Сайысқа дайындық тренингі

Экобілім сайысы
Мақсаты: Тірі ағзалардың бір – бірімен қатынасы, олардың қоршаған ортамен байланысы, табиғат ресурстарын тиімді пайдалануды, биологиялық микро және макроэкожүйелерді зерттейтін ғылым экология туралы өткен тарауды қайталау.

Барысы: 1. Ұйымдастыру бөлімі
2. Сайысқа дайындық тренингі
3. Ол кім, бұл не?
4. Адасқан әріптер
5. Логикалық ойлар
6. Ой толғаныс
7. Бейнет түбі – зейнет
8. Қорытынды.

1. Ұйымдастыру
Мұғалім: Қош келдіңіздер құрметті оқушылар, сайысқа қатысушылар және әділ – қазы мүшелері. Айналамыздағы болып жатқан жағдайлардан үнемі хабардар болып, тіршілікте болып жатқан кереметтерге кейде таң қалуға болады. Еліміздегі экологиялық проблемалар әлі де өз шешімдерін табар емес. Ал біздің бүгінгі сайысқа қатысушы оқушылар алдағы сындар сұрақтарынан қалай өтер екен? Олардың экология туралы білімдерін қандай дәрежеде екен? Осыны байқау мақсатында ұйымдастырылып отырған Экобілім сайысын бастайық!

2. Сайысқа дайындық тренингі
Сайыскер топтардың дайындықтарын тексеру мақсатында Геометриялық фигуралар тренингін өткізіп көрелік.
1. Топ құрамындағы оқушыларға әр түрлі геометриялық фигураларды көрсетіп, қалаған фигураларын таңдап алуға рұқсат ету.

□ - Таңдаған оқушылар лидерлік қабілеті бар, алдына қойған мақсатына жететін жандар.
▲ - Таңдаған оқушылар бастаған жұмысты аяғына дейін жеткізетін жандар.
▬ - Таңдаған оқушылар ізденгіш жандар
○ - Таңдаған оқушылар басқаның қуанышын бөлуге даяр жандар.
- Таңдаған оқушылар шығармашылық қабілеті басым жандар.

2. Сіздердің есте сақтау қабілеттеріңізді байқау мақсатында Суретті тренинг өткізіп көрелік. Алдарыңызға әртүрлі 15 сурет көрсетіледі. 3 минут бойына қарап алған суреттеріңізді 2 минутта қағазға жазып шығу керек.

3. Ол кім, бұл не?
1. Экология терминін ең алғаш ғылымға енгізген ғалым? (Э. Геккель)
2. Жеке ағзалар мен популяцияларға сан алуан сыртқы орта факторларының әсерін зерттейтін экология бөлімі? (аутаэкология)
3. Экология ғылымын пән ретінде қалыптаса бастауын ең алғаш кімнің еңбектерінен байқаған. (К. Линней)
4. Сулы ортаны мекендейтін сан алуан ағзаларды біріктіретін биологиялық топ?
(гидробионттар)
5. Жануарлар мен өсімдіктер эволюциясының ең маңызды себептерінің бірі сыртқы
факторлардың рөлін бөліп көрсеткен ғалым? (Ж. М. Ламарк)
6. Жарық, температура, ылғалдылық топырақтың ахуалы сулы ортасының қасиеттері мен құрамы және өлі табиғат факторларының жиынтығын зерттейді? (абиоздық фактор)
7. Ағзалардың таралу аймағын зерттейтін жаңа ғылым – биогеографияны жасаушы ғалым? (А. Гумбольдт)
8. Өсу және даму үрдістерінен көрінетін ағза жауабы қалай аталады? (жарық кезеңдік)
9. 19 ғасырдың ортасында қоршаған ортамен жануарлардың өзара арақатынасына арналған зоологияға бағыт беруді дәлелдеген орыс биологы? (К. Ф. Рулье)
10. Бір түрге жататын жануарлар тобы қалай аталады? (табын, үйір)
11. Экологиядағы маңызды ұғымдардың бірі – популяция. Популяция терминін ғылымға 1903 жылы енгізген кім? (В. Иогансен)
12. Экологиялық талаптары ұқсас түрлер арасында туындайтын өзара қатынас? (Бәсекелестік)
13. Экожүйе ұғымын ғылымға енгізген кім? (В. Н. Сухачев)
14. Белгілі иесінде өмір сүретін ағзалар? (Эндобионт)
15. Ноосфера терминін енгізген ғалым? (В. И. Вернадский)
16. Невада - Семей полигонына арналған қозғалысқа басшылық жасаған кім? (О. Сүлейменов)
17. Биосфера терминін ең алғаш енгізген ғалым? (Э. Зюсс)

4. Адасқан әріпте
Демэкология - Лодемэкогия
Аэробионттар – Бионтаэротар
Эдафобус – Фоэдабус
Биотикалық – кабиотилық
Хронобиология – Хрогиябионоло
Популяция – Цияпопуля
Тұқымтоп – Құмтұтоп

Биоценоз – Бионоцез
Мумуализм – Туамулизм
Түзушілер – Түлершізу
Сукцессия – Цессиясук
Агроценоз – Агронозце
Полигон – Ногилоп
Экожүйе – Жүйекое

5. Логикалық ойлар.
1. Тірі ағзалардың өзара әсерінің және қоршаған тіршілік ортасымен өзара әсерінің заңдылықтарын физикалық ерекше бөлімі – экология зерттейді. (Биологиялық)
2. Жер бетінде тіршілік ең алғаш ауалы ортада пайда болды. (Сулы ортада)
3. Арыстан мен қорқау қасқырдың бірге өмір сүруі пәтерлестікке жатады. (серіктестік)
4. Тұтынушылар дегеніміз – автотрофты ағзалар. (гетеротрофты)
5. Қоян көгалда жүрген 3 қоңыздың 1 жеп қояды. Неше қоңыз қалды? (Қоян қоңызбен қоректенбейді)
6. Африкалық түйеқұс аяғындағы 5 саусақпен тышқанды ұстап алды. (Түйеқұс аяғында 2 саусақ)

6. Ой толғаныс
Төменде берілген тақырыптарға өз ойларын ортаға салу, себебін түсіндіру.
1. Аралдың көз жасы
2. Полигон зардабы

7. Бейнет түбі – зейнет.
Бүгінгі сайысқа белсене қатысып, жақсы ұпай жинай білген оқушыларға тиісті бағаларын қою.



Ұқсас жұмыстар

Балалардың жазғы демалысын ұйымдастыру
Әлеуметтік-психологиялық тренингті ұйымдастыру принциптері
Әлеуметтік-психологиялық тренингтер арқылы спортшылардың эмоциялық қалпын реттеу
Топты тренинг заңдарымен таныстыру
Ойын іс-әрекетінің психологиялық сипаттамасы туралы
Жалпы психологиялық дайындық
Білім беру жүйесіндегі инновациялык технологияның теориялык негіздері
Тренингтік жұмыстар технологиясы
Бастауыш сыныптар бойынша оқушылардың жобаға қатысу үлесі
Зырян ауданында атқарылыған жұмыстар
Бақылау жұмысына дайындық
Бастапқы әскери дайындық пәні бойынша оқу - материалдық базаға қойылатын талаптар туралы ҚР Үкіметінің қай жылғы қаулысында айтылған
Технологиялық дайындық
Өзара қабылдау және түсіну тренингі
Бастапқы әскери дайындық және басқа сабақтарда оқушы жастарға әскери патриоттық тәрбие беру
Алғашқы әскери дайындық бойынша нормативтер мен жаттығулар тізбесі (Тактикалық дайындық, атыс дайындығы, әскери топография)
Тренингіндегі пікірталас
Алғашқы әскери дайындықты жоспарлауын оқыту әдістемесі
Тактикалық дайындықтың түрлі сатысындағы ерекшеліктері
Бастапқы әскери дайындық сыныбын жабдықтауға қойылатын талапта