Қарт әжей бала алғыс айт
Қазақ тілі
Сабақтың тақырыбы: Түбір мен қосымша
Сабақтың мақсаты: 1. Оқушыларға қосымша қосылған кездегі сөздердің жазылу емлесінен мағлұмат беру. Түбір сөзді тиісті белгімен дұрыс белгілеуге машықтандыру.
2. Байланыстырып сөйлеу, іс-жүзілік дағдыларын дамыту. Ой жүйелілігін танымын, шығармашылық қабілеттерін жетілдіруге ықпал ету.
3. Тапқырлыққа, ізденімпаздыққа, сауаттылыққа, еңбексүйгіштікке, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Пән аралық байланыс: Ана тілі, дүниетану
Әдіс - тәсілдер: Сұрақ - жауап, ойын, шығармашылық, топтық жұмыс,
Сабақтың жабдығы: Интерактивті тақта, ұяшық, ребус, сөз - жұмбақ, мазмұнды сурет, сызба - кесте, жазылған мақалдар
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық дайындық:
1) Басымызды иеміз,
Сәттілікті тілейміз.
Бірімізге біріміз
Көмектесіп жүреміз.
2) Оқушыларды үш топқа бөлу. Топ басшысын тағайындау.
Бағалау әдісін түсіндіру.( Сабақтың 6 кезеңімен таныстыру).
І. Қайталау - оқу анасы
1) Үй жұмысын тексеру, талдау жасау
2) Қайталауға арналған сұрақтар
- Түбір сөз дегеніміз не?
- Қосымша дегеніміз не? - Қосымша қандай қызмет атқарады?
- Түбір сөзге қосымша жалғағанда қандай өзгеріс болады?
- Түбір сөзге қосымша жалғамай сөздерді қосып оқуға бола ма?
ІІ. Сөз ойла, көп ойла
- ші,- шы
ІІІ. Тапқыр болсаң, тауып көр
Ребус шешу. Түлкі” 1
- Балалар, біз бүгін түбір сөзді тиісті белгімен белгілеуді үйренеміз.
ІV. Білгенге маржан...
Дәптермен жұмыс:
Күнді жазу
Көркем жазу
1. 320 – жаттығу
А) Мәтінді оқу
Ә) Қарамен жазылған сөздердің түбірі мен қосымшасын ажырату.
2. 321 - жаттығу
А) Сөздерді көшіріп жазу
Кезекші, сызғыш, үйректер, оқыды, биле, үйге көмекшіл, айдай, жібектей.
Ә) Сөздің түбірін тауып, тиісті белгімен көрсету
Үлгі: кезекші,.....
1) 322 - жаттығу
Түбір сөзге қосымша қосып, тік сызықтың екінші жағындағы сөздермен байланыстыру.
келдім
міндім
Ұшақ түстім
көрдім
- Түбір сөзге қосымша жалғамай, сөздерді қосып оқуға бола ма?
- Жоқ. Өйткені, онда сөз бен сөздің арасында мағыналық қатынас болмай қалады.
Сергіту сәті
V. Жүйрік ойлы ұландар
(Топтық жұмыс)
І топ
Төмендегі түбір сөздерді қосымшалы етіп жаз.
Сөйлем құра. Мысалы: ойын, дәрі, қора
ІІ топ: Сөйлемдердің тиісті қосымшасын жалғап құрастыру.
1. Торғай ағаш қон.
2. Үй қызық кітап көп.
ІІІ топ: Менің досым тақырыбына әңгіме жазу.
VІ. Мақал - сөздің мәйегі
І топ. Білек... бірді жығар,
Білім... мыңды жығар.
ІІ топ. Әке....... қарап ұл өсер,
Ана......... қарап қыз өсер.
ІІІ топ. Еңбек....... наны тәтті,
Жалқау....... жаны тәтті.
VІІ. Үлкенге құрмет - кішіге міндет
Суретке қарап әңгіме құрастыру.
- Суреттен кімдерді көріп отырмыз?
- Қарт әжей не істеді?
- Бала (ат қою) не істеді?
Қарт әжей балаға алғыс айтты сөйлемін қосымшасыз айтып көрейікші.
- Қарт әжей бала алғыс айт.
- Осылай айтсақ, не туралы айтқалы тұрғанымыз түсінікті бола ма?
- Демек, сөйлем болу үшін әр сөзге тиісті қосымша жалғау керек екен.
VІІІ. Тобықтай түйін
Сөзжұмбақ
Қорытынды.
Үйге тапсырма: Күнделікті ашайық,
Үйге тапсырма жазайық.
Түбір менен қосымшаны
Ажыратып алайық.
323 - жаттығу (Талабымен таныстыру).
Бағалау: Топ басшыларының үлестірген заттары бойынша бағалау, мадақтау.
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке тәрбиелеудің әдістемесі
Суреттерде балалардың балабақшадағы достары
Көңілді балалар әні
Мұғалім- бұл болашаққа ұмтылған адам
Төрт құбыланы түгендеген Төртбаев
Д. Исабеков прозасындағы замандас бейнесі
Ұрпақ тәрбиесі – ұлт болашағы
Қазақ прозасындағы Мархабат Байғұттың қазақ әдебиетіндегі шығармашылық орнын анықтау
Қазақ халқындағы қарым-қатынас жүйесі мен сөйлеу әдебі
Адамгершілік тәрбие туралы түсінік
Қазіргі дүниежүзінің саяси картасы
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстар
ЖҮСІП БАЛАСАҒҰН туралы
Баланың мектепке келу мәселесі
БАЙБЕКҰЛЫ ӘЙТЕКЕ БИ
Жүк көтергіштігі 6-тонна жүктік автомобиль жасап, арнайы бөлімде ілініс муфтасының құрылысын жобалау
Инвестициялық жобаларды дайындау және экономикалық дәлелдеу ЖШС «Тамир»
Халық ертегілернің бала дүниетанымын қалыптастырудың маңызы
БАЙТҰРСЫНҰЛЫ АХМЕТ
Электрлік оптикалық аспаптардың конструкциялық элементінің параметрлерін жобалау