ЖУАН НЕМЕСЕ ЖІҢІШКЕ

Әдістемелік нұсқаулар
Алты жасар балаларды ойын және жаттығулар арқылы оқыту

Әдістемелік нұсқаулар 1 - ші сынып мұғалімдеріне және мектепалды даярлық, мектепке дейінгі ұйым педагогтарына ұсынылады.

Ана тілі
Фонетикалық ойындар мен жаттығулар
КІМ НЕ ЕСТИДІ?
Дидактикалық міндеті: қоршаған әлемдегі дыбыстар туралы түсінік беру.
Құралдар: шымылдық, қоңырау, барабан, стақан, кәстрөл, ағаш қасық немесе ағаштан жасалған зат, шай қасығы.
Мазмұны: Педагог немесе балалардың біреуі шымылдықтың артында тұрып, қоңырау соғады, қасықпен шыны стақанды, металды немесе ағаш затты соғады және т. б. Балалар дыбысты және дыбыс арқылы затты анықтайды.

ДАУЫС АРҚЫЛЫ
Дидактикалық міндеті: балалардың фонематикалық есту қабілетін дамыту.
Құралдар: орамал.
Мазмұны: Балалар шеңберге тұрады. Жүргізуші орамалмен көзін байлайды. Балалар шеңбермен жүріп, мынадай сөздерді айтады: Сен жұмбақты шешіп ал, кім сені атады, соны біліп ал . Содан кейін балалардың біреуі жүргізушінің атын атайды. Егер ол дұрыс айтса, шеңберге тұрады, ал атын айтқан бала жүргізуші болады.

КІМ ЕҢ МҰҚИЯТ?
Дидактикалық міндеті: балалардың фонематикалық есту қабілетін дамыту; сөздердегі керекті дыбысты есту біліктілігін қалыптастыру.
Құралдар: жетондар.
Мазмұны: Балалар педагогтың қысқа әңгімесін немесе жаңылтпашты тыңдап алғаннан кейін, керекті дыбыстан басталатын сөздерді айтып береді. Көп сөздерді айтып берген бала, жеңімпаз болады. Тапсырманы өзгертуге болады.

ҚАНДАЙ ДЫБЫС
Дидактикалық міндеті: дауысты және дауыссыз дыбыстырды айыру біліктілігін дамыту; дыбыстарды белгілер арқылы көрсетуді үйрету.
Құралдар: дауысты және дауыссыз дыбыстардың карточкалары.
Мазмұны. Педагог түрлі дауысты және дауыссыз дыбыстарды айтады, ал балалар керекті карточкаларды көрсетеді. Ойынды қайталағанда дыбыстарды жабық көздермен естуге болады.

ЖУАН НЕМЕСЕ ЖІҢІШКЕ?
Дидактикалық міндеті: жуан және жіңішке дауыссыз дыбыстарды айыруға үйрету.
Құралдар: көк және қара түсті фишкалар.
Мазмұны. Педагог жуан және жіңішке дауыссыз дыбыстарды жұппен немесе араластырып айтады. Балалар керекті фишканы көрсетеді: жуан дыбысқа – қараны, жіңішке дауыссыз дыбысқа – көк фишканы. Кім бәрін дұрыс көрсетсе, жеңімпаз болады.

ОЙЫНШЫҚТЫ ТАҢДА
Дидактикалық міндеті: берілген сөздегі буынның санын дұрыс анықтауға үйрету.
Құралдар: ойыншықтардың түрлі жинақтары (немесе суреттер).
Мазмұны. Педагогтың тапсырмасы бойынша, балаларға ойыншықтарды немесе суреттерді көрсетеді, ал олар карточкаларды көрсетеді. Мысалы: доп – 1 буыны бар карточканы көрсету және т. б. Тапсырманы өзгертуге болады.

ШЕШІМДІ ТАҢДА
Дидактикалық міндеті: сөздің құрылымы туралы білімдерін бекіту.
Құралдар: буындар және сөздер.
Мазмұны. Педагог сөздерді және буындарды екі дыбыстан, содан соң үш дыбыстан араластырып айтады, мысалы: су, па, ме, то, доп және т. б. Балалар әрбір буынға немесе сөзге сәйкес құрылым бойынша карточканы көрсетеді. Кім қате жіберді, тұрады.

БУЫНДЫ ҚОС
Дидактикалық міндеті: сөзді буынға бөлу механизмін қалыптастыру.
Құралдар: доп, фанталар, карточкалар,
Мазмұны. Балалар шеңберге тұрады, педагог буынды айтып, бір балаға допты лақтырады. Бала допты ұстап алып, бір немесе бірнеше буынды қосып, сөзді жалғастырады. Кім дұрыс айта алмаса немесе тез буынды айтпаса, фантпен төлейді. Мысалы: ас+паз, кі+тап, ба+лық, ба+ла. Ойынды өзгертуге болады.

ҚЫЗЫҚТЫ ҚҰРЫЛЫМДАР
Дидактикалық міндеті: балаларды сөзді дыбыстық құрамына талдауға жаттықтыру.
Құралдар: сөздердің құрылымдары, жетондар.
Мазмұны. Тақтада үш сөздің құрылымдары, мысалы: доп, шана, қоян, әке және т. б. Балалар берілген құрылымдар бойынша сөздерді тауып айтады. Жеңімпаз балаларға жетондар беріледі.

Әдістемелік нұсқаулар Алты жасар балаларды ойын және жаттығулар арқылы оқыту . жүктеу



Ұқсас жұмыстар

Транскрипция және транслитерация мәселелері жайлы мәлімет
Қазіргі қазақ фонетикасы
Қазақ тіліндегі буын үндестігі
Сингармонизм, Үндестік заңы
Қазақ тіліндегі дыбыстардың жасалу қоры
Ұяң дауыссыздардың түрленім жүйесі
Қазақ тілі дыбыстарының артикуляциялық сипаты
Қазақ тілі буынының сипаты
Дауысты дыбыстар жүйесі
Қазақ тілінің фонетикасын оқыту
Қазіргі уақытта қалыпты температурада тұтқырлығы жоғары мүнайларды, немесе парафин мөлшері
Натуралистшіл немесе позитивтік
ҚОСАҒАШ НЕМЕСЕ ШҮЙ ҚАЗАҚТАРЫ ТУРАЛЫ
Диарея немесе алиментарлы диспепсия
ТАМЫР ІШІНДЕГІ ШАШЫРАНДЫ ҚАН ҰЮ СИНДРОМЫ (ТШҚҢ - СИНДРОМЫ) НЕМЕСЕ ТРОМБОГЕМОРРАГИЯЛЫҚ СИНДРОМ
Сему, атрофия (грекше atropheo - ашығу, сему) - организмдегі белгілі бір орган немесе тін қызметінің бұзылуынан олардың көлемінің кішіреюі
К. май және тері бездерінің өзегіне, сондай - ақ жарақаттанған теріге (немесе шиқанды қысып өзегін шығарғанда) микробтың енуі салдарынан пайда болады
мЖарық (hernіa) - іш қуысында жатқан органдардың немесе олардың бөліктерінің әдеттегі орнынан іш пердесімен бірге тері астына шығуы
Қан ыдырауы күшеюінен болатын немесе гемолиздік анемиялар
Қалғандары - олардың туындылары немесе олардың метаболиттері