Тілдік жаттығулардың міндеті - тілдің грамматикалық материалын оқушыға меңгерту

Оқу орыс тілінде жүретін мектептерде қазақ тілі пәнінің мақсаты – оқушылардың қарым - қатынас біліктілігін қалыптастыру, дамыту, тілдік және танымдық біліктілікпен қамтамасыз ету екендігі Қазақстан Республикасының жалпы білім берудің мемлекеттік стандартында көрсетілген.
Мемлекеттік тілді игеру үшін сабақта жаңаша оқытудың тиімді жолдарын тауып, ауызша және жазылым арқылы оқушының ауызекі сөйлеу тілін дамытып, қазақ тілін нәтижелі үйрету мақсатымен жан - жақты әдіс тәсілдер қолданып, мұғалім көп ізденіс жұмысын жүргізеді.

Сабақта оқушылардың сөйлеу қызметін ұйымдастыру барысында оларды өздігінен сөйлеуге итермелейтін - тіл дамыту жұмыстары. Тіл дамыту дегеніміз - оқушыны тілдік тұлғаларды дұрыс қолданып, ойын басқа адамға толық жеткізуге дағдырландыру, басқа адамдардың сөзін жақсы түсінуге үйрету болып табылады. Тіл дамытуда қазақ тіліне тән дыбыстарын дұрыс айтуға жаттықтыру, қазақ сөздерінің айтылу нормасын қалыптастыру, қазақ тілінің орфоэпиясы мен орфографиясын меңгерту жұмыстары жүргізіледі. Ал бұлар ауызша сөйлеу тілінің негізгі мәселесі болып табылады.

Оқушылардың сөйлеу дағдысын қалыптастыру жұмыстарын ұйымдастырғанда, жаттығулардың атқаратын қызметі зор. Жаттығулар екіге бөлінеді: тілдік және сөйлесу жаттығулары. Тілдік жаттығулардың міндеті – тілдің грамматикалық материалын оқушыға меңгерту. Сөйлеу жаттығулары қарым - қатынас жасауға бағытталады. Оған сұраққа жауап беру, өзі сөзге сұрақ қоя білу, тілдік жаттығуларда меңгерген сөйлем үлгілерін сөйлеуде еркін қолдану, орысшадан қазақшаға ауыстырып, тақырып бойынша шығарма жазу, жоспарланбаған, дайындалмаған тақырыптарда сөйлеу, т. б. жатады.



Ұқсас жұмыстар

Жаттығу түрлері, жаттығу арқылы тіл дамыту
ҚАЗАҚ МЕКТЕБІНІҢ 5-6-СЫНЫПТАРЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ТІЛІ ОҚУЛЫҒЫНЫҢ ЛИНГВОДИДАКТИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Сөйлеу мәдениетінің ғылымдағы рөлі
Қазіргі қазақ тілі морфологиясын оқытудың әдістемесі
Қазақ тілінде тіл дамыта оқытудың жалпы даму тарихы
Оқушылардың қазақша тілін дамыту
Бастауыш сыныптарда үндестік заңдылығын үйретудің жолдары
Етістікті мектепте оқытудың мақсаты мен міндеттері
Әдістің оқыту жағдайына байланысты еместігі
Сөз тіркестерін оқытуда оқытудың модульді - интерактивті технологиясы арқылы оқытудың тиімділіктері
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Тілдік қатынас
Оқыту және ғылыми метоликалық жоспардағы кабинеттің міндеті.
Грамматикалық категориялар туралы түсінік
Топырақты өңдеудің мақсаты мен міндеті.
ҮШ ТҰҒЫРЛЫ ТІЛДІҢ ҰШПАҒЫ
Іс – тәжірибенің мақсаты мен міндеті
80 жылдардағы әдеби тілдің даму ерекшілігі
Халықтың қуаты - тілдің қуаты