Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Сабақтың тақырыбы: Зат есімнің жекеше және көпше түрі
Сабақтың мақсаты: 1. Зат есімнің жекеше және көпше түрі туралы түсінік беру.
2. Оқушыларды әдемі, мәнерлі жазуға дағдыландыру, оқушыларға әдемі жазу - өнер екенін ұғындыру.
3. Пікір алысу стратегиясын пайдаланып, оқушыларды өзіндік жұмыс істеуге, өнерге құштарлықтарын эстетикалық талғамдарын қалыптастыру.
Сабақтың көрнекілігі: сызба, тест, сөз жұмбақ,
кесте, ұлттық қазақи сәлемдесу, интер тақта
Сабақтың түрі: Дамытушылық сабақ.
Сабаққа қол әдісі: Ой қозғау, мақал - мәтел, сөз жұмбақ, талдау - жинақтау, Венн диаграммасы
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
А) Қызығушылықты ояту
Ә) Пікір алысу стратегиясы бойынша сұрақ беру
- Ал балалар, бүгінгі сабағымыз күнделікті сабақтан өзгеше болмақ.
- Себебі, бізге кімдер келіп отыр?
- Қонақтар.
- Біздің қазақ халқы қандай халық болған?
- Қонақжай халық.
- Олай болса бізде бүгін қонақжайлылығымызды көрсетеміз.
- Ондай болса балалар қонақжайлылығымызды қалай көрсетеміз?
Тәртіптілігімізбен, білімділігімізбен, алғырлығымызбен.
- Ия, өте дұрыс.
- Ал, балалар сабағымызды бастамас бұрын, тәттіден дәм татқызып, шашу шашқан.
- Олай болса біз білімділігімізбен шашуымызды шашайық.
2. Үй тапсырмасын анықтап тексеру.
399 - жаттығу жалқы, жалпы есімдерді топтап жазу
- Зат есім мағынасына қарай қалай бөлінеді?
- Жалқы есімдер дегеніміз не?
- Жалпы есімдер қалай жазылады?
- Кісі аттары, мамандық иелеріне қандай сұрақтар қойылады?
- Жер су аттары жан - жануарларға берілген атаулар қалай жазылады?
3. Жаңа сабақ: Зат есімнің жекеше және көпше түрі. 400 - 403 жаттығулар.
4. Сөз жұмбақ шешу арқылы жаңа анықтап алу.
ЗАТ ЕСІМ
1) Қазақстан Республикасының президенті кім?
2) Түн ұйқысын төрт бөлген абзал жан.
3) Қазақстан Республикасының рәміздерінің бірі.
4) Білім есігі не?
5) Әбілхан Қастеев кім?
6) Иесі оның сәби
Әрі төсек, әрі үй.
7) Ұлыстың ұлы күні қай мезгілде келеді?
5. Зат есімнің жекеше және көпше түрлері.
а) Суретті көрнекілік арқылы зат есімнің жекеше, көпше бөлінуін меңгерту
ә) Көркем жазу минуты
6. Сызбамен жұмыс.
7. 400 - жаттығу Ауызша орындалады
8. 401 - жаттығу. Өлеңді көшіріп жазу.
9. Сергіту сәті:
Шаршадым УҺ! дедім,
Ренжідім Туһ! дедім,
Қорықтым Ой! дедім,
Өкіндім Аһ! дедім,
Шарасыз Еһ! дедім,
Таңырқап О! дедім,
Кейідім И! дедім,
Біліп ап Е! дедім,
Қуанып Ха - ха - ха! дедім.
10. Мақал - мәтелдер сайысы тақырыпқа байланысты
11. Тест тапсырмалары:
1 - қатарға
Көпше зат есімді жекешеге айналдыр.
Балалар - бала, кітаптар - кітап
2 - қатарға
Жекеше зат есімді көпшеге айналдыр.
Гүл - гүлдер, дәптер - дәптерлер
3 - қатар
Жекеше зат есімді тап?
а) Балалар б) Балапандар
ә) Алма в) Кітаптар
12. 402 - жаттығу. Көптік жалғауларының тиістісін қойып сөйлемдерді көшіріп жаз.
13. Бекіту Венн диаграмасы арқылы оқушылар сөздер тауып жазады.
14. Үйге тапсырма беру
15. Бағалау, мадақтау.
Зат есімдерді жекеше түрде жазу
Зат есімнің көптік тұлғада қолданылуы
Зат есімнің жекеше және көпше өзгеруі
Ағылшын тілінде зат есімдердің жекеше түрлерінің мағынасы
Қазақ тіліндегі көптік тұлға мен көптік мағына және олардың ғылыми стильдегі қолданысы
Грамматикалық категория туралы түсінік
Сөз таптарының жақтылығы немесе жақтық көрсеткіші
Ағылшын тіліндегі есімдік және олардың атқаратын қызметтері
Әр түрлі тілдерде грамматикалық жақ категориясы
Етістікті тіркестер
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету
ПАСКАЛЬ - Программалау стилі, деректерді енгізу және шығару