Хабарлы сөйлемнің тыныс белгісі

Тақырыбы: Сұраулы сөйлем
Сабақтың мақсаты:
білім – сөйлемнің айтылу мақсатына қарай бөлінетін түрлерін түсіндіру;
дағды – оқушылардың ойлау қабілетін дамытып, өздігінен жұмыс істеуге баулу;
құндылық – тілді аялай білуге тәрбиелеу, сауаттылыққа баулу.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың типі: білім мен біліктілігін практикада қолдана білу
Әдіс - тәсіл: топтық, сұрақ - жауап, талдау, шығармашылық жұмыс
Көрнекілігі: сұраулы сөйлемге байланысты кесте, үлестірме қағаз, тест, бағалау парақшалары.
Сабақтың барысы.
Ұйымдастыру:
а) сәлемдесу, түгелдеу;
ә) топқа бөлу, сабақтың мақсаты мен міндетін таныстыру.
Үй тапсырмасы.
Топпен жұмыс
1 - топ. Сөйлем тақырыбын ертегі құрастырып айту.
2 - топ. Хабарлы сөйлемге ребус (сөзжұмбақ) жасап келу.
3 - топ. Суреттер арқылы хабарлы сөйлемді түсіндіру.
Берілген сөйлемге талдау жасау.
Берілген сөйлемге талдау жасау.
1 – топ. Ата – ананың қадірін балалы болғанда білерсің. (Сөз құрамына
талдау)
2 – топ. Өзге сұлтан болғанша, өз еліңде ұлтан бол. (Сөйлемге мүшелеріне талдау)
3 – топ. Білім - өмір шырағы. (Тіл дыбысына талдау)

Жаңа сабақ
Сызба кесте арқылы түсіндіру.
Сөйлем

Хабарлы
Сұраулы
Лепті
Бұйрықты
• Сұрау есімдіктері, ма, ме, ба, бе, па, пе шылаулары арқылы
Сыныпта қанша оқушы бар?

• Негізгі сұраққа жауап алу арқылы, ше шылауының қатысумен
- Кімдер келді?
- Апамдар.
- Атамдар ше?
• Екінші жақтың сөзін анықтап алу үшін қойылатын сұрақ (Интонация арқылы)
- Қайда оқисың?
- Мектепте.
- Мектепте?
- Иә, мектепте.
(Ережені оқушылар өздері қорытып шығарады).
Тапсырма. Сұраулы сөйлемнің жасалу жолына байланысты бір - бір мысал айтқызу.
Оқулықпен жұмыс. 20 – жаттығу. Хабарлы сөйлемді сұраулы сөйлемге айналдыру.
21 – жаттығу. Сұраулы сөйлемге айналдыру.

Сергіту сәті (полиголт). Жалғасын тап
Мақал – мәтел айту, бір сөзін үш тілде айтқызу.
Шығармашылық жұмыс. Тыныс белгілер сөйлейді .

1 – топ. Хабарлы сөйлемнің тыныс белгісі.
Оқушы: Ей, кішкентай ғана нүкте,
Сенің осы керегің жоқ – ау түкке?!
Керек болсаң айта қойшы,
Сырыңды менен бүкпе.

Нүкте: Мен сөйлемнің соңында тұрамын.
Солында емес, оңында тұрамын.
Сөйлемдердің жігін ажыратып,
Кідіріс белгі орнында тұрамын.

2 – топ: Сұраулы сөйлемнің тыныс белгісі
Оқушы: Аузыңды ашып сұрайсың да тұрасың,
Саған осы не керек?

Сұрақ белгісі: Маған, ең алдымен,
Сұраулық шылау керек.
Олар жазылуға тиіс бөлек.
Екіншіден,
Сұрау есімдіктері керек.
Олар қатысқан сөйлемдер соңында,
Ойлашы өзің, не келеді?
3 – топ. Сұраулы сөйлем ақындар поэзиясында.
Балалық өлді, білдің бе?
Жігіттікке келдің бе?
Жігіттік өтті, көрдің бе,
Кәрілікке көндің бе? (Абай)
Сабақты қорыту, бекіту.

Тест жұмысы.
Үлестірме сұрақтар.
Үйге тапсырма:



Ұқсас жұмыстар

Сөйлем ортасында және сөйлем соңында қойылатын тыныс белгілер
Пунктуация туралы жалпы түсінік
Бастауыш мектепте сөйлемді ойын әдісімен оқыту жолдары
Жай сөйлемнің түрлері жайында
Коммуникативтік акт шеңберіндегі төл сөздің семантика - интонациялық сипаты
Интонация компаненттерінің қызметі
Түрткі сұрақты білдіретін сұраулы сөйлемдер
Төл сөздің тыныс белгілері
Сөйлем құрылымында қолданылатын өзге тыныс белгілері
Тыныс белгілері (не пунктуация) - тіл білімінде жазуға тән шартты белгілер жүйесі
Қазақстан республикасының Нидерландымен халықаралық қарым – қатынысы
ТЫНЫШБАЕВ МҰХАММЕДЖАН
Адамдардың тұтынысын қанағаттандыру Мақсаттар
Тыныс алу жүйесі ( ағзаларын ) мүшелерін зерттеу әдістері .
Тыныштандырушылар.
Мұхаметжан Тынышбаев
Тінәлі Тайсойғанұлы, (1789 - өлегн жылы белгісіз) - Бөкей ордасындағы Исатай Тайманұлы бастаған көтеріліске белсене қатысқан старшын
Шоқпар Жауғаштыұлы, Шоқпар батыр (шамамен 1691 - өлген жылы белгісіз) - батыр
Жәнібек Бердәулетұлы (туған жылы белгісіз - 1792) - батыр, шешен
Шатақ Есенбайұлы (туған - өлген жылы белгісіз) - батыр