Балалар мынау қасқыр
Білім беру саласы: Таным
Бөлімі: Жаратылыстану
Тақырыбы: Аңдар қысқа қалай дайындалады?
Мақсатын: Балаларды жабайы жануарлар, олардың қоршаған ортадағы өзгерістерге бейімдеу қабілеті туралы түсінігін нығайту және кеңейту, табиғаттағы маусымдық өзгерістер мен жануарлардың мінез - құлқы арасындағы қарапайым байланыстарды анықтау қабілетін дамыту жүннің түсін ауыстыру, қысқы ұйқыға кетуі, қысқа қор жинауы. Жануарларға мейірімді болуға үйрету.
Әдіс - тәсілдері:
1 Амандасу
2 Шаттық шеңбері
3 Ойын
4 Орманға саяхат ( пойыз мінуі)
5 Ғажайып сәт ( Орманшының орманға кіргізбеуі)
6. Жаңа тақырып (Жануарлармен таныстыру)
7. Орманшының тапсырмасы (ойын)
8. Дидактикалық ойын Өз үйін тап
9. Қорытынды.
Көрнекілер мен құралдар: Слайд жабайы аңдардың суреттері, орман көрінісі, жұмсақ ойыншықтар
Барысы: І. Ұйымдастыру бөлімі.
Саламатсыздар ма, оқушылар.
Шаттық шеңбері
Қуанамын менде,
Қуанасың сенде,
Қуанайық достарым,
Арайлап атқан күнге.
Балалар алақандарын бір - біріне тигізіп табиғатағы жылулыұтарын силайды.
Бүгінгі күн терезеден тұр қарап
Сондай жақсы көңіл күймен басталады бұл сабақ.
Қызығушылығын ояту.
Балалар жабай жануарлар мен үй жануарларын айыру ойыны.
- Қандай ойындар ойнадық?
- Бұл аңдарды қайдан көрдіңіздер?
- Бұлар қайда мекендейді?
- Бұлар қандай жануарлар? Үй жануарларынан айырмашылығы неде?
- Олай болса, бүгінгі сабағымыз Аңдар қысқа қалай дайындалады? деп аталады?
Ендесе орманға саяхат жасайық қане бәріміз, пойызға мініп саяхат жайық.
Орманға келген кезде пойыздан түсіп орманға қарай жүреді. Сол кезде орманның алдынан Орманшы шығады.
Орманшы: Қайда келдіңдер? Сендер кімсіңдер?
Тәрбиеші: Біз ормандағы жабайы жануарларды көргіміз, білгіміз келеді. Балалар көргісі келеді кіргізіңізші.
Орманшы: Ендеше балалар сіздерге тапсырмам бар. оны орындамасаңдар орманға кіргізбеймін
Тәрбиеші: Балалар орманшының тапсырмасын орындаймыз ба?
Балалар: ия
Орманшының тапсырмасы: Суретегі жануарлар туралы тақпақтар айтып беріңдер.
Ақ қоян ау, ақ қоян,
Үркек қоян, сақ қоян.
Қаша берсең қалыңға,
Қорқағым деп ат қоям.
Мен айлакер түлкімін,
Алдау менің өнерім.
Таба алмаймын бір тыным,
Күнде, түнде желемін.
Тәтті көрсе бас салар,
Айнымайды баладан.
Үп - үлкен боп жасқанар,
Кіп - кішкентай арадан.
Орманшы: Жарайсыңдар балалар.
Балалар орманға кіреді.
Алдынан жабайы жануар қасқыр тұрады.
Тәрбиеші: Балалар мынау қасқыр. Балалар ол неге ұқсайды? Бірақ ол итке қарағанда үлкен, аяқтары ұзын. Өйткені ол өзінің азығын жүгіріп жүріп аулайды. Қасқыр қыста құстармен, дала жануарларымен қоректенеді. Ол апанда тұрады, балаларын бөлтірік деп айтады.
- Ары қарай жүрейік:
Тәрбиеші: Ал балалар алдымыздан кездесті?
Бұл аңның аты Аю деп аталады. Ол үлкен, ақылды, иіс сезгіш жыртқыш аң, бірақ ол өз бетінше ешкімге тиіспей, ол жаз бойы жеміс – жидектер мен өсімдіктерді жеп, денесіне май жинап, қыс басталғанда қартын астында түлкен апанда ұйықтайды.. Әсіресе аюлар балды жақсы көреді.
Аюдың баласын қондық деп атайды.
- Ары қарай жүрейік:
Тәрбиеші: Мынау түлкі. Балалар қараңдаршы, қандай әдемі болады. Түлкінің мұрны иісті жақсы сезеді. Ол қар астындағы тышқандарды, құстарды аулап қоректенеді. Терісінің реңі қызғылт сары, құирығы ұзын болып келеді. Түлкі тамаша аңшы. Ол қу әрі айлакер болып келеді. Түлкінің баласын: Мыршай немесе түлкішек депте айтады.
- Ары қарай жүрейік:
Тәрбиеші: Ал балалар мынау өздерің білетін қоян. Ол өте қорқақ болып келеді. Қоян тез жұгіреді. Ол жерді қазып ін жасайды. Олар қоныстарын жиі ауыстырады. Қондарды асыруға да болады. Олар ағаштың қабықтары мен кепкен шөптермен қоректенеді. Олар сәбіздерді жақсы көреді. Қоянның баласын көжек деп айтады.
Тәрбиеші: балалар шаршадыңдар ма? Тоңдыңдар ма? ендеше байымызды сергітіп алайық.
( Сергітіу жаттығуы, орысша қазақша).
Тәрбиеші: Ал балалар міне орманды аралап болдық енді орманнан шығайық.
Сол кезде орманның шығар алдынан Орманшы тұрады.
Кишкенебаева Динара Асқаровна
Атырау қаласы, Бірлік ауылы,
№33 Көркемай балабақшасының тәрбиешісі
Аңдар қысқа қалай дайындалады? жүктеу
Балалар және олардың ата-аналарының әрекеттесуімен қазақ тілін меңгерудің тиімді моделін әзірлеу
Мектепке дейінгі жүйесіндегі үштілдік - көпмәдениетті тұлғаны қалыптастыру құралы
Ойлаудың логикалық формасын үйрету
Ермексаздың қасиеттері және ыдыс түрлері дайындауға үйрету
Халық ойындар теориясы мен проблемасының педагогикалық, психологиялық, әдістемелік әдебиеттерде зерттелуі
Мектеп жасына дейінгі балаларды жануарлар әлемімен таныстыру
С. Дөнентаевтың шығармашылық кезеңі
Оқу сапасын арттырудағы көрнекіліктің бастауыш сыныптарда қолданылатын әдістері
Балаларды есептеуге үйрету кезінде ойын тәсілдерін қолданудың теориялық негізі
Балаларды табиғатпен таныстырудың маңызы
Балалардың мектепке дайындығын жан - жақты ұйымдастырудың психологиялық - педагогикалық негiздерi
Қазақстандағы балалар үйі мен интернаттардағы қайырымдылық шаралары
Балалар жарақаты
Спандияр Көпеев және балалар әдебиеті
Балалар ауруханасы қызметкерлерінің жеке бас гигиенасы
Қиын балалармен жұмыс
Балаларға патриоттық рух беруде Махамбет өлеңдерінің тәрбиелік мәні
Мұқан Иманжановтың балалар әдебиетіне қосқаны
СӘКЕН БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНІҢ НЕГІЗІН САЛУШЫ
Сапарғали Бегалин – балалар жазушысы