Қарамен жазылған сөздерді құрамына қарай талда

ТҮБІР МЕН ҚОСЫМША (6-сынып)
Сабақтың мақсаты: білімділік – қазақ тіліндегі қосымшалардың түбір сөзге жалғану заңдылықтары туралы ұғымдарын дамыту, жұрнақ пен жалғаудың атқаратын қызметін таныту; тәрбиелік – ана тілін қадірлеуге, білімділікке, сауаттылыққа тәрбиелеу; дамытушылық – фонетика, лексика тараулары бойынша алған білімдеріне сүйене отырып сауатты жазу, оқу дағдыларын жетілдіру, дұрыс сөйлеуге машықтандыру.
Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгерту сабағы.
Сабақтың өту әдісі: сұрақ-жауап, тақырыпқа арналған кеспе карточкалармен жұмыс грамматикалық ойын, жаттығу жұмыстары, сатылай кешенді талдау.
Сабақтың көрнекілігі: сызба, суреттер, кеспе карточкалар.

Сабақтың барысы.
I.Ұйымдастыру кезеңі: а) оқушыларды түгендеу; ә) сыныптың тазалығы мен оқушының сабаққа дайындығына назар аудару.
II. Үй тапсырмасын сұрау.
а) Сөздер қандай жолдармен жасалады?
ә) Сөз тұлғасы деген не?
б) 68-жаттығуды оқып, сөздерді құрамына қарай ажырат.

III. Жаңа сабақты түсіндіру.
а) Тақырыптың аты жазылып, сабақтың мақсаты түсіндіріледі. ә) Өткен сабақтағы Сөз тұлғасы туралы алған білімдеріне сүйене отырып, оқушылардың өзі қосымша сөзіне анықтама береді. б) Төмендегі өлең жолдарын жаздырып, түбір сөздер мен қосымша жалғанған сөздерді табады.
Сені іздедім кездескен адамдардан
Бұлақтардан, бақтардан, алаңдардан.
Шырақтардан, оттардан, жалаулардан,
Сені іздедім жоғалған замандардан.
(Мұқағали Мақатаев. Поэзия )

в) Қосымшаның неліктен жалғанатынын ұғу үшін өлең жолдарындағы қосымшаларды өшіріп, дауыстап оқытылады. Қосымшалардың сөз бен сөзді байланыстыратынын оқушының өзі айтады.
г) Білімдіге дүние жарық,
Білімсіздің күні қаріп (мақал).
Мақалды оқытып, жұрнақты тапқызу, жұрнақ өзі жалғанған сөздің мағынасын өзгертетінін немесе түрлендіретінін оқушының өзіне айтқызу. ғ) Қосымшалардың түбірге жалғануында қандай дыбыстық заңдылықтар бар екеніне оқушы назарын аударту.
Оқулықтан 69-жаттығуды орындату.
а) Қарамен жазылған сөздерді құрамына қарай талда.
ә) Түбір мен қосымшадағы дауысты дыбысты салыстыр.
б) Түбір мен қосымшадағы дауыссыз дыбыстардың үндесуін байқа.
2. Сатылай кешенді талдау жүргізу, сөз құрамына қарай талдату

Ақтөбе облысы
Қандыағаш қалалық №2 орта
мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі
Нұрмағамбетова Роза Қылышбайқызы



Ұқсас жұмыстар

Бастауыш сынып оқыту процесіне жаңа оқу - әдістемелік кешенді енгізу
Құрмалас сөйлемді оқытуда қолданылатын тиімді әдістер
Мемлекеттік тілді деңгейлік оқыту технологиясы
Қазақ тілінен ұйымдастырылатын оқу жұмыстары. Оның түрлері
Қазіргі мектептегі оқу-тәрбие ісі
Дамыта оқыту арқылы тіл дамыту
2-сыныпта қазақ тілін оқыту барысында оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту
Сөз тіркесі және ондағы өзгерістерді үйрету жолдары
Бастауыш сыныпта қазақ тілі сабағын оқытуда көрнекі құралдарды пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыру
Жаттығу түрлері, жаттығу арқылы тіл дамыту
Оңтүстік Қазақстан облысындағы несие нарығының қазіргі жағдайын талдау
Фирманың баға саясаты және баға стратегиясы нарық құрылымының әсерін талдау
Ақтөбе қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін талдаудың ақпараттық жүйесін тұрғызу
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Желілік жоспарлау мен басқару әдісін қолданғандағы экономикалық талдаудың және бизнес жоспарлаудың стратегиясы және тактикасы
Еңбек ақыны талдау
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
МҰХАММЕД ХАЙДАР ДУЛАТИ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ АДАМ МӘСЕЛЕСІН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ТҰРҒЫДАН ТАЛДАУ
Қосарлама сөздердің семантикалық сипаты
Ономастикалық жұмыс және талдау бөлімі туралы ереже