Бисер тоқу

Бисер тоқу.
Сабақтың тақырыбы: Маржаннан алқа тоқу.
Білімділік мақсаты: оқушыларың моншақ тоқудағы білімін жүйелендіру, шеберлік деңгейін арттыру арқылы әсемдік пен сұлулықты бағалай білуге үйрету.
Дамытушылық мақсаты: оқушылардың жұмысты орындаудағы ептілігін, алған білімін өз бетінше қолдана білуін дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: оқушылардың эстетикалық талғамын тәрбиелеу, тиянақтылық деңгейін көтеруге баулу.
Сабақтың әдісі: аралас, сарамандық.
Пәнаралық байланыс: тарих; бисердің пайда болуы, бейнелеу өнері; композиция құрау, түстерді таңдау.
Көрнекіліктер: моншақтан жасалған бұйымдар, үлгілер, схема, кітаптар.
Құрал - жабдықтар: моншақ, жіп, түйреуіш, қайшы, леска.

Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау.
ІІІ. Жаңа сабақ.
Бисер тоқу ертеден кеңінен таралып, танылып келе жатқан халық шығармаларының әшекей бұйымдар дайындаудың бір түрі. Бисермен жай суреттерден бастап өте күрделі түрлі - түсті жұмыстар жасауға (тоқуға), алқа, тұмарша, шаш буғыш, сырға, білезік, белдік, сөмкелер мен әшекейлер тоқуға болады. Қолдан жасалатын бисер моншақтары Ресейде, шет елдерде өте жоғары бағаланады. Халық шығармаларының осы түрі жаңа өрлеу үстінде, дамудың сатысында.

Бисер тоқу өнері өте нәзіктікті, әдемілікті, шыдамдылықты және фантазия мен шеберлікті талап етеді. Әр адам бисер тоқумен айналысуына болады. Схемамен жұмыс істегенде есте сақтау қабілеті жоғары болып, түстерді айыра білу керек. Барлық қолөнер сияқты, бисер тоқудың да тарихы бар. Бисердің шығу тарихы әйнектің пайда болуымен тікелей байланысты. Ал әйнектің қашан пайда болғанына әлі күнге дейін нақты деректер жоқ. Дегенмен, әйнекті пайдаланудың ең алғаш құпиясы Финикия елі ашқан деген аңыз бар. Бұл аңызда финикиялық көпестер әлемді жүзіп жүріп Сирияға тоқталады. Өздеріне азық дайындау мақсатымен отқа қазан қою үшін аралдан үлкен тас іздейді. Ешнәрсе таппаған олар кемедегі селитраның ( натрий қосындыларының) үлкен бөлігін пайдаланады. Жалынның ыстық температурасынан селитра еріп, өзен құмына араласып, сұйық әйнек болып аққан екен. Осылай ма, жоқ әлде басқа тәсілмен бе әйнек дүниеге келген. Бірақ финикиялық көпестер бүкіл Жерорта теңізінің халқына әйнектен жасалған бұйымдарды сатқан екен.

Кейбір деректер бойынша әйнектің отаны Ежелгі Египет болған. Әйнектен жасалған моншақтар, амулет, ыдыс - аяқтар біздің заманымызға дейін VI ғасыр ескерткіштерінен табылған. Әйнекті массаға кобальт, мыс, марганец қосу арқылы египеттіктер көгілдір, жасыл, алқызыл түсті әйнек алған. Мұндай әшекейлерді еркектер де, әйелдер де, әсіресе ақ түсті киімдермен таққан деседі.
Ең алғашқы Бисер атауы Египет елімен байланысты. Оның атауы арабтың Бусра немесе Бусер деген сөзінен шыққан, мағынасы жалған маржан . Рим империясы Египет елін басып алғанда әйнек өндіру Рим еліне өтіп, империя құлағаннан кейін Византияға өтеді. Ал Константинопольды түрік жауынгерлері жаулап алған соң әйнек өндіруші шеберлер жан - жаққа тарап әлемге Бисер атауы мәлім бола бастады. Бисерден тоқылған бұйымдар жастар мен орта жастағы әйелдерге арналған сәндік киімдерге жапсырылған немесе түрлі оюлармен әшекейленген киімдер, аяқ киімдері, сөмкелер, т. б жиі кездестіруге болады. Өмір жасы ұзақ болу үшін мықты болып келетін жібек жіппен, лескімен орындалады. Бисермен қазақтың ою - өрнектерін, тұмарша, өңіржиек, алқа, бойтұмар, сондай - ақ шашбау, сәнді әшекейлер; сырғалар, мойынға тағатын алқалар, брошка, ожерелье жасауға болады.
Жұмыс орнын ұйымдастыру: бисермен тоқу жұмысы қызықты, әрі қарқынды өту үшін тек құрал - саймандардың түгел болуы ғана емес, жұмыс орынды ыңғайлап алу, әсіресе, ол жерде бисерді қалай орналастыруды ойластыру қажет. Ол үшін бедерлі фланель матаны төрт бүктеп, не болмаса жақтаулары өте биік емес қорапшалар пайдалануға болады.
Жұмыс істейтін орын жарықпен жақсы қамтамасыз етілу керек. Көзге демалыс беру үшін әр сағат сайын 10 - 15 минут үзіліс жасау керек.

Сарамандық жұмыс: маржаннан алқа тоқу.
Кіріспе нұсқаулық: ТҚ ережелерін қайталау (инемен, қайшымен жұмыс қауіпсіздігі)
Ағымдағы нұсқаулық: Әр оқушының жұмыс істеу барысында көмек көрсету.
Бұйымның түйреуішін жіпке бекітіп алу қажет. Схема 1, 2, 3 бойынша бисерді қатар тізу керек. Ақырғы қатары алғашқы қатарға симметриялы болу керек. Жұмыс аяқталарда екінші түйреуішін бекітіп, артық жібін қиямыз.

Сабақты қорытындылау. Сарамандық жұмыс соңында топтасып Түймедақ сөзжұмбағын шешу. Әр жауапқа бір гүлден беріледі.
1. Ең алғаш бисер қай елде пайда болды. (Египет)
2. Параллель тоқу әдісімен тоқылатын бұйым. (гүл)
3. Бисермен сәндік үшін қандай бұйымдар тоқылады. (әшекей)
4. Бисермен гүл, жапырақ тоқу үшін қандай материал қолданған жөн. (сым)
5. Тұңғыш рет бисер қандай өндіріспен байланысты болды. (әйнек өндіру)
6. Таяқша, сопақша қырлы бисердің формалары. (дөңгелек)
7. Алқа тоқуға қолданылатын материал. (леска)
8. Бисермен жұмыс істегенде қажетті құрал. ( қайшы).

Баға қою.
Үйге тапсырма. Жұмыс орнын жинастыру.
Қолданылған әдебиеттер: Г. Дюмина. Бисер умелица. Издательство Астрель 2001,. Л. В. Грушина. Мастерилка. 2004г, Мектептегі технология журналы.
Схема № 3



Ұқсас жұмыстар

Бисерден тотықұс тоқу технологиясы
Бисермен қызғалдақ тоқу технологиясы
Сумоншақпен кестелеу
Мектеп оқушыларын ұлттық өнерге баулудың теориялық негіздері
СӘНДІК – ҚОЛДАНБАЛЫ ӨНЕР. ЕҢБЕККЕ БАУЛУДЫҢ НЕГІЗГІ ҚАҒИДАЛАРЫ
Халық қолөнері
Халық қол өнер негізінде еңбекке тәрбиелеу әдістемесі
Бисер өнерінің шығу тарихы
Сәндік қолданбалы өнердің түрлері
Сәндік қолданбалы өнер. Қолөнердің турлері
Тақырып Тоқу өнері
Қазіргі уақытта нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрес шаралар арқылы көп ой тоқуға болады
Бисерден жасалатын бұйымдар
Тоқу өнері
Дамытушылық: теориялық білімдерін іс - жүзінде (практика) шығармашылықпен дамыту, макраме тоқу туралы алған білімдерін, дағдыларын нығайту
Көбелек тоқу
Білім саласы дамуына негіз болар іргелі ғылым қажетОқу білім жүйесін үнемі жаңалап отыру өркениет талабы
Алқа тоқу
Бисермен тоқудың кең тарлаған техникасы - параллельді тоқу
Інжу - маржаннан алқа тоқу