Әңгіменің басталуы
Сабақтың тақырыбы: Тахауи Ахтанов “Күй аңызы” әңгімесі
Сыныбы: 5
Сабақтың мақсаты: - оқушылардың мәтін мазмұнын толық меңгергендіктерін тексере отырып, әңгімедегі кейіпкерлер, олардың іс - әрекеттері туралы, қазақ елінің өткен тарихына, тұрмыс - тіршілігіне назар аударту, әңгімені қорытындылап, алған білімдерін жинақтап бекіту;
- өнердің құдіретін таныту;
- әңгіменің көркем тілін таныту; өз ойын жазбаша да, ауызша да жүйелі айту қабілеттерін дамыту;
Сабақтың түрі: бекіту сабағы.
Әдісі: ой қозғау, сұрақ - жауап, талдау.
Көрнекілігі: интерактивті тақта, Т. Ахтановтың портреті, шығармасы, күйшілердің портреттері, “Нар идірген” кітабы.
Пәнаралық байланыс: музыка, тарих.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру.
А) Сынып оқушыларымен сәлемдесіп, түгендеу.
Ә) Оқушылардың оқу құралдарын тексеру.
Б) Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
2. Зымыран (бәйге сұрақтары)
1. Жазда келе жатқан екі жолаушы кімдер?
2. Түбі жақсы күйші сен боларсың. Бірақ күйімді үлгі етсең де, менің өмірімді үлгі етпе,- деп кім және не себепті бұлай айтты?
3. Ердің атындағы ұзын қызыл қоржыннан не шығып тұр?
4. Екеуінің әңгімеден кейін көңілі жүдеп, үнсіз келе жатқанда, суалып қалған жырадан не кездестірді?
5. Домбыраның құлағын бұрап, машықты әуенмен Естемес нені бастады?
6. Күйді бастауға қандай оқиға әсер етті?
7. Нардың соңынан ерген екі аттылы қайда келді?
8. Қараша үйде жолаушылар кімді кездестірді?
9. Шал Естемеске қандай қолқа салды?
10. Иіп тұрған нарды Жаңыл неге саймайды?
11. Оразымбет күйді жалғастырғанда нардың сүті шелекке сауылдап құйыла берді. Осылай дүниеге келген жаңа күйдің аты не?
Әңгіме құрылысын талдату.
Әңгіменің басталуы: Екі жолаушының әңгімесінен
Оқиғаның дамуы: Жолаушылардың жырадан жалғыз нарды кездестіруі
Оқиғаның байланысуы: Аяқталмаған күй
Оқиғаның шиеленісуі: Қайнардағы қараша үй, Шалдың қолқа салуы
Оқиғаның шарықтау шегі: Естеместің күй тартуы
Оқиғаның шешімі: Күй арқылы Нарды идіртуі
Күй күшті, тау – тасты бұзатұғын,
Орнына өз өрнегін сызатұғын
Талқандап тас кереңді үн оятып,
Дүкені дүниенің қызатұғын.
Күй күшті, істі, еңбекті сүйдіретін,
Тамырын тас емшектің идіретін
Жарлының тілек күйі, жүрек күйі,
Өмірді білдіретін, күлдіретін.
Қазақ әдебиетіндегі алғашқы әңгімелер: жалпы сипаты мен тақырыптық идеялық ерекшеліктері
Арақатынастың құрылымы мен фукциясы
Қиял ғажайып ертегілер жайында
Ауызша әңгіменің фольклорлық сипаты
Әңгіме - эпикалық шығарма
Әңгіме жанрының жалпы сипаты мен ерекшеліктері
Іскерлік жиналыстар мен келіссөздер жүргізу
Басшының қолданатын этикалық нормалары
Көркем шығармадағы психологизм жайлы
Мектеп бағдарламасында әдеби-терминдердің берілуі
Соғыстың басталуы
Интервенция мен азамат соғысының басталуы
Өлкеде азамат соғысының басталуы және оның барысы
Соғыстың басталуы және сипаты
Еуропадағы соғыстың басталуы
Әңгіменің кейіпкерлері кімдер
Көтерілістің басталуы
Ж. Аймауытовтың Әнші әңгімесіндегі Әмірқан бейнесіСабақтың мақсаты:Білімділік: әңгіменің тақырыбы мен жазушының идеялық мұратын мәтінге сүйене отырып ашу, Әмірқан бейнесін жан - жақты талдау
Әңгіменің мазмұнын түсіндіру
Шығарманың басталуы