрету, өз беттерінше ізденуін қалыптастыру. Сабаққа белсенділіктері мен қызығушылықтарын арттыру.
Тәрбиелік: Оқушылар арасында ұйымшылдықты және сыйластықты ояту.
Тұлғалық ізгілік қасиеттерге баулу және ұқыптылыққа, салауатты өмірге тәрбиелеу
Көрнекіліктер: Жүректің, қантамырлардың бөлімдері көрсетілген суреттер, жүректің макеті, электрондық оқулық, флипчарт. Сабақтың түрі: Жаңа материалды меңгеру.
Сабақтың әдісі: С. Т. О. дамыта оқыту.
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
Өтілген Организмдердің ішкі орасы тарауы бойынша тапсырмалар беріледі.
Тікелей сұрақтар:
1. Организмнің ішкі ортасын нелер құрайды?
2. Қан қандай ұлпаға жатады?
3. Қан неден тұрады?
4. Эритроциттердің тіршілік ұзақтығы қанша?
5. Лейкоциттердің қызметі
6."Фагоцитоз" құбылысын ашқан кім?
7. Тромбоциттер қайда түзіледі, бұзылады және қызметі қандай?
8. Қанның ұюына нелер қатысады?
9. Донор, реципиент деп нені айтамыз?
10. Агглютинация деп нені айтамыз?
11. Антиденелер адам ағзасында қандай қызмет атқарады?
12. Иммунитет дегеніміз не? Оның түрлеріне сипаттама беріңдер.
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
1. Қызығушылықты ояту: Ой шақыру .
Жанды мотор сынбайды,
Күні - түні тынбайды.
Кейде оның жүрісін,
Дәрігерлер тыңдай (Жүрек)
2. Тарам - тарам бір ғалам,
Айқыш - ұйқыш шырғалаң.
Толған ағыс тоқтаса,
Жоғалады бірге адам. (Қантамырлар)
Адамның денесінде ең маңызды рөл атқаратын не? Ойланып көрейік.
(Адамның суретінен жүрек көрсетіледі)
- Жүрек – қан тамырлары туралы не білеміз?
Мұғалім толықтыра отырып, оқушылар өз ойларын айтады.
ІІ. Мағынаны тану.
Оқушылар өз бетімен іздене жұмыс істеуі үшін тапсырма беріледі.
Орындалатын тапсырмалар:
1. Жүректің құрылысын зерттеңіз
2. Жүрек жұмысының кезеңдерін сипатта.
3. Артериялар мен веналардың құрылысын салыстыру
4. Капиллярлар қантамырларының құрылысы мен атқаратын қызметі
Уақыт беріледі. Уақыт болғасын оқушылар тапсырма бойынша жауап береді.
Мұғалім әр тапсырмаға қосымша электрондық оқулықтан мәліметтер береді.
ІІІ. Толғаныс.
Оқушыларға өтілген тақырып бойынша мынадай тапсырмалар беріледі:
1. Сурет бойынша құрылысын анықта
2. Биологиялық диктант
1. Жүрек тұтас қалқа арқылы оң және сол жақ бөлікке бөлінеді.
2. Оң жақ жүрекше мен оң жақ қарыншаның арасында үш жақтаулы, ал сол жақ бөлігінде қос жақтаулы қақпақша орналасқан.
3. Сол жақ қарынша мен қолқа, оң жақ қарынша мен өкпе артериясы арасында жарты ай тәрізді қақпақшалар болады.
4. Жақтаулы қақпақшалар арқылы қан жүрекшелерден қарыншаларға қарай өтеді.
5. Вена тамырларының ерекшелігі ішінде қақпақшалары болады.
6. Артерия жүректен қашықтаған сайын тармақталып артериолаларға одан әрі капиллярға айналады.
7. Капиллярлардың веналық ұшы бірігіп венула түзеді.
Жүректің қызметі мен оның жас ерекшеліктері
Мүшелер мен ұлпалардың реографиясы
Жүрек, оның құрылысы мен қасиеттері, дамуы
Жүрек қабының қабынуы
ЖҮРЕК АУРУЛАРЫ
Жүрек қан тамырлар жүйесі туралы
Жүрек - қан тамыр аурулардың себептері
Жүрек қан тамырлар жүйесінің аурулары
Сырқатнама (ауру тарихы) жайлы
Балалардың қан мен қанайналым жүйелерінің жас ерекшеліктері
Жүрек –қан тамыр жүйесін лабораториялық және инструменталдық әдістермен зерттеу.
ЖҮРЕК ПЕН ҚАН ТАМЫРЛАРЫ ФИЗИОЛОГИЯСЫ
Жүректі шынықтыру.
Бәкеңе шын жүректен Мәшекең үшін атқарған ізгілікті ісіңізге рахмет
Ұстаз болу - жүректің батырлығы
Тумастан біткен жүрек ақаулары
Жүрек тондары нашар естіледі, тахикардия
Жүрек сыртына массаж жасау
Аққу жүрек
Қаңқа және жүрек бұлшық тіндерінің регенерациясы