Алтын қақпаны ашу
Мақсаты: Оқушылардың математика пәніне деген қызығушылығын арттыру, ой өрісін кеңейту, логикалық ойлау қабілетін, білім, білік дағдыларын дамыту.
Түрі: ойын сабағы.
Көрнекілігі: Қақпалар, нақыл сөздер, шарлар, кестелер.
1. Ұйымдастыру.
2. Ойын
А) Тас қақпаны ашу;
Б) Күміс қақпаны ашу;
В) Алтын қақпаны ашу.
3. Жеңімпазды анықтау.
4. Қорытындылау.
Жүргізуші: Қош келдіңіздер құрметті ұстаздар мен Алтын қақпа ойынына қатысушы ойыншылар!
Өмір деген көк мұхиттың толқыны,
Бір - бірімен жатқан шулап, жалғасып,
Бір - бірімен жатқан тулап, арбасып,
О, толқындар арпалысып алға шық, - деп ақын жырлағандай бүгінгі 10 сынып оқушылары арасынан жүйрікті алға шығарайық. Бұл ойынды бәріміз білеміз. Ойынды бастау үшін мен сіздерге сұрақтар қоямын, оның жауабын кім бірінші болып айтса сол оқушы ойынды бастайды.
Жүргізуші: Үш ат жегілген күйме 1 сағатта 15 км шауып өтті, әрбір ат қандай жылдамдықпен шапты? (Жауабы: 15 км сағ)
Жүргізуші: Сонымен алғашқы ойыншымыз ортада, өзіңізді таныстырып өтсеңіз. (оқушы өзі туралы айтады)
Жүргізуші: Тас қақпаны ашу үшін алдыңыздағы үш сұрақтың бірін таңдаңыз. (сұрақ нөмірі айтылады)
Жүргізуші: Ендеше сұрақты тыңдаймыз, ойланып дәл жауап беруіміз керек.
Сұрақ қоюшы: Құрметті Алтын қақпа ойыншысы, сізге қоятын сұрағым: екі санның қосындысы 8, айырмасы 2, көбейтіндісі 15. Осы сандарды табыңыз. (ойыншы жауабын береді)
Жүргізуші: Жауабыңызды қабылдап, дұрыс жауабын тыңдаймыз.
Сұрақ қоюшы дұрыс жауабын оқиды. (5; 3). Тас қақпа ашылды.
Жүргізуші: Тас қақпа ашылып, күміс қақпаға да жеттік, сұрақты тыңдаңыз.
Сұрақ қоюшы: Құрметті Алтын қақпа ойыншысы, сізге қоятын сұрағым: түнгі сағат 12 - де жаңбыр жауып тұрды. 72 сағаттан кейін күн көруге бола ма?
Жүргізуші: Жауабыңызды қабылдап, дұрыс жауабын тыңдаймыз.
Сұрақ қоюшы дұрыс жауабын оқиды: жоқ, 72 сағат - 3 тәулік, ол түнгі мезгіл. Жауап дұрыс болса, күміс қақпа ашылады.
Жүргізуші: Күміс қақпаны да аштық, ары қарай Алтын қақпаны ашуға қалайсыз. (ойыншының келісімімен келесі қақпаны ашуға болады)
Жүргізуші: Ал ендеше Алтын қақпаға жақындайық (әдеттегідей сұрақ таңдалады)
Сұрақ қоюшы: Құрметті Алтын қақпа ойыншысы, сізге қоятын сұрағым: Миллион сөзін қазақ арасына жеткізуші ағартушы ғалым кім? (ойыншы жауап береді)
Жүргізуші: Жауабыңызды қабылдап, дұрыс жауабын тыңдаймыз.
Сұрақ қоюшы дұрыс жауабын оқиды: Миллион сөзін қазақ арасына жеткізуші ағартушы ғалым Ы.Алтынсарин.
Жүргізуші: Алтын қақпада ашылды. Ендігі кезек Алтын қақпа ішіндегі Алтын сандықты ашу, оған қалай қарайсыздар. (ойыншының келісімімен жалғасады)
Сұрақ қоюшы: Алтын қақпа ойыншысы, сізге қоятын сұрағым: Үш жарым таяқтың неше ұшы бар? (ойыншы жауап береді)
Жүргізуші: Жауабыңызды қабылдап, дұрыс жауабын тыңдаймыз.
Сұрақ қоюшы дұрыс жауабын оқиды: 3, 5 таяқта 8 ұш болады.
Жүргізуші: Алтын қақпаның алтын сандығын да аштық, сонымен бүгінгі Алтын қақпа ойынының жеңімпазы 10 сынып оқушысы --------------------------- құттықтаймыз.
Жүргізуші: Ойынымыздың соңыда 10 сынып оқушысы ----------------------- ән шырқайды.
Қорытындылау.
Ескерту: Бұл ойынға бірнеше оқушы қатысады, соған қарай сұрақтарды да көбейтуге болады.
Математикадан сыныптан тыс жұмыстарының негізгі түрлері
Ескендірмен Асанқайғы жайлы әңгімелер
Қайта өрлеу өнері. Проторенессанс, кватроченто
Крит, Микен аралдарының өнері
Бастауыш мектептегі дарынды балаларды оқыту барысында жүргізілетін жұмыстар
Бастауыш сынып оқушыларын есептер шығаруға үйрету
Тар және кең жолдар тәжірибесі
Математикадан сыныптан тыс жұмыстардың негізгі түрлері
Бастауыш мектепте математика сабағынан сыныптан тыс жұмыстарда ойын есептердің маңыздылығы
Мектепке дейінгі балалардың тілін дамыту ерекшелігі
АЛТЫНАЙҰЛЫ ҚАРАСАЙ
ЫБЫРАЙ АЛТЫНСАРИН
Ы. Алтынсарин қазақ халқының тұңғыш ағартушысы
АЛТЫН ЖӘНЕ БАҒАЛЫ МЕТАЛДАРДЫҢ МЕМЛЕКЕТТІК МҰРАЖАЙЫ
Қара алтынның қақпағы
САБЫР ТҮБІ — САРЫ АЛТЫН
Ұтымды тамақтану және салауатты өмір салтына жол
«Алтын қақпа» интеллектуалдық ойыны
Ашу процесіндегі биохимиялық өзгерістері
Алтынсарин жөнінде баянда