Рационал сандарды азайту

Класс: 6

Сабақтың тақырыбы: 3.3. Рационал сандарды азайту. Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығы.
Сабақтың мақсаты: Рационал сандарды азайту ережесін беріп, рационал сандарды азайту біліктілігін қалыптастыру.
Міндеттер: 1. Рационал сандарды азайту ережесін білу;
2. Оқушылардың бұрынғы біліміне сүйене отырып, жаңа білім алу қызығушылығын ояту. Жаңа әдіс-тәсілдерді пайдаланып оқушылардың танымын кеңістікке шығару.
3. Математикалық тілде сауатты сөйлей білуге тәрбиелеу.

Сабақтың типі: Аралас сабақ.
Қолданылған көрнекіліктер және сабақ технологиясы: кеспе қағаздар,плакаттар, слайдтар, АКТ, саралап оқыту, білім алушылар білімін бағалауға арналған өзін-өзі бағалау парағы.
Пайдаланылған әдіс-тәсілдер: түсіндіру,баяндау, ойландыру, сұрақ-жауап, иллюстративтік, сөздік, жартылай ізденушілік.
Сабақ өткізу формалары: топтық, жеке , жұптық, бірін-бірі тексеру, өзін-өзі тексеру, деңгейлік оқыту.
Пәнаралық байланыс: психология, тарих, информатика, қазақ тілі.

Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық.
Оқушылар назарын сабаққа аудару.
Қызығушылық ояту сәті.
Қазір қызы 8 жаста, анасы 38 жаста. Неше жылдан кейін анасының жасы қызының жасынан 3 есе артық болады?
Жауабы: 7 жылдан кейін.
Білім алушылар жақсы баға алу үшін бір-бірімен сайысқа түсіп, жарыса отырып сабаққа қатысулары тиіс. Алған ұпайларын өзін-өзі бағалау парақшаларына қойып отырады.

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Интерактивті тақтадан дұрыс жауабы бойынша әр жұп бірін-бірі тексереді.
№480
1)17+(-50) = -33
2)36+(-60) =-24
3)41+(-73) = -32
4)58+(-31) = 27
5)130+(-203) = -73
6)210+(-76) =134
7)300+(-39) =261
№487
3) -у=42,74-56,3
-у= -13,56
у=13,56
Жауабы: 13,56.
№490
1)3,9а-2,81в-5,1а+4,9в=-1,2а+1,09в

ІІІ.Жаңа сабақ.
Азайту екі қосылғыштың қосындысы және қосылғыштардың біреуі бойынша екінші қосылғышты (белгісіз) табу амалы.
в+х=а, х- белгісіз қосылғыш.
х=а-в немесе х=а+(-в) қарама-қарсы сандар

Рационал сандарды азайтуды азайғышқа азайтқышқа қарама-қарсы санды қосып, азайтуды қосу амалымен есептеуге болады екен.Рационал сандарды азайту амалы азайғыш азайтқыштан кіші (кем) болғанда да орындалады.
Мысалдар:
1) 4-9=4+(-9) =-5 немесе 4-9 =-5
2) 8-(-5) =8+5=13
3) -9-(-12) =-9+12=3

Бір саннан екінші санды азайту үшін , азайғышқа азайтқышқа қарама-қарсы санды қосу керек.
а-в=а+(-в)
Егер азайғыш пен азайтқыштың таңбалары әртүрлі болса, онда рационал сандарды азайту таңбалары бірдей сандарды қосу ережесі бойынша орындалады.
1-кесте.
Азайғыш ---------Азайтқыш------------------------ -Жазылуы -------------------Айырма
6--------------------- -2 -------------------------------6-(-2) =6+2=8 --------------------- 8
-7--------------------- +3------------------------- -7-(+3) =-7-3=-10----------------- -10
1,8-------------------2,7--------------------1,8-(-2,7) =1,8+2,7=4,5 --------------------4,5
Егер азайғыш пен азайтқыштың таңбалары бірдей болса, онда рационал сандарды азайту таңбалары әртүрлі сандарды қосу ережесі бойынша орындалады.
2-кесте.
Азайғыш ---------------Азайтқыш -----------------------Жазылуы ------------------------Айырма
-9-------------------------- -3-------------------------------- -9-(-3) =-9+3=-6-------------------- -6
-2-------------------------- -5-------------------------------- -2-(-5) =-2+5=3-----------------------3

Азайту амалының ерекше жағдайлары:
а-а=0
0-а=-а
а-0=а
Мысалы:
-5-(-5) =-5+5=0
0-2,7=-2,7
-4,1-0=-4,1
Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығы.
Мысал:Координаталық түзудегі шеткі нүктелері А(-4) және В(3) болатын АВ кесіндісінің ұзындығын (бірлік есінді есебімен) табайық.
Координаталық түзудегі АВ кесіндісінің ұзындығын табу үшін:
1) А(-4) және В(3) нүктелерін координаталық түзуде белгілеу керек.
2) А(-4) және В(3) нүктелерінің арасында неше бірлік кесінді бар екенін табу керек.
3) АВ=3-(-4) =3+4=7. АВ=7 (бірлік кесінді)
Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығын табу үшін оның оң жақ шеткі нүктесінің координатасынан сол жақ шеткі нүктесінің координатасын азайту керек.
IV. Ауызша есептер шығару. №492
№493
V. Деңгей бойынша есептер шығару.
1 деңгей
№494. Айырманы табыңдар:
1)-2-10=-12
-14-20=-34
2)-7,6-9=-16,6
-8,5-2,3=-10,8
3)-2,3-0,7=-3
-3,2-1,8=-5

№495.Азайтуды орындаңдар:
1)-20- (-16) =-20+16=-4
-36- (-17) =-36+17=-19
-4,6- (-25) =-4,6+25=20,4

2)-5,7-(-1,3) =-5,7+1,3=-4,2
-7,5- (-2,1) =-7,5+2,1=-5,4
-8,9- (-3,7) =-8,9+3,7=-5,2

3)-6- (-8,1) =-6+8,1=2,1
-5- (-6,7) =-5+6,7=1,7
-8- (-9,5) =-8+9,5=1,5
2 деңгей
№504. Есептеңдер:
1)1,37-4,9=-3,53
2)3,8-5,35 =-1,55
3 деңгей
№514.Жақшаларды ашып , өрнекті ықшамдаңдар:
1)а+(-в)-(-2а) =а-в+2а=3а-в; 3)-а-(-в)-4а=-а+в-4а=в-5а;
2)-а-(+а)+2в-(-в) =-а-а+2в+в= -2а+3в;

VI. Флипчарт бойынша құрылған тест тапсырмасын орындау:
1) Есептеңдер: -5,2 - (-7,3) - 6,7=
А) -4,6
В)19,2
С) -19,2
2) Есептеңдер: 14,8 - 1,78 - 18,1=
А) – 5,08
В) 5,08
С) -3,8
3) Есептеңдер: 5 - (-13) - 24,16=
А) – 6,16
В) 20,16
С) 6,16
4) Есептеңдер: -3,4 – ( +8,19 ) - 4,5=
А) -22,25
В) 22,25
С) 0,29
5) Есептеңдер: -8,6+1,78+4,23=
А) -2,59
В) 14,61
С) 2,59
6) Есептеңдер: 5,8+4,13 - (-8,17)=
А) 18,1
В) -18,1
С) 1,76
7) Есептеңдер: -12 - (-7,3) - 4,9=
А) – 9,6
В) 5,6
С) 9,6
8) Есептеңдер: 15,8 - (+ 14,3) - 3,19=
А) – 1,68
В) 1,9
С)1,69
9) Есептеңдер: -3,4-(-3,4)
А) 0
В) 1
С) 2
10) Өрнектің мәнін табыңдар: -15,01 — х — у, егер х = 7,3; у = -2,97
А) -19,34;
В) -25,28;
С) 10,68;
11) Өрнекті ықшамдаңдар және мәнін табыңдар: -6,38+у — 19,5 — х — 6,3 егер х=-3,19, у=-0,68
А) -29,67;
В) -36,05;
С) 36,05;
12) Ең үлкен және ең кіші сандардың айырмасын табыңдар: -4,3; -8,5; -17,18; -9,014; -7,38.
А) 12,88;
В) -12,88;
С) -4,714;
13) Теңдеуді шешіңдер: |х|+4=15.
А) -11; 11;
В) -11;
С) 11;
14) Теңдеуді шешіңдер: |a|-2=11
А) -13, 13;
В) -13;
С) 13
15) Теңдеуді шешіңдер: 2|y|=20
А) -10; 10;
В) 10;
С) -10.

VII. Кеспе қағаз бойынша жұмыс.
1) Өрнектің мәнін табыңдар: |-27| - |15| + |0| - |-4|.
A) 8;
B) -8;
C) 46;
D) 38.
2) Дұрыс теңсіздікті көрсетіңіз:
А) -4 -1;
B) -5 0;
C) -7



Ұқсас жұмыстар

Теріс санды теріс санға бөлу
Теріс Сандар арифмет
РАЦИОНАЛ САНДАР ЖӘНЕ ОЛАРҒА АМАЛДАР ҚОЛДАНУ
Мектеп оқушыларына нақты сандарды оқытудың әдістемесі
Бөлшек ұғымы
Аралас сандарды көбейту
Нақты сандар және олардың қасиеттері
Нақты сандар және олардың қасиеттері. Бүтін сандар және оларға амалдар қолдану
Нақты сандарға қолданылатын амалдар
Интеграцияланған сабақ бірнеше пәннен білімдерін біріктіріп жинақтап сабақтың мақсатына жететін, бірнеше пән бойынша мәселелерді қарастыруға мүмкіндік беретін арнайы ұйымдастырылған сабақ
Рационал сандарға амалдар қолдану
Рационал сандар
Мың көлеміндегі сандарды оқыту
Бүтін сандарды айналдыру
Суретке түсірілген нысандардың сандық, сапалық сипаттамаларын фотосуреттер арқылы зерттейтін ғылым
ТЖ пайда болу қатерін мүмкін болғанынша азайту
 Өндірістік және азаматтық нысандарды өрт - жарылыстан қорғау пәнінен 1 - межелік бақылау тесті
Тәуекелділікті азайту тәсілдері мен жолдары ішінде қай тәсілді таңдар едіңіз, неге
Көп танбалы сандарды екі таңбалы сандарға көбейту
Апта күндерін атату, сандарды жеті балаға таратып беру