Аққу қандай құс
Қазақ әдебиеті 8 сынып
Сабақтың тақырыбы М. Мақатаев Аққулар ұйықтағанда поэмасы
Сілтеме Күнтізбелік жоспар, орта мерзімді жоспар, интернет желісі, оқулық.
Жалпы мақсаты: Сезіммен өлең өрген жыр пырағы - Мұқағали туралы деректерді пайдалана отырып, поэманың идеясы мен тақырыбын, көркем бейне, поэтикалық тілі туралы білімдерін кеңейту және поэма мазмұнын ұғындыру.
Оқыту нәтижесі Сыныпта бірлесе жұмыс жасауға үйренеді. Өзіндік сыни көзқарас қалыптасады.
Негізгі идеялар Өзіне - өзі есеп беру
Сабақта қолданылатын әдіс - тәсілдер АКТ, СТО стратегиясы, диалог, топтық жұмыс, миға шабуыл
Құрал – жабдықтар Интер белсенді тақта, бағалау бетшесі, кеспе қағаздар
Кезең Мұғалімнің іс - әрекеті Оқушының іс - әрекеті
1 кезең
Ұйымдастыру
Үй тапсырмасын тексеру
Амандасу, сабаққа дайындығын, оқу құралын тексеру.
Үйге берілген тапсырманы сұраймын.
Өткен сабақтағы М. Мақатаев өмірі, шығармашылығына тоқталдық, Жаңа сабағымыз да М. Мақатаев шығармашылығына байланысты болғандықтан үй тапсырмасына шолу жасайық. Сендерге берілген үй тапсырмасы:
Ақынның өмірін, өзіңе ұнаған өлеңдерін жатқа оқу, Аққулар ұйықтағанда поэмасын оқып келу. Оқушыларға өткен сабақты қалай меңгергенін байқау үшін бірнеше сұрақтар қоямын. Әр топ мүшелері үйге берілген тапсырмалар бойынша жауап береді.
Көрнекі құралдардағы және жеке оқушылардың сұрақтарына жауап береді.
2 кезең
Жаңа сабақ
Мағынаны ашу
Бүгін біз сөз еткелі отырған шығарма “Аққулар ұйықтағанда - ғажайып поэма.
Аққу қандай құс? Ол туралы қандай мақалдарды білеміз? Аққудан басқа қандай киелі құстарды білеміз?
Бір түнде, бір деммен, табиғат пен ақын сезімінің үндесуінен туған дүние.
Мұқағали: Қазақтың қара өлеңі - құдіреттім,
Онда бір сұмдық сыр бар естілмеген, - деген болатын. Бүгін сондай жыры Сұмдық сыры бар жыры Аққулар ұйықтағанда поэмасынан ой толғаймыз. Сыныптағы оқушыларды топқа бөлемін.
1 - тапсырма. Сұмдық сыры бар жыр
І. Жетімкөлдің аққулары...
ІІ. Бала - ана – аққу
ІІІ. Қасиетке оқ атқан ана қасіреті
ІҮ. Поэмадағы жылқышы қарттың ырым туралы айтқан сөзінде қандай мән бар?( Поэмадан тауып оқиды.)
2 - тапсырма Бес жолды өлең (1 - 2 топқа беріледі)
ДЕБАТ3 - 4 топқа беріледі Сұлулық АҚҚУ, зұлымдық АҚҚУды атуы, махаббат АНА махаббаты
3 - топ Поэманың өзектілігі - Аққулар ұйықтағанда - экологиялық тақырыптағы поэма
Дәлелдеуі (Топ тағы оқушылар өз ұстанымдарын қорғайды)
Дәйек сөздер 1. Көлдің сәні – аққулар.
2. Аққу киесі оңдырмайды.
4 - топ Поэманың өзектілігі - Аққулар ұйықтағанда - ананың баласына деген махаббатын суреттейтін поэма
Дәлелдеуі (Топ тағы оқушылар өз ұстанымдарын қорғайды)
Дәйек сөздер 1. Бәрі де адам үшін жаратылған.
2. Ана – махаббатымен құдіретті.
Оқушылар өздері аққу жайында білетін мәліметтерді және мақал - мәтелдерді ортаға салады.
Аққудан басқа киелі құстардың аттарын атайды.
Топқа бөлінеді
Оқушылар топпен бірге тапсырмаларын талқылап, өз ойларын қағаз бетіне түсіреді.
Екі топ өздерінің құрастырған бес жолды өлеңімен таныстырады.
Екінші екі топ өздерінің тапсырмаларын ауызша дәлеледемелер арқылы орындайды.
3 - кезең
Сабақты бекіту Ой толғаныс. Не білдік?
Алты телпек сыр шертеді
Қарасаз, қара шалғын, өлеңде өстім,
Жыр жазсам оған жұртым елеңдестің.
Өлсе өлер Мұқағали Мақатаев,
Өлтіре алмас, алайда, өлеңді ешкім! Белсенділік таныту. Жинаған білімдерін қолдану
Бағалау Критерий қою арқылы бағалау, формативті бағалау, жиынтықты бағалау
Үйге тапсырма Аққу - киелі құс тақырыбында ойтолғау жазу және поэмадан өздеріне әсер еткен тұстарын жаттау
Қазақ поэзиясының көркемдік жүйесіндегі символдың атқаратын қызметін саралауда жекелеген ақындар шығармаларындағы символдың өзіндік ерекшеліктерін зерделеу
«Аққу» концептінің лингвомәдени ерекшелігі
Жасанды тілдерде символ таңбамен бірдей, тең ұғым
Кие қандай атау
СӘКЕН СЕЙФУЛЛИН БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНІҢ НЕГІЗІН САЛУШЫЛАРЫНЫҢ БІРІ
Жануарлар әлемінің құпия мінез-құлықтары
Құстардың ұрпағын өрбітуі
Аққулар
Жануарлардың қоғамдық мінез құлықтары және одақтың негізгі типтері
Аққу неге киелі
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Педагогикалық процестің мәні мен мазмұны, құрылымы, қозғаушы күштері мен принциптері
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту
Оқушыларды тәрбиелеудегі отбасы мен мектеп тәрбиесі
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ҚОРҒАУҒА ЖАТАТЫН ҚҰСТАР туралы
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ҚОРҒАУҒА ЖАТАТЫН ҚҰСТАР