Ауыз әдебиетінің түрлерін топтастыру
Күнделікті сабақ жоспары, қазақ әдебиеті 7 сынып
Тақырыптар:
1 - сабақ. Сөз басы
2 - сабақ. Лиро - эпостық жырлар
3 - сабақ. Қозы - Көрпеш - Баян сұлу
4 - сабақ. Жырдағы кейіпкерлер
5 - сабақ. Жырдың құрылысы
Сабақтың тақырыбы: Сөз басы
Сабақтың мақсаты:
а) Әдебиеттің түрлері туралы түсінік бере отырып, оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру;
ә) тәрбиелік мәні бар мысалдар келтіре отырып оқушыларды елін, жерін, Отанын сүюге тәрбиелеу;
б) оқушылардың білімін бақылау арқылы мәнерлеп оқуға дағдыландыру;
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, т. б
Сабақтың көрнекілігі:, кітаптар, т. б
Пәнаралық байланыс: тарих, қазақ тілі
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, оқу құралдарын тексеру, сыныптың тазалығына көңіл бөлу. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
Демалыста оқыған шығармаларын сұраймын. Оқушыларға бірнеше сұрақтар қоямын.
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
Әдебиет сөзі араб тілінен аударғанда асыл сөз дегенді білдіреді. Барлық жұрттың әдебиеті сияқты қазақ әдебиеті де екіге бөлінеді.: бірншісі – ауыз әдебиеті, екіншісі — жазба әдебиеті. Ауыз әдебиеті – елдің жазу өнерін білмей жүрген кезінде шыққан сөз өнері. Жазу өнері болмаған соң, елдің тарихы, өмірі, тұрмысы, салты, туған жері, өнері, арманы, әдемі, мәнді әңгімелермен айтылған. Ауыз әдебиетінің сөздерін шығарушылардың аты - жөндері бізге белгісіз. Олар басында ауызша шығарылған және бір ауыздан екінші ауызға көшіп, ауызша айтылумен сақталған. Ал жазба әдебиетінің авторлары бар.
Көркем әдебиет – оқушыларға беймәлім өмірді танытатын қуатты құрал. Адамға тәрбие беруші әуелі ата - ана, сонан соң ұстаз, мектеп тұрмысындағы төңірек. Өнер, ғылым жоқ жұртта адам тәрбиесін төңірегінен алады. Өнер, ғылым бар жұртта адамдар тәрбиені ата - анадан да, төңірегінен де, мектептен де және әдебиеттен де алады.
Топпен жұмыс:. Ауыз әдебиетінің түрлерін топтастыру.
Ауыз әдебиеті
↓
Тұрмыс - салт жырлары
мақалдар
жұмбақтар
ертегілер
аңыз әңгімелер
мәтелдер
шешендік сөздер
айтыстар
Білімді бекіту:
Өтілген тақырыпқа байланысты бірнеше сұрақтар қоямын.
1. Қазақ әдебиеті нешеге бөлінеді?
2. Ауыз әдебиеті дегеніміз не?
3. Ауыз әдебиеті қандай салаларға бөлінеді?
Білімді бағалау:
Оқушылардың жауаптарына, сабаққа белсене қатысып отырғандарына қарай білімдері бағаланады.
Үйге тапсырма: Ауыз әдебиеті және оның түрлері туралы оқып келу.
1, 2, 3, 4, 5 сабақтарды жүктеу
6, 7, 8, 9, 10 сабақтарды қарау
11, 12, 13, 14, 15 сабақтарды қарау
16, 17, 18, 19, 20 сабақтарды қарау
21, 22, 23, 24, 25 сабақтарды қарау
26, 27, 28, 29, 30 сабақтарды қарау
31, 32, 33, 34, 35 сабақтарды қарау
36, 37, 38, 39, 40 сабақтарды қарау
41, 42, 43, 44, 45 сабақтарды қарау
46, 47, 48, 49, 50 сабақтарды қарау
51, 52 53, 54, 55 сабақтарды қарау
56, 57, 58, 59, 60 сабақтарды қарау
61, 62, 63, 64, 65 сабақтарды қарау
ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІН ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ӘДІС - ТӘСІЛДЕРІ
Корей мақал-мәтелдерін аударудың ұқсастықтары мен айырмашылықтары
Әдебиет сабақтарында дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыстардың түрлері мен әдістемесі
Қазақ әдебиетіндегі мысал жанрының маңыздылығы мен оның зерттелу жолы
САБАҚТЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК ӨҢДЕЛУІ
Мысал жанрының ерекшелігі
Халық ауыз әдебиетінің бала дамуына тигізер әсірі
Қазақ халқының бай салт – дәстүрі мен әдебиетінің келер ұрпаққа берер тәрбиесі
Мектеп жасына дейінгі баланың тілін жаңылтпаштар айтуда тілін дамыту
Мектеп жасына дейінгі балалардың тілдерін дамытуда ауыз әдебиетінің маңызы
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
ҚҰЖАТТАРДЫ ТОПТАСТЫРУ
Дәрігер бөлмесі мен ауыз қуысы гигиенасының бұрышының ұйымдастырылуы.
СӘКЕН БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНІҢ НЕГІЗІН САЛУШЫ
Салт - дәстүр және ауыз әдебиеті
Үйдегі жалғыз жарық - ұмыт қалған балауыздың сәулесі
Ауыз қуысының дифтериясы
Ауыз уылуы
Ауызекі сөйлеу тілі мұндай ыңғайда көбінесе
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс