Қайрат үйдегі жеті баланың үшіншісі
Қызылорда қаласы,
№172 орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі
Абишева Ақзейнеш
3 сынып. Әдебиеттік оқу
Сабақтың тақырыбы: Қайратым - қайсарым
Сабақтың мақсаты:
Білімдік мақсаты: Оқушыларға Желтоқсан оқиғасының мәні мен мақсатын түсіндіре отырып, тәуелсіздік үшін, еліміздің болашағы мен келер ұрпақ үшін
жанын қиған Қайрат Рысқұлбеков туралы мәлімет беру.
Дамытушылық мақсаты: Оқиға мәнісін түсіндіре отырып, тәуелсіз елдің қол жеткізген табыстарын, рухани еркіндігін, адам құқы мен бостандығын дәріптеу.
Тәрбиелік мақсаты: Өз Отанын сүюге, елін қорғауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, әңгімелеу, СТО стратегиялары, топпен жұмыс.
Көрнекілігі: Интерактивті тақта, слайдтар, Желтоқсанның асықпаған ақиқаты , Желтоқсан құрбандары атты бейнежазба.
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі.
Үй тапсырмасын сұрау. Өткен сабақты төмендегі сұрақтар арқылы бекіту.
- Балалар, 1986 жылы желтоқсанда Брежнев атындағы алаңға жастар мен студенттер не үшін жиналған еді?
- Үкімет басына Колбиннің келуіне байланысты.
- Колбинге неге қарсы шықты?
- Себебі, ол орыс тілділікті қолдады. Қазақстанда қазақ мектептері мен балабақшалар азая бастады. Қазақтар өз ана тілін де ұмыта бастады.
- Колбин қайдан келген?
- Колбин Ресейден келген.
- Тәуелсіздік дегенді қалай түсінесіңдер?
- Өз алдына дербес, еркін мемлекет болу, ешкімге тәуелді, бағынышты болмау.
Жаңа сабақ.
Қызығушылығын ояту. Сөзжұмбақ шешу.
Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіру.
Желтоқсанның асықпаған ақиқаты атты бейнежазбаны экраннан көрсету.
Слайдтарды көрсете отырып, шығарма кейіпкері Қайрат Рысқұлбековтың балалық шағына шолу жасау.
Қайрат Рысқұлбеков 1966 жылы 13 наурызда Мойынқұм өңіріндегі Бірлік ауылында дүниеге келді. Шу қаласына таяу жердегі Новотроицк
(қазіргі Төле би) селосындағы шопан балаларына арналған мектеп - интернатта оқыды. Әкесі Ноғайбай орталау білімі бар мал маманы, бақташы.
Шешесі Дәметкен сауыншы болатын.
Қайрат үйдегі жеті баланың үшіншісі. 1986 жылдың жазында жалғыз өзі Алматыға келіп, Сәулет - құрылыс институтына оқуға түсті.
Сол 1986 жылдың 16 желтоқсанында яғни, ызғарлы қыста қазақ елінің азаттық көктемі үшін, солақай саясатқа қарсы алғаш рет бас көтеріп, Алматыда мыңдаған қазақ жастары наразылық білдіріп, шеруге шықты. Олар Тәуелсіздік керек , Қазақ елінің өз көсемі сайлансын т. б.
тілектер білдірді. Сол кездегі үкімет басшыларының бұйрығымен күш көрсетілді. Көптеген жастар түрмеге қамалды. Оларға желтоқсанның ызғарлы күнінде зәбір көрсетілді. Солардың ішінде Қайрат Рысқұлбеков те бар еді.
Мағынаны тану.
Экраннан Желтоқсан құрбандары атты бейнежазбаны көрсету.
Қайрат Рысқұлбековтың қалай ұсталғандығы, қандай қорлық көргендігі жайлы түсіндіру.
Ақыры 21 жасқа қараған шағында қолына кісен салынып, тұп - тура 21 күн сот залында күйіп - жанып, өртеніп, тас түрменің 21 камерасында 21 мамыр күні қапылыста қара ниет қарақшының құрбаны болды.
Оқулықпен жұмыс.
Мәтінді оқып беріп, мазмұнын түсіндіру.
Оқушылардың өздеріне оқыту.
Мәтінді талдау.
Топтық жұмыс.
а) 1 - топ. Түртіп алу жүйесі бойынша кесте толтырады.
ә) 2 - топ. Қайрат ағаларына арнап бір шумақ өлең шығарады.
б) 3 - топ. Желтоқсан оқиғасына байланысты эссе жазады.
Бес жолды өлең құрастыру арқылы сабақты қорытындылау.
1. Қайрат
2. Ержүрек, қайсар, батыл.
3. Қаймықпады, қарсы тұрды, мерт болды.
4. Қайрат егемендік жолында қаза тапты.
5. Қаһарман.
Үйге тапсырма беру.
Ұлы ғұламалар мұраларындағы «Кемел адам» идеясын бүгінгі бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыру
Халық-педагогикасындағы-имандылық-пен-адамгершілік-тәрбиесі
Қазақ халқының имамдылыққа бала тәрбиелеудегі тағылым сөздері мен өнегелерінің маңызы
Ойлау процесінің формалары мен тәсілдері
Еріктің дамуы және оны тәрбиелеу
Ерік және оқушыларды еркін тәрбиелеу мен дамыту
Отбасы тәрбиесіндегі ата-ана үлгісі
Бастауыш сынып оқушыларының тәрбие жүйесін ізгілендірудің ұлттық мазмұны
Мектепте халық педагогикасын оқытудың тәрбиелік маңызы
Абайдың қара сөздері және оның тәрбиелік мәні
Баланың мектепке келу мәселесі
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
КОММЕРЦИЯЛЫҚ БАНКТЕРДІҢ НЕСИЕЛІК САЯСАТЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Тауарлық – материалдық қорлар есебі мен аудиті және олардың жетілдіру жолдары
Газды-сұйықты өнімнің атқылауын болдырмау үшін ұңғы сағасын жабдықтау жүйелерін зерттеу және жетілдіру
Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдауды жетілдірудің негізгі бағыттары мен жолдары
Қажетті қимыл- қозғалыстың жетіспеушілігі организмді белгілі өзгерістерге ұшыратады
Салық қызметі органдарының қызметін ұйымдастыру мен басқарудағы кейбір мәселелер және оны жетілдіру жолдары
ЖЕТІ ЖАРҒЫ
Өндірісті ғылыми-техникалық тұрғыдан дайындауды ұйымдастыруды жетілдіру