Салыстырмалы шырай
Қазақ тілі пәні бойынша жылдық күнтізбелік жоспар, 7 сынып
Күнделікті сабақ жоспары, қазақ тілі 7 сынып.
Тақырыптар:
21. Сын есімнің түрленуі
22. Салыстырмалы шырай
23. Күшейтпелі шырай
24. Cын есімнің емлесі
25. Cын есімнің сөйлемдегі қызметі
Қазақ тілі 7 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Сын есімнің түрленуі
Сабақтың мақсаты:
а) Сын есімнің түрленуі туралы түсінік беру, сабаққа деген қызығушылығын арттыру және негізгі мәселелерге аса көңіл бөлуге үйрету;
ә) Өз бетінше ізденуге, ойлау қабілетін арттыруға ықпал ету, өз ойын еркін жеткізуге баулу, жылдам жауап беруге дағдыландыру, тіл, сөйлеу тілдерін жетілдіру, сөйлеу машықтарын, шығармашылық қабілеттерін дамытуға жол ашу, ойлау қабілеттерін, сөздік қорларын дамыту;
б) Мақал – мәтел арқылы оқушылардың рухани байлығын қалыптастыру, адамгершілікке тәрбиелеу, тапқырлық, іздемпаздық қасиеттерін қалыптастыру, адамгершілік қасиеттерге, ұлттық құндылықтарды сүйе білуге дағдыландыру.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ – жауап, түсіндіру
Сабақтың көрнекілігі: үлестірмелі кеспе қағаздар, тірек сызбалар
Пәнаралық байланыс: әдебиет
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, оқу құралдарын тексеру. Сыныптың тазалығына көңіл бөлу. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
Үйге берілген жаттығуды тексеремін. Оқушыларға бірнеше сұрақтар қоямын.
1. Сөйлем мүшесі неше түрге бөлінеді?
2. Тұрлаулы мүшесіне қайсысы жатады?
3. Не себепті тұрлаусыз мүшесі сөйлем құрай алмайды?
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
Сын есімнің шырай формасына енуі түрленуі деп аталады.
Бір тектес сапалақ сынның бірінен екіншісінің артық я кемдігін, әр түрлі дәрежеде болатынын білдіруді сын есімнің шырайы деп аталады.
Сын есім мағынасына қарай: 1 - сапалақ, 2 - қатыстық
Сын есім құрамына қарай: 1 - негізгі, 2 - туынды, 3 - күрделі.
Жаттығумен жұмыс: 64 - жаттығу. Мәтінді өзіндік диктант етіп жазады. Құрамынан сапалық сын есімдерді тауып, ерекшелігін түсіндіреді..
Жеке оқушылармен жұмыс: Берілген сын есімдердің бір тектес сапалық белгілерін көрсететін жұрнақтарды жалғап жазады.
Мысалы: қызыл - қызғылт, қызғылтым, қызылдау, қызылырақ, тым қызыл, өте қызыл
Қызыл. Көк. Қымбат. Ақ. Ұзын. Кіші. Ащы. Биік. Жуас.
Білімді бекіту: Оқушылардың түсінбеген сұрақтарына жауап беремін. Оқушыларға бірнеше сұрақтар қоямын.
1. Сын есім дегеніміз не?
2. Сын есім мағынасына қарай нешеге бөлінеді?
3. Сын есім құрамына қарай?
Білімді бағалау: Оқушылардың ынтасына қарай білімдері бағаланады.
Үйге тапсырма: 66 - жаттығу. Сапалық және қатыстық сын есімдерді ажыратыңдар.
21, 22, 23, 24, 25 сабақтарды жүктеу
Толық нұсқасын жүктеу
Қазақ тілінде шырай категориясының қалыптасуы, зерттелуі
Сын есімді жеке сөз табы ретінде қарастырған ғалымдардың көзқарастары мен пікірлері
Ұлттық тіл білімі қалыптаса бастаған кезеңдегі сын есімнің танылуы
Сын есім шырайлары
Қазақ тіліндегі баламасын неғұрлым
Ағылшын тілінде сын есім шырайы
СЫН ЕСІМНІҢ ГРАММАТИКАЛЫҚ КАТЕГОРИЯЛАРЫ
Қатыстық сын есімдер
Қазақ және орыс тілдеріндегі сын есімнің түрлері
Сын есімнің зерттелу тарихынан мағлұмат
Тәрбиешім жылы шырайлы, мейірімді жан
Еркіндік - нақты және салыстырмалы ұғым
Сын есімнің шырай категориясы
Студенттердің өмірлік бағдарлары (гуманитарлық және техникалық бағыттағы студенттерді салыстырмалы талдау )
Құбырдың шеттік қималарын салыстырмалы
Салыстырмалы - тарихи зерттеулерге қойылатын талаптар
Несиелеу процессін ұйымдастырудың шетел тәжирибесіне салыстырмалы талдау жүргізу
Қазақстан Республикасындағы несиелік қоржынына салыстырмалы талдау жүргізу
Қозғалыстың салыстырмалылығы
Күшейтпелі шырайдың жасалуы