Тыныс белгілері

Атырау облысы, Құрманғазы ауданы,
Абай қазақ орта мектебінің
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Төлегенова Алтын Хадимқызы

Қазақ тілі 9 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Тыныс белгілері. Тыныс белгілерінің қолданылатын негіздері мен қолданылатын орындары
Мақсаты: б) Тыныс белгілері туралы оқушылардың білімдерін тексеру, қосымша мәлімет беру, жаттығулар арқылы білімдерін бекіту;
қайталау материалдарына тапсырмалар беру, тексеру, бағалау;
т) Оқушылардың бойына адамгершілік қасиеттерді дарыту
д) Сауатты да әдемі жазуын дамыту, шығармашылыққа баулу;

Мақсаты: Өтілген тақырыптар бойынша еске түсіру, білік және дағдыларды пысықтау
Жуан және жіңішке сұрақтар

ІІ Жаңа сабақ
Пунктуация термині латынның “риnctum” – нүкте деген сөзінен алынған.
1. Тілдегі алфавитке енбейтін графикалық таңбалар жиынтығы
Белгілі мәтінді өз ішінде бір - бірінен айырып түсінуге мүмкіндік беретін, оны графикалық жағынан ұйымдастыратын жазу тілінің негізгі құралы болып саналады
• Тыныс белгілерін дұрыс қою жөніндегі ережелерді;
Тыныс белгілері деген мағынаны білдіреді.
Автордың айтайын деген ойын сол қалпында, өз дәрежесінде жеткізуге жол ашады.
Бар. Жақсы - нүкте қойылғанда, жайбарақат дауыспен айтылады, бірақ шешімді естіледі.

Тоғжан! Япырмай, жақсы айттыңыз - ау!- көтеріңкі көңілді білдіреді.
Бар? Жақсы?- екі ұшты мағына береді.
Бар?! Жақсы?!- түк те түсінбеген, сенбеген күйді көрсетеді.
Бар... Жақсы...- аяқталмаған, іште кеткен ой, сенімсіздік, реніш, кекесін сарынды мағынаны көруге болады.

Үш - ақ нәрсе – адамның қасиеті: ыстық қайрат, нұрлы ақыл, жылы жүрек.
(Абай.)
Адам баласының тамаша қасиеттері, атап айтқанда: табандылық, ерлік, қайсарлық - қазақ жауынгерінің бойынан табылады.

Содан соң қырмандағыларды тегіс жинап ( балаларды да қосып), жиналыс өткізеді.
(С. Мұратбеков.)
ІІІ Топтық жұмыс
І топ
Оқулықпен жұмыс
119 - жаттығу
Лепті сөйлемдерді теріп жазыңдар

ІІ топ
119 - жаттығу
Сұраулы сөйлемдерді теріп жазыңдар

ІІІ топ
Тиісті тыныс белгілерін қойыңдар

Қар жауды көп жауды Онан соң ышқына ұлып долданып жер көкті астын үстіне сапырып жұлып жеп жын қаққандай құтырынып еліріп боран соқты Қарды жалап жайпап сыпырып қуыс қуысқа үсті үстіне тықпалап нығарлады кеп нығарлады кеп

ІҮ Сергіту сәті
Орнымыздан тұрайық,
Алақанды ұрайық.
Бір отырып, бір тұрып,
Біз демалып алайық.

Ү. Мәнін ашыңдар
І топ Дастарқанға емінбе,
Көп алдында керілме
ІІ топ Босағада тұрма, көк шөпті жұлма

ІІІ топ Жақсыдан үйрен,
Жаманнан жирен.
Бәріне: Ұмытып кетпе,
Есікті теппе.

ҮІ. Миға шабуыл әдісі
“Достық” сөзіне өзіңнің және досыңның бойындағы адами асыл қасиеттерді тауып жаз
ҮІІ Үйге тапсырма
1. Пунктуация
2. “Менің досым” тақырыбында ой толғауды аяқтау

ҮІІ Рефлексия
ҮІІІ Бағалау



Ұқсас жұмыстар

Пунктуация
Жазуды меңгерудегі маңызды мәселе - орфография мен пунктуация
Бастауыш сынып оқушыларына тыныс белгілерін үйрету жолдары
Сөйлем құрылымында қолданылатын өзге тыныс белгілері
Ассимиляция құбылысы және диссимиляция.Қазақ орфоэпиясының жай-күйі. Қазақ жазуы және орфографиясы. Пунктуация мәселелері
Пунктуация туралы жалпы түсінік
Тынысалу жүйесін зерттеу әдістері кеуде қуысын қарау және пальпациялау. Ересек адамдардың және түрлі жастағы балалардың салыстырмалы және топографиялық перкуссиясы
Созылмалы түрде өтетін танау қабынулары
Сөйлем ортасында және сөйлем соңында қойылатын тыныс белгілер
Ринит, гаймарит, ларингит, фронтит аурулардың емі және профилактикасы
Қазақстан республикасының Нидерландымен халықаралық қарым – қатынысы
ТЫНЫШБАЕВ МҰХАММЕДЖАН
Адамдардың тұтынысын қанағаттандыру Мақсаттар
Тыныс алу жүйесі ( ағзаларын ) мүшелерін зерттеу әдістері .
Тыныштандырушылар.
Мұхаметжан Тынышбаев
Негізгі сұрыптау белгілері
Тыныштық сақшылары
Тыныс алу жеткіліксіздігі
Жасанды тыныс алдыру