Екінші айналым

Атырау облысы, Исатай аудны, Х. Наубетов атындағы
орта мектептің жоғарғы санатты бастауыш сынып мұғалімі
Нұрмашева Шарбану Насырқызы

Тақырыбы: Еңбек түбі – береке.
Мақсаты:
1. Оқушыларды мақал-мәтелдердің мағынасын түсінуге, оларды айта білуге үйрету.
2. Тілдерін ұштау, шешендікке баулу.
3. Еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
Көрнекілік:
Мақал-мәтелдер, нақыл сөздер: Жақсы жұмыс –жанға тыныс , Еңбек түбі – зейнет , Еңбексіз өмір – сөнген өмір , жұмбақтар.
Жүру барысы:

Мұғалім: Жүздің көркі – көз, ауыз көркі – сөз, сөздің көркі – мақал , – дейді халық. Мақалдар адам тұрмысындағы әр түрлі оқиғаларды қысқа, тұжырымды тілмен түсіндіреді, ойды ажарлайды. Сондықтан да халық сөздің көркі – мақал деп бағалаған. Ал мақалдар сөздің көркі ғана емес, сонымен бірге халық өмірінің шежіресі.

1-оқушы:
Еңбек мұратқа жеткізер,
Жалқаулық абыройды кеткізер
2 – оқушы:
Сақалын сатқан кәріден,
Еңбегін сатқан бала артық.
3 – оқушы:
Еңбектін көзін тапқан,
Байлықтың өзін табады.

4 – оқушы: Асылзат.
Еңбек етпесен елге өкпелеме,
Егін екпесең, жерге өкпелеме.

5 – оқушы:
Ерінбесең, еңбегің өнеді.

6-оқушы: Құндыз.
1. Еңбексіз мал дәметкен – қайыршылық.
2. Еңбектен қашқан, дөңбекке жолығады.
3. Еңбек етпеген азады..
4. Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды.
5. Бейнетің қатты болса, татқаның тәтті болар.

3-оқушы:
1. Орайы келсе, орақ ор,
Кезі келсе, кетпен шап.
2. Еңбек – адамның екінші анасы.
3. Ерінбеген етікші болады.
4. Керек тастың ауырлығы жоқ.
5. Еңбекке үйренем десең, ерінбе.
Өнерге үйренем десең, жерінбе.

Келесі айналым: Жүргізуші мақалдың алғашқы жолын оқиды, әрі қарай ойынға қатысушылар қолын көтеріп жалғастырады.
1. Еңбегің қатты болса,…(татқаның тәтті болар).
2. Еңбек түбі – береке,…(көптің түбі – береке).
3. Істегенің еліңе жақсы,…(үйренгенің өзіңе жақсы).
4. Отынды шапқпнға жақтыр,…(малды тапқанға бақтыр).
5. Ексең егін,…(ішерсің тегін).
6. Етік тіге алмаған,…(біз таңдайды).
7. Көсеуі қысқаның,…(қолы күйер).
8. Берген – алар,…(еккен – орар).
9. Еңбек етсең ерінбей,…(тояды қарның тіленбей).
Ең аз ұпай алған ойыншы ойыннан шығады.

Екінші айналым: Екі ойыншының біреуі мақал айтады. Екіншісі соның ішіндегі бір сөзге мақал айтады. Сосын кезектеседі. Мүдірген оқушы жеңіледі.
1-оқушы:
Еңбек ет те мақтан,
Ойнап күл де шаттан.
2-оқушы:
Ойнап сөйлесең де, ойлап сөйле.
2-оқушы:
Ердің атын еңбек шығарар.
1-оқушы:
Ерді намыс өлтіреді,
Қоянды қамыс өлтіреді.
1-оқушы:
Ерінбесең еңбегің өнеді.
2-оқушы:
Еңбегі көптің өнбегі көп.
2-оқушы:
Жері семіздің – малы семіз.

1-оқушы:
Мал өсірсең, қой өсір,
Пайдасы оның көл-көсір.
Ойын соңында жеңімпаз анықталып, оған сыйлықтар тапсырылады.

Мұғалім: Сонымен оқушылар, мақалдың өміршеңдігі мен қолдану аясының кеңдігінің сыры неде? Әрине, тілдің көркемдігі мен мазмұнының тереңдігінде. Аз сөзбен көп мағына беретіндігінде. Осымен Еңбек түбі – береке атты тәрбие сағатымыз аяқталды. Зейін қойып тыңдағандарыңызға рахмет!



Ұқсас жұмыстар

Кәсіпорын айналым қаражаттарының айналымы
Кәсіпорынның айналым капиталы туралы
Өнеркәсіптегі айналым қаражаты
Кәсіпорынның айналым қаражаттарын қалыптастыру көздері және оны пайдалану көрсеткіштері
Кәсіпорынның айналым капиталын бағалау
Айналым өндірістік қорлар
Айналым капиталын басқару тиімділігін талдау (“Астана трэйд интернэшнл” АҚ мысалында)
Капиталды өсірудің негізгі әдістері
Айналым қаражаттарын қалыптастыру көздері. (меншікті және несиелік айналым капиталы)
Өндірістік айналым қоры
Екінші деңгейлі банктеріндегі валюталық операциялар
Ақша айналымын реттейтiн заңдылықтар
Коммерциялық банктердің қаржы айналымында бағалы қағаздармен жүргізілетін операциялары
Азия өзендерінің су мөлшері және су айналымы
Корпаративтің ақша айналымын және есеп айырысу жүйесі
Екінші деңгейлі банк клиенттеріне есеп-кассалық қызмет көрсетулер
Қазақстан Рсепубликасының екінші деңгейлі банктерінде бағалы қағаздар нарығын құру
Ақша айналымы
ХІХ ғасырдың екінші жартысы
Қан айналымының жалпы желісі.