Одағай сөздерді табу

Сабақтың тақырыбы: Одағай
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Сөйлем ішіндегі одағайды дұрыс танып, олардың түрлерін ажыратуға үйрету;
Дамытушылық: Тапсырмалар беру арқылы шығармашылық белсенділіктерін, қызығушылықтарын арттыру;
Тәрбиелік: Оқушыларды сауаттылыққа, ұстамдылыққа, әдептілікке, жылдам ойлауға тәрбиелеу;
Сабақтың типі: жаңа білім беру.
Сабақтың түрі: десант сабақ
Оқыту технологиясы: сын тұрғысынан ойлау.
Сабақтың әдісі: топтастыру стратегиясы, рөлдік ойын, сәйкестендіру, сұрақ - жауап.
Пәнаралық байланыс: әдебиеттік оқу
Құрал - жабдықтар: интерактивті тақта, слайд, ватман, маркер.
Көрнекіліктер: қима қағаздар, гүл шоқтары.
Сабақты жүргізудің формалары: жеке, топтық, ұжымдық.

Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Оқушыларды түгендеу.
2. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
3. Топқа бөлу 1. Оқу орталығы
2. Жазу орталығы
3. Өнер орталығы
4. Психологиялық дайындық. Шаттық шеңбері.
Барлығыңызға сәттілік тілеймін!

ІІ. Жаңа сабақ
- Балалар, бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбын табу үшін сөзжұмбақ шешіп көрейік.

Ереже: Толық мағынасы жоқ, сондықтан затты, құбылысты, әрекетті нақты білдірмей тек адамның әртүрлі көңіл - күйін, сезімін білдіретін немесе жан - жануарларға қаратылып айтылатын сздер одағай сөздер деп аталады.
Одағайда негізгі мағына болмайды. Сөйлемде одағайлар оқшау айтылады. Басқа сөздермен грамматикалық байланысқа түспейді, сұраққа жауап бермейді. Одағай сөйлем мүшесі бола алмайды. Одағай сөйлемнің басында да, ортасында да, соңында да қолданыла береді.

1. Дәптермен жұмыс. Күннің жадын жазу.
- Балалар, тақтада сөйлемдер берілген. Осы сөйлемдердің ішінен одағайларды теріп, көркем жазуға жазайық.
Терме диктант
Ой, арам қат, арам қатқыр! Танау құрт келгір! Осы сиыр - ақ, шашымды ағартты - ау, ойбай! (С.Мұқанов)
- Оһо, қарашы, ата!
- Бәрекелді! Міне, нағыз жігіт!

2. Оқулықпен жұмыс
8 - жаттығу. Топтық жұмыс. Үш топқа үш сөйлемді беріп, одағайы бар сөйлемге айналдырып жазу.
1. Астанадан көкем келе жатыр.
2. Кер бестінің шабысын - ай.
3. Қарағым - ай, білмейді екенсің ғой.
Топтарды бағалау.
9 - жаттығу Топтық тапсырма
Берілген одағайларды қатыстырып, үш сөйлем құрап жазу.
Ой, тәйт, апыр-ай.

ІІ. Сергіту жаттығуы
7 - жаттығу Сахналық көрініс. Қатысушылар: дәрігер, анасы, баласы.
Үш топтан үш оқушыға сахналау. Одағай сөздерді табу.
10 - жаттығу
І топ. Жаңылтпашты оқып, жатқа айтады.
ІІ топ. Одағайды табады.
ІІІ топ. Шылау мен сын есімді салыстырады.

ІІІ. Бекіту.
1. 11 - жаттығу
Гүл күлтешелеріне сөз таптарын жазу.
2. Шығармашылық тапсырма
Сурет бойынша ребус құрастыру.

IY. Қорытынды
Сәйкестендіру тесті
1. Үшін, туралы, қой, ғана ----------- қыстырма сөз
2. Ахау, бәсе, құрау - құрау ---------- шылау
3. Меніңше, әйтеуір, бәлкім ---------- үстеу
4. Төмен, кешке, әрең ------------------ одағай

Рефлексия
1. бүгінгі сабақ ұнады ма?
2. Несімен ұнады?
3. Қандай қиындық кездесті?
Y. Үйге тапсырма: Одағайларды қолдана отырып, Көктем тақырыбына эссе жазу.
Оқушыларды бағалау



Ұқсас жұмыстар

Сөз таптары жүйесіндегі одағай сөздер
Сөз таптарын оқыту негізінде оқушыда сын тұрғысынан ойлауды қалыптастыру жолдары
СӨЗ ТАПТАРЫН ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НЕГІЗІ
Туынды эмоционалды сөздер
Қазақ тіл біліміндегі сөздердi таптастыру теориясының пайда болуы, дамуы, қалыптасуы
Көркем әдебиет тілінде кездесетін бейәдеби элементтер (дөрекі сөздер,одағайлар, орыс тілі элементтері, қарғыс сөздер)
Орыс түркологтарының еңбектеріндегі қазақ тілі сөздерінің тапқа жіктелуі
«Жолдастар» романындағы кейіпкер тілі және автор тілінің І.Жансүгіровтің қазақ тіліндегі лексикалық бірліктер мен грамматикалық бірліктер
Сөз таптарының қасиеттері
Одағай сөздер жайлы
Қосарлама сөздердің семантикалық сипаты
Одағайлардың ерекшеліктері
Түс табушы
Одағай Леп белгісіне сүйеніп, орнынан тұрып жатып
Лабиринттен шығуды табу
Тірек сөздерді теріп жаз
Дыбыс жүйелі емле - сөздерді ауыздан шыққан күйінше жазатын емле
Шығармада бастан - аяқ лексикалық қүрамдағы байыргы сөздердің мол қолданылатындығы көркем әдебиет стилінің негізгі белгісі
Үшінші белгісіз қосылғышты табуға берілген есептер
Тасымалданбайтын сөздерді теріп жаз