Зоология ғылымының балықтарды зерттейтін саласы

Жас биолог - 2013 интеллектуалды сайыс
Жүргізуші: Құрметті ұстаздар мен оқушылар!
Сайыс десе белсене араласатын көрермен қауым! Жас биолог 2013 атты 9, 10 - сыныптар арасында биология пәнінен өткізілетін танымдық сайысымызға қош келіпсіздер!
Ақыл – тон, аңдығанға тозбайтұғын,
Білім – кен, қанша болса азбайтұғын.
Қатарың оза шауып бара жатса,
Арқаңның ауруы не қозбайтұғын,- деп Тұрмағамбет Ізтілеуов айтқандай, білімдік сайысқа белсене, құлшына араласатын сайыскерлерімізді таныстырып өтейін:
1. Мәжен Мөлдір 10 - сынып оқушысы
2. Қабыл Сүйіндік 10 - сынып оқушысы

Сайыскерлеріміздің біліміне, шеберлігіне әділ бағасын беретін әділ - қазылар алқасымен таныстырып өтетін болсам:
1. Жаратылыстану бірлестігінің жетекшісі Нұрғожина А. О.
2. Биология пәнінің мұғалімі – Қоспанбетова С. С.
3. Мектеп психологы - Айжарыкова К. О.
Енді сайысымыздың негізгі бөлімдерімен таныстырар болсам:
Сайысымыз 6 кезеңнен тұрады:
І кезең – Кім білгір?
ІІ кезең – Сенесіз бе, сенбейсіз бе?
ІІІ кезең – Терминдер аукционы
ІҮ кезең – Бұл қандай ғылым?
Ү кезең – Төртінші артық
ҮІ кезең – Ғажайып биология

Тапқыр, білгір, дарынды
Жарыс бар бүгін арынды
Химия пәнін сүйсең сен
Ортаға сал барыңды - деп, сайысқа қатысушы топтарға сәттілік тілей отырып, сайысымыздың алғашқы турын бастасақ.
1 кезең Кім білгір? кезеңінде әр оқушыға 10 сұрақ оқылады. Сайыскерлер оқылған сұраққа толық жауап береді. Дұрыс жауап үшін 1 ұпай беріледі. Ендеше іске сәт.
Зоология бөлімі бойынша
1. Зоология ғылымының балықтарды зерттейтін саласы: Ихтиология
2. Балықтың зәр шығару мүшесі: Бүйрек
3. Денесінің түсі тез өзгерте алатын қабыршақтылар отрядының өкілі: Құбылғы
4. Африка түйеқұсының саусағы: Екеу
5. 150 млн. жыл бұрын тіршілік еткен құстардың арғы тегі: Көнеқұс
6. Сүтқоректілерде кеуде мен құрсақ қуыстарын бөліп тұратын: Көкет (диафрагма)
7. Жұмыртқа салатын сүтқоректілер Түрпі
8. Еліміздегі кесірткенің ең үлкен түрі Келес
9. Қосарлы тыныс алатын жануарлар. Құстар.
10. Құрттар - топырақтан, шыбындар - шіріген еттен пайда болады деп есептеген ғалым. т Аристотель.

Анатомия бойынша
1. Адам денесіндегі буындар саны: 230.+
2. Қанда темірдің тұрақтылығын сақтайтын без: Гипофиз
3. Инсулин жетіспегенде болатын ауру: Қант ауруы
4. Есте сақтаудың төмендеуі немесе бұзылуы: Амнезия
5. Қанның құрамына жасушалар кіреді: Лейкоциттер
6. Түсті ажырата алмайтын ауруды қалай атайды: Дальтонизм
7. Оқу кезінде кітап көзден мынадай қашықтыққа алыс болуы керек: 30 - 35см
8. Қан айналудың бір айналымы қанша уақыт алады: 27 секунд
9. Гуморальдық реттелуде негізгі рөл атқаратын заттар: Гормондар
10. Арқа омыртқаларының саны: 12

Ботаника бөлімі бойынша
1. 1665 жылы алғаш рет өсімдік қабығының жұқа кесіндісін микроскоппен көрген: Роберт Гук
2. Төменгі сатыдағы өсімдіктер: Балдыр
3. Біржасушалы талшықты балдыр: Хламидомонада
4. Фотосинтездегі хлорофилдің рөлін алғаш сипаттаған ғалым: К. А. Тимирязев
5. Жапырақ сағағына ұқсаған гүлдің жіңішкерген жері: Гүл сағағы
6. Пішіні малдың тұяғына ұқсас: Діңқұлақ
7. Қостанай далалы аймағында орналасқан қорық: Наурызым қорығы
8. Өсімдіктерге арналған Қазақстанның Қызыл кітабы жарық көрді: 1981 жылы
9. Өсімдіктер әлемін зерттейтін ғылым: Ботаника
10. 1920 - 1930 жылдары Өсімдіктану оқулығын жазған ғалым: Ж. Күдерин

Цитология бөлімі бойынша
1. Жасушаға белгілі пішін және мықтылық қасиет береді: Қабықша
2. Жұмыртқаның ақуызына ұқсас мөлдір, желім тәрізді созылмалы қоймалжың тірі зат: Цитоплазма
3. Жасушаның көбеюіне қатысады: Ядро
4. Тек өсімдік жасушасына ғана тән денешіктер: Пластид
5. Жасушаларды энергиямен қамтамасыз етеді: Митохондрия
6. Жасушаға түскен бөгде заттарды ерітеді: Лизосома
7. Жасушадағы көпіршік, түтікше тәрізді органоид: Гольджи жиынтығы
8. Плаастидтер болады: Өсімдіктерде
9. Жасушадағы органикалық қосылыстар: Нәруыздар, май
10. Нәруызды түзетін аминқышқылдардың саны: 20

Биологиялық ғалымдар
1. 1870 - 1880 жылы ұсақ ағзалар бар екенін тәжірибе жүзінде дәлелдеді: Луи Пастер
2. Микробиологияның дамуына жол ашқан: Л. Пастер
3. 1892 жылы темекі теңбілін зерттеп, вирусты ашты: Д. И. Ивановский
4. Вирус терминін 1899 жылы ғылымға енгізді: М. В. Бейерник
5. Биосфера туралы ілімнің негізін салған ғалым В. И. Вернадский
6. Хромосомалық теорияны жарыққа шығарды Т. Морган
7. Ядролық сынақ өткізуге мораторий жариялаған тұлға. Н. Назарбаев.
8. Эволюциялық ілімнің негізін салған ғалым Ч. Дарвин
9. Зоология философиясы атты еңбек жазған ғалым Ж. Б. Ламарк
10. Невада – Семей қозғалысын басқарған. О. Сүлейменов.

Генетика бөлімі бойынша
1. Белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарын және олардың өзгергіштіктерін зерттейтін ғылым Генетика
2. Генетиканың негізін салушы Г. Мендель
3. Хромосомалық теорияны жарыққа шығарды Т. Морган
4. Генотип және фенотип ұғымдарын қалыптастырды В. Иогансен
5. Г. Мендельдің бірінші заңы Біркелкілік
6. Г. Мендельдің екінші заңы Белгінің ажырауы
7. Басыңқы гендер қалай атаймыз. Доминантты
8. Генетикалық зерттеулер жүргізуге қолайлы жәндік. Дрозофила шыбыны
9. Г. Мендель заңдарын екінші рет дәлелдеген ғалым. Де Фриз, К. Корренс
10. Ген деген терминді ғылымға енгізген ғалым. Т. Морган

II кезең Сенесіз бе, сенбейсіз бе? кезеңінде әр оқушыға 2 сұрақ оқылады. Сайыскерлер оқылған сұраққа сенемін немесе сенбеймін деп жауап береді. Дұрыс жауап үшін 1 ұпай беріледі.

• 1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе саңырауқұлақты зерттейтін ғылымды микология деп атайды.
• 2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе паразитті саңырауқұлақпен нан ашытуға болады.
• 3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе дүниедегі ең биік ағаш – шырша
• 4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе жануар жасушасында пластидтер кездеседі.
• 5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе бақаның ескерткіші Франция мен Жапония елдерінде қойылған.
• 6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе қазақстанда 12 қорық бар
• 1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе тағамдарды бүлдіретін саңырауқұлақтарға мукорды жатқызады.
• 2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адамда 1 бас, 2 қол. 3 аяқ бар
• 3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адам бүйректің салмағы 150, жүректікі 250 - 300 г.
• 4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе ағаштар 300 - 500 жыл жасайды.
• 5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе картоптың отаны Қазақстан.
• 6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе Ақтөбе облысында Ырғыз Торғай Резерваты бар

III кезең
Оқушыларға уақыт беріледі таңдаған саласы бойынша термин сөздерді жазып шығады.
1. Микробиология
2. Ихтиология
3. Микология
1. Бриология
2. Генетика
3. Диетология
1. Орнитология
2. Урология
3. Биология
1. Физиология
2. Экология
3. Гельминтология

ІҮ кезең – Бұл қандай ғылым?
Ғылымдардың атаулары беріледі. Сол бойынша оқушылар анықтама береді.
Ү кезең – Төртінші артық
Сурет беріледі, тұсында анықтамалар беріледі. Соның ішінде 1 еуі артық екенін оқушы табады.
ҮІ кезең – Ғажайып биология

Сөздің кезегін әділ - қазыларға береміз.
Жүргізуші: Сонымен бүгінгі Жас биолог 2013 сайысы өз мәресіне жетті. Енді кезек марапаттау кезеңіне өтеді.
Алда әлі де биік – биік асулардан көріне беріңдер деп тілек білдіреміз.
Қош сау болыңыздар!



Ұқсас жұмыстар

Буынаяқтылар типі жайлы
Биология ғылымының жетістіктері
Минога мен миксинаның, шеміршекті және сүйекті балықтардың сыртқы құрылысы мен маңызы
Биологияның маңызды салалары
Биология оқыту әдістемесі
Биология пәнін оқытуда жергілікті жер материалдарын пайдалану
Омыртқалы жануарлар жайлы
Аратұмсық акуланың дене құрылысы
Биология сабағында қосмекенділер класын оқыту
Буынаяқтылар типіне жалпы сипаттама
Туризмді экономиканың саласы ретінде дамытудың негізгі бағыттары. Оңтүстік Қазақстан облысы
Ахмет Байтұрсынұлының «Әдебиет танытқыш» еңбегі ХХ ғасыр басындағы әдебиеттану ғылымының контексінде
Экология ғылымының қалыптасу кезеңдері және құрылымы
XX ғасырда Қазақстан Республикасы денсаулық сақтау саласының дамуы
Мәдениет, салт-дәстүрлер денсаулық сақтау және білім саласындағы әлеуметтік саясаттың негізгі құраушы факторы
Денсаулық сақтау саласы
Әдеби аударма ғылымының тарихы
Педагогика ғылымының дамуы және оның қазіргі кезеңдегі міндеттері
Құқық саласы
ТҰРҒЫН ҮЙ ҚҰРЫЛЫС САЛАСЫНДАҒЫ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТІ ҚОЛДАУДЫҢ МЕМЛЕКЕТТІК БАҒЫТТАРЫ