Естіледі сөзі

Тақырыбы: Жай сөйлем мен құрмалас сөйлем
Қазақ тілі 4 сынып

Мақсаты:
1. Жай сөйлем мен құрмалас сөйлем туралы ұғымды меңгерту, суреттер арқылы мәтін құрастырып, талдай білуге баулу, жай сөйлемнен құрмалас сөйлемді ажырата білуге үйрету, сөйлем туралы өткенді пысықтау;
2. баланың тілін бейнелі сөзбен байыту, сөйлеу мәдениетін дамыту, сауатты көркем жазу дағдыларын жетілдіру;
3. ұқыптылыққа, бейімділікке, әдептілікке баулу, адамгершілікке, мейірімділікке тәрбиелеу
Түрі: түсіндіру, талдау
Әдісі: сұрақ – жауап. әңгімелеу
Көрнекілік: суреттер, жазылған сөздер, кестелер
Күтілетін нәтиже: сөйлем, жай сөйлем мен құрмалас сөйлемдер туралы түсініктерін байытады, оқу – жазу дағдылары қалыптасады, оқуға деген құштарлықтары артады.

Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру
Психологиялық дайындық
- Әрбір адам? Досым, сыныптасым
- Әрбір сабақ? Үйрену, оқу, іздену
- Әрбір ісің? Тірлік, тірек, адамдық
- Әрбір сөзің? Шындық, бірлік, адалдық

Қазір қандай сабақ екенін еске түсірейік
Қазақ тілім – өз тілім, анам тілім,
Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім.
Қастерлейді ұл – қызың мәңгі сені,
Болашағым, бақытым, дара тілім.
- Міне балалар, ғұлама кемеңгер ақындарымыздың тілі – туған тіліміз қазақ тілі сабағы.

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
ІІІ. Жаңа сабақ
Кіріспе (слайд )
- Сөйлем деген не?
- Сөйлем неден құралады?
- Сөйлемнің қандай түрлерін білесіңдер?
1. Оқулықпен жұмыс.
2. 1 - жаттығу. ( слайд ) түрінде талданып, түсіндіріледі. Екі бағандағы берілген сөйлемдерді оқып, оларды салыстыру. Сөйлемдердің бір – бірінен қандай айырмашылықтары бар екенін табу. Сөйлемдерді көшіріп, бастауышы мен баяндауышын тауып, астарын сызу.
Мысалы: Тұз – қасиетті зат.

Саятшылық – ел өміріндегі қастерлі салт, сондықтан оның ерекшеліктерін жастар білуі қажет.
3. Ережемен таныстыру
А) Бір ғана тиянақты ойды білдіретін дара сөйлем жай сөйлем деп аталады.
Мысалы: Асан мектепке келді.
В) Екі немесе одан да көп жай сөйлемнен құралған сөйлем құрмалас сөйлем деп аталады.
Мысалы: Әсел сабақтан келді де, анасына көмектесті.
4. 2 – жаттығу ( слайд ) арқылы орындалады. Берілген жұмбақтардың екінші жай сөйлемін тауып жазу.
Дыбыс естісе қашады,
Қырқаны бір – ақ асады. ( қоян )
Гүрілдеп жүреді,
Жердің бетін сүреді. (бульдозер )

Көрінбейді өзі,
Естіледі сөзі. ( жаңғырық)

Қыста шыны боп қатады,
Жылыда су боп жатады. ( мұз )

5. 3 – жаттығу. Мақалдарды көшіріп жазып, әр мақалда қанша сөйлем бар екенін айту.
Ердің атын еңбек шығарар. ( 1 жай сөйлем )
Жақсы өз басынан көреді,
Жаман жолдасынан көреді. (2 жай сөйлем )
Достықтың төлеуі – достық. (1 жай сөйлем )

6. Шығармашылық тапсырмалар (слайд )

7. Қорытынды:
- Жай сөйлем деген не?
- Құрмалас сөйлем қалай жасалады?
- Бастауыш қандай сұрақтарға жауап береді?
- Баяндауыш қандай сұрақтарға жауап береді?

8. Бағалау.
9. Үйге тапсырма: ережені жаттап келу, 5 – жаттығу.



Ұқсас жұмыстар

СӨЙЛЕМ ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ ӨЗГЕРУІ
Түркі тілдерінің жіктелу түрлері
Есту қабілеті бұзылған балалардың ауызша сөйлеу барысында дыбыс шығару процестерін түзету жолдары
Ықпал түрлерін оқыту әдістемесі
ЭФИРДЕ СӨЙЛЕУ ТЕХНИКАСЫН МЕҢГЕРУ
Ақынның өмірі мен шығармашылық өсу жолдары
Ультрадыбыс
Балалардың есту қабілетінің бұзылуына сипаттама беру
Мәтінді дәлме - дәл жеткізу
Сыныптан тыс жұмыстарының түрлері және маңызы туралы
Қаламгерлік көсемсөзі
АТАЛАР СӨЗІ – АҚЫЛДЫҢ КӨЗІ
Директордың осы сөзі
Сөзі - монолог түрінде
Бейтарап сөзі жалпылама деген мағынаны білдіреді
Жүрек тондары нашар естіледі, тахикардия
Тең сөзі
Мұғалім сөзі
Грамматикалық жағынан қарасақ, жолдау сөзінің түбірі жол
Жиреншенің тағы бір айтқан сөзі