Жабайы жануарлар
Сабақтың тақырыбы: Жануарлар қалай өсіп - өнеді?
Сабақтың мақсаты:
- Жануарлардың тіршілігі, қоректенуі туралы мағлұмат беру;
- Дүниетанымын, шығырмашылық қабілетін дамыту;
- Экологиялық тәрбие беру.
Көрнекілігі: Жабайы жануаралар бейнеленген суреттер. Интерактивті тақта. Кестелер.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру бөлімі.
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, зейіндерін жаңа өтілетін сабаққа аудару.
II. Психологиялық дайындық.
Қоршаған орта табиғат,
Жануар, өсімдік, адамзат.
Сүю, қорғау - парасат
Білейік мұны жамағат.
III. Үй тапсырмасын тексеру.
- Балалар, біз өткен сабақта мәтінді топқа бөлу арқылы жұмыс істегенбіз. Қазір сол топтар бойынша тапсырмалар орындайық.
1 топ: Көктемде құстар тіршілігінде қандай өзгерістер болады?
2 топ: Қызғылт қоқиқаздар туралы.
3 топ: Көкек туралы
- Жарайсыңдар, балалар сіздер жақсы түсініктеріңді айтып шықтыңыздар.
- Құстар туралы не білесіңдер?
Топтастыру.
Құстар
IV. Қызығушылығын ояту.
Жұмбақтар.
*Арқасында мың садақ, іздегені бір тамақ.
*Далада жүр шапқылап,
Керемет тым басқада,
Оған ұқсас жоқ құлақ
* Жаз бойы орман кезеді,
Жеміс - жидек көреді.
Апан оның іні,
Қысқы ермегі ұйқы.
- Балалар сіздер жұмбақтың дұрыс таптыңыздар.
- Бұл жануарлар қандай жануарлар?
- Жабайы жануарлар.
- Ендеше, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: "Жануарлар қалай өсіп - өнеді?"
- Күннің жадын жазып, тақырып жазылады.
- Қазір, мен сіздерді топтарға бөлемін.
I топ: Аюлар
II топ: Кірпілер.
III топ: Бұландар.
IV топ: Қояндар.
V топ: Қос мекенділер
Оқушылар өз ойларын ортаға салып, түсініктерін айтады. Бір - біріне сұрақтар қояды.
- Балалар, сіздер жаңа сабақ бойынша түсініктеріңізді айта білдіріңіздер. Жалпы жануарлардың табиғатқа тигізер пайдасы, жануарлар өсімдіктердің өсіп - өнуіне көмектеседі. Жануарлар өз бетінше тіршілік етеді.
VI. Жануарлардың балаларының атауларын тап:
Қасқыр - көжек
аю - мыршай
түлкі - алан
қоян - бұғышық
барыс - бөлтірік
бұғы - қонжық
VII. Сергіту сәті
кі - кі бұландайды түлкі
ю - ю қорбаңдайды аю
ян - ян секіреді қоян
ыр - ыр ырылдайды қасқыр
VIII. Семантикалық карта.
№---- Жануар аты ---- өсімдікпен ---- жануарлармен ---- Бунақденелілермен ----- Құспен ----- жәндікпен
1 бұғы
2 Қасқыр
3 Аю
4 Түлкі
5 Бұлан
6 Қоян
7 Бақа
8 Кірпі
* Қандай тарауды өтіп жатырмыз?
*Жануарлардың алуан түрлілігі.
* Ендеше, жануарлар қандай топтарға бөлінеді?
*Топтастыру:
Жануарлар
Жануарларға не қажет?
IX. Өзекті жағдаят.
- Жер бетінде құстар, жабайы жануарлар жойылып кетсе не болар еді?
X. Бақылау күнделігімен жұмыс.
XI. Сабақты қорытындылау.
Сұрақтарға жауап беру. Оқушыларды бағалау. Үйге тапсырма. Мәтінді оқу. Қосымша мәліметтер жинау.
Жабайы жануарлардың ұшасы мен мүшелерін тексерудің ерекшеліктері
Мал тұқымы
Жабайы кәсіби жануарлар және ауланатын құстар еті ветеринариялық - санитариялық сараптау
Жабайы жануарлар етін ветеринариялық - санитариялық сараптау кезіндегі ұйымдастыру жұмыстары
Жабайы жануарларды сойғаннан кейінгі ішкі ағзалар мен ұшаны зерттеу ерекшеліктері
Жабайы жануарларды тасымалдау және таңбалау
Жануарлар дүниесін пайдаланудың түрлері және жануарлар дүниесін пайдаланушылардың құқықтары мен міндеттері
Жабайы жануарларды инфекциялық аурулар кезінде санитариялық сараптау және бағалау
Солтүстік Американың жануарлар дүниесі
Тұяқты жануарлар
Омыртқасыз жануарлар даму ерекшелігі
Жануарлар дүниесін қорғау заңдылығы
КЕЙБIР 0МЫРТҚАЛЫ ЖАНУАРЛАРДЫҢ ЖӘНЕ АДАМНЫҢ ДАМУЫ
Омыртқасыз жәндіктер мен омыртқалы жануарлар
Жануарлар жауынан қалай құтылатынын өздерің әңгімелеп, талқылаңдар
Жануарларды сұрыптау
Дәрумен (Витамин) - адам мен жануарлардың тіршілігіне, олардың организміндегі зат алмасудың бірқалыпты болуы үшін аз мөлшерде өте қажетті биологиялық активті органикалық қоспалар
Адецидуаттарға барлық тұяқты үй жануарлары жатады
Айырша без (грек, thymus - тимус) - омыртқалы жануарлар мен адам организмдеріндегі иммундық жүйенің қалыптасуы мен оның қызметінің толық атқарылуын қамтамасыз ететін без
Өсімдік пен жануарлардың ыстыққа, суыққа, ауа қысымына, су тереңдігіне, хим