Тіл қылыштан өткір

Сабақтың тақырыбы: Дара және күрделі сан есімдер
Сабақтың мақсаты: а) дара және күрделі сан есімдерді ажырата білуге үйрету; сөйлем мәнерлеріне жете көңіл бөлу;
ә) ойлау белсенділігі мен танымдық қызығушылығын дамыту, ой қорытып нақты шешім жасата білу, шығармашылық ізденістерін арттыруға ықпал жасау;
б) өмір құбылыстарын танып білуге, ұлттық өнегені бойына сіңіріп, туған халқының өнерін сүйіп өсуге баулу, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу
Түрі: Жаңа материалды түсіндіру.
Әдісі: сұрақ - жауап, ізденіс, баяндау, топтық талдау, деңгейлік тапсырмалар.
Көрнекілігі: деңгейлік тапсырмалар, ойындар, жұмбақ, мақал - мәтелдер, сызба
Пәнаралық байланыс: тарих, математика, әдебиет, география.

I. Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру. Сыныптың сабаққа қатысы.
Психологиялық тренинг (топқа бөлу).
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Сын есімді еске түсіру. (тест)

Тест
1. Сын есімнің мағыналық түрі қанша?
а) екеу
в) алтау
с) бесеу
д) төртеу
е) үшеу
2. Сапалық сын есімдерді табыңдар:
а) аппақ, сап - сары, жақсы;
в) ақылды, ойлы, таулы;
с) бойшаң, иықты, мүйізді;
д) күзгі, елсіз, боранды;
е) қызықты, күшті, қалалық.
3. Негізгі сын есімдерді табыңдар:
а) көмірдей;
в) жайлаудай;
с) сары;
д) сүтті;
е) тастай.
4. Туынды сын есімді табыңдар:
а) жақсы;
в) алыс;
с) асыранды;
д) жасыл;
е) биік.
5. Етістіктен сын есім тудыратын жұрнақ:
а) - лы;
в) - шаң;
с) - аған;
д) - ы;
е) – ті.
6. Есім сөзден сын есім тудыратын жұрнақ:
а) - улі;
в) - шақ;
с) - ғыр;
д) - шең;
е) - ғақ.
7.“Тоғайлы” сөзі қандай сын есім?
а) негізгі;
в) сөз бірігуінен жасалған;
с) туынды;
д) күрделі;
е) сөздің қосарлануынан жасалған.
8.“Гүл” сөзін анықтап тұратын сын есім:
а) көмірдей;
в) әдемі;
с) толық;
д) дөңгелек;
е) суық.
9. Етістіктен сын есім тудыратын жұрнақ:
а) - лы;
в) - шаң;
с) - аған;
д) - ы;
е) – ті.
а) жасыл;
в) шырайлы;
с) жеңіл;
д) жаман;
е) қап - қара.
10. Қатыстық сын есім қатысып тұрған мысалды белгілеңдер:
а) Жақсы – ісімен жақсы;
в) Сулы жер – нулы жер;
д) Әсем таулар, бақша - баулар көрікті;
е) Тіл қылыштан өткір.

II. Жаңа сабақ
( слайдтан сызба көрсету арқылы түсіндіру)
Құрамына қарай дара(бір түбірден құралған негізгі және туынды сан есім): бес, елі, сегізінші;
Күрделі (екі не одан көп түбірлердің тіркесуі не қосарлануынан жасалған сан есім): елу бес, үш - төрт
Мысалы:
Бұл Жамбыл жасап отыр тоқсан жасты,
Тоқсаннан әрі кетті, жүзге асты.

І деңгей
а) оқулықпен жұмыс 159 - жаттығу
Дара және күрделі сан есімдерді тауып, төмендегі сызбаға орналастыр.



Ұқсас жұмыстар

Адамға байланысты фразиологизмдердің этнолингвистикалық сипатын оқыту
Тіл жайлы дана,түйінді сөздер жиынтығы
Аңыз әңгіме
Тілдің негізгі қызметі
Жұмбақ, мақал-мәтел, жаңылтпаш, нақыл сөздерді балабақшада пайдалану
Мақал - мәтелдердің тәрбиелік мәні туралы
Қазақ этнопедагогикасының ерекшелiктерi
Қазақ халқының ауыз әдебиеті
Үмбетей жыраудың творчествосы
Қазақ тілім, өркенде!
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
ТІЛЕУҚАБЫЛ ӨТЕЙБОЙДАҚ
ПАСКАЛЬ - Программалау стилі, деректерді енгізу және шығару
КОММЕРЦИЯЛЫҚ БАНКТЕРДІҢ НЕСИЕЛІК САЯСАТЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Тауарлық – материалдық қорлар есебі мен аудиті және олардың жетілдіру жолдары
Қазақ тiлiн оқытудың, ұйымдастырудың әдiстемелiк ерекшелiктерi
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Несиенің ақшаларының қажеттілігі мен маңызы
Паскаль программалау тілі