Өздік есімдігін тауып, олардың қалай түрленіп тұрғанын анықта

Қызылорда облысы, Құттықожа ауылы,
№164 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі
Курбаназарова Дариха Налибаевна

Қазақ тілі 7 сынып
Сабақтың тақырыбы: Өздік есімдігінің түрленуі
Мақсаттары: Танымдылық: Оқушыларға жаңа білімді өздігінен игерту арқылы Әр түрлі жаттығу жұмыстары арқылы оқушылардың есте сақтау, логикалық ойлауын дамыту.
Эмоционалдық: Өздік есімдігінің түрленуін түсіндіру, зейін мен ерік - жігерлерін табандылықпен басқаруын, тыңдау мен қабылдауын бейімдеу.
Әлеуметтік: Қарым - қатынас мүмкіндіктерін кеңейту, өзара әрекеттестіктерін белсендіру.
Күтілетін нәтиже: Топта жұмыс істеу арқылы ізденеді, біледі, түсінеді және сөздік қорларын дамыту арқылы пәнге қызығушылығы артады
Модульдері: АКТ (ақпараттық коммуникативтік технология), СТО (сын тұрғысынан ойлау), ОЖЕ (оқушылардың жас ерекшеліктері), ТжДОЖ (талантты және дарынды оқушылармен жұмыс). ОБжК (оқытуды басқару және көшбасшылық), ОҮБжОБ (оқыту үшін басқару және оқытуды бағалау), ДО (диалогтық оқыту)
Бағалау: Өзін өзі (ӨӨБ), жұптық (ЖБ), топтық (ТБ), жиынтық (ЖБағ)
Деректер: тақта, стикерлер, постерге арналған қағаздар, маркерлер, бағалау парақтары
Әдіс тәсілдер: Кім біледі? Венн диаграммасы, Хат жазу

Тапсырма
Жаңылтпаштар арқылы топқа бөлу

Білу 5мин
102 - жаттығу. Берілген сұрау есімдігін қатыстырып сөйлем құрап жазу.
Кімнің, қайсымыз, нешеуі, кімдермен, нешеуден, кімсіздер, қандаймыз.
Мысалы: Сен кімнің баласысың?
103 - жаттығу. Нешінші, қайсысы деген сұрау есімдіктерін жіктеп және тәуелдеп жазып, мағыналық және тұлғалық жағынан салыстырыңдар.
Жіктеу -------------- нешінші ---------- қайсысы
І ---------------------- нешіншімін ------ қайсысымын
ІІ --------------------- нешіншісің ------- қайсысысың
Сыпайы түрі ------ нешіншісіз -------- қайсысысыз
ІІІ -------------------- нешінші ----------- қайсысы

Түсіну 10 мин
Жаңа сабақты белсенді, саналы түрде меңгерту кезеңі
Өз есімдігі тәуелденіп барып септеледі.
Өздік есімдігінің септелу үлгісі
Септік ---- өзім
Атау ------- өзім
Ілік --------- өзімнің
Барыс ------- өзіме
Табыс -------- өзімді
Жатыс -------- өзімде
Шығыс ---------- өзімнен
Көмектес --------- өзіммен

Қолдану 6 мин
1. Өлеңдерден өздік есімдігін тауып, қалай түрленіп тұрғанын түсіндіріңдер
Жаттығу жұмыстары

Талдау 10 мин
Өлеңдегі түсірілген сөздерді орнына қойыңдар:
Өзім – тәңірі табынамын... (өзіме)
Сөзім – құран, бағынамын...! (сөзіме)
Бұзушы да, түзуші де..., (өзіммін)
Енді, ескілік, келдің өлер...! (кезіңе)

Мағжан Жұмабаев.
Керекті сөздер: сөзіме, өзіме, өзіммін, кезіңе.

Тапсырма: Өздік есімдігін тауып, олардың қалай түрленіп тұрғанын анықта.
Өзім – түбірі өз, - ім тәуелдік жалғаудың І жағы
Өзіме – түбірі өз, - ім тәуелдік жалғаудың І жағы, - е барыс септігі
Өзіммін - түбірі өз, - ім тәуелдік жалғаудың І жағы, - мін жіктік жалғау І жағы.
Ойын патшалығына қош келдіңіздер!
“+” белгісін тиісті жеріне қояйық!

Жинақтау 7мин
1. Көп нүктенің орнына тиісті есімдерді жазыңдар:
............ үнсіз отыр. Әсел........................... оқушы?................. мектепте оқимын. Сабақ..................... аяқталады?...................... бақытты баламыз.




Ұқсас жұмыстар

Қазақ тілінен ұйымдастырылатын оқу жұмыстары. Оның түрлері
Қазақ тілі сабағында есімдіктерді оқыту әдістері
Қазақ тілі сабағы
Морфологияны оқыту кезінде оқушылардың іскерлігі мен дағдыларын қалыптастыру жағдайлары және әдістері мен тәсілдері
Есімдікті бастауыш сыныпта оқытуда берілетін тапсырмалар түрлері
Қазақ тіліндегі есімдіктердің пайда мен есімдіктердің даму тарихы туралы ғалымдардың пікірінен мағлұмат беру және есімдіктердің өзіндік ерекшелігін танытудың жолдарын айқындау
ҚАЗІРГІ САБАҚ ЖҮЙЕСІНДЕ ЖАҢА ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
Есімдіктің мағыналық топтары
Есімдіктердің синтетикалық тәсіл арқылы жасалуы
Есімдік түрлері
Тергеушінің тергеу бөлімінің бастығымен және анықтау органдарымен өзара әрекеттесуі
Ақшаның қызметтерi және олардың қазiргi жағдайдағы дамуы
Тауарлық – материалдық қорлар есебі мен аудиті және олардың жетілдіру жолдары
Пайда, оның экономикалық мазмұны, түрлері және анықтау әдістері «Қостанай минералдары»
Экономикалық өкіметке кім және қалай қожалық етуде - меншік және меншік құқығы
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Мемлекеттік қызмет көрсету стандарттарын анықтау үшін модельдік методикалық нұсқаулар
Сигналдың гармоникалық құрамдас бөліктерін графикалық түрде анықталуын бағдарлама түрінде іске асыру
Қазақстанның коммерциялық банктердің валюталық операциялары және олардың дамуы «Альфа-банк» Еншілес Банк» АҚ
Сөздік